Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdekes, hogy mindig a "minden bringás szabályszegő" duma megy egyesek részéről, meg nem tudják a KRESZ-t. Mikor ez mit is mutat? 60-as tábla mellett kvázi mindenki 80-110-zel... Hogyan találsz szabálytalankodó gépjármű vezetőt? Hah, találomra...

És egyesek olyan skillekkel vezetnek, hogy kvázi egy teherautót nem vesznek észre az úton. Remélem soha nem fog mögöttem jönni egy ilyen sem, mert akkor csak simán meghalok.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

"Ezután nekicsúszott a padkaszigeteknek, majd a sávokat elválasztó bokrok megdobták és átrepült a menetirány szerinti ellenkező oldalra, ahol szerencsére nem jött autó, illetve nem tartózkodott senki sem éppen. Felhajtott még a túloldalt is a járdára majd egy fát is kidöntött, majd a lakóházak alatt, a parkban állt meg."

Az igen, már az úttestre se kell menni, hogy félve közlekedjen az ember.

Kérem szépen, itt tartunk ma....

Most én vagyok a vak, vagy a légzsák tényleg nem lépett működésbe a renaultban? Azért elég nagy sebességgel rongyolt bele, szerintem ettől már be kellett volna kapcsolnia.
 
Most én vagyok a vak, vagy a légzsák tényleg nem lépett működésbe a renaultban? Azért elég nagy sebességgel rongyolt bele, szerintem ettől már be kellett volna kapcsolnia.
Nem, nem nyílt ki. Ennyire jó az energia elnyelő, hogy fokozatosan lassította le a kocsit.
 
Most én vagyok a vak, vagy a légzsák tényleg nem lépett működésbe a renaultban? Azért elég nagy sebességgel rongyolt bele, szerintem ettől már be kellett volna kapcsolnia.

Nem lehetett olyan nagy az ütközés sebessége, mert még a lökhárítója se tört szét.
 
Most én vagyok a vak, vagy a légzsák tényleg nem lépett működésbe a renaultban? Azért elég nagy sebességgel rongyolt bele, szerintem ettől már be kellett volna kapcsolnia.

Ha jól tudom frontálisan a lökhárító vezető oldalába van építve az érzékelő, ha ott nem törik meg akkor nem lép működésbe (másik oldalon meg hőmérő dióda van).
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Itt is összefújta a szél a szemetet...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
https://m.origo.hu/gazdasag/20200630-mav-start-retro-hetvege.html
"A MÁV-START és a MÁV Nosztalgia retró hétvégével várja a vasútbarátokat és az érdeklődőket. Július 4-én és 5-én, továbbá augusztus 1-jén és 2-án a Nohab, a Szergej és a Púpos mozdonyokon felül idén egy 424-es gőzmozdony is a Tekergő gyorsvonatok, illetve a menetrend szerinti vonatok elé áll, hogy elsuhanjon az észak-balatoni vonal állomásai felé. A megújult Utasellátónak köszönhetően a régi és a mai idők fedélzeti vendéglátásával is találkozhatnak az utasok - közölte a vasúttársaság."
 
Itt is összefújta a szél a szemetet...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Huhh... Mi van itthon? Amúgy a hétvégén majdnem megölt egy fasz a pályán már megint... 160-200-al felbukkan mögöttem hirtelen (ahogy a mögöttem szabályosan jövő elmenekül előle), és villog, mert csak 130-al megyek, aztán majdnem belémverődik. Aztán pár perc múlva fél óra dugó, mert valami másik nagyeszű a terelésnél átment a szembesávba, és megölt pár szabályosan autózót (M1, Bicske-Tatabánya szakasz szombat délelőtt)... Dugóban is idegbetegen előző 20-25 éves csotrogányos (ön)gyilkosjelöltek... Idegbeteg faszokkal vannak tele az utak.
 
Autópálya Budapest közeli része mindig is ilyen volt, főleg az M0-s. Ritkán tudtunk úgy áruért menni, hogy ne legyen dugó, baleset.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Autópálya Budapest közeli része mindig is ilyen volt, főleg az M0-s. Ritkán tudtunk úgy áruért menni, hogy ne legyen dugó, baleset.
Persze, de baleset és baleset közt van különbség. Mostanában annyi felelőtlen sofőrt látok, hogy önkéntelenül is azt gondolom, hogy a balesetek többségében is a általános kirívóan felelőtlen viselkedés az ok, nem egyszeri pillanatnyi hiba/figyelmetlenség.

Amúgy az M7-en egy kedd este hazafele jövet (tehát nem Balatonozók) volt nagyon durva a kontraszt, hogy a pálya nyugis volt, majd Fehérvárnál elkezdtek meghülyülni az autósok, és a bolondokháza egyenletesen nőtt ahogy közeledtem a fővároshoz...
 
Persze, de baleset és baleset közt van különbség. Mostanában annyi felelőtlen sofőrt látok, hogy önkéntelenül is azt gondolom, hogy a balesetek többségében is a általános kirívóan felelőtlen viselkedés az ok, nem egyszeri pillanatnyi hiba/figyelmetlenség.

Szerintem annyi változott, hogy ezek a sofőrök átültek szarráhajtott ócska Swift-ekből szarráhajtott ócska német importba így megugrott az átlagsebességük.
 
