[BIZTPOL] Közép-Európa (V4 országok)

Hiába halandzsázol, nem arról van szó, hogy tetszőleges dologról kimondhatod, hogy nem tekinted azt jogosnak, mert tetszőleges dologról ezt nem mondhatod ki.
Arról van szó, hogy a SZU-nak volt egy alkotmánya, amely szabályozta a kilépési procedúrát, és azt a 3 Balti állam nem játszotta végig.
Ahogy a munkahelyeden sem úgy mondasz fel, hogy felállsz és ismeretlen helyre távozol, hanem felmondasz,
ugyanúgy ennek a 3 államnak is a szabályos alkotmányos procedúra szerint kellett volna kilépniük a SZU-ból, és ezt nem tették meg. Tehát tagok.
Ha meg tagok, akkor nem lehetnek az EU és a NATO tagállamai sem. Tehát nem NATO tagok. Ha meg nem NATO tagok, akkor az USA nem indíthat miattuk atomháborút, ha Oroszo. bevonul ezekbe az országokba.

A nemzetközi jog teljesen máshogy működik. Most végtelenül leegyszerűsítve és nem is a lényeget kapirgálva a három balti államot pl. (de nem csak) az EU és a NATO tagállamai elismerték annak területével és a kormányait is. Az országok teljes szuverenitást gyakoroltak maguk felett és ebben sem a SZU sem a jogutód Oroszország nem ártotta bele magát érdemben (most hülye példa - nem szállták meg). Azóta EU és a NATO tagállamai lettek Ők is. Ez úgy nem is működhetett volna, hogy az érintett felek nem ismerték volna el a nemzetközi jogalanyiságukat ...

Most kicsit más hülye példa, az ISIS -nek ezért (is) nem üzentek hadat, mert azzal "el is ismerték" volna Őket és ezzel nemzetközi jogalannyá válnak. Azaz van ilyen ódiuma is ehhez hasonló dolgoknak. Mivel annak idején a SZU (vagy jogutódja) nem tudott semmilyen úton blokkolni - így a "hallgasson örökre" rész lép életbe ... :) (persze tiszteletben tartva mindenkoron a legfontosabb jogérvényesítési alapelvet, hogy az "erősebb kutya szexualizál")

Úgy egyébként 1991. szeptember 6-án a Szovjetunió is elismerte különválásukat ...
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
A nemzetközi jog teljesen máshogy működik. Most végtelenül leegyszerűsítve és nem is a lényeget kapirgálva a három balti államot pl. (de nem csak) az EU és a NATO tagállamai elismerték annak területével és a kormányait is. Az országok teljes szuverenitást gyakoroltak maguk felett és ebben sem a SZU sem a jogutód Oroszország nem ártotta bele magát érdemben (most hülye példa - nem szállták meg). Azóta EU és a NATO tagállamai lettek Ők is. Ez úgy nem is működhetett volna, hogy az érintett felek nem ismerték volna el a nemzetközi jogalanyiságukat ...

Most kicsit más hülye példa, az ISIS -nek ezért (is) nem üzentek hadat, mert azzal "el is ismerték" volna Őket és ezzel nemzetközi jogalannyá válnak. Azaz van ilyen ódiuma is ehhez hasonló dolgoknak. Mivel annak idején a SZU (vagy jogutódja) nem tudott semmilyen úton blokkolni - így a "hallgasson örökre" rész lép életbe ... :) (persze tiszteletben tartva mindenkoron a legfontosabb jogérvényesítési alapelvet, hogy az "erősebb kutya szexualizál")

Igen, de ez csak azért volt, mert nem tudták, hogy a 3 Balti állam "lopott". Te is ha jóhiszeműleg veszel egy kocsit, hiába mondod, hogy te nem tudtad, hogy lopott az autó, amit vettél (hiszen az adásvétele is rendben volt - ez az analógiája az EU/NATO elismerésének), vissza kell azt adnod az eredeti tulajdonosának.
Tehát, a jelen esetben az áll fenn, hogy az EU és a NATO nem volt tisztában a 3 Balti állam "lopott" jellegével, ezért gondolták azt, hogy elismerhető államiságuk, és az EU és NATO tagságuk.
Most miszont, hamarosan, az orosz fél a nemzetközi közösség elé fogja tárni a 3 "autó" lopott jellegét, és ekkor azt az EU és a NATO vissza kell, hogy szolgáltassa az eredeti tulajdonosa a SZU ill. jogutódja részére.
Továbbá, megváltozik a ki száll meg kit helyzete is, innentől kezdve a NATO lesz a nemzetközi jog szerint a megszálló erő és Oroszo. csak a jogot állítja vissza azáltal, hogy bevonul ezekre a területekre.
 

