Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ez a tábla úgy a hetvenes években készülhetett, nem lehet az ilyet kiváltani pár monitorral és egy megfelelő szoftverrel?

Pár milliárdból ki lehet. Csak sajnos a vasút a mai napig nyögi az "elmúltnyócévet" mivel olyan szerződéseket kötöttek amik kb. felmondhatatlanok.
GEN/FOR már 2004 óta készül, de sose lesz kész, mivel egy német cég metróvezérlő szoftverét vették meg és fél éves ciklusokban fizet a MÁV a fejlesztésért, mivel olyan extra feature-öket kellett bele rendelni, mint a két vágányú pályán menetiránnyal szemben közlekedés, de vonali statisztikát mai napig nem tud csak koordináta rendszerűt (kijelölt téglalapon belüli statisztika).

CAT kocsikból legyártott IC+-okon szerencsére sikerült túllépni némi német nyomásgyakorlás igénybevételével és villamosvásárlással.

Régi dominókhoz elvileg magyar cég szállítja az e-pult-ot, de azt olyan helyekre telepítik ahol bezárásra ítéltetett az állomás és hamarosan távolról fogják irányítani.
Nagyobb állomásokon, mint Rákos, eleve semmi értelme telepíteni, mivel szoftverben csak problémásabb lenne az irányítás, 1 gombnyomás minimum 2 kattintással lehetne kiváltani ami problémás helyzetben perceket is összehozhat ha egyesével kell lökdösni a váltókat.

Ja és Budapesten ez kifejezetten modern állomás :(

Ez pl. Déli pályaudvar asszem I. tornya:
BIG_0007711358.jpg
 
Hát ebben viszont nagy tévedésben vagy. Az értelmesebb részén a világnak gyakran a piros jelzés csak stoptáblának minősül természetesen jól behatárolt forgalmi helyzetekben. Több amerikai államban a bringások/ motorosok esetén engedélyezett az áthajtás piros lámpa ellenére. De még az is engedêlyezett több helyen, hogy autóval az elsőbbség adási szabályok betartásával a jobbra, kis ívben való kanyarodás piros jelzés ellenére is lehetsêges.
Lehet, hogy vannak olyan országok, ahol az a szabály, de ez nem az az ország. A szabályok nem kívánságműsorok.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Az, hogy a szemedben hülyeségnek tűnik, attól még nem biztos, hogy az is.
Ha az 50.000-es bírsággal büntetett bringás felhajt az üres járdára a zebra előtt, majd a zöldre nem várva a zebra túloldalán lehajt onnan. Akkor teljesen szabályosan jár el! Ha pedig a rendőr felelősségre vonja, akkor azt nyilatkozza, hogy neki éppen bevágott a tanga, és meg kellett igazítania, csak sajnos hamarabb végzett, mint hogy zöld lett volna lámpa.
A megkerülhető szabályokat egyértelműsíteni kell, vagy olyanná alakítani, hogy ne sarkalja az állampolgárt a kijátszásra.
Erre jó példa a piroslámpa stoptáblává nyilvánítását a kerékpáros közlekedők számára. Ez nem mentesíti öket balesetokozás esetén a felelősségrevonás alól, viszont kimondottan felhasználóbarátabbá tenné a közlekedést a bringások számára.
Mert például ez a nyomorult futár sem lenne könnyebb most 50000-rel. o_O
Ha a bringás a piros lámpánál felhajt a járdára a zebra előtt, majd a zöldre nem várva( Átmegy a gyalogos piroson?) a zebra túloldalán lehajt, akkor szabálytalanságot követ el, mert zebrán a kerékpárt csak tolni szabad.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
A difi az lesz, hogy en videot teszek fel es nem szajkarate lesz...

Én jelenleg ott tartok, hogy minden gépjármű potenciális pirosba rongyolo.
Tehát olyan videókat teszel fel ahol az autósok a 10-15 másodperce piros lámpán alig lassítva mennek át?
Meg ahol a kivilágítatlan autósok az üres út melletti kerékpárúton mennek sötétben?
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Tehát olyan videókat teszel fel ahol az autósok a 10-15 másodperce piros lámpán alig lassítva mennek át?
Meg ahol a kivilágítatlan autósok az üres út melletti kerékpárúton mennek sötétben?
Ahol azt fogod látni, hogy minden lápmaváltásnál akkor zúgnak már át az autók, amikor a másik irányból már zöld. Ezt sokszor csoportosan adják elő és akár a sebességlimit felett. A többi trollkodásodra meg szarok. Ha a bringást megvágták 50k-ra, akkor álljon ki a yard oda és 1 óra alatt garantált 1 milla.
 
Ha a bringás a piros lámpánál felhajt a járdára a zebra előtt, majd a zöldre nem várva( Átmegy a gyalogos piroson?) a zebra túloldalán lehajt, akkor szabálytalanságot követ el, mert zebrán a kerékpárt csak tolni szabad.
Nem baj, ha nem érted az írott szöveget. De hogy a sajátodat sem?!?
Mivel a zebrát nem érinti, hogy tud rajta kerékpározni?
Aztán rájöttem, hogy meg sem nézted a videót, amihez hozzászólsz...
Milyen gyalogos piros? o_O
Segítek egy kicsit! Hogy érdemben is hozzá tudjál szólni:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ukrajnában is át lehet menni piroson, ha van kivételt jelző zöld jobbra nyíl tábla az oldalán, de ott a körforgalmak is két sávosok, ha csak jobbra kanyarodsz akkor a külső sávon át lehet vágni, nem kell elsőbbségadással szarozni.
Görögöknél ~10 éve problémásabb lámpáknál kint állt egy rendőr és intett ha átmehetsz a piroson.

