Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ezek bérelhetőek, sok városból kitiltották mivel ész nélkül vezeti + szanaszét hagyja a parasztja, meg amennyire tudom masszívan veszteséges az összes cég ami ezeket üzemelteti, csak a sok hurráoptimista zöld önti a részvényeikbe a pénzt.

Amikor legutóbb Pesten flangáltam a Margisziget környékén, néztem én is, hogy mindenfelé elhagyott rollerek vannak, de azt gondoltam, hogy ezeknek így van kitalálva a használata, és mondjuk csak akkor működik (mondjuk enged fel egy beépített fék, vagy hasonló), amikor egy applikációval rákapcsolódtak, és vonja a használati díjat, így igazából dokkolni sem kell. A helyét meg valami gps alapú nyomkövetővel mindegyiknek tudják. De lehet, hogy túl optimista voltam azzal kapcsolatban, hogy ezt így gondolták-e használni :)
 
Egységes metró-hév-vasút rendszer kell.

  • Szentendrét össze kell kötni Ráckevével és Csepellel.
  • Dunakeszit az M3-as metrón keresztül Feriheggyel és Vecséssel (beintegrálandó: a váci és veresegyházi vasút)
  • Gödöllőt az M2-es metrón keresztül a Déli pályaudvar - Törökbálint - Biatorbágy vonallal
  • Újpalotát az M4-es metrón keresztül Gazdagréttel és Érddel
  • Az összes vonalat körvasúttal összekötni a kétnyomtávosra felbővített Északi összektő vasúti híddal és az esztergomi vasúttal integrálva. Ez délen a Déli összekötő futna át Budára, így kötve össze minden kombinált metró/hév szakaszt
  • M0-t északon be kell fejezni
  • Kerepesi út átmenő forgalmát az Örsnél el kell vezetni és attól délebbre az M4 és a Nagykőrösi út bekapcsolásával rá kell vezetni a felbővített Lágymányosi hídra, aminek a forgalmát Budán egy a Kelenföld alatt futó alagúton keresztül rá kell vezetni az M1/M7 bevezetőre
  • Mihamarabb meg kell épülnie az M1-et Komáromnál tehermentesítő Székesfehérvárnál az M7-el összekötő, Dunaújvárosnál a Dunán áthaladó, Kecskemétnél az M5-ösbe becsatlakozó pályaszakasznak.
Ha ez mind így megépül, akkor fognak az emberek vígan élni Budapesten.
 
Egységes metró-hév-vasút rendszer kell.

  • Szentendrét össze kell kötni Ráckevével és Csepellel.
  • Dunakeszit az M3-as metrón keresztül Feriheggyel és Vecséssel (beintegrálandó: a váci és veresegyházi vasút)
  • Gödöllőt az M2-es metrón keresztül a Déli pályaudvar - Törökbálint - Biatorbágy vonallal
  • Újpalotát az M4-es metrón keresztül Gazdagréttel és Érddel
  • Az összes vonalat körvasúttal összekötni a kétnyomtávosra felbővített Északi összektő vasúti híddal és az esztergomi vasúttal integrálva. Ez délen a Déli összekötő futna át Budára, így kötve össze minden kombinált metró/hév szakaszt
  • M0-t északon be kell fejezni
  • Kerepesi út átmenő forgalmát az Örsnél el kell vezetni és attól délebbre az M4 és a Nagykőrösi út bekapcsolásával rá kell vezetni a felbővített Lágymányosi hídra, aminek a forgalmát Budán egy a Kelenföld alatt futó alagúton keresztül rá kell vezetni az M1/M7 bevezetőre
  • Mihamarabb meg kell épülnie az M1-et Komáromnál tehermentesítő Székesfehérvárnál az M7-el összekötő, Dunaújvárosnál a Dunán áthaladó, Kecskemétnél az M5-ösbe becsatlakozó pályaszakasznak.
Ha ez mind így megépül, akkor fognak az emberek vígan élni Budapesten.
Ez én vajon megélem még?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egységes metró-hév-vasút rendszer kell.

