A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Egy kis érdekesség. Az idei cseh beszerzések.
410mrd Ft értékben írtak alá nagyobb szerződéseket. A kifizetések mint nálunk is, több éves kifutásúak.

LOV-Pz ( Iveco 4 x 4) könnyű páncélozott felderítő járművek 4.6mrd 2021 vége
2db C-295MW szállító repülőgép 30mrd 2020 és 2021
4db C-295M modernizálása. 5.7mrd
4db AH-1Z Viper és 8db UH-1Y Venom helikopter
228mrd ( a jövőben 8 + 8-ra vagy 12 + 12-re szeretnék kiegésziteni)
8db EL / M-2084 mobil radar 45.5 mrd 2021-23
62db Titus 6 × 6 páncélozott jármű 79mrd 2022-23
Tatra teherautók 14mrd
könnyű orvosi terepjárók (LZTOP) 3.2mrd

Függőben repülőgépek
Bombardier Global 5000 bjet
1db A319CJ (a meglévő kettő mellé)

Ami még a pakliban
H135 / H145
CH-47 Chinook

https://www.armadninoviny.cz/2019-m...ilo-material-za-40-miliard-korun.html#diskuze


Érdekes, hogy még említik a H135/H145-öt... mert amikor a UH1/AH1 párost bejelentették, azzal indokolták hogy kipróbált katonai helikoptereket akartak venni, nem civil gépekből átalakított harci tapasztalat nélküli helikoptereket. Kiképzésre most vettek 6 Enstrom 480B-G -t, és a képzés ki lett szervezve a Flight Training Center (CLV) Pardubice- hez, oda nem kell új helikopter. A 9 kutató-mentő W3 Sokol-t akarják váltani? Vagy belügyi gépnek kellenek (rendőrség, légimentők)?
 
Van égetőbb is, a G-merci kihúzza még pár évig, és majdnem azonnal cserélhetó (fél éven belül le tudja a gyártó szállítani, nem úgy mint a Leo-kat)
A probléma az, hogy ezek - tudtommal - már használtan kerültek hozzánk. Az átlagéletkoruk 20 év körüli. És ez nem olyan, mint egy harcjármű, aminek az értéke pénzügyileg elfogadható alternatívát biztosít a felújításra. Újjáépítésre.
Használtat ha tudunk is keríteni, az nem végleges megoldás. Mivel ebben az esetben az egyre kevertebb állomány alkatrészellátását bonyolultabban lehet csak biztosítani, egy idő után el kell gondolkozni a teljes flotta egybeni cseréjéről. Mint ahogy a Vitarák beszerzése is egy ésszerű dőntés volt.
És hogy mennyire fontos része ez egy hadseregnél?
Íme egy nagyjból hitelesnek mondható ábra egy cseh Pandur zászlóaljról:
presun_77.jpg

Ez hozzávetőlegesen 42 könnyű utility jellegű 4x4-et jelent lövész zászlóaljanként. Van persze ezen kívül is rájuk egyêbb igény, más alakulatoknál, vezérkarnál, legierőnél, miegymás...
Ha tippelnem kellene akkor valahol 350-400 db a minimum mérete ennek csomagnak. De ugye ebbe a most formálódó tartalêkos erőket még bele sem tippeltem....
Ez már egy igen tetemes tétel lesz, akárhogy is nézem.
 
