Civil repüléssel kapcsolatos témák

A H225 rotorszele kb a Mi-8-aséval egyezik meg. Attól, hogy nyugati, még tud fújni rendesen.

Ok,de ha jól tudom( javíts ki kérlek ha nem így van) a SAR készültséget( természetesen akkor ha elérték a készültségi szintet) közösen fogja adni a két helikopter így a mentési feladat függvényében tudják a megfelelő helikoptert küldeni,de (javíts ki kérlek ha nem így van) én úgy gondolom,hogy a H225M SAR változatán lévő csörlő 272 kg teherbírása és a 88 m kötél hossza lehetővé teszi,hogy ne 20m magasságban kelljen neki a szerencsétlen emberke felett lebegnie mint ahogy ugye az ismert esetben a MIL-nek kellett.
 
Ok,de ha jól tudom( javíts ki kérlek ha nem így van) a SAR készültséget( természetesen akkor ha elérték a készültségi szintet) közösen fogja adni a két helikopter így a mentési feladat függvényében tudják a megfelelő helikoptert küldeni,de (javíts ki kérlek ha nem így van) én úgy gondolom,hogy a H225M SAR változatán lévő csörlő 272 kg teherbírása és a 88 m kötél hossza lehetővé teszi,hogy ne 20m magasságban kelljen neki a szerencsétlen emberke felett lebegnie mint ahogy ugye az ismert esetben a MIL-nek kellett.

A kihajtható csörlőkábel vezető mechanikus kar kimaradt a felsorolásból:)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Vannak utasok, és lennének többen is sokkal, ha nem lebegtetnék ezt a covidiotizmust továbbra is. Mert amíg megy a második hullám meg gócpontok meg a többi szalagcím, addig nyílegyenesen haladunk a nemzetközi repülés (meg egy tucat iparág) lefullasztása felé.
Ha ez a bizonytalanság marad, szerintem a nagytömegeket mozgató utaskapacitás 50%-a végleg eltűnik tavaszra. A teher az fejlődik, a charter dettó.
 
Vannak utasok, és lennének többen is sokkal, ha nem lebegtetnék ezt a covidiotizmust továbbra is. M
?
Van ahol tényleg enyhe, mert mintha működne a dolog. Van, ahol meg az izoláció ellenére is, még az első hullám sem tetőzik.
Akkor mi lenne, ha most mindenki azt mondaná, hogy ok, mindenki csináljon, amit akar...?
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and endre
?
Van ahol tényleg enyhe, mert mintha működne a dolog. Van, ahol meg az izoláció ellenére is, még az első hullám sem tetőzik.
Akkor mi lenne, ha most mindenki azt mondaná, hogy ok, mindenki csináljon, amit akar...?

Hagyjunk ki egy ülést egy olyan gépen, ahol cirkuláltatjuk a levegőt, szórjuk a fertőtlenítőt, mi meg maszkban (!!!) repüljünk.
Ezek mind hülyeségek, erre gondoltam.
 
Hagyjunk ki egy ülést egy olyan gépen, ahol cirkuláltatjuk a levegőt, szórjuk a fertőtlenítőt, mi meg maszkban (!!!) repüljünk.
Ezek mind hülyeségek, erre gondoltam.
A fenti videóban a pilóták nem maszkban repültek, ha jól látom.
De gépek kondi rendszerében tudtommal HEPA szűrő is van. Egy virológustól legalábbis ezt hallottam. Mondjuk, hogy az vírus ellen mit ér, azt nemtom.
 
A fenti videóban a pilóták nem maszkban repültek, ha jól látom.
De gépek kondi rendszerében tudtommal HEPA szűrő is van. Egy virológustól legalábbis ezt hallottam. Mondjuk, hogy az vírus ellen mit ér, azt nemtom.

Hát ez az. A covidiotizmus azt jelenti, hogy olyan intézkedéseket hoznak a szükségesek mellé, ami nettó faszság.
1, A kabin levegőjét cirkuláltatni kell, mert ha direkt átfuvatnánk leesne a gép, annyi levegőt vennénk el a kompresszortól (2 porton vesszük el).
2, A HEPA meg annak verziói vannak, és nem bizonyított ez ellen bármit is ér. Szóval a levegő körbemegy - az üléskihagyás emiatt is baromság. Mert a levegő fentről lefelé és részben elölről-hátra mozog (az enyémen igen, mert a kabinnyomást szabályzó mechanikus és elektro-mechanikus szelep a hátsó bulkheaden van) a kabinban, szóval az elöl tűsszentő cuccát részben végigküldi.
3, maszkot érdekes, a mi cégünk megmondta ne viseljük kabinban (quick don maszk érdekes lenne ezzel decompression esetén), máshol viszont hallom kell, nehogy a személyzet egymást fertőzze.