Amúgy az M7-en egy kedd este hazafele jövet (tehát nem Balatonozók) volt nagyon durva a kontraszt, hogy a pálya nyugis volt, majd Fehérvárnál elkezdtek meghülyülni az autósok, és a bolondokháza egyenletesen nőtt ahogy közeledtem a fővároshoz...
Fehérvár, de igazán Martonvásár az ahol mindenki benyomja a fullkretént és mintha öt csillagos GTA körözéssel kéne menniük. Tetszőleges prémium análszex kísérlete endoszkóposan villogtatva a seggedbe, mellette a cikázó racer Jóska aki 2 méterért nyolcszor vált sávot (szigorúan eléd fél méterre odaokádva magát, hogy még fékezz is), a belső sávban 110-es tempomattal csattogó illetve a kamion mögül ohne index kiszálló Swift/egyéb kisautó. Na meg amit egyszer írtam itt, hogy az a típusú kamionos amelyik majdnem a korlátnak paszírozott.
Vasárnap volt igazán durva, mikor árral szemben csorogtam haza Veszprémbe és konkrétan a Petőfi laktanyától egészen amíg le nem mentem a 90-es kilométernél egybefüggő kocsisor volt este fél 10-10 fele pedig csak most kezdődik igazán a szezon.
 
Új díjazás a MOL töltőin

2020-07-01-10-39-27-MOL-Plugee-Elektromos-t-lt-pontok-Budapesten-T-lts-energi-t.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
Most erre mit mondjon az ember? És ezek elvileg hivatásosok...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


A hivatásos sofőr szakma irdatlanul felhígult és annyi agyhalott ipari hülye kapott hivatásos jogosítványt , hogy az már félelmetes !
 
Ha valaki nem tudja mindig otthon tölteni a kocsiját és nagyrészt máshol kell, akkor az egész kb. egy soha meg nem térülő beruházás...

gbtiq6I.png


Nincs az a karbantartási és egyéb difi, amit egy 11 millás Nissan L. és egy 5 millás elég jól felszerelt kocsi difit el fogja tüntetni. Mert, ha még csak valaki 50%-ot tölt ilyenen és a többit otthon, akkor is felejtős az egész úgy ahogy van.

És ezek az árak egy olyan országban vannak, akkor szuperolcsó az áram és viszonylag drága az üzemanyag. A német és dán vagy más villanyárak mellett kíváncsi vagyok milyen díjszabás lenne...

Persze mikor erős saccolást csinált a trafó és töltőárak alapján és ez jött ki, akkor meg én voltam a helikopter...
Valahol egészen vicces, hogy ennyire egyszerűen megjósolható dolgokat egyesek nem fognak fel vagy látnak előre. Mint a német áram ára...

A kerül az erőmű telepítése X pénz / kWe-be és Y a load factor akkor abból kijön, hogy mennyiért kell eladni, hogy Z év (mondjuk) 15 év "megtérülés" legyen. Ja, hogy ha aztán ilyennel teliszórod a hálózatot és még le is építed a stabil termelőt, akkor 3-szoros lesz az áramárt és ezt kb. 5 perc kiszámolni Excellel és 2007-ben is kiadta a mai áramárat úgy 15% pontossággal...

Ennek fényében nevetséges az, hogy mire költik el a pénzt...
 
Nincs az a karbantartási és egyéb difi, amit egy 11 millás Nissan L. és egy 5 millás elég jól felszerelt kocsi difit el fogja tüntetni.

5 millióért már nem kapsz jól felszerelt kocsit, a zöld agybaj miatt a legcsövesebb Swift is 4 millió...

+Még nincs nálunk zöld rendszámos autók utáni adó, amit fokozatosan vezetnek be ahogy terjednek.
 
5 millióért már nem kapsz jól felszerelt kocsit, a zöld agybaj miatt a legcsövesebb Swift is 4 millió...

+Még nincs nálunk zöld rendszámos autók utáni adó, amit fokozatosan vezetnek be ahogy terjednek.
Amennyiben nem luxus igényed, meg független felfüggesztés meg toronyóra lánccal, akkor bizony kaps, még automata váltósan is. Hpasp is linkelte. A baj az, hogy egyesek máshogy definiálják a "jól felszereltet".

Amíg itthon az a realitás, hogy sokan úgy kuporgatják össze egy 10+ éves használtra és imádkoznak, hogy ne kúrják át, addig egy tök átlagos, klímás, automata váltós kocsi elvisz A-ból B-e, az igenis jól felszerelt. Nem fősz meg benne, nem fagysz meg benne és egy 4 fős család is elmegy vele bárhova úgy, hogy nem esik szét alattad, mint a bontószökevények, amiket látok az utakon...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 2822
5 millióért már nem kapsz jól felszerelt kocsit, a zöld agybaj miatt a legcsövesebb Swift is 4 millió...

+Még nincs nálunk zöld rendszámos autók utáni adó, amit fokozatosan vezetnek be ahogy terjednek.
a 11 millás leaf sem hiszem, hogy sokkal comfybb mint egy "csöves swift". Kicsit nagyobb mondjuk.

11 milláért kapsz bizony toronyórát is lánccal, hasonló méretkategóriájú belsőégéses autót. A kevesebb mozgóalkatrész mantrától meg falnak megyek. Nekem az elektromos alkatrészekkel több gondom volt, mint a motor mozgó alkatrészeivel, illetve a felfüggesztés a villamos hajtás mellett is szétmegy a fos magyar utakon.
 
a 11 millás leaf sem hiszem, hogy sokkal comfybb mint egy "csöves swift". Kicsit nagyobb mondjuk.

11 milláért kapsz bizony toronyórát is lánccal, hasonló méretkategóriájú belsőégéses autót. A kevesebb mozgóalkatrész mantrától meg falnak megyek. Nekem az elektromos alkatrészekkel több gondom volt, mint a motor mozgó alkatrészeivel, illetve a felfüggesztés a villamos hajtás mellett is szétmegy a fos magyar utakon.

10 millánál indul ez a vadi új Mercedes CLA (nem Nyisszan)...

image.MQ6.0.20190913103049.jpeg