Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Csak arra nem jöttem rá, hogy miért sajtolnak bele agyagot a lapokba?
Schematic-Diagram-of-a-Battery.jpg


Gondolom az a "mikropórózus elválasztó". Amúgy nem biztos, hogy sima agyag az.

Az elektródákat alkotó ólomlapok közé gyakran valamilyen szeparátor anyagot építenek be, ezzel csökkentve a folyadék lötyögését, valamint az elektródákból az öregedés során leváló darabok által okozott rövidzárlat lehetőségét.

https://villanyautosok.hu/2018/05/16/akkumulator-technologia-savas-olomakkumulatorok/

Viszont elszomorít, hogy milyen nulla munkavédelemmel dolgoznak ólommal szerencsétlenek. Nem egészséges ez így. Az indiai hajóbontók szomorú munkájára emlékeztet, bár az még ennél is szarabb kilátásokkal bír.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Schematic-Diagram-of-a-Battery.jpg


Gondolom az a "mikropórózus elválasztó". Amúgy nem biztos, hogy sima agyag az.



https://villanyautosok.hu/2018/05/16/akkumulator-technologia-savas-olomakkumulatorok/

Viszont elszomorít, hogy milyen nulla munkavédelemmel dolgoznak ólommal szerencsétlenek. Nem egészséges ez így. Az indiai hajóbontók szomorú munkájára emlékeztet, bár az még ennél is szarabb kilátásokkal bír.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Igen, sajnos ez a helyzet. A munkafolyamatnál az ólomszennyezett folyadékot kézzel mosták majd löttyintették rá a földre...
De maga a videó azért tanulságos, mert ezen látszik az, hogy egy gyárban mit kellene automatizálni és milyen egyéb technológia az, amit mellé kéne tenni.
 
Igen, sajnos ez a helyzet. A munkafolyamatnál az ólomszennyezett folyadékot kézzel mosták majd löttyintették rá a földre...
De maga a videó azért tanulságos, mert ezen látszik az, hogy egy gyárban mit kellene automatizálni és milyen egyéb technológia az, amit mellé kéne tenni.
Kommentek szerint ólomport kevertek az agyagba. Az se jó, ha ott száll, és belélegzik... Szóval necces. De nagy gyárban simán beolvasztod, és új rácsokat csinálsz. Csak nincs tőkéjük, technológiájuk, elég stabil infrastruktúrájuk gondolom, hogy erre üzemet húzzanak fel. Vagy ha van is, erre is van kereslet, mert csórók.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Vezesd be az EU munkavédelmet és akkor munkanélküliek lennének es mehetnének koldulni. Az jobb lenne ? Most büszke a munkàjára és képes eltartani a csalàdját.
Ràadàsul szinte senki nem tudna megvenni a gyárilag felújitott vagy új akcsikat.
Van ott több video öntődéről stb. Ugyanilyenek a körülmények.
Viszont van atombombájuk....
 
Vezesd be az EU munkavédelmet és akkor munkanélküliek lennének es mehetnének koldulni. Az jobb lenne ? Most büszke a munkàjára és képes eltartani a csalàdját.
Ràadàsul szinte senki nem tudna megvenni a gyárilag felújitott vagy új akcsikat.
Van ott több video öntődéről stb. Ugyanilyenek a körülmények.
Viszont van atombombájuk....
Ez a végtelenül túltolt kapitalizmus. Nehogy már néhány százalékkal többe kerüljön a kőgazdag nyugatnak luxus, amit lényegében ezen emberek életével egyenlítenek ki.
A nyugat olyan álságos környestvédelmet tol sokszor, ami bicskanyitogató.
"Tiszta udvar rendszer ház" azt jelenti, hogy a szemét át van kúrva a 3. világba. Aztán meg azon okoskodnak a döntéshozó balfaszok, hogy villanyautó legyen méregdrágán, nem az, hogy bunkerolajjal mennek a hajók. Nehogy már a szállítás drágább legyen.

