Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1711

Guest
Ez valahogy értelmesebbnek tűnik, mint a full elektromos hülyülés.

Miután az EU tökön rúgta a mérőjével a gyártókat (élükön a hirtelen villanyosításba milliárdokat ölő VW-t), USA-ban elkezdték adóztatni a villanyt, Kína pedig beszünteti a támogatást nincs értelme tovább bohóckodni.
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 142
12 108
113
Miután az EU tökön rúgta a mérőjével a gyártókat (élükön a hirtelen villanyosításba milliárdokat ölő VW-t), USA-ban elkezdték adóztatni a villanyt, Kína pedig beszünteti a támogatást nincs értelme tovább bohóckodni.
USA-ban aki komolyan gondolja az napelemezik is mellette.

hmm ez nem teljesen így működik náluk sajnos nem tudok vissza keresni de azt olvastam hogy egyfajta gyártó racionalizálási program része ez. vagyis pl el autó gyártást államilag támogatják irdatlan sok cég kezd el foglalkozni vele számolatlanul adták nekik a pénzt majd elvonják a támogatást és a piac döntse el melyik termék gyártó terméke szolgáltatása életképes a vásárlás támogatásával a gyártókat felfuttatták most jön a racionalizálás. de minden mással így csinálták náluk ez egy állami támogatási forma. elkötelezettek hosszútávon az elektromosság felé. másképpen nem fog működni-.
 
T

torsen

Guest
Végre már van benzinmotoros Tesla Model 3

Az orrban kialakított csomagtartóba építették be a Zero Vibration Generator elnevezésű, 54 lóerős hatótávnövelő motort, amely a gyárinál sokkal kisebb és könnyebb akkumulátort tölti. Az eredeti, 50 kWh-s akkucsomag helyére egy 17,3 kWh-s kerül, ami önmagában alig 100 km-re elegendő energiát tárol, viszont 380 kg tömegcsökkenést eredményez a használata. A csendes és alacsony fordulatszámú, kéthengeres hatótávnövelő benzinmotor 65 km/h felett kapcsol be, így a teljes hatótávolság 1000 km felett lehet, 100 km-enként 2 liter alatti fogyasztás mellett.

A fejlesztők szerint a rendszer összes szén-dioxid-kibocsátása csupán 23 g/km, ami most még jellemzően jobb, mint a kilométerenként elhasznált villamos energia előállításakor keletkező mennyiség.

Némi zavart érzek az Erőben...

Ha 2l/100km a fogyasztás, akkor hogy jön ki a 23g/km? Az nekem inkább 46g/km. (de lehet tévedek) És akkor ehhez nem vettük hozzá a betárolt 17,3kWh villany széndioxid egyenértékét,ez hazai szinten kb. még plusz 60g/km, az így már 106g/km. Ráadásul ez csak első 100km-re igaz. Onnan? Ha már tisztán benzinnel kell menni és a mechanikus meghajtás helyett először generátorozunk, akkut töltünk/kisütünk, utána meg villanymotorozunk? Hatásfokok?
Amúgy ez már fel lett találva kb.10 éve, úgy hívják hogy Chevy Volt/Opel Ampera. 84 lóerős EcoFlex benzinmotor, 110kW-os villanymotor, 16,5kWh akkukapacitás, 72 km villamos hatótáv (plusz kb 600km benzines hatótáv) Nem lett olyan siker... tavaly hagyták abba a gyártást. Spanyolviasz 2.0
 
T

torsen

Guest
Ezeknél a nagysebességű vonatoknál a pálya mellett van kerítés vagy valami hasonló?

Arra gondolok, hogy vmi nagytestű állattal való ütközés milyen károkat okozna.

Szerintem csak azokon a szakaszokon van kerítés, ahol a vonat valóban nagy sebességgel közlekedik (állomások közötti nyílt szakaszokon). Egyébként fénysorompós szintbeli kereszteződései is vannak a TGV-nek.
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 142
12 108
113
Meg ugye a hírben egy dízel Zafirát is említenek...:rolleyes:
lényegtelen hogy melyik gyulladt egy tűzben ill annak hatására összeomlott az épület.
de erre nem lehet semmit méretezni olyan hő terhelést kapott amit nem bírt.
sztem a Vatikánhoz fordulhatnak vagy az első kigyulladt autó kötelező felelősség biztosítójához, aki szerintem kicsúszik és az államtól kér segítséget
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 142
12 108
113
Némi zavart érzek az Erőben...