A probléma az, hogy ezek - tudtommal - már használtan kerültek hozzánk. Az átlagéletkoruk 20 év körüli. És ez nem olyan, mint egy harcjármű, aminek az értéke pénzügyileg elfogadható alternatívát biztosít a felújításra. Újjáépítésre.
Használtat ha tudunk is keríteni, az nem végleges megoldás. Mivel ebben az esetben az egyre kevertebb állomány alkatrészellátását bonyolultabban lehet csak biztosítani, egy idő után el kell gondolkozni a teljes flotta egybeni cseréjéről. Mint ahogy a Vitarák beszerzése is egy ésszerű dőntés volt.
És hogy mennyire fontos része ez egy hadseregnél?
Íme egy nagyjból hitelesnek mondható ábra egy cseh Pandur zászlóaljról:
presun_77.jpg

Ez hozzávetőlegesen 42 könnyű utility jellegű 4x4-et jelent lövész zászlóaljanként. Van persze ezen kívül is rájuk egyêbb igény, más alakulatoknál, vezérkarnál, legierőnél, miegymás...
Ha tippelnem kellene akkor valahol 350-400 db a minimum mérete ennek csomagnak. De ugye ebbe a most formálódó tartalêkos erőket még bele sem tippeltem....
Ez már egy igen tetemes tétel lesz, akárhogy is nézem.

"Manufacturing contracts with Daimler AG have been renewed for the continued production of Mercedes-Benz's G-Class at Magna Steyr's facilities in Graz, Austria, until 2015 now to 2019 end of production because due to legislative reasons."

Korábban volt valami hír, hogy meg akarják venni Wolf gyártási jogait. Vagy a gyárat Graz-ban? Egy ekkora megrendeléssel még elketyeghetne a gyártás néhány évig.
 
"Manufacturing contracts with Daimler AG have been renewed for the continued production of Mercedes-Benz's G-Class at Magna Steyr's facilities in Graz, Austria, until 2015 now to 2019 end of production because due to legislative reasons."

Korábban volt valami hír, hogy meg akarják venni Wolf gyártási jogait. Vagy a gyárat Graz-ban? Egy ekkora megrendeléssel még elketyeghetne a gyártás néhány évig.
Tudtommal Magna-Steyr már a Mercedes része.
De az Enok- ok pl. már nem is Grazban készülnek.
Ahogy látom, a páncêlozatlan verziónak már nem túl sok van hátra a modern hadseregekben. Viszont az szintén nagyon szembetűnő, hogy a Merci egyre komolyabb energiát fektet a védelmi szegmensbe.
Korábban voltak nagy hiányosságok a termékpalettában, azonban most már szinte minden support feladatot el tudnának látni a saját termékpalettájukkal is. Amellett, hogy az Unimog platformot több hadiipari fejlesztőnek eladják...
 
Tudtommal Magna-Steyr már a Mercedes része.
De az Enok- ok pl. már nem is Grazban készülnek.
Ahogy látom, a páncêlozatlan verziónak már nem túl sok van hátra a modern hadseregekben. Viszont az szintén nagyon szembetűnő, hogy a Merci egyre komolyabb energiát fektet a védelmi szegmensbe.
Korábban voltak nagy hiányosságok a termékpalettában, azonban most már szinte minden support feladatot el tudnának látni a saját termékpalettájukkal is. Amellett, hogy az Unimog platformot több hadiipari fejlesztőnek eladják...

Én is elkezdtem utánaolvasni, de elvesztettem a fonalat...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Konkrétumot sajnos nem tudok.
Amikor Büdaőrsön kérdezősködtem, akkor azt mondta az illetékes, hogy ezek nem lesznek, hanem már rendszeresítve vannak. Régóta.

Én egyébként nem páncéloznék mindent agyon.
A 4-5-7 tonnás kategória még nincs agyonpáncélozva, mégis egy STANAG 2- es szintet már tud.
 
