Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

De mintha ezt nem tudnátok !

Hiába olcsóbb minden téren előállítani egy elektronyos ótót ha drágán kell tartani ahhoz , hogy nehogy tömegek akarják . Mert ha akarnák a tömegek akkor bíza kiderülne , hogy a jelenleg futó autók 5%.nak leváltásához se lenne elegendő a jelenlegi akkumulátorhoz szükséges alapanyag a földön . Az alapanyaghoz való hozzáférés meg még szűkebb keresztmetszet . Amíg nem lesz energia tárolási forradalom (ami olcsó és sok előállítható belőle gyorsan) addig nem fogják tudni kiváltani a hagyományos autókat ! Arról nem is beszélve , hogy amíg a fejlett világ lakóinak nagy részét érdekli a környezetvédelem csak és a világ többi részét meg nem (hiszen 1000 fontosabb dolga van ) addig hiába az EURO 6d és társai addig nem lesz változás !
 
Ó, jaj, azok a rohadt ibsi bicajsávok... Éljen a nemzeti tüdőrák!? Tessünk már szeretni annyira a saját nemzetünket, hogy nem örülünk a sok ezer beteg és halott honfitársunknak, akik a légszennytől pusztulnak. Egy kicsi józan észt kérek a kruppos, asztmás stb. gyerekek nevében is, mert aki a városi bringázást politikai okokból ekézi, az őket támadja, a saját népe pusztulásának drukkol. A közlekedési topikban feleljen, akinek van rá bőr a képén.
Ennyire azért ne pörögj rá erre a hatásvadász szövegre. A bébifóka már nem elég hatásos és most a kruppos gyerekek jönnek? Van bőr a képeden? :eek:
Ha elcseszik a felfestést, akkor azért hadd ne dicsérjék már meg őket. A rakpart lezárása is hülye ötlet volt. Totál idióták. Hosszan lehetne sorolni, de minek?
A gyerek pedig asztmás lesz, ha a szülei félsteril környezetben nevelik. A városban biciklizésnél rosszabbat nem is lehetne elképzelni számukra... o_O
 
De mintha ezt nem tudnátok !

Hiába olcsóbb minden téren előállítani egy elektronyos ótót ha drágán kell tartani ahhoz , hogy nehogy tömegek akarják . Mert ha akarnák a tömegek akkor bíza kiderülne , hogy a jelenleg futó autók 5%.nak leváltásához se lenne elegendő a jelenlegi akkumulátorhoz szükséges alapanyag a földön . Az alapanyaghoz való hozzáférés meg még szűkebb keresztmetszet . Amíg nem lesz energia tárolási forradalom (ami olcsó és sok előállítható belőle gyorsan) addig nem fogják tudni kiváltani a hagyományos autókat ! Arról nem is beszélve , hogy amíg a fejlett világ lakóinak nagy részét érdekli a környezetvédelem csak és a világ többi részét meg nem (hiszen 1000 fontosabb dolga van ) addig hiába az EURO 6d és társai addig nem lesz változás !
Drágán kell tartani...? Tessék...? Mi van...?
Nem merő passzióból drágák azok a kocsik. Nem tervgazdálkodás van. Ilyen rohadt sokba kerülnek. Ez nem valami mesterségesen fenntartott magas ár.

Komolyan mondom, az állam keresem a földön. Játszott itt a mémekkel operáló bölcs és okos Rébusz bácsit és ekkora bugyutaságot képes vagy leírni.
Ez nem drágán tartás. Simán a piaci folyamatok miatt kerül ennyibe, úgy, hogy a ritkaföldfémeket és mást kvázi rabszolgamunkával termelik a 3. világbeli országokban...
A villanytöltőt eddig vadászni kellett. Mióta megemelték az árat, azóta nemigen látok töltésen levő kocsit ahol eltekerek mellettük...