Ha 2l/100km a fogyasztás, akkor hogy jön ki a 23g/km? Az nekem inkább 46g/km. (de lehet tévedek) És akkor ehhez nem vettük hozzá a betárolt 17,3kWh villany széndioxid egyenértékét,ez hazai szinten kb. még plusz 60g/km, az így már 106g/km. Ráadásul ez csak első 100km-re igaz. Onnan? Ha már tisztán benzinnel kell menni és a mechanikus meghajtás helyett először generátorozunk, akkut töltünk/kisütünk, utána meg villanymotorozunk? Hatásfokok?
Amúgy ez már fel lett találva kb.10 éve, úgy hívják hogy Chevy Volt/Opel Ampera. 84 lóerős EcoFlex benzinmotor, 110kW-os villanymotor, 16,5kWh akkukapacitás, 72 km villamos hatótáv (plusz kb 600km benzines hatótáv) Nem lett olyan siker... tavaly hagyták abba a gyártást. Spanyolviasz 2.0
fisker karma volt az első és egyben a legjobb is csak odabaszott neki a katrina hurrikán ha jól emlékszem.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 142
12 108
113
fisker karma volt az első és egyben a legjobb is csak odabaszott neki a katrina hurrikán ha jól emlékszem.
Azt hiszem megint elcsúszunk a banán héjjon. Átlagban/nap nem nagyon mennek többet az autóval. 100 Km naponta
és a superchargerek problémája is megoldódik mert egy ekkora aksis autó 50 KW töltéssel max 5-10 perc és megy tovább töltő pedig már minden bozótosban van
egyszer meg mindenki kibírja azt a kis kellemetlenséget.
2018-ban 150 Km volt az átlag távolság
https://electrek.co/2018/08/10/tesla-supercharger-cover-99-us-population-within-150-miles/
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Meg ugye a hírben egy dízel Zafirát is említenek...:rolleyes:

Rendőrséget 15:33-kor hívták, hogy ég egy villanyautó, később a rendőrség azt nyilatkozta, hogy egy 2005-ös dízel Zafira gyulladt ki, miközben még égett az egész...

Mondjuk érdekes kérdés, hogy egy ilyen helyen miért nincs tűzoltó rendszer, bőven lett volna idő eloltani, vagy késleltetni gázolaj azért messze nem olyan veszélyes, mint a benzin.

Origo-ról:
Egy apuka látta, hogy az autója motorházteteje alól füst száll fel, majd a lángok is felcsaptak - nyilatkozta a rendőrparancsnok.

Nekem itten valami nem kerek, ha én hívom a vészhívót csak tudom miben ülök.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 548
46 540
113
Rendőrséget 15:33-kor hívták, hogy ég egy villanyautó, később a rendőrség azt nyilatkozta, hogy egy 2005-ös dízel Zafira gyulladt ki, miközben még égett az egész...

Mondjuk érdekes kérdés, hogy egy ilyen helyen miért nincs tűzoltó rendszer, bőven lett volna idő eloltani, vagy késleltetni gázolaj azért messze nem olyan veszélyes, mint a benzin.

Origo-ról:


Nekem itten valami nem kerek, ha én hívom a vészhívót csak tudom miben ülök.
Gondolom, hogy többen is hívták a segélyhívót....
 
T

torsen

Guest
Mutass egy olyan esetet, amikor ezt megtörtént.
A kérdés egyébként ettől független.

Te most megtámadva érzed magad, pedig én csak feltettem a kérdést, ami válasz is egyben: ha egy benzines (diesel) kigyullad, akkor ki kártérít? A villanynál ugyanaz fog kártéríteni. (Tulaj, biztosító stb.)

Egyébként nagyon sok esetben gyulladnak ki belsőégésű motoros járművek, csak ezek nem kapnak akkora hírverést, mert nincs akkora hírértéke.
Elég csak egy hibás tömítésből a kipufogóra cseppenő némi olaj. Vagy a klasszik eset, az EGR-ből induló tűz a BMW-nél (igaz,ez diesel)

https://inews.co.uk/inews-lifestyle...sk-recall-here-are-the-affected-models-817507

És ebből se a villany folyt ki és kapott lángra:
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

torsen

Guest
Azt hiszem megint elcsúszunk a banán héjjon. Átlagban/nap nem nagyon mennek többet az autóval. 100 Km naponta
és a superchargerek problémája is megoldódik mert egy ekkora aksis autó 50 KW töltéssel max 5-10 perc és megy tovább töltő pedig már minden bozótosban van
egyszer meg mindenki kibírja azt a kis kellemetlenséget.
2018-ban 150 Km volt az átlag távolság
https://electrek.co/2018/08/10/tesla-supercharger-cover-99-us-population-within-150-miles/

Pont így érvelt a GM, mint Te, mikor piacra dobta Voltot. 72km-nek (40 mérföld) elégnek kell lenni egy napi ingázásra. De látod, nem kellett a piacnak, a gyártás utód nélkül abbamaradt...

Amúgy a konstrukció gyenge pontja a belsőégésű motor üzeme. Mert ahogy Te (és a GM is) használnád az autót, a BM napokig, hetekig, hónapokig be se indulna. Na így mennek tönkre ezek a szerkezetek, mert az anyagaik igénylik a használatot (pl.a kenőfilmet korrózióvédelmi okokból, vagy a hajtószíjak a mozgást, hogy ne "álljanak be" egy adott alakra) . Klasszikus mondás, álló helyzetben megy tönkre az autó (és a motorja)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 548
46 540
113
Te most megtámadva érzed magad, pedig én csak feltettem a kérdést, ami válasz is egyben: ha egy benzines (diesel) kigyullad, akkor ki kártérít? A villanynál ugyanaz fog kártéríteni. (Tulaj, biztosító stb.)