Ja, csak nem tudjuk korona ellen beválik-e.
Nagyobb baj, hogy a fülkefertőtlenítést is előírták két forduló között (spricnis cucc), amit viszont beszív a szellőző és elég hamar lerongyolja a szűrőt a vegyszer.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Hát ez az. A covidiotizmus azt jelenti, hogy olyan intézkedéseket hoznak a szükségesek mellé, ami nettó faszság.
1, A kabin levegőjét cirkuláltatni kell, mert ha direkt átfuvatnánk leesne a gép, annyi levegőt vennénk el a kompresszortól (2 porton vesszük el).
2, A HEPA meg annak verziói vannak, és nem bizonyított ez ellen bármit is ér. Szóval a levegő körbemegy - az üléskihagyás emiatt is baromság. Mert a levegő fentről lefelé és részben elölről-hátra mozog (az enyémen igen, mert a kabinnyomást szabályzó mechanikus és elektro-mechanikus szelep a hátsó bulkheaden van) a kabinban, szóval az elöl tűsszentő cuccát részben végigküldi.
3, maszkot érdekes, a mi cégünk megmondta ne viseljük kabinban (quick don maszk érdekes lenne ezzel decompression esetén), máshol viszont hallom kell, nehogy a személyzet egymást fertőzze.



Ja, csak nem tudjuk korona ellen beválik-e.
Nagyobb baj, hogy a fülkefertőtlenítést is előírták két forduló között (spricnis cucc), amit viszont beszív a szellőző és elég hamar lerongyolja a szűrőt a vegyszer.

Mivel a korona vírus mérete 1,6-2,2 micron a Hepa szűrő pedig 0,3 micron méretig tudja kiszűrni a levegőben lévő részecskéket igy a koronavírus ellen nagyon hatékony.
 
Mivel a korona vírus mérete 1,6-2,2 micron a Hepa szűrő pedig 0,3 micron méretig tudja kiszűrni a levegőben lévő részecskéket igy a koronavírus ellen nagyon hatékony.

Ezt nem tudtam, akkor ez a rész pipa.
Innentől akkor még nagyobb ökörség az egész - szegény lányokon a hegesztőmaszk pl...
 
Kb. 10 perce brummogott el a Csepel-sziget fölött egy An-22 Anteusz!!! Sajna hiába ugrottam ki az erkélyre a halk de ismerős hangra, magasan ment és eltakarták a felhők, a FR24 szerint Ciprusról jött 8000m fölött.

Én is eldobtam a szerszámaimat és kiszaladtam a műhely elé, de sajnos nem láttam, csak hallottam. A kollégák néztek is, hogy mi bajom van :)
 
  • Tetszik
Reactions: endre and emel
Ezt nem tudtam, akkor ez a rész pipa.
Innentől akkor még nagyobb ökörség az egész - szegény lányokon a hegesztőmaszk pl...

Az az igazság,hogy a repülőgépeken alkalmazott hepa szűrők és a speciális légáramoltatás miatt elhanyagolható az esélye annak,hogy valaki a gépen kapja el a vírust.Én csak sajnálni tudom őket amiért Darth Vader-t csinálnak belőlük teljesen feleslegesen.
 
Mivel a korona vírus mérete 1,6-2,2 micron a Hepa szűrő pedig 0,3 micron méretig tudja kiszűrni a levegőben lévő részecskéket igy a koronavírus ellen nagyon hatékony.
Hátöööö!
És addig mi van az aerosolizált vírussal, amíg eljut a szűrőig? o_O
Abban az esetben lenne értelme a ritkább utasültetésnak, ha kikapcsolnák a teljes légkeringetést.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and emel
Hátöööö!
És addig mi van az aerosolizált vírussal, amíg eljut a szűrőig? o_O
Abban az esetben lenne értelme a ritkább utasültetésnak, ha kikapcsolnák a teljes légkeringetést.

Én arra a kérdésre válaszoltam,hogy a Hepa szűrő hatásos-e a koronavirus ellen,a szűrő kiszűri a koronavírust,a belső levegő keringetés mivel
 
.

A levegőt a kabinban felülről lefelé áramoltatják, tehát a plafonból, a fej feletti szellőzőkből és a törzs szélén, az ablakok felett érkezik be, aztán a lábtérnél lévő réseken távozik, ahonnan az utastér alatti szűrőrendszerbe kerül. Itt keverik össze a friss levegővel, és kezdi meg ismételt útját a plafon felől.
.
 
Ezzel a felülről lefelé mozgatással érhető el, hogy a kabin különböző részein helyet foglaló utasok között minimális a fertőződés esélye, de a gyorsan cserélődő levegőnek köszönhetően a veszély az egymás mellett ülő utasok esetében is kisebb, mint bármilyen más zárt térben.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezzel egyidőben a karanténrendszerre nehezedő nyomás enyhítése érdekében a kormány nagyjából lefelezte a hetente beengedett hazatérők számát: hétfőtől maximum 4 000 ausztrál lesz beengedve hetente. Azt írják, hogy az elmúlt 4 hétben mintegy 28 000 hazatérő volt, nagyrészt Sydney-be.

Korlátozások:
Perth: 525 fő / hét
Brisbane: 500 fő / hét
Sydney: 450 fő / nap
Melbourne jelenleg nem fogad nemzetközi járatokat a koronavírusos esetek új hulláma miatt és ez így is marad egyelőre.

Ezzel párhuzamosan a karanténhotelek fizetőssé vállnak.