Civil repüléssel kapcsolatos témák

https://www.warhistoryonline.com/ne...at3-ZIeLSAVlwPPfKZrPizpP0VeUvyPhxG4gkPF_FhMGY

Ki mit gondol erről?
Repüljenek ameddig csak lehet ezek?

Itthon a Li-2 esetén nincs ilyen gond, hogy drága a biztosítást stb?

Hát, amíg csak lehet és biztonságos vele repülni legyenek a természetes közegükben.
Meg persze amíg megoldható az alkatrész hozzá.
Viszont, érdekes modon eddig csak B-17 leállásokról hallani. Doc és Fifi vigan elvanak, Doc ugye ne pár éve tért vissza holtából. Diamond Lil is vigan szeli a levegőt az "új ruhájában". Jó pár Messzer is repül, Emilek is, nem csak Gusztik.

Nem lehet, hogy ennek köze van ahhoz, hogy alig 10 éven belül két B-17 is katasztrófát szenvedet? Liberty Bell, tavaly pedig Nine-O-Nine zuhant le.
 
Hát, amíg csak lehet és biztonságos vele repülni legyenek a természetes közegükben.
Meg persze amíg megoldható az alkatrész hozzá.
Viszont, érdekes modon eddig csak B-17 leállásokról hallani. Doc és Fifi vigan elvanak, Doc ugye ne pár éve tért vissza holtából. Diamond Lil is vigan szeli a levegőt az "új ruhájában". Jó pár Messzer is repül, Emilek is, nem csak Gusztik.

Nem lehet, hogy ennek köze van ahhoz, hogy alig 10 éven belül két B-17 is katasztrófát szenvedet? Liberty Bell, tavaly pedig Nine-O-Nine zuhant le.
Az egyik esetnél heten haltak meg és ez verhette ki a biztosítékot. Ott sanszosan milliókat perkálhattak ki.
A vadászokban csak a pilóta leli halálát.
 
Ha jól tudom, ez utóbbi egy Reno Air Race egyik gépe volt és voltak gondok mind a tuninggal, mind a szereléssel. Egyedi, speciális eset, egy egyedi és speciális versenygéppel, ami csak nyomokban emlékeztet egy oldtimer repülőgépre.
 
Bejelentették mennyibe fog kerülni az új utasszállító Sukhoi SuperJet New fejlesztése. Becslések szerint 120-130 milliárd Rubel (nem egész 2 milliárd USD) lesz ráfordítva az új gép több tíz orosz rendszerének és komponensének és az új törzs kifejlesztésére. Benne az új PD-8 orosz hajtómü kifejlesztése ezen összeg több mint felét emészti majd fel.
https://vz.ru/news/2020/9/17/1060886.html
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
@angelsoul
https://en.wikipedia.org/wiki/Florence_Airport
Ez a reptér csak 1.7 km-es pályával bír. Sugárfék nélkül az A320/B737 méretű gépek esőben meg tudnának állni?
Lényegében biztonsági tartalék nélkül üzemelnek a gépek?
Letölthető a A320 leszállás pályaigény számító aplikáció....számold ki.
https://play.google.com/store/apps/details?id=air.com.syamsulm.a320f

Én már nem is kellek ide :D
Amúgy ezt régen jó kis táblázatokkal kellett kiszámolni, jó is volt az tervezésnek... mellesleg hivatalosan te nem használhatsz appot, az AFM a kötelező hivatkozási alap.
Hozzátenném még, hogy azért nagyon friss F/O-t azért nem erőltetik ilyesmire, nincs benn egyik appban vagy táblázatban, de ahogy nőnek az óráid, úgy engednek egyre szarabb körülmények között leszállni (logikusan).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Airbus reveals new zero-emission concept aircraft...

EibJiezWsAEVh9_


AirbusZEROe-Turbofan-Concept.jpg


AirbusZEROe-Blended-Wing-Body-Concept.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Jon Gunnes, a kormány közlekedéspolitikáért felelős szóvivője helyi lapoknak azt mondta, a légitársaság megmentése rendkívüli fontossággal bír.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nemrég hagyta el Budapestet a kirgiz delegáció különgépe, amely szinte már biztosan az utolsó Magyarországra látogató Tu-154-es volt.
A russianplanes.net adatbázisa szerint már csak 21 aktív példány található a típusból, amelyből:
  • 11 darab, azaz az aktív állomány több mint fele a Kínai Légierő, vagy annak valamely társszervezetének kötelékében repül;
  • 3 darabot használ a Rosszija különleges szállítási feladatokra;
  • 2 darab repül az Air Koryo színeiben;
  • 1 darabot a Gromov Repülőkísérleti Intézet használ kutatási célokra;
  • 1-1 gép áll Kazahsztán és Kirgizisztán kormányának szolgálatában delegációk szállítására;
  • 1 gép repül az adatbázis adatai alapján Iránban, azonban egy 2018-ban közzétett videóban bejelentették, hogy Tu-154-eseket alakítanak át tűzoltó repülőgépekké, és ezen elképzelésüket demonstrálták is egy átalakított géppel, így lehet, hogy ez az adat téves;
  • 1 géppel pedig az Alrosa reptet gyémántbányászokat Oroszországban.
A fentebbiek közül reálisan csak a delegációk szállítását végző repülőgépek látogatására lehetne esély. Az elmúlt évek orosz vezetői vizitjeikor azonban rendre Tu-204-esek, és/vagy Il-96-osok érkeztek (holott Bécsben csak idén többször megfordultak Tu-154-essel), Kazahsztán pedig nagyobb távolságú külföldi vizitekre inkább egy Boeing 757-200-ast használ, ahogy tette azt hozzánk is 2014-ben.
Végezetül pedig egy kép tegnap estéről, a 279-es állóhelyről:

272441.jpg