Katonai repülőterek Magyarországon

Epp ezt irom nem igazan tudja kivitelezni. Megbukhat a hataron a szallitmamy megbukhat a hataron a vegrehajto allomamy megbukhat utban a korletfele megbukhat a korletet elokeszito brigad megbukhat a felderito brigad megbukhatnak az osszekotok megbukhatnak a segitok megbukhatnak az utvonal bejarok megbukhat a titkosszolgalat. Es ezzel nem hogy a megelozo csapas bukik meg elokeszitesi fazisba hanem oda a meglepetes egy varatlan villamhaborura... Ha meg annyira nem varatlan az a haboru akkor a megbukas eseje kb triplajara nol. Mert akkor nem csak a titkosszolgalatok honvedseg rendorseg navosok polgarorok lehetnek a megbuktatok hanem a szantoveto erdokerulo es az atlag civil is. Es ez csak az elokeszites buktatoi.meg semmi nem tortent csak korletet foglaltak esetleg felszereltek.

Hogy bukhat meg az állomány?? kao turist ??? turistaként....???.....................a szallitmány neccesebb, az igaz, de nem lehetetlen, De ha mar itt vannak...............
 
Ó istenem...

1. Nincs fegyveres konfliktus kb 1000 km-es körben
2. Nem vagyunk egy országgal sem annyira kiélezett viszonyban, hogy ennyire tartani kéne egy támadástól (nem, még Romániával sem) és egy terrorista csoportnak sem vagyunk elsőszámú célpont. Jelen pillanatban "véd" minket 2 készenléti Gripen, aktívak a titkosszolgálatok, folyamatos a légtérellenőrzés, vannak gyors reagálású erők, zajlik a kiképzés stb. Majd ha szükség lesz rá fokozzák a készültséget. Párszor már le lett írva itt hogy az nem egyik napról a másikra jön. Nem attól lesz nagyobb a biztonságunk hogy szétszórjuk a 12 kub-ot.
3. Nincs egyetlen egy ország sem a térségünkben ahol folyamatosan szolgálatban van egy-egy üteg a fontos objektumok mellett. Amúgy pl 2001 szeptember 11.-én Pakshoz ki voltak rendelve a légvédelmisek.
 
Nem érted..semmi köze nincs hogy naluk mit csinaltak...Az a lényeg hogy NÁLUNK hyülekeztek, fegyverkeztek, és ugy jartak át a határon mint kés a vajon..
vagy pl--egy szerb katona aki Belgradban élt, hogy harcolt mondjuk Posavinaban? vagy magyar önkéntes Szlavoniában? hisz nem volt helyismerete?? Egy ilyen veteránnak, gyerekjatek eljutni a radarhoz és megsemmisiteni..Nem iroasztalon tanulta hidd el....
Nem az eljutas a gond egy muveleti teruleten a bol b be a helyismeret nem ahhoz kell hogy ne tevedjen el :) az ellatmamyt szerintem egyebkent nem hoztak rajtunk at hanem sokkal inkabb felmyitottak valamu kissebb rejtett raktarat./amit ugye ok hoztk letre akkor meg sajat teruleten./
 
Ó istenem...

1. Nincs fegyveres konfliktus kb 1000 km-es körben
2. Nem vagyunk egy országgal sem annyira kiélezett viszonyban, hogy ennyire tartani kéne egy támadástól (nem, még Romániával sem) és egy terrorista csoportnak sem vagyunk elsőszámú célpont. Jelen pillanatban "véd" minket 2 készenléti Gripen, aktívak a titkosszolgálatok, folyamatos a légtérellenőrzés, vannak gyors reagálású erők, zajlik a kiképzés stb. Majd ha szükség lesz rá fokozzák a készültséget. Párszor már le lett írva itt hogy az nem egyik napról a másikra jön. Nem attól lesz nagyobb a biztonságunk hogy szétszórjuk a 12 kub-ot.
3. Nincs egyetlen egy ország sem a térségünkben ahol folyamatosan szolgálatban van egy-egy üteg a fontos objektumok mellett. Amúgy pl 2001 szeptember 11.-én Pakshoz ki voltak rendelve a légvédelmisek.
De van.Jelenleg inaktiv befagyott konfliktus.Moldávia-Dnyeszter Menti Köztársaság.Tüzszünet van csak,békekötés nincs.
 