  • Szentendrét össze kell kötni Ráckevével és Csepellel.
  • Dunakeszit az M3-as metrón keresztül Feriheggyel és Vecséssel (beintegrálandó: a váci és veresegyházi vasút)
  • Gödöllőt az M2-es metrón keresztül a Déli pályaudvar - Törökbálint - Biatorbágy vonallal
  • Újpalotát az M4-es metrón keresztül Gazdagréttel és Érddel
  • Az összes vonalat körvasúttal összekötni a kétnyomtávosra felbővített Északi összektő vasúti híddal és az esztergomi vasúttal integrálva. Ez délen a Déli összekötő futna át Budára, így kötve össze minden kombinált metró/hév szakaszt
  • M0-t északon be kell fejezni
  • Kerepesi út átmenő forgalmát az Örsnél el kell vezetni és attól délebbre az M4 és a Nagykőrösi út bekapcsolásával rá kell vezetni a felbővített Lágymányosi hídra, aminek a forgalmát Budán egy a Kelenföld alatt futó alagúton keresztül rá kell vezetni az M1/M7 bevezetőre
  • Mihamarabb meg kell épülnie az M1-et Komáromnál tehermentesítő Székesfehérvárnál az M7-el összekötő, Dunaújvárosnál a Dunán áthaladó, Kecskemétnél az M5-ösbe becsatlakozó pályaszakasznak.
Ha ez mind így megépül, akkor fognak az emberek vígan élni Budapesten.
Ez 2000milliárd, meglesz!
De én a 4-es metrót tolnám ki Budaörs-Törökbálintra
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Kurfürst
Ez 2000milliárd, meglesz!
De én a 4-es metrót tolnám ki Budaörs-Törökbálintra
Az M4-et inkább csak Gazdagrét+Budaörsig, Törökbálintnak van vasútja Kelenföld+Déli felé. Kelenföldnél meg az Érd-Tétény felől és a Törökbálintról jövő MÁV-vonal is találkozik az 1-es villamossal és az M4-el, a Déliben meg az M2-vel is meg egy csomó villamossal és buszvonallal is, elég jól szét lehetne osztani a népet. Persze egységes agglomerációs+fővárosi tarifa-rendszert is be kellene vezetni.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
A világ első hidrogén üzemanyagcella meghajtású, személyszállításra is alkalmas légi járműve
palkovics-hidrogen-345705.jpg

cimlapkeo-hidrogen-345709.jpg
 
Az M4-et inkább csak Gazdagrét+Budaörsig, Törökbálintnak van vasútja Kelenföld+Déli felé. Kelenföldnél meg az Érd-Tétény felől és a Törökbálintról jövő MÁV-vonal is találkozik az 1-es villamossal és az M4-el, a Déliben meg az M2-vel is meg egy csomó villamossal és buszvonallal is, elég jól szét lehetne osztani a népet. Persze egységes agglomerációs+fővárosi tarifa-rendszert is be kellene vezetni.

Pont ezt akarom elkerülni.
Idáig az volt a koncepció., hogy a budapesti agglomeráció fejlesztése még ötletelés szintjén is abban merült csak ki, hogy a tarifákat, meg bérleteket, meg a bürokráciát próbálták több, de inkább kevesebb sikerrel harmonizálgatni.
Nem ez kell.
Nem az kell, hogy nesze nép, utazz el egy járművel egy adott pontig, onnan egy másikkal a másikig, aztán a harmadikkal a haradikig és így tovább, mert idáig is ez volt. Ebben semmi fejlesztés nincs. Nonszensz, hogy évtizedek óta nem tudják az Örsön az M2-es metrót összekötni a gödöllői hévvel. A KÖKI-nél az M3-as metrót a Ferihegyre is kifutó vonattal. Hogy a négyes metró a város belsejében futkos. Figyelem! Én nem az egyes állomásoktól (Hub-októl) szétfutó egyéb buszokat, villamosokat, trolikat akarom kiváltani!