A probléma az, hogy ezek - tudtommal - már használtan kerültek hozzánk. Az átlagéletkoruk 20 év körüli. És ez nem olyan, mint egy harcjármű, aminek az értéke pénzügyileg elfogadható alternatívát biztosít a felújításra. Újjáépítésre.
Használtat ha tudunk is keríteni, az nem végleges megoldás. Mivel ebben az esetben az egyre kevertebb állomány alkatrészellátását bonyolultabban lehet csak biztosítani, egy idő után el kell gondolkozni a teljes flotta egybeni cseréjéről. Mint ahogy a Vitarák beszerzése is egy ésszerű dőntés volt.
És hogy mennyire fontos része ez egy hadseregnél?
Íme egy nagyjból hitelesnek mondható ábra egy cseh Pandur zászlóaljról:
presun_77.jpg

Ez hozzávetőlegesen 42 könnyű utility jellegű 4x4-et jelent lövész zászlóaljanként. Van persze ezen kívül is rájuk egyêbb igény, más alakulatoknál, vezérkarnál, legierőnél, miegymás...
Ha tippelnem kellene akkor valahol 350-400 db a minimum mérete ennek csomagnak. De ugye ebbe a most formálódó tartalêkos erőket még bele sem tippeltem....
Ez már egy igen tetemes tétel lesz, akárhogy is nézem.


Kaptunk használt németet. De én olyat csak Koszovóban használtam. Rövid 4 üléses, kéziváltóst.

Utána én úgy emlékszem újakat vettünk. Tálan Szolnok kapta meg az elsőket. Azzal mentek afganba.

Ezeket használták a prt-k is.
Ráadásul azok eléggé lestrapálódtak. 2010 ben már csak a telephelyen álltak ez elégtelen "páncélzat" miatt.
Nem tudom azokkal mi lett. Mikor hozták azokat haza. Kaptak e valami normális felújítást.

Boszniában is voltak, vannak? Azok is újak voltak. Azok már autómata váltóval. Hátul kétoldalt pad.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Érdekes, hogy még említik a H135/H145-öt... mert amikor a UH1/AH1 párost bejelentették, azzal indokolták hogy kipróbált katonai helikoptereket akartak venni, nem civil gépekből átalakított harci tapasztalat nélküli helikoptereket. Kiképzésre most vettek 6 Enstrom 480B-G -t, és a képzés ki lett szervezve a Flight Training Center (CLV) Pardubice- hez, oda nem kell új helikopter. A 9 kutató-mentő W3 Sokol-t akarják váltani? Vagy belügyi gépnek kellenek (rendőrség, légimentők)?
Annyit írtak, hogy a seregnek kellene.
 
A probléma az, hogy ezek - tudtommal - már használtan kerültek hozzánk. Az átlagéletkoruk 20 év körüli. És ez nem olyan, mint egy harcjármű, aminek az értéke pénzügyileg elfogadható alternatívát biztosít a felújításra. Újjáépítésre.
Használtat ha tudunk is keríteni, az nem végleges megoldás. Mivel ebben az esetben az egyre kevertebb állomány alkatrészellátását bonyolultabban lehet csak biztosítani, egy idő után el kell gondolkozni a teljes flotta egybeni cseréjéről. Mint ahogy a Vitarák beszerzése is egy ésszerű dőntés volt.
És hogy mennyire fontos része ez egy hadseregnél?
Íme egy nagyjból hitelesnek mondható ábra egy cseh Pandur zászlóaljról:
presun_77.jpg

Ez hozzávetőlegesen 42 könnyű utility jellegű 4x4-et jelent lövész zászlóaljanként. Van persze ezen kívül is rájuk egyêbb igény, más alakulatoknál, vezérkarnál, legierőnél, miegymás...
Ha tippelnem kellene akkor valahol 350-400 db a minimum mérete ennek csomagnak. De ugye ebbe a most formálódó tartalêkos erőket még bele sem tippeltem....
Ez már egy igen tetemes tétel lesz, akárhogy is nézem.

Nem azt mondtam, hogy nem kell, csak hogy nem ez a legégetőbb probléma, és ezt ráadásul a gyár viszonylag gyorsan le tudja gyártani, rendelés után. Ha 2024-re új flottátakarunk, elég 2023-ban szólni, és 24-re itt is lesz az összes.
 