Hogy bukhat meg az állomány?? kao turist ??? turistaként....???.....................a szallitmány neccesebb, az igaz, de nem lehetetlen, De ha mar itt vannak...............
Te mennyiert vallalnal be egy ilyen egyiranyu onkentes ongyilkos akciot? 100 millio + eletjaradek /hadiozvegy hadiarva juttatason fellul fixbe ha visszajonnel fogsagba esnel akkor is?/
 
Ingyen ember ilyen feladatra nem valo /mar csak a pk k erkolcsi okai miatt sem ami 20 adlagos./ a 100 millio es a kozeli hozzatartozok eletjaradekaval is alalottem ongyilkos akcioval?/ pedig a fronton az elso ev utan szazak jelentkeznenek ennyiert hasonloan rizikos melora... /de most beke van es megelozo csapas eseten is beke lenne./
 
Pista
Nem jelenrol beszéltem, hanem FELTÉTELES modrol

Szittya
Kihytad a forrongo Bosna Herzegovinát...
Ezt a feladatot a haboruban ÖNKENT bevallalték a szerb önkéntesek....INGYEN.....(halkan megsugom elsore én is önkéntes voltam, de masik oldalon.-)))
Az ellátmány meg nem MO-n volt, hanem hozták magukkal..Hol élsz?? ezt nem kellene magyarázni hogy ugy csempészel át a határon szinte bármit, hogy szinte csak 10-15% akadhat fent...föleg ha nem számitanak rá.....nincsen haborus veszély ugye,,,,
Az hogy Te nem találkoztál ilyennel, nem jelenti hogy nem volt....
Ne nagyban gondolkodj, pár emberes elszigetelt akciok, ez a mai asszimetrikus hadviselés
De ne romboljuk tovább a topivot, nem ez a célja......OFF
 
Urak! Teljesen laikusként, a repülőnap apropóján lenne 2 db kérdésem a Gripen flotta vs. HIMARS-ATACMS fenyegetettség kérdéskörhöz kapcsolódóan. Az vitán felül áll, hogy kellenek vasbeton bunkerek a gépeinknek lehetőleg tegnapra, és hogy bármelyik nagyobb NER-es építőipari cég fél év alatt simán meg tudná ezeket építeni.
Az elméleti kérdés az lenne, hogy van realitása annak, hogy rakétacsapással akkora kárt okoz az ellenség a kifutópályákban, és egyéb infrastruktúrában hogy földre kényszerüljenek a gépeink (még ha azokon egy karcolás sem esik), így kivívni a légi fölényt? Van-e a Gripeneknek alternatív felszállóhelye ilyen esetre (utak, autópályák) ? Van-e vészhelyzeti protokoll, ha pl. az irányítótorony megsemmisül? Vagy Kecskeméten annyi a beton hogy nem tudnák a románok az ATACMS-al szétlőni az egészet úgy hogy használhatatlan legyen a repülőtér?
 
A másik dolog, hogy mennyire elrugaszkodott az az elképzelés, ha HIMRAS fenyegetettségre válaszul felállítunk 2 drónszázadot pl Békéscsabán és Debrecenben. És jön az infó, hogy a HIMRAS sofőr nyugat felé fordítja a gépet a laktanyából kihajtva és nem közös gyakorlatra jön, akkor máris lehet emelni a felderítő Heron-t tankolni a Bayraktar-t és állványra tenni a Harop-ot. Ezekkel az eszközökkel mennyire tudnánk limitálni az esetleges román HIMARS műveletet, van-e ebben ráció?
 
Urak! Teljesen laikusként, a repülőnap apropóján lenne 2 db kérdésem a Gripen flotta vs. HIMARS-ATACMS fenyegetettség kérdéskörhöz kapcsolódóan. Az vitán felül áll, hogy kellenek vasbeton bunkerek a gépeinknek lehetőleg tegnapra, és hogy bármelyik nagyobb NER-es építőipari cég fél év alatt simán meg tudná ezeket építeni.
Az elméleti kérdés az lenne, hogy van realitása annak, hogy rakétacsapással akkora kárt okoz az ellenség a kifutópályákban, és egyéb infrastruktúrában hogy földre kényszerüljenek a gépeink (még ha azokon egy karcolás sem esik), így kivívni a légi fölényt? Van-e a Gripeneknek alternatív felszállóhelye ilyen esetre (utak, autópályák) ? Van-e vészhelyzeti protokoll, ha pl. az irányítótorony megsemmisül? Vagy Kecskeméten annyi a beton hogy nem tudnák a románok az ATACMS-al szétlőni az egészet úgy hogy használhatatlan legyen a repülőtér?
Elvben a Gripen maga úgy van fejlesztve hogy utak is jó neki ...
Youtubera ha beírod "Gripen road" akkor elég sok videó van fent arról hogy svédek szórakoznak ilyesmivel , hogy random utakról szálnak fel meg le a gripennel ...

