Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 366
113
Igen, most járnak Minszktől délre, de nem úgy néz ki hogy arra igyekeznének leszállni. Nagy baj nem lehet a fedélzeten ha nem sietnek minél előbb leszállni, de ha ilyen alacsonyra lejöttek akkor lehet hogy elment a kabin-túlnyomásuk.
És így megy el Moszkváig? Semmi kényszerleszállás? Flightradar szerint 15 ezer lábon repül épp Minszktől délre.

De-press. problem esetén FL100 vagy MSA (minimus sector altitude) (amelyik alacsonyabb) kell lemenni, de törvényileg az FL100 a lényeges, mivel ez a max magasság, ami alatt még nem kell az utasoknak oxigént használni, ami ugye limitált az idő, meg balhé is van belöle. A kiszórás maga egy döntés, vagy automatikus, marha drága cucc amúgy.
Ez egy sokat gyakorolt procedure (don mask, establish crew, communication, és így tovább attól függően rapid vagy milyen a decompression).

A magasságát tekintve viszont nagy baj nem lehet.
Ha FL150 környékén száguld, akkor nem valószínű a mayday, lehet a szabályzó nem tud csak elegendő kabinnyomást tartani, ereszt valahol, a nyomásszabályzó kieresztő szelep engedhetett el, valami lehet a bleedekkel/packekkel vagy a fene tudja.
Tulajdonképpen a kapitány dönthet akármilyen okból, ha utána azt a vizsgálaton alá tudja támasztani az OM(operation manual)/AFM (aircfart flight manual) és műszaki paraméterek alapján. Ez különösen fontos, hiszen minden döntésedet kivizsgálják, és ha valamit nem tudsz megindokolni miért tetted, akkor neked harangoztak...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 787
30 563
113
Egy érdekesség.Nem tudtam,hova is tedyem.Willy Messerschmitt utolsó terve
HA-400_01.JPG

Spanyoloknak csinálta,de nem épült meg
 
M

molnibalage

Guest
https://444.hu/2020/03/17/nem-a-klimavaltozas-hanem-a-koronavirus-fogja-leepiteni-a-legi-kozlekedest

Csak hogy meglegyen
Majid térjünk vissza erre az ősszel.
Kiváncsi vagyok mennyire jön be cikkben felvázolt jövőkép...
Az ember azt hinné, hogy több pénz van az egész üzletben. Erre kiderül, hogy lényegében semmi tartaléka nincs. Gondolom mivel hitelből működik az egész. Új gép, ami visszatermeli és azt visszaforgatva.
Csak akkor ezek szerint ennyire pengeélen járt az egész.

Akkor így nézve valójában az egész légiközlekedési ipar és turizmus egy hatalmas lufi...?
Csak addig maradt volna fent, amíg van új belépő? Még stagnáló fogalom mellett is csődbe menne az ipar nagy része?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Terminator

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Az ember azt hinné, hogy több pénz van az egész üzletben. Erre kiderül, hogy lényegében semmi tartaléka nincs. Gondolom mivel hitelből működik az egész. Új gép, ami visszatermeli és azt visszaforgatva.
Csak akkor ezek szerint ennyire pengeélen járt az egész.

Akkor így nézve valójában az egész légiközlekedési ipar és turizmus egy hatalmas lufi...?
Csak addig maradt volna fent, amíg van új belépő? Még stagnáló fogalom mellett is csődbe menne az ipar nagy része?
Igazából a fapadosok működnek ennyire pengeélen, nekik tényleg kevés is elég a bukáshoz (az utóbbi években évi átlagban bedőlt 2-3 fapados, ennek köszönhetjük a MH A-319-eit is). Egy régi nagy patinás, tőkeerős légicég (Lufthansa, KLM, JAL stb.) tovább bírja főleg a fapados konkurencia csökkenése miatt is, azt hogy mennyivel tovább csak ők maguk tudják, mi csak akkor tudjuk meg ha azok is dőlnek. De azért tűnt már el a piacról egy-két nagy név is, lásd PanAm, Swissair ... most szerintem lesz egy "kis" visszaesés és rendvágás s cégek között. Persze az utas-igény is kisebb lesz mert kevesebb pénze lesz az embereknek, és ezért is meg más szempontok miatt is jobban meg fogják gondolni hova induljanak el ... szóval ez is több éves visszaesés lehet.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 366
113

El sem hiszitek mi van a reptereken szerte a világban. Mint egy poszt-Apokaliptikus filmben. Minden állóhelyen és a csápokon gépek állnak, de ember csak elvétve, szinte csak a kiszolgálók jönnek ki elénk és annyi. Hihetetlen, két hete ugyanott iszonyat nyüzsgés volt.
Nem tudom hogy fog ebből felállni a repülőipar, de ami most van, az jókora szakadás lesz.

Maintenance az megy úgy ahogy, a teherforgalom folyamatos, de a utasrepülés szinte zéró. Nekem volt több utam is utas nélkül, pedig a fél gép be volt foglalva hetekkel korábban. De nem jönnek el, nem mozog senki. Nem tudom, mikor fog ez újraindulni, mikor jön meg a bizalom megint, ahhoz pedig le-e elég pilóta érvényes szakszóval (mert 3 hónapig nem repülsz szívtál), elég földi személyzet, etc.... mert ha nyárra ez lecseng és mindenki nyaralni akar menni - sok sikert ehhez elég üléskapacitást szeretni.