Van arról valamilyen infó, hogy a jelenleg futó G Merciknek mi lehet majd az utódja?
Továbbra is maradunk a páncélozatlan kivitelnél, vagy egyel komolyabb páncélozású 5-7 tonnás irányba mozdulunk el (Enok? Arquus Dagger?)?
Mert azért ez is egy elég komoly tétel lehet. És tudtommal a MH G Merci állománya is eléggé csereérett.

2018 decemberi Rába magazinba volt erről 1 cikk nem tudom olvastad-e:
"Figyelemmel a Gépjármû Beszerzési Program 2019–2026-os idôszakára, valamint összhangban a HM Zrínyi 2026 haderôfejlesztési programjával, a Rába kezdeményezésére egy magyar delegáció utazott ki a Daimler AG G osztályú katonai jármûveket gyártó grazi üzemébe a típus jelenében fennálló nyitott kérdések megbeszélésére, valamint a típus jövôjének megismerése céljából.
A delegációban a katonaság részérôl a HM Haderô Fejlesztési Programok Fôosztály, a Honvéd Vezérkar Logisztikai Csoportfônökség és az MH Összhaderônemi Parancsnokság képviselôi vettek részt. A vendéglátó szerepét a stuttgarti, a grazi és a magyarországi Mercedes-Benz szakemberei látták el. A vendéglátók kezdésként bemutatták a delegáció részére az MB G osztályú jármûvek összeszerelését a MagnaSteyr gyáregység- ben, megfelelô idegenvezetéssel, majd 5 db új MB G500 típusú jármûvel képességbemu- tatót tartottak Schöckl-hegyi tesztpályájukon Graztól 40 km-re, ahol volt lehetôség a jármûvek kipróbálására zord, téli körülmé- nyek között. A HM–MH delegáció nagyon elégedett volt a jármû itt tapasztalt képessé- geivel. Természetesen a látogatás legfontosabb része és célja a több száz darabos HM-flotta aktuális üzemeltetési kérdéseinek átbeszé- lése és a típus jövôjének megismerése volt. A részletek ismertetése nélkül is elmondhatom, hogy nagyon hasznos információk birtokába jutott mind a végfelhasználói, mind pedig a szállítói oldal annak érdekében, hogy a típus hosszú távon is jól szolgálja a honvédelem ügyét."

Én ebből azt gondolom hogy dolgoznak rajta.
Egyébként szerintem érdemes elolvasni az utolsó Rába magazint mert van benne gy kis összefoglaló az idei beruházásokról.
http://raba.hu/www.raba.hu/doctar/sajtokozpont/magazin/2019/raba_magazin_2019.4.pdf

Sok új gépet vettek és sok folyamatot automatizáltak. Komplett mellső tengely kovácsoló sort lecserélték többek között.
 
2018 decemberi Rába magazinba volt erről 1 cikk nem tudom olvastad-e:
"Figyelemmel a Gépjármû Beszerzési Program 2019–2026-os idôszakára, valamint összhangban a HM Zrínyi 2026 haderôfejlesztési programjával, a Rába kezdeményezésére egy magyar delegáció utazott ki a Daimler AG G osztályú katonai jármûveket gyártó grazi üzemébe a típus jelenében fennálló nyitott kérdések megbeszélésére, valamint a típus jövôjének megismerése céljából.
A delegációban a katonaság részérôl a HM Haderô Fejlesztési Programok Fôosztály, a Honvéd Vezérkar Logisztikai Csoportfônökség és az MH Összhaderônemi Parancsnokság képviselôi vettek részt. A vendéglátó szerepét a stuttgarti, a grazi és a magyarországi Mercedes-Benz szakemberei látták el. A vendéglátók kezdésként bemutatták a delegáció részére az MB G osztályú jármûvek összeszerelését a MagnaSteyr gyáregység- ben, megfelelô idegenvezetéssel, majd 5 db új MB G500 típusú jármûvel képességbemu- tatót tartottak Schöckl-hegyi tesztpályájukon Graztól 40 km-re, ahol volt lehetôség a jármûvek kipróbálására zord, téli körülmé- nyek között. A HM–MH delegáció nagyon elégedett volt a jármû itt tapasztalt képessé- geivel. Természetesen a látogatás legfontosabb része és célja a több száz darabos HM-flotta aktuális üzemeltetési kérdéseinek átbeszé- lése és a típus jövôjének megismerése volt. A részletek ismertetése nélkül is elmondhatom, hogy nagyon hasznos információk birtokába jutott mind a végfelhasználói, mind pedig a szállítói oldal annak érdekében, hogy a típus hosszú távon is jól szolgálja a honvédelem ügyét."