Ennyire azért ne pörögj rá erre a hatásvadász szövegre. A bébifóka már nem elég hatásos és most a kruppos gyerekek jönnek? Van bőr a képeden? :eek:
Ha elcseszik a felfestést, akkor azért hadd ne dicsérjék már meg őket. A rakpart lezárása is hülye ötlet volt. Totál idióták. Hosszan lehetne sorolni, de minek?
A gyerek pedig asztmás lesz, ha a szülei félsteril környezetben nevelik. A városban biciklizésnél rosszabbat nem is lehetne elképzelni számukra... o_O

Hétvégén, amikor a forgalom elbírja és az autókhoz képest több ezer ember volt ott?
És nem, nem csak kerkékpárral közlekedők voltak ott.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Van bőr a képeden? Hogy a városlakók használhatták a város KÖZterületét.
Állam keresem a padlón.
 
Hétvégén, amikor a forgalom elbírja és az autókhoz képest több ezer ember volt ott?
És nem, nem csak kerkékpárral közlekedők voltak ott.
Tudom, ide is be volt linkelve, de ez akkor - május közepén - csak az újdonság varázsa volt. Egy jó poén. Odamentek körbenézni, sétálni egyet az emberek, de aztán rájöttek, hogy ott nincs semmi különleges dolog a számukra. A partra eddig is le tudtak menni. Biciklizni és sétálni pedig sokkal jobb ott, ahol nincs 50 fok az aszfalton és esetleg vannak mellette vendéglők, üzletek vagy parkok is...
Van bőr a képeden? Hogy a városlakók használhatták a város KÖZterületét.
Állam keresem a padlón.
Hagyd már ezt az ócska van bőr a képeden-dumát! (Én csak FilcTrollnak mutattam görbe tükröt ezzel.)
A tisztelt városlakók még a korábbi tereket sem foglalták vissza. Most tényleg mi szükség volt erre a forró placcra is? Buta ötlet volt. Ennyi.
Te is minden hülyeséghez asszisztálsz, amiben az autósokat szívatják. Csak pörgeted magadban és a topikban ezt az autó(s)-gyűlöletet... :oops:
 
11 milláért kapsz bizony toronyórát is lánccal, hasonló méretkategóriájú belsőégéses autót.

Hát nem tudom mit lehet 5 millioért venni újonnan manapság (valami Dacia biztos belefér vagy valami nagyon alapmotoros fapad), de tény ha újat vennék 11 misiért nem a Leaffel szemezgetnék hanem egy fullos (és hybrid félvillanyos) Camryvel inkább, de ennyiért már elég jó középkategóriás belsőégésűeket lehet venni, vagy SUV-ot ha valakinek az jön be. (*kiköp*)

A májusi ‘retardképű hülyegyerek teker a rakparparton a haverjaival’ videót meg tényleg ne erőltessük már, július van, szeptemberben sokkal kevésbé lesz ez vicces.
 
Sőt, a CLA Coupe 8millánál indul...

asset.MQ6.0.20191009105812.jpeg

Amúgy nem egy rossz ajánlat az alapmotorral sem, de ez hol coupé..? ;)
 
A partra eddig is le tudtak menni. Biciklizni és sétálni pedig sokkal jobb ott, ahol nincs 50 fok az aszfalton és esetleg vannak mellette vendéglők, üzletek vagy parkok is...
De mennyi park meg vendéglő lenne ott, ha kitiltanák az autókat!!!!44!! Adjuk vissza a belvárost a belvárosiaknak!

https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazd...nagy-britannia-egyesult-kiralysag.709058.html

Az adatok szerint a legnagyobb csökkenés az olyan nagyobb városokban történt, ahol nagy számban dolgoztak egyébként a külvárosokban, külkerületekben élő, fehérgalléros, azaz irodai munkavállalók, akik a város főutcájában, bevásárlónegyedeiben szerezték be, amire szükségük volt. Azokban a kisebb városokban, ahol a többségnek a legszükségesebbekért is muszáj bemenni a város központjába, kisebb visszaesését tapasztaltak. Andrew Carter, a Centre for Cities ügyvezetője szerint ez teljesen átalakíthatja a városokat, hiszen az emberek egyre inkább rugalmasan dolgoznak majd.

