Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Tipikus levedlett német bömi + iq hiányos hülyegyerek kombó. Nincs itt semmi látnivaló.
 
Mondjuk a 110-el pályázó economaisterektől is kiver a víz.
Azért jó tudni az, hogy akkor az esetleges környezetvédelem kb. ennyire érdekel...?

Mondom, megy itt a mindenféle számmágia meg maszlag a környezetvédemről, amikor a 130 -->110 km/h az kb. az a kibocsátás csökkenés, amiért annyi veri a faszát és a seggét a sok ökobarom és az EU...
Igen, nincs mindenhol autópálya, de ha mindenhol visszafognánk a tempót, akkor hogyis van ez?

Te és n+1 ember mantrája, hogy az átlagember napi 2x20-30 km-et autózik. Akkor, ha csökkenne a tempó -10%-kal, akkor az napi mennyi? 6-7 perc veszteség lenne időben, de mennyi lenne a nyereség emisszióban?

Izé...

De ehelyett megy a villany és ökomarhulás. Nehogymááááááááááááááán életmódot kellejen kicsit is váltani. Ezt még annak sem merném hívni...
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll
Azért jó tudni az, hogy akkor az esetleges környezetvédelem kb. ennyire érdekel...?

Úgy a józan ész határáig.

Mondom, megy itt a mindenféle számmágia meg maszlag a környezetvédemről, amikor a 130 -->110 km/h az kb. az a kibocsátás csökkenés, amiért annyi veri a faszát és a seggét a sok ökobarom és az EU...

A gyakorlatban meg az van hogy ha Bolygó Kapitányát / fillérbaszást akar valaki játszani, azt megteheti egy alsóbbrendű úton 90-el is, mert így lehet hogy ő 1 literrel kevesebbet fogyaszt, de mindenki más aki utoleri kénytelen lesz folyamatosan lassítani meg gyorsítani, ahelyett hogy egyenletes tempóval haladna. A gyorsítás nyomja fel a fogyasztást, nem a folyamatos haladás.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Úgy a józan ész határáig.



A gyakorlatban meg az van hogy ha Bolygó Kapitányát / fillérbaszást akar valaki játszani, azt megteheti egy alsóbbrendű úton 90-el is, mert így lehet hogy ő 1 literrel kevesebbet fogyaszt, de mindenki más aki utoleri kénytelen lesz folyamatosan lassítani meg gyorsítani, ahelyett hogy egyenletes tempóval haladna. A gyorsítás nyomja fel a fogyasztást, nem a folyamatos haladás.
És újra ott vagyunk, amit felvetettem. Mindenkinek ez lenne a kötelező és csá. Azonnal meg lenne a emissziócsökkenés.
De hát, mai világunkban nehogymán...
 
Te és n+1 ember mantrája, hogy az átlagember napi 2x20-30 km-et autózik.

Nekem ugyan nem mantrám, én akkor ülök kocsiba amikor sok dolgom / cuccom van vagy messzebbre megyek. Ettől függetlenül van egy rakat olyan élethelyzet, ahol kocsi nélkül gyakorlatilag nincs értelmezhető mobilitásod, pl. vidéki város, agglo ahol nincs vagy csak nagyon szar tömegközlekedés.

Akkor, ha csökkenne a tempó -10%-kal, akkor az napi mennyi? 6-7 perc veszteség lenne időben, de mennyi lenne a nyereség emisszióban?

Valahol a lófasz és a semmi között mert nagyrészt nem ez határozza meg, hanem a forgalmi viszonyok. De akár az is, hogy városból kifelé mész hideg motorral, vagy befelé felmelegedett / optimális üzemben felmelegedett motorral. Mert az pl. önmagában kb 1 liter diffi. Tudom, mert kipróbáltam.

De ehelyett megy a villany és ökomarhulás. Nehogymááááááááááááááán életmódot kellejen kicsit is váltani. Ezt még annak sem merném hívni...

Én azt nem tartom túl egészségesnek ha valaki mindenki mástól azt várja el hogy az életét egy 2 km sugarú körben élje le és ehhez alkalmazkodjon a közlekedésben is.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and nyugger
Nekem ugyan nem mantrám, én akkor ülök kocsiba amikor sok dolgom / cuccom van vagy messzebbre megyek. Ettől függetlenül van egy rakat olyan élethelyzet, ahol kocsi nélkül gyakorlatilag nincs értelmezhető mobilitásod, pl. vidéki város, agglo ahol nincs vagy csak nagyon szar tömegközlekedés.
Ez hogyan jön ahhoz, hogy akkor kisebb tempó = kisebb fogyasztás főleg, ha nem kell állandóan magasabb sebességre lassítani és gyorsítani?


Valahol a lófasz és a semmi között mert nagyrészt nem ez határozza meg, hanem a forgalmi viszonyok. De akár az is, hogy városból kifelé mész hideg motorral, vagy befelé felmelegedett / optimális üzemben felmelegedett motorral. Mert az pl. önmagában kb 1 liter diffi. Tudom, mert kipróbáltam.
Tiszta sor, ebben semmi hiba.

Én azt nem tartom túl egészségesnek ha valaki mindenki mástól azt várja el hogy az életét egy 2 km sugarú körben élje le és ehhez alkalmazkodjon a közlekedésben is
Ez megint hogyan jön a sebességhez? Sehol nem beszéltem erről...
 
Azért jó tudni az, hogy akkor az esetleges környezetvédelem kb. ennyire érdekel...?

Mondom, megy itt a mindenféle számmágia meg maszlag a környezetvédemről, amikor a 130 -->110 km/h az kb. az a kibocsátás csökkenés, amiért annyi veri a faszát és a seggét a sok ökobarom és az EU...
Igen, nincs mindenhol autópálya, de ha mindenhol visszafognánk a tempót, akkor hogyis van ez?

Te és n+1 ember mantrája, hogy az átlagember napi 2x20-30 km-et autózik. Akkor, ha csökkenne a tempó -10%-kal, akkor az napi mennyi? 6-7 perc veszteség lenne időben, de mennyi lenne a nyereség emisszióban?

Izé...

De ehelyett megy a villany és ökomarhulás. Nehogymááááááááááááááán életmódot kellejen kicsit is váltani. Ezt még annak sem merném hívni...
Évek óta propagálom ezt: 110km/h legyen a max sebesség, mérjék minden sarkon. Ez a környezetvédelem.
És a villanyos autók is kevésbé maradnak le. :)
 
Valahol a lófasz és a semmi között mert nagyrészt nem ez határozza meg, hanem a forgalmi viszonyok. De akár az is, hogy városból kifelé mész hideg motorral, vagy befelé felmelegedett / optimális üzemben felmelegedett motorral. Mert az pl. önmagában kb 1 liter diffi. Tudom, mert kipróbáltam.
Nálam minimális különbség (pár deci) van a 110 illetve 130-as tempó között, sőt volt olyan anomáliám is, hogy 130-nál jobban evett mint 110-nél :D Bezzeg a szmöttyögő forgalom ki tudja lőni az egekbe a fogyasztást, pedig nem az őrülten gáz-fék kombót nyomogató vagyok, hagyom kifutni illetve a motorfékkel operálok.
 
97930.jpg