Értem. Az USA felkínálja a volt SZU érdekszférát az oroszoknak, de Putyin balfaszkodik, és nem képes felfogni, hogy az USA már attól őrül meg, hogy Putyin nem meri meglépni. Pedig amúgy le van zsírozva az egész. És Putyin eddig mégse merte meglépni, mert jófiúnak akar tetszelegni, holott az USA-nak egy "gonosz" SZU-ra van szüksége, amellyel szétverheti az EU-t és sakkban tarthatja Kínát.
 
Még egy kis érdekesség. Kik láthatóak a képen?

brzinskydugin.jpg

Megfejtés: Brzezinski és Dugin

Ki szervezte a Donyecki háborút? Dugin...
Ki állította le? Putyin...
Ki volt Brzezinski? Amerikai geopolitikus, a Nagy Sakktábla szerzője
Na akkor ki van kivel...
 
Az USA most cuccol hazafelé Németországból, átadja az egész térséget az oroszoknak. Le van zsírozva az egész

Ha nem védi meg Oo. Belaruszt, a következő, amit elveszítetek az Kalinyingrád lesz.

Az oroszok meg, ha most elveszítik Belaruszt, örökre elveszítik.


Az USA felajánlja Németországot és az egész térséget az oroszoknak. Cserébe kell Belarusz és Kalinyingrád. A hülyének is megéri a "deal" ...

Nem érted? :):)
 
Megfejtés: Brzezinski és Dugin

Ki szervezte a Donyecki háborút? Dugin...
Ki állította le? Putyin...
Na akkor ki van kivel...


Érdekes hogy brezinski duginnal egy képen .Pedig ez a dugin nem egy sztár csávó mint rogozin vagy Lavrov .Nem szerepel (szerepelt) annyit .
 
Az USA felajánlja Németországot és az egész térséget az oroszoknak. Cserébe kell Belarusz és Kalinyingrád. A hülyének is megéri a "deal" ...

Nem érted? :):)

Na, pontosítsunk :) Az USA nem Németországot ajánlja fel Oo.-nak (az már túlzás lenne!), a német érdekszférát (volt KGST) ajánlja fel.
Viszont, ha Oroszo. nem képes lépni, akkor igenis elveszíti a még meglévő területeit is, mert nemcsak az USA és Oroszo. a játékosok a térségben, hanem az EU (Németország, Lengyelo. és Litvánia) is.
A deal meg nem ez, hanem az, hogy a Közép-Kelet Európai területekért cserébe Oroszo. (SZU-ként) támogatja az USA-t Kínával szemben.
Csakhogy ezt Putyin nem akarja, és blokkolja ezt az egész folyamatot!
Putyin Eurázsiai Uniót akart, unióban az EU-val!
Ezt meg az USA nem akarta, mert egy Lisszabontól-Vlagyivosztokig unió már őrá nézve is veszélyes lett volna.
Itt tartunk most!
Ukrajnát még az USA szervezte, mert nem akarta a Lisszabontól-Vlagyivosztokig uniót!
A Belarusz-i eseményeket meg nem az USA szervezi, hanem Lengyelo. és Litvánia.
Az USA most "mindössze" azt akarja biztosítani, hogy Oo. ne foglaljon el túl nagy területet, értsd: Belarusz és a 3 Balti állam az övék, de Lengyelo. nem.
Az USA a mi megnyugtatásunkra van jelen a térségben, hogy ne pánikoljunk, amikor létrejön ismét a SZU.
 
Igen, de ez csak azért volt, mert nem tudták, hogy a 3 Balti állam "lopott". Te is ha jóhiszeműleg veszel egy kocsit, hiába mondod, hogy te nem tudtad, hogy lopott az autó, amit vettél (hiszen az adásvétele is rendben volt - ez az analógiája az EU/NATO elismerésének), vissza kell azt adnod az eredeti tulajdonosának.
Tehát, a jelen esetben az áll fenn, hogy az EU és a NATO nem volt tisztában a 3 Balti állam "lopott" jellegével, ezért gondolták azt, hogy elismerhető államiságuk, és az EU és NATO tagságuk.
Most miszont, hamarosan, az orosz fél a nemzetközi közösség elé fogja tárni a 3 "autó" lopott jellegét, és ekkor azt az EU és a NATO vissza kell, hogy szolgáltassa az eredeti tulajdonosa a SZU ill. jogutódja részére.
Továbbá, megváltozik a ki száll meg kit helyzete is, innentől kezdve a NATO lesz a nemzetközi jog szerint a megszálló erő és Oroszo. csak a jogot állítja vissza azáltal, hogy bevonul ezekre a területekre.