Máshonnan indultak, máshova érkeztek.

Ahol azt fogod látni, hogy minden lápmaváltásnál akkor zúgnak már át az autók, amikor a másik irányból már zöld. Ezt sokszor csoportosan adják elő és akár a sebességlimit felett. A többi trollkodásodra meg szarok. Ha a bringást megvágták 50k-ra, akkor álljon ki a yard oda és 1 óra alatt garantált 1 milla.

5 percen belül villan a Waze, hogy közúti ellenőrzés és mindenki úgy megy, mint a kisangyal.
Ezért kell civil autós trükközés meg a többi sz*rság.
 
5 percen belül villan a Waze, hogy közúti ellenőrzés és mindenki úgy megy, mint a kisangyal.
Ezért kell civil autós trükközés meg a többi sz*rság.
Ha a traffipax kamera bizonyító erejű, akkor nem kell más. Kiteszel egy rejtett hiteles kamerát, ami felveszi áthajtókat. Felvétel kiértékel és repül a bünti. A Waze meg nem villant fel semmit.

Ha máshogy nem megy.

Ma is csak kettő autó ment át előttem full pirosban gyorsítva. Az egyik az Dob utcánál, a másik a Fogarasi táján. Az előbbi majdnem elcsapta az induló gyalogost...
 
Ha a traffipax kamera bizonyító erejű, akkor nem kell más. Kiteszel egy rejtett hiteles kamerát, ami felveszi áthajtókat. Felvétel kiértékel és repül a bünti. A Waze meg nem villant fel semmit.

Ha máshogy nem megy.

Ma is csak kettő autó ment át előttem full pirosban gyorsítva. Az egyik az Dob utcánál, a másik a Fogarasi táján. Az előbbi majdnem elcsapta az induló gyalogost...

Uniós előírás, láthatónak kell lennie és/vagy 500m-rel előtte ki kell táblázni, hogy kamera lesz.

Szerk.: ha jól emlékszem pár éve elkezdtek térfigyelő kamerák felvétele alapján büntetni, de közfelháborodásra elkaszálták, mivel jogsértő.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Uniós előírás, láthatónak kell lennie és/vagy 500m-rel előtte ki kell táblázni, hogy kamera lesz.

Szerk.: ha jól emlékszem pár éve elkezdtek térfigyelő kamerák felvétele alapján büntetni, de közfelháborodásra elkaszálták, mivel jogsértő.
A mobil traffi sincs kitáblázva. Ha kiteszek egy mobil kamerát, akkor hol kell tábla...? Leáll egy autó parkolva, beleteszel egy kamerát és mehet a móka. Nem állandó, ahogy egy út széléről mérő trafi sem...
 
mi van itt 31-n autósügyenben???:):),,,,mindjárt elmegyek részegen,piroson áthajtani..80-l....jogsi nélkül....lejárt műszakival....világítás nélkül....és nem csatolom be az övet...ja és dudálok is folyamatosan....."mi folyik itt Gyöngyösön"????:D:D
 
  • Tetszik
Reactions: therob and nyugger
Újabb csodaakku, ami állítólag mindenben jobb mint a korábbiak, de most nem egy nevenincs startup a bejelentő, hanem az IBM:

https://prohardver.hu/hir/igeretes_akkumulatort_allitottak_elo_az_ibm-nel.html

"...Persze a Li-ion akkumulátorok kidobására még ne készüljünk, a kutatás és fejlesztés egyelőre kezdeti stádiumánál tart – az IBM mindenesetre több nagy céggel, így például a Mercedes-Benzzel összefogva dolgozik azon, hogy minél előbb ipari méretekben is előállítható és használható terméket hozzon létre."
 
Újabb csodaakku, ami állítólag mindenben jobb mint a korábbiak, de most nem egy nevenincs startup a bejelentő, hanem az IBM:

https://prohardver.hu/hir/igeretes_akkumulatort_allitottak_elo_az_ibm-nel.html

"...Persze a Li-ion akkumulátorok kidobására még ne készüljünk, a kutatás és fejlesztés egyelőre kezdeti stádiumánál tart – az IBM mindenesetre több nagy céggel, így például a Mercedes-Benzzel összefogva dolgozik azon, hogy minél előbb ipari méretekben is előállítható és használható terméket hozzon létre."
Egy évtizede havonta van csodaakku bejelentés. Mégis a 30 éves li-ion-t használjuk (50 éve fedezték fel, 30 éve kommercionalizálták)
 
2020 januàr 1.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nah, akkor két piros, záróvonal átlépés, jobbról előzés, index nélküli sávváltás. Ez hány büntipont is így intstantban.
Indítsanak csak eljárást. Ebből ért csak a paraszt. Vagy ebből sem.
 
Gondolom az az alapmodell :D

Nem értem sokaknál a mentalitást, hogy bömi/audi legyen, de abból a fapados, mert különben sok lesz a hitel.

Magamutogatás.. a Facebookon úgysem nem látszik a képeken hogy alapmotoros tekerős ablakokkal.

A másik kedvencem a lízinges faszi. Cégnek általában kedvezőbb ez a konstrukció, befizet 120 ezer forintot és onnantól két négyzetkilométeres arca lesz, hiszen végre eljátszhatja a világnak hogy mekkora Jani, hiszen 25 milliós kocsival jár. Ami persze nem az övé, kölcsönbe van, de ez az apró bibi őt nem zavarja.

Amit végképp nem értek hogy ugyanezek a fazonok a közösségi médiában teljesen agyatlan márkahűséget nyilvánítanak ki minden egyes alkalommal, sokszor valami lerohadt, szigorúan 5000 forintért tankolt roncsból kikönyökölve.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711