Mobil hangárunk van a gripenhez , nem rég lett beszerezve
 
Urak! Teljesen laikusként, a repülőnap apropóján lenne 2 db kérdésem a Gripen flotta vs. HIMARS-ATACMS fenyegetettség kérdéskörhöz kapcsolódóan. Az vitán felül áll, hogy kellenek vasbeton bunkerek a gépeinknek lehetőleg tegnapra, és hogy bármelyik nagyobb NER-es építőipari cég fél év alatt simán meg tudná ezeket építeni.
Az elméleti kérdés az lenne, hogy van realitása annak, hogy rakétacsapással akkora kárt okoz az ellenség a kifutópályákban, és egyéb infrastruktúrában hogy földre kényszerüljenek a gépeink (még ha azokon egy karcolás sem esik), így kivívni a légi fölényt? Van-e a Gripeneknek alternatív felszállóhelye ilyen esetre (utak, autópályák) ? Van-e vészhelyzeti protokoll, ha pl. az irányítótorony megsemmisül? Vagy Kecskeméten annyi a beton hogy nem tudnák a románok az ATACMS-al szétlőni az egészet úgy hogy használhatatlan legyen a repülőtér?

Igen, ezeket már megbeszéltük. :)
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby
Ezért szeretek erre a fórumra járni, mert mindig ilyen hasznos válaszokat lehet kapni az olyan régimódi vacak helyett, mint:

A válasz pedig az volt a kérdésekre, hogy... <idézet helye> vagy <link helye> vagy <simán egy három mondatos összefoglaló helye>
Remélem így jó lesz...
Idézet helye<https://forum.htka.hu/threads/hun-saab-jas-39ebs-hu-gripen.203/page-393#post-944891>

megjegyzés: tényleg megbeszéltük már ezt ezerszer és minimum energiával meg lehet keresni az ide vonatkozó hozzászólásokat
 
Elvben a Gripen maga úgy van fejlesztve hogy utak is jó neki ...
Youtubera ha beírod "Gripen road" akkor elég sok videó van fent arról hogy svédek szórakoznak ilyesmivel , hogy random utakról szálnak fel meg le a gripennel ...

Mobil hangárunk van a gripenhez , nem rég lett beszerezve
Csak ám a Magyar Honvédség soha nem gyakorolta ezt az utakról való felszállást.

Vajon van ilyen " lista" a Honvédségnél mely alapján szükség esetén honnan (autópályák, főutak) lehetne üzemeltetni a Gripent??
ÉS megvannak ehhez a műszaki feltételek??
 
Csak ám a Magyar Honvédség soha nem gyakorolta ezt az utakról való felszállást.

Vajon van ilyen " lista" a Honvédségnél mely alapján szükség esetén honnan (autópályák, főutak) lehetne üzemeltetni a Gripent??
ÉS megvannak ehhez a műszaki feltételek??

Felesleges.
Ferihegy, Sármellék, Pápa, Lacháza... felsorolok neked egy tucat betonos repteret az országban, amik elbírják ezeket és napok alatt fel is készíthetők (eszkalációs időszak a hadsereg szemponjából erről szól... szétszaladni a térképen a fészekből mint a mérgezett egér).
 
Csak ám a Magyar Honvédség soha nem gyakorolta ezt az utakról való felszállást.

Vajon van ilyen " lista" a Honvédségnél mely alapján szükség esetén honnan (autópályák, főutak) lehetne üzemeltetni a Gripent??
ÉS megvannak ehhez a műszaki feltételek??

Kecskemét, Pápa, Szolnok, Tököl, Debrecen, Sármellék, Ferihegy...
... remélem nem egyesével akarod szétdobni őket 14 felé.
Balhé esetén lehet két helyről üzemeltetni őket (ehhez vettünk mobil hangárt).
 
Felesleges.
Ferihegy, Sármellék, Pápa, Lacháza... felsorolok neked egy tucat betonos repteret az országban, amik elbírják ezeket és napok alatt fel is készíthetők (eszkalációs időszak a hadsereg szemponjából erről szól... szétszaladni a térképen a fészekből mint a mérgezett egér).
Egyetértek. Még a legszarabb, leglepusztultabb reptér is jobb, mint az utakról bohóckodni. És ezek azért minimum egy szinttel felette vannak.
De, ha van betonfedezék Kecsón, akkor ennek értelme amúgy se nagyon lenne.