Amit írtam az a kötött pályás fővonalak teljes egységesítése.
Vannak a már meglévő vonalak (M2/M3/M4 és a hévek). Ezek most elég szerencsétlen módon peremkerületek városközpontjait kötik össze, illetve az M4 esetében még azt se. A végállomásaik P+R parkolót csináltak az ottani lakótelepekből.
A fentebb vázolt elképzelés viszont már a napjaink problémáját, azaz az agglomeráció beintegrálását kezeli. Ma akinek nincsa autója, az Biatorbágy, vagy Törökbálint tekintetében el van veszve. El van veszve, ha Veresegyházon, Dunakeszin él, vagy sorolhatnám a többi települést északon, délen, keleten, nyugaton.
Törökbálintnak van ugyan vasútja, Vácnak is van vasútja, Dunakeszinek is van vasútja, mindenkinek van vasútja, de miért nem integráljuk őket egy adott rendszerbe, de ne csak a bérletek, meg mindenféle tarifák szintjén.

Az, hogy helyenként van egy két ócska vonat, vagy volánbusz, amivel be lehet dövögni valami fejállomásra, az nem harmonzál a rendre bővülő agglomerációs tömeg mozgásával.

Az kell, hogy az ember, mint Nyugat Európában, a vonzáskörzetből egy adott járművel leszállás nélkül juthasson el a város túlfelére (ezt csinálják ma a személyautókkal). Én anno éveken át jártam Káposztásmegyerről Csepelre, Szigethalomra, Ferihegyre, Tökölre, Óbudára (ami a Duna túlpartja, de több, mint egy órára van tőlem), tudom, mit jelent keresztülingázni az egész várost. Van olyan kollegám Veresegyházon, aki minden nap a Boráros térről jár be, van aki Kelenföldről.

Adva van minden, össze kell kötni egy-egy vonallal sugarasan az agglomeráció nagyobb gócait és ezeket a sugaras összekötéseket egy nagy körvonallal, mint ahogy Moszkvában is van. Ahogy avn M0-s autóút, ugyanúgy kellene M0-ás metró is.
 
Egységes metró-hév-vasút rendszer kell.

  • Szentendrét össze kell kötni Ráckevével és Csepellel.
  • Dunakeszit az M3-as metrón keresztül Feriheggyel és Vecséssel (beintegrálandó: a váci és veresegyházi vasút)
  • Gödöllőt az M2-es metrón keresztül a Déli pályaudvar - Törökbálint - Biatorbágy vonallal
  • Újpalotát az M4-es metrón keresztül Gazdagréttel és Érddel
  • Az összes vonalat körvasúttal összekötni a kétnyomtávosra felbővített Északi összektő vasúti híddal és az esztergomi vasúttal integrálva. Ez délen a Déli összekötő futna át Budára, így kötve össze minden kombinált metró/hév szakaszt
  • M0-t északon be kell fejezni
  • Kerepesi út átmenő forgalmát az Örsnél el kell vezetni és attól délebbre az M4 és a Nagykőrösi út bekapcsolásával rá kell vezetni a felbővített Lágymányosi hídra, aminek a forgalmát Budán egy a Kelenföld alatt futó alagúton keresztül rá kell vezetni az M1/M7 bevezetőre
  • Mihamarabb meg kell épülnie az M1-et Komáromnál tehermentesítő Székesfehérvárnál az M7-el összekötő, Dunaújvárosnál a Dunán áthaladó, Kecskemétnél az M5-ösbe becsatlakozó pályaszakasznak.
Ha ez mind így megépül, akkor fognak az emberek vígan élni Budapesten.