Ismételni tudom magam annyiban, hogy a nemzetközi jog nem így működik. Jelen esetben egy elismerést nem lehet visszavonni. Mivel Oroszország jogelődje (SZU) megtette - így Ő sem. Maximum agresszorként megtámadni tudná, de ez különösen mivel NATO tagállamokról van szó igen erősen "ellenjavallt".

Másfelől elméletben mi lenne, ha vissza lehetne vonni az elismerést (amit nem lehet). Akkor is az EU és NATO tagországok elismerése megvan. Azaz a Te példádnál maradva a nyugatot nem zavarja, hogy "lopott az autó" - nekik így is kell. Azonban ez ahogy írtam elméletileg sem járható út ...

Most tényleg hadd ne jöjjek magyar vonatkozású példákkal, hogy hol milyen "megszálló erők" vannak. Persze még "igazunk is lenne", no de a nemzetközi jogot nem érdekli, hogy kinek van igaza. Tojik rá. Ez nem "igazságszolgáltatás", hanem "jogszolgáltatás". Valamint ez megfűszerezve ezt a mindenkoron a legfontosabb jogérvényesítési alapelvvel, hogy az "erősebb kutya szexualizál" ...
 
Értem. Az USA felkínálja a volt SZU érdekszférát az oroszoknak, de Putyin balfaszkodik, és nem képes felfogni, hogy az USA már attól őrül meg, hogy Putyin nem meri meglépni. Pedig amúgy le van zsírozva az egész. És Putyin eddig mégse merte meglépni, mert jófiúnak akar tetszelegni, holott az USA-nak egy "gonosz" SZU-ra van szüksége, amellyel szétverheti az EU-t és sakkban tarthatja Kínát.

Na, pontosítsunk :) Az USA nem Németországot ajánlja fel Oo.-nak (az már túlzás lenne!), a német érdekszférát (volt KGST) ajánlja fel.
Viszont, ha Oroszo. nem képes lépni, akkor igenis elveszíti a még meglévő területeit is, mert nemcsak az USA és Oroszo. a játékosok a térségben, hanem az EU (Németország, Lengyelo. és Litvánia) is.
A deal meg nem ez, hanem az, hogy a Közép-Kelet Európai területekért cserébe Oroszo. (SZU-ként) támogatja az USA-t Kínával szemben.
Csakhogy ezt Putyin nem akarja, és blokkolja ezt az egész folyamatot!
Putyin Eurázsiai Uniót akart, unióban az EU-val!
Ezt meg az USA nem akarta, mert egy Lisszabontól-Vlagyivosztokig unió már őrá nézve is veszélyes lett volna.
Itt tartunk most!
Ukrajnát még az USA szervezte, mert nem akarta a Lisszabontól-Vlagyivosztokig uniót!
A Belarusz-i eseményeket meg nem az USA szervezi, hanem Lengyelo. és Litvánia.
Az USA most "mindössze" azt akarja biztosítani, hogy Oo. ne foglaljon el túl nagy területet, értsd: Belarusz és a 3 Balti állam az övék, de Lengyelo. nem.
Az USA a mi megnyugtatásunkra van jelen a térségben, hogy ne pánikoljunk, amikor létrejön ismét a SZU.

A vastagbetűs részhez. Egyelőre örüljünk annak, ha az EU - sőt az USA is - nem magát veri szét. Oroszországnak és Putyinnak sem kell SZU. Többek között, mert a Közép-Ázsiai "szakállasokkal" meg szintén saját magát verné szét. És mindezt azért, hogy ex-KGST országokkal Kína ellen menjen? Az utóbbit (a Kína ellen menést), ha akarnák minden SZU nélkül is meg tudnák tenni (de azért annyira nem akarják - maximum kénytelenek lehetnek előbb-utóbb).

Oroszországnak egyedül (!! - azaz USA és egyebek pl. India nélkül) tényleg csak Eurázsiai Unióval lenne érdemes még csak gondolkodni is. Ennek azonban ahogy írtad is - nincs realitása ...
 