Én ebből azt gondolom hogy dolgoznak rajta.
Egyébként szerintem érdemes elolvasni az utolsó Rába magazint mert van benne gy kis összefoglaló az idei beruházásokról.
http://raba.hu/www.raba.hu/doctar/sajtokozpont/magazin/2019/raba_magazin_2019.4.pdf

Sok új gépet vettek és sok folyamatot automatizáltak. Komplett mellső tengely kovácsoló sort lecserélték többek között.

Ezt a hírt kerestem, köszönöm!
 
  • Tetszik
Reactions: Shadow
Nem tudja valaki mit jelentettek ma délelőtt be ? Mármint, illetmény ügyileg ? Mert most volt sajttáj, közösen, Benkő és Pintér, volt a két főszereplő. Netán csak az év végi juttatsok ?
 
2018 decemberi Rába magazinba volt erről 1 cikk nem tudom olvastad-e:
"Figyelemmel a Gépjármû Beszerzési Program 2019–2026-os idôszakára, valamint összhangban a HM Zrínyi 2026 haderôfejlesztési programjával, a Rába kezdeményezésére egy magyar delegáció utazott ki a Daimler AG G osztályú katonai jármûveket gyártó grazi üzemébe a típus jelenében fennálló nyitott kérdések megbeszélésére, valamint a típus jövôjének megismerése céljából.
A delegációban a katonaság részérôl a HM Haderô Fejlesztési Programok Fôosztály, a Honvéd Vezérkar Logisztikai Csoportfônökség és az MH Összhaderônemi Parancsnokság képviselôi vettek részt. A vendéglátó szerepét a stuttgarti, a grazi és a magyarországi Mercedes-Benz szakemberei látták el. A vendéglátók kezdésként bemutatták a delegáció részére az MB G osztályú jármûvek összeszerelését a MagnaSteyr gyáregység- ben, megfelelô idegenvezetéssel, majd 5 db új MB G500 típusú jármûvel képességbemu- tatót tartottak Schöckl-hegyi tesztpályájukon Graztól 40 km-re, ahol volt lehetôség a jármûvek kipróbálására zord, téli körülmé- nyek között. A HM–MH delegáció nagyon elégedett volt a jármû itt tapasztalt képessé- geivel. Természetesen a látogatás legfontosabb része és célja a több száz darabos HM-flotta aktuális üzemeltetési kérdéseinek átbeszé- lése és a típus jövôjének megismerése volt. A részletek ismertetése nélkül is elmondhatom, hogy nagyon hasznos információk birtokába jutott mind a végfelhasználói, mind pedig a szállítói oldal annak érdekében, hogy a típus hosszú távon is jól szolgálja a honvédelem ügyét."

Én ebből azt gondolom hogy dolgoznak rajta.
Egyébként szerintem érdemes elolvasni az utolsó Rába magazint mert van benne gy kis összefoglaló az idei beruházásokról.
http://raba.hu/www.raba.hu/doctar/sajtokozpont/magazin/2019/raba_magazin_2019.4.pdf

Sok új gépet vettek és sok folyamatot automatizáltak. Komplett mellső tengely kovácsoló sort lecserélték többek között.
Biglike! A hónap hozzászólása részemről! :)