A budapesti vasúti vonalak, hidak és pályaudvarok terhelését nem csökkentené a régóta tervezett Szolnok-Székesfehérvár/Tatabánya vonal?
 
2017

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egységes metró-hév-vasút rendszer kell.

  • Szentendrét össze kell kötni Ráckevével és Csepellel.
  • Dunakeszit az M3-as metrón keresztül Feriheggyel és Vecséssel (beintegrálandó: a váci és veresegyházi vasút)
  • Gödöllőt az M2-es metrón keresztül a Déli pályaudvar - Törökbálint - Biatorbágy vonallal
  • Újpalotát az M4-es metrón keresztül Gazdagréttel és Érddel
  • Az összes vonalat körvasúttal összekötni a kétnyomtávosra felbővített Északi összektő vasúti híddal és az esztergomi vasúttal integrálva. Ez délen a Déli összekötő futna át Budára, így kötve össze minden kombinált metró/hév szakaszt
  • M0-t északon be kell fejezni
  • Kerepesi út átmenő forgalmát az Örsnél el kell vezetni és attól délebbre az M4 és a Nagykőrösi út bekapcsolásával rá kell vezetni a felbővített Lágymányosi hídra, aminek a forgalmát Budán egy a Kelenföld alatt futó alagúton keresztül rá kell vezetni az M1/M7 bevezetőre
  • Mihamarabb meg kell épülnie az M1-et Komáromnál tehermentesítő Székesfehérvárnál az M7-el összekötő, Dunaújvárosnál a Dunán áthaladó, Kecskemétnél az M5-ösbe becsatlakozó pályaszakasznak.
Ha ez mind így megépül, akkor fognak az emberek vígan élni Budapesten.
Szerintem ilyesmire most nem lesz penze Bp-nek.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Csődöt jelentett a Tesla, ahogyan sokan megjósolták.. ja, nem, a piaci értéke nemrég meghaladta a 100 milliárd dollárt és ezzel túl azon hogy a Toyota után a világ második legértékesebb autóipari cége lett (lenyomva a Volkswagent) Elon Musk is zsebre tehet egy szolid 326 millió dolláros bónuszt, amit még továbbiak is követnek ha ezt fenn is tudja tartani.

Jól járt aki ősszel Tesla részvényt vett, hiszen a részvények ára november óta kb. a duplájára nőtt, már 600 dollárt nyaldossa alulról.

https://finance.yahoo.com/news/tesla-hits-100-billion-mark-035235477.html
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
https://villanyautosok.hu/2020/01/22/lengyelorszagban-is-veget-er-az-ingyenes-toltes-korszaka/

Kérdés, hogy ha ez így folytatódik (gondolom idővel az összes szolgáltató akar majd profitot is), akkor hogy fognak elterjedni az akkus autók. Ugye az a gond, hogy alapból másfélszeres áron mennek legalább a benzinesekhez képest, az ütőkártya az volt, hogy sokkal olcsóbb tölteni, visszahozza az árát pár év alatt. Így viszont ez az ütőkártya megszűnik szép lassan.
 
https://villanyautosok.hu/2020/01/22/lengyelorszagban-is-veget-er-az-ingyenes-toltes-korszaka/

Kérdés, hogy ha ez így folytatódik (gondolom idővel az összes szolgáltató akar majd profitot is), akkor hogy fognak elterjedni az akkus autók. Ugye az a gond, hogy alapból másfélszeres áron mennek legalább a benzinesekhez képest, az ütőkártya az volt, hogy sokkal olcsóbb tölteni, visszahozza az árát pár év alatt. Így viszont ez az ütőkártya megszűnik szép lassan.


Tartok tőle hogy a baromarcok a benzin/gáziolaj adóját emelik.
Amúgy én a sportkipufogókra vetnék ki vmi extra adót, nagyon tele a tököm a sok hülye ökörrel akik ezeknek a tolja,mer az menőőőő