A vastagbetűs részhez. Egyelőre örüljünk annak, ha az EU - sőt az USA is - nem magát veri szét. Oroszországnak és Putyinnak sem kell SZU. Többek között, mert a Közép-Ázsiai "szakállasokkal" meg szintén saját magát verné szét. És mindezt azért, hogy ex-KGST országokkal Kína ellen menjen? Az utóbbit (a Kína ellen menést), ha akarnák minden SZU nélkül is meg tudnák tenni (de azért annyira nem akarják - maximum kénytelenek lehetnek előbb-utóbb).

Oroszországnak egyedül (!! - azaz USA és egyebek pl. India nélkül) tényleg csak Eurázsiai Unióval lenne érdemes még csak gondolkodni is. Ennek azonban ahogy írtad is - nincs realitása ...

"Egyelőre örüljünk annak, ha az EU - sőt az USA is - nem magát veri szét."

Így van, gondolhatod, hogy már elég nagy a baj az USA-ban, ha kínjukban olyan ötletük támad, hogy mi lenne, ha felélesztenénk a SZU-t, hátha jó lenne Kína ellen...
Nem véletlen, hogy a demokraták frászt kapnak Trumptól, aki ezt az ötletet felkarolta...
mellesleg, épp ebből tört ki az USA-ban a Trump elleni balhé, mert a demokraták ezt nem bírják elfogadni.
 
Egy kis izgi videó:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A politológus leírta azt az esetet, amikor Fehéroroszországnak katonai segítséget nyújt az Orosz Föderáció.

orig-15975173496fca467e6ecbf9c16de88638dff23d44.jpeg



Nem valószínű, hogy néhány belorusszal szomszédos ország „testvéri segítségnyújtás” keretében katonai beavatkozást kíván végrehajtani. Ezt Dmitrij Solonnikov, a Kortárs Állami Fejlesztési Intézet igazgatója mondta a Szövetségi Hírügynökséggel készített interjúban .

A szakértő így reagált a hírre, hogy a Védelmi Minisztérium Stratégiai Menedzsment Központjában tartott ülésen, a Fehérorosz Köztársaság elnöke, Alekszandr Lukasenko bejelentette, hogy ő és orosz társa, Vlagyimir Putyin megállapodásra jutott, hogy szükség esetén katonai segítséget nyújt Fehéroroszországnak.

„Oroszországot és Fehéroroszországot a CSTO-n belüli védelmi szerződés köti” - emlékeztetett a politológus. - Tehát országainknak bizonyos kötelezettségek vannak egymással szemben a kölcsönös védelmi képesség biztosítása terén. Ezt az információt mindenki tudja, ebbennincs semmi titok. Semmi meglepő nincs abban a tényben, hogy az orosz elnök megismételte, hogy tiszteletben tartja az unióról szóló szerződés rendelkezéseit. Éppen ellenkezőleg, ez egy teljesen természetes nyilatkozat, amely ismét azt mutatja, hogy az Orosz Föderáció továbbra is következetesen teljesíti nemzetközi kötelezettségeit. "

A szakértő megjegyezte, hogy a CSTO szabályozza a kölcsönös védelem kérdéseit egy harmadik állam (vagy katonai blokk) általi külső agresszió esetén.

- Lehetséges a jelenlegi körülmények között? Nos, be kell vallanunk, hogy Belorusz helyzete meglehetősen bonyolult. És azt hiszem, hogy ennek az országnak a vezetői, ideértve a katonai stratégákat is, különböző forgatókönyvekkel számolnak, köztük olyannal is, amelyben egyes államok beavatkoznának a Belorusz Köztársaság belső ügyeiben. Miért is ne? Miért nem veszik figyelembe az egyik vagy másik konfliktusban lévő oldal számára katonai támogatás nyújtásának lehetőségét? " - kérdezi a FAN beszélgetõpartnere.

orig-1597517259J5lJOiDbR0VNZ35E9lljRsmczWXGNxpiJ47iac8I.jpeg



Solonnikov ismertette az egyik lehetséges forgatókönyvet, amely szerint szövetséges államunkban a helyzet tovább fokozódhat. Azonban elmondta, hogy ennek a valószínűsége elhanyagolható.

Tegyük fel, hogy Fehéroroszország egyik nagykövetsége az EU egyik országában valamilyen nyomás alatt vagy akár valamiféle intrika keretein belül vállalja, hogy Svetlana Tikhanovskaya-t törvényesen megválasztott elnökként ismeri el . Ezen felül a nagykövetség (amely hivatalosan a Belarusz Köztársaság területe) területén esküt tesz a belorusz állam vezetőjének.