Keith Rundle, Bristol Business Improvement Distric kezdeményezésének vezetője szerint a városok törékeny ökoszisztémák. Ha az irodákban dolgozók nagy része csak szeptemberben tér vissza vagy a cégek az alkalmazottak egy részét home office-ban tartják, s ezért kevesebben ülnek be az éttermekbe, bárokba, kevesebben mennek vásárolni, akkor könnyen megremeghet a rendszer.

Segítek, ezek a törékeny ökoszisztémák azért forgalmasak, menők, felkapottak, mert oda vannak kényszerítve az emberek, többnyire a munkájuk miatt, és épp ezért van dugó, autósforgalom, de lehetne kerékpáros forgalom, és kerékpáros dugó is, ha csak azzal lehetne menni. Odamenni felesleges. Viszont ha a csudaméretgazaságos irodaközpontokat távmunkára alakítjuk, úgy a személyes mobilitáshoz még fontosabb lesz az autó, mert a tömegközlekedési infrastruktúra egyszerűen csak az ilyen erőltetett centralizáció kiszolgálására alkalmas, a diverz elosztott igényekhez simán túl költséges fenntartani megfelelő szolgáltatás minőség mellett.
 
Amúgy nem egy rossz ajánlat az alapmotorral sem, de ez hol coupé..? ;)

Hát nem tudom, nekem az új Mercik belső tere túlzottan giccses, már szemet bántó.

Az nekem sem tetszik, a régiek legalább szép, kissé unalmas konzervatív design volt. De ha ezt nem nézem, hanem hogy van egy igényes de legalábbis drágának ható beltér akkor nem rossz.

Más kérdés hogy a CLA azért egy olcsósított Merci így is, az úttartása meg egy fosostalicskáé.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
a 11 millás leaf sem hiszem, hogy sokkal comfybb mint egy "csöves swift". Kicsit nagyobb mondjuk.

11 milláért kapsz bizony toronyórát is lánccal, hasonló méretkategóriájú belsőégéses autót. A kevesebb mozgóalkatrész mantrától meg falnak megyek. Nekem az elektromos alkatrészekkel több gondom volt, mint a motor mozgó alkatrészeivel, illetve a felfüggesztés a villamos hajtás mellett is szétmegy a fos magyar utakon.

Azért írtam csövest, mert az alapmodell az, konkrétan az előző generációs Vitara középkonzoljából van összelegózva a műszerfal és olyan alapfunkciók hiányoznak, mint a fűtött tükrök, vagy infotainment... amik nélkül tavaly már nem lehetett Suzukit sem kapni.
Hogy visszavigyék hibridesítés után az árát a tavalyi szintre kettőt kellett visszalépniük felszereltségben... mindezt egy értelmetlen jogi hercehurca miatt, mert a Co2 rossz. Csak ott kezdődnek a bajok, hogy pl. egy felnőtt ember átlagban 1,4kg Co2-t lélegzik ki naponta.

Tudom mit kapok 11 millióért, pl. egy Full extrás plug-in hibrid Subaru Impreza-t amivel ugyanúgy megvannak a zöldrendszámos előnyök, de azért ott figyel benne egy 2 literes szívómotor ami elvisz a világ végéig meg vissza.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Azért írtam csövest, mert az alapmodell az, konkrétan az előző generációs Vitara középkonzoljából van összelegózva a műszerfal és olyan alapfunkciók hiányoznak, mint a fűtött tükrök, vagy infotainment... amik nélkül tavaly már nem lehetett Suzukit sem kapni.
Hogy visszavigyék hibridesítés után az árát a tavalyi szintre kettőt kellett visszalépniük felszereltségben... mindezt egy értelmetlen jogi hercehurca miatt, mert a Co2 rossz. Csak ott kezdődnek a bajok, hogy pl. egy felnőtt ember átlagban 1,4kg Co2-t lélegzik ki naponta.