Egyébként nagyon sok esetben gyulladnak ki belsőégésű motoros járművek, csak ezek nem kapnak akkora hírverést, mert nincs akkora hírértéke.
Elég csak egy hibás tömítésből a kipufogóra cseppenő némi olaj. Vagy a klasszik eset, az EGR-ből induló tűz a BMW-nél (igaz,ez diesel)

https://inews.co.uk/inews-lifestyle...sk-recall-here-are-the-affected-models-817507

És ebből se a villany folyt ki és kapott lángra:
De már hírverést is kapnak:
Pl. BMW öngyulladások, konstrukciós hiba miatt. Itt meg itt
A Ferrarik egyes típusai is hajlamosak voltak erre.
A BKV és egyéb hazai buszleégésék.
Múltkor a Lehel téren pont az orrom előtt elmenő 15-ös busz járt így. Gyalog értem utol, de akkor már beborította az egész környéket a füst...
 
M

molnibalage

Guest
Te most megtámadva érzed magad, pedig én csak feltettem a kérdést, ami válasz is egyben: ha egy benzines (diesel) kigyullad, akkor ki kártérít? A villanynál ugyanaz fog kártéríteni. (Tulaj, biztosító stb.)

Egyébként nagyon sok esetben gyulladnak ki belsőégésű motoros járművek, csak ezek nem kapnak akkora hírverést, mert nincs akkora hírértéke.
Elég csak egy hibás tömítésből a kipufogóra cseppenő némi olaj. Vagy a klasszik eset, az EGR-ből induló tűz a BMW-nél (igaz,ez diesel)

https://inews.co.uk/inews-lifestyle...sk-recall-here-are-the-affected-models-817507

És ebből se a villany folyt ki és kapott lángra:
Nem érzem magam támadva.
Egy parkolóházban álló autó gyulladt ki. Nem járt. Állt.
Ennek mi köze az üzem közben meghibásodó járműhöz, ami meleg?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 433
55 344
113
Hpasp

"Végre már van benzinmotoros Tesla Model 3

Az orrban kialakított csomagtartóba építették be a Zero Vibration Generator elnevezésű, 54 lóerős hatótávnövelő motort, amely a gyárinál sokkal kisebb és könnyebb akkumulátort tölti. Az eredeti, 50 kWh-s akkucsomag helyére egy 17,3 kWh-s kerül, ami önmagában alig 100 km-re elegendő energiát tárol, viszont 380 kg tömegcsökkenést eredményez a használata. A csendes és alacsony fordulatszámú, kéthengeres hatótávnövelő benzinmotor 65 km/h felett kapcsol be, így a teljes hatótávolság 1000 km felett lehet, 100 km-enként 2 liter alatti fogyasztás mellett.

A fejlesztők szerint a rendszer összes szén-dioxid-kibocsátása csupán 23 g/km, ami most még jellemzően jobb, mint a kilométerenként elhasznált villamos energia előállításakor keletkező mennyiség."

Úgy érzem sikerült újra feltalálni az Opel Amperát/GM Volt-ot......
 
  • Tetszik
Reactions: torsen
T

torsen

Guest
Nem érzem magam támadva.
Egy parkolóházban álló autó gyulladt ki. Nem járt. Állt.
Ennek mi köze az üzem közben meghibásodó járműhöz, ami meleg?

Garázsban álló autóban rövidzárlat okozta tűz például. Hozzám is fordult olyan ügyfél aki azt próbálta elérni, hogy a kiégett motorterét újrakábeleztessem. Éjjel gyulladt ki az autó a garázsban. Diesel Passat. Nem vállaltuk.
 
T

torsen

Guest
Hpasp

"Végre már van benzinmotoros Tesla Model 3

Az orrban kialakított csomagtartóba építették be a Zero Vibration Generator elnevezésű, 54 lóerős hatótávnövelő motort, amely a gyárinál sokkal kisebb és könnyebb akkumulátort tölti. Az eredeti, 50 kWh-s akkucsomag helyére egy 17,3 kWh-s kerül, ami önmagában alig 100 km-re elegendő energiát tárol, viszont 380 kg tömegcsökkenést eredményez a használata. A csendes és alacsony fordulatszámú, kéthengeres hatótávnövelő benzinmotor 65 km/h felett kapcsol be, így a teljes hatótávolság 1000 km felett lehet, 100 km-enként 2 liter alatti fogyasztás mellett.

A fejlesztők szerint a rendszer összes szén-dioxid-kibocsátása csupán 23 g/km, ami most még jellemzően jobb, mint a kilométerenként elhasznált villamos energia előállításakor keletkező mennyiség."

Úgy érzem sikerült újra feltalálni az Opel Amperát/GM Volt-ot......

Pont ezt írtam én is.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7