Gratula a Litvánoknak...szépen belehúztak !WASHINGTON, July 6, 2020
The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Lithuania of six (6) UH-60M Black Hawk helicopters and related equipment for an estimated cost of $380 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.
The Government of Lithuania has requested to buy six (6) UH-60M Black Hawk helicopters in standard U.S. Government configuration with designated unique equipment and Government Furnished Equipment (GFE) with fourteen (14) T700-GE-701D engines (12 installed and 2 spares); eight (8) AN/AAR-57 Common Missile Warning System (CMWS) (6 production and 2 spares); twelve (12) M240H machine guns. Also included are fifteen (15) EAGLE +429 Embedded Global Positioning/Inertial Navigation (EGI) System (12 production and 3 spares); eight (8) AN/APX-123A Identification Friend or Foe (IFF) transponder (6 production and 2 spares); fifteen (15) AN/ARC-201D (twelve (12) production and three (3) spares); fifteen (15) AN/ARC-231 radios (12 production and 3 spares); eight (8) AN/ARC-220 radios (6 production and 2 spares); two (2) VRC-100 HF Radio Ground Stations (1 for primary operations and 1 spares); eight (8) AN/AVR-2B Laser Warning Receiver (6 production and 2 spares); twelve (12) Common Missile Warning System (CMWS) User Data Module (UDM); eight (8) TALON Forward Looking Infrared Radar (TALON FLIR) (6 production and 2 spares); eight (8) EBC-406 Emergency Locator Transmitter (6 production and 2 spares); thirty (30) AN/AVS-6 Military Grade Night Vision Goggles; fifteen (15) AN/AVS-7 Improved Heads Up Display (IHUD) (Day) (12 for primary aircrew and 3 spares); fifteen (15) AN/AVS-7 Improved Heads Up Display (IHUD (Night) (12 for primary aircrew and 3 spares); five hundred (500) 1305-A965, CTG, 25.4mm, decoy M839; eight hundred (800) flare, aircraft, countermeasure, M206; thirty-eight thousand four hundred (38,400) 7.62mm, 4 Ball, M80, 1 Tracer, Linked A; eight (8) cartridge, impulse, MH44-0; twenty-four (24) cartridge, aircraft fire extinguisher; eight (8) cartridge, impulse, CCU-92/A; one thousand four hundred forty (1,440) cartridge, impulse, BBU-35/B; aircraft warranty, air worthiness support, spare and repair parts, support equipment, communication equipment, publications and technical documentation, personnel training and training equipment, ground support equipment, site surveys, tool and test equipment, Security Assistance Training Field Activity (SATFA) Aviation Courses, Technical Assistance Fielding Team (TAFT), U.S. Government and contractor technical and logistics support services, and other related elements of program, technical and logistics support. The total estimated program cost is $380 million.
Pedig ebből az első az, ami nélkül hadműveleti övezet közelébe nem szabadna menni ma már...Gratula a Litvánoknak...szépen belehúztak !
Ez már majdnem egy HH-60 Pawe Hawk felszereltségű helikopter.
Talán csak a DIRCM-et és terepkövető radart nem vettek hozzá.
Gratula a Litvánoknak...szépen belehúztak !
Ez már majdnem egy HH-60 Pawe Hawk felszereltségű helikopter.
Talán csak a DIRCM-et és terepkövető radart nem vettek hozzá.
A H145 ön még nem láttam LWR-t (bár a H145 höz rendszeresített AMPS nek lehetne olyan változata ami egyben LWR is...),Akkor ezek jobban vannak felszerelve, mint a magyar H145M-ek?

Hát ebben a környezetben elég "kényelmetlen" lehetett a földetérés, szerencséjük hogy nem borultak fel.2020. július 8-án műszaki meghibásodás miatt a Bingölben a Török csendőrség Sykorsky S-70 helikoptere kényszerleszállást hajtott végre.A helikopterbe 10 személy tartózkodott állítólag senki sem halt vagy sérült meg a balesetben.A linkelt videón látható az S-70-s a kényszerleszállás után.
//www.defenceturk.net/wp-content/uploads/2020/07/bing%C3%B6l-helikopter-kaza.mp4?_=1" type="video/mp4
Ha leállt egyik hajtómű (vagy mindkettő?) és csak lefelé tudtak jönni, akkor a pilóta ügyesen kiválasztotta az egyetlen helyet a környéken ahol a legnehezebben állhattak fejre - egy "gödör" alját!! 
Hát ebben a környezetben elég "kényelmetlen" lehetett a földetérés, szerencséjük hogy nem borultak fel.Ha leállt egyik hajtómű (vagy mindkettő?) és csak lefelé tudtak jönni, akkor a pilóta ügyesen kiválasztotta az egyetlen helyet a környéken ahol a legnehezebben állhattak fejre - egy "gödör" alját!!
![]()
A hajtómű és a reduktorok a legkisebb problémák (ezek "csak" idő és pénzkérdés), de cserével egyszerűen javíthatók. Viszont a törzs mögött megroggyant a faroktartó, így az is csere. Legnagyobb baj viszont az lehet, ha a durva talajfogás miatt esetleg torzult a törzs-szerkezet, repedtek/görbültek törzskeretek és/vagy főtartók, repedtek/kiverődtek/kiszakadtak a fő részek (hajtómű, reduktor, futóművek, faroktartó stb.) bekötési csomópontjai. Szóval itt majd a főnökség eldönti hogy ha lehet is, érdemes-e feljavítani. Ezt persze befolyásolja az is, mennyi idős a gép és mennyi a hátralévő élettartama.Én is azt néztem,hogy elég sok Allahozás kellett ahoz,hogy oda ilyen szerencsésen beférjenek mindenesetre én is úgy látom,hogy nagyon nem lehetett kellemes így földet érni.Amennyire a videóból látszik a rotoroknak annyi,de a gép úgy tünik egyben van,még az is lehet,hogy újra fog repülni,a reduktor illeve a hajtómű mennyire károsodhat egy ilyen balesetben?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..