Tudom mit kapok 11 millióért, pl. egy Full extrás plug-in hibrid Subaru Impreza-t amivel ugyanúgy megvannak a zöldrendszámos előnyök, de azért ott figyel benne egy 2 literes szívómotor ami elvisz a világ végéig meg vissza.
Vagy egy Alfa Guilia-t közepes felszereltséggel a rendes motorral (Benzin, sor 4, turbó, 8 sebességes duplakuplungos automata váltó. Az alapmotorral 10M alatt van, de az egy erőtlen diesel, kézi váltóval. A V6-os ára pedig borsos). És az nem borítja fel a bólyákat egy rénszarvas kikerülő manővernél, mint az CLA (de drágább is, és icipicit nagyobb).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and misinator
Tudom, ide is be volt linkelve, de ez akkor - május közepén - csak az újdonság varázsa volt. Egy jó poén. Odamentek körbenézni, sétálni egyet az emberek, de aztán rájöttek, hogy ott nincs semmi különleges dolog a számukra. A partra eddig is le tudtak menni. Biciklizni és sétálni pedig sokkal jobb ott, ahol nincs 50 fok az aszfalton és esetleg vannak mellette vendéglők, üzletek vagy parkok is...

Hagyd már ezt az ócska van bőr a képeden-dumát! (Én csak FilcTrollnak mutattam görbe tükröt ezzel.)
A tisztelt városlakók még a korábbi tereket sem foglalták vissza. Most tényleg mi szükség volt erre a forró placcra is? Buta ötlet volt. Ennyi.
Te is minden hülyeséghez asszisztálsz, amiben az autósokat szívatják. Csak pörgeted magadban és a topikban ezt az autó(s)-gyűlöletet... :oops:
Ja értem. Autósokat "szivatják", mert egy hétvégén le volt zárva próba jelleggel a rakpart és dugó sem volt. Az megvan, hogy az év többi napján az autóforgalom szopatja a többséget, aki nem azt használja? Mert a számok szerint a városban közlekedők számszerű kisebbsége teszi ezt autóval.

Majd, ha nem születnek kell lassan egyes utak túlsó felére, akkor majd szerintem térjünk vissza erre a ki-kit szivat dologra. Főleg, hogy a szálló por és légszennyezés sem a gyalogos és kerékpáros forgalom miatt van.

A májusi ‘retardképű hülyegyerek teker a rakparparton a haverjaival’ videót meg tényleg ne erőltessük már, július van, szeptemberben sokkal kevésbé lesz ez vicces.
  1. Májusban volt a lezárás.
  2. Mitől annyiban más a hétvégi forgalmi terhelés..?
A retardképű hülyegyerek beszólás meg annak fényében elég "mókás" személyeskedés, hogy az arcodat te még nem adtad semmihez. Szóval más kinézete alapján ítélni. Vastaps...
 
Azért írtam csövest, mert az alapmodell az, konkrétan az előző generációs Vitara középkonzoljából van összelegózva a műszerfal és olyan alapfunkciók hiányoznak, mint a fűtött tükrök, vagy infotainment... amik nélkül tavaly már nem lehetett Suzukit sem kapni.
Hogy visszavigyék hibridesítés után az árát a tavalyi szintre kettőt kellett visszalépniük felszereltségben... mindezt egy értelmetlen jogi hercehurca miatt, mert a Co2 rossz. Csak ott kezdődnek a bajok, hogy pl. egy felnőtt ember átlagban 1,4kg Co2-t lélegzik ki naponta.

Tudom mit kapok 11 millióért, pl. egy Full extrás plug-in hibrid Subaru Impreza-t amivel ugyanúgy megvannak a zöldrendszámos előnyök, de azért ott figyel benne egy 2 literes szívómotor ami elvisz a világ végéig meg vissza.
Engem nem bántottál meg. Én mondjuk kedvelem a kis Swifteket, kölyök koromban is olyanunk volt, az újak pedig vidám vagány kis kocsik, kellemesen dinamikusak az árukhoz képest. Nekem kicsit túl fiatalosak már.
 