Ezt követően felkéri számos ország vezetőjét,hogy nyújtsanak katonai támogatást a a „dolgok rendezéséhez” és az illegálisan a hatalmat bitorlók elleni küzdelemhez. És végül valaki segít neki! Miért is ne? Lehetséges-e egy ilyen helyzet hipotetikusan? Minden lehetséges! " - mondta a politológus.

A szakértő emlékeztetett arra, hogy a közelmúltban - Afrikában és Ázsiában - ismételten megtörtént, a különböző országok, hadseregének a szomszédos államban történő bevetése a tömeges összecsapások elfojtása céljából.

„Ebben az esetben miért gondolja, hogy valami ilyen nem történhet Beloruszban? - kérdezte a FAN beszélgető partnere. - Nem mondom, hogy szükségszerűen megtörténik,(elhanyagolható az esélye) de megtörténhet! És ezt a forgatókönyvet is figyelembe kell venni a belorusz stratégiai tervezés során ”.
 
3. él a Putyin által megígért védelemmel és behívja az orosz haderőt / ODKB-t

Ha nem védi meg Oo. Belaruszt, a következő, amit elveszítetek az Kalinyingrád lesz.

Mitől kéne megvédeni? A pUtyini vezetést számára kb mindegy, hogy Lukasenko vagy ellenzék. Az ellenzék ahogy a lakosság is alapjaiban oroszbarát. Lehet az ellenzékkel még jobban is menne a "föderáció"zás.
Eközben az Orosz erők bevonulása, tüntetések leverése jópár kockázatot rejt. pl nem lenne meglepő ha a lakosság sokkal kevésbé lenne onnan oroszbarát. És meddig szálják meg az országot/verik le a tüntetéseket?
Nekem baromira nem lenne meglepő ha Putyin elengedné Lukasenko kezét. Az nem fogása, hogy ha NATO/zufok beavatkozik akkor ők is.
 
Mitől kéne megvédeni? A pUtyini vezetést számára kb mindegy, hogy Lukasenko vagy ellenzék. Az ellenzék ahogy a lakosság is alapjaiban oroszbarát. Lehet az ellenzékkel még jobban is menne a "föderáció"zás.
Eközben az Orosz erők bevonulása, tüntetések leverése jópár kockázatot rejt. pl nem lenne meglepő ha a lakosság sokkal kevésbé lenne onnan oroszbarát. És meddig szálják meg az országot/verik le a tüntetéseket?
Nekem baromira nem lenne meglepő ha Putyin elengedné Lukasenko kezét. Az nem fogása, hogy ha NATO/zufok beavatkozik akkor ők is.

Tudod nagyon jól, hogy amennyiben az ellenzék kerül hatalomra Belaruszban, akkor annak következménye az Oroszo.-tól való eltávolodás éz az EU/NATO tagság lesz a cél.
 
Igen, de ez csak azért volt, mert nem tudták, hogy a 3 Balti állam "lopott". Te is ha jóhiszeműleg veszel egy kocsit, hiába mondod, hogy te nem tudtad, hogy lopott az autó, amit vettél (hiszen az adásvétele is rendben volt - ez az analógiája az EU/NATO elismerésének), vissza kell azt adnod az eredeti tulajdonosának.
Tehát, a jelen esetben az áll fenn, hogy az EU és a NATO nem volt tisztában a 3 Balti állam "lopott" jellegével, ezért gondolták azt, hogy elismerhető államiságuk, és az EU és NATO tagságuk.
Most miszont, hamarosan, az orosz fél a nemzetközi közösség elé fogja tárni a 3 "autó" lopott jellegét, és ekkor azt az EU és a NATO vissza kell, hogy szolgáltassa az eredeti tulajdonosa a SZU ill. jogutódja részére.
Továbbá, megváltozik a ki száll meg kit helyzete is, innentől kezdve a NATO lesz a nemzetközi jog szerint a megszálló erő és Oroszo. csak a jogot állítja vissza azáltal, hogy bevonul ezekre a területekre.

Neked teljesen elmentek otthonról. OO elismeri a balti államokat. Tárgyal velük, államkozi szerződéseik vannak. Pont. Ilyen agyament alapon aztán mi meg nemzetközi közösség elé tárjuk, hogy amikor még hunok voltunk mienk volt egy rakás terület OOból és aggyákvissza.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and tindalos