  1. Májusban volt a lezárás.
  2. Mitől annyiban más a hétvégi forgalmi terhelés..?
A retardképű hülyegyerek beszólás meg annak fényében elég "mókás" személyeskedés, hogy az arcodat te még nem adtad semmihez. Szóval más kinézete alapján ítélni. Vastaps...

Májusban mindenki otthon rohadt a COVID és/vagy a szar idő miatt, most mindenki aki tehette / még teheti lehúzott a balcsira áztatni magát. Ezek meg lementek a rakpartra brahiból, ahogy augusztus 20-án is lemennek a tömegek megnézni a repcsiket és vesznek egy 1000 forintos limonádét, aztán amikor elfogyott a perec és az újdonság, hazamennek. Eddig oké, de a közúthálózat vagy épp a hidak nem arra vannak, hogy néhány unatkozó hippi, füves srác, bölcsészcsaj vagy deszkás hülyegyerek rendszeresen ott hesszeljen. Erre ott van játszótér, sétány, hippikocsma, deszkáspálya, egyébként pont egy emelettel feljebb.

A másik része pedig - nem mindenkinek van rá igénye, belső késztetése hogy egy szelfibottal nyomassa magát és az őt tüntetőleg körbebicikliző kerékpáros spannjait a jutyúbon, ahogy éppen megmenti a bolygót és ‘visszafoglalja’ azt, ami sosem volt az övé, ráadasul mindezt valami szar minimálzörejre, de ez talán ez nem is annyira baj. :D

Magyarán: gány emberek gány zenére nyomják a virtue signallingot, közben más faszával verve a csalánt, köszönjük, nem kérjük többet.
 
Magyarán: gány emberek gány zenére nyomják a virtue signallingot, közben más faszával verve a csalánt, köszönjük, nem kérjük többet.
Ja értem.

Más ember orra alá füstölni kocsival az nem más faszával verni a csalánt ezek szerint...
Vagy amikor autósok egy része ráhajt a buszsávra, mert a haladás az jár az sem...
Vagy a kisebbség igényei szerint tervezik a várost, de még a közlekedést is... Lásd buszsáv kérdése a Hegyalja úton.
 
A másik része pedig - nem mindenkinek van rá igénye, belső késztetése hogy egy szelfibottal nyomassa magát és az őt tüntetőleg körbebicikliző kerékpáros spannjait a jutyúbon, ahogy éppen megmenti a bolygót és ‘visszafoglalja’ azt, ami sosem volt az övé, ráadasul mindezt valami szar minimálzörejre, de ez talán ez nem is annyira baj. :D


Figyelembe véve, hogy a bicikliző ember több Co2-t termel, mint a villamoson ülő, ezért természetvédelmi adót kellene kivetni a kerékpárokra, valamint kötelezővé kellene tenni a központilag ellenőrzött km mérők használatát.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
Más ember orra alá füstölni kocsival az nem más faszával verni a csalánt ezek szerint...
Ez továbbra is 1000 módon bele van árazva az autósok sarcolásába. Ha rosszul, mert nem elégé, azt elfogadom, mint érvet. Ezek viszont ingyen akarják elfoglalni a nem nekik (nem erre a célre, de amúgy nekik is) épített infrastruktúrát. 0 < X (mostani sarc) <= Y (hipotetikus fair sarc)
 
Amúgy vitaindítónak elfogadható lenne ez a kezdeményezés, ha a bringások nem tolnák olyan agresszívan a retorikát, mint az autósok suttyó része általában az ellenvonalat. Youtube komment színvonalra gondolok, itt elég civilizált a diskurzus.

A pesti rakpart még esetleg "rehabilitálható" lenne, mert ott van a Váci út, de a budai oldalon városszerkezetileg nem nélkülözhető egy viszonylag nagy kapacitású É-D irányú korridor. Nincs alternatívája. Amúgy amikor a rakpart rakpart volt, akkor is voltak, akik sírtak, hogy nem korzó?