Minden olyan alkalom, ahol te a valós költséget nem fizeted meg, ott ez megy. Valaki szop, akit te itt nem látsz. Meg a természet és a légkör.
 
Vezesd be az EU munkavédelmet és akkor munkanélküliek lennének es mehetnének koldulni. Az jobb lenne ? Most büszke a munkàjára és képes eltartani a csalàdját.
Ràadàsul szinte senki nem tudna megvenni a gyárilag felújitott vagy új akcsikat.
Van ott több video öntődéről stb. Ugyanilyenek a körülmények.
Viszont van atombombájuk....
Azt biztos nem így csinálták, különben nem működne. Amúgy kb egy munkavédelmi maszk, szemüveg, és kesztyű kéne nekik, a belégzett, lenyelt ólom a fő gond.

Ezek az alakok nem lusta ingyenélők, az biztos, de kicsit jobb körülményekkel sokkal jobb lehetne az életük. Az EUs munkavédelem és a 100 évvel ezelőtti európai munkavédelem közt van sok fokozat, és itt még kb. középkori szinten dolgoznak szegények.
 
Ez a végtelenül túltolt kapitalizmus. Nehogy már néhány százalékkal többe kerüljön a kőgazdag nyugatnak luxus, amit lényegében ezen emberek életével egyenlítenek ki.
A nyugat olyan álságos környestvédelmet tol sokszor, ami bicskanyitogató.
"Tiszta udvar rendszer ház" azt jelenti, hogy a szemét át van kúrva a 3. világba. Aztán meg azon okoskodnak a döntéshozó balfaszok, hogy villanyautó legyen méregdrágán, nem az, hogy bunkerolajjal mennek a hajók. Nehogy már a szállítás drágább legyen.

Minden olyan alkalom, ahol te a valós költséget nem fizeted meg, ott ez megy. Valaki szop, akit te itt nem látsz. Meg a természet és a légkör.
Ezt mondjuk a többi csóró szerencsétlennek csinálják olcsó újrahasznosított akkunak.
 
Ez a végtelenül túltolt kapitalizmus. Nehogy már néhány százalékkal többe kerüljön a kőgazdag nyugatnak luxus, amit lényegében ezen emberek életével egyenlítenek ki.
A nyugat olyan álságos környestvédelmet tol sokszor, ami bicskanyitogató.
"Tiszta udvar rendszer ház" azt jelenti, hogy a szemét át van kúrva a 3. világba. Aztán meg azon okoskodnak a döntéshozó balfaszok, hogy villanyautó legyen méregdrágán, nem az, hogy bunkerolajjal mennek a hajók. Nehogy már a szállítás drágább legyen.

Minden olyan alkalom, ahol te a valós költséget nem fizeted meg, ott ez megy. Valaki szop, akit te itt nem látsz. Meg a természet és a légkör.

Ebben igazadvan, de ezek az akcsik lokàlis használatra vannak. Eredetileg is ott gyártják őket. Tehàt itt a multi profitéhsége stb nem játszik szerepet.
Ez egyszerűen a gazdasàgi fejlődés egy koràbbi stàdiuma. Pár évtized múlva náluk is lesz szemüveg, kesztyű, bakancs stb. Bár annyi munkaerő van, hogy még ez sem biztos.
 
  • Tetszik
Reactions: KoviUbi and fip7
30 évnyi érzékenyítés a bírói testületben és gyenge törvények. De a törvényhozók keze is meg van kötve, mert a sok paraszt már az autópályás átlagsebességmérés ellen is lázadozik.
Egyrészt like, másrészt azért a kopasz, kigyúrt, tetovált verőlegények érdekében senkit nem érzékenyítettek még.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
https://www.autonavigator.hu/cikkek...unVTiQ8rPCFAyIDTKldeWW_0N65xDTHHqTRtEvjOXFN3c
6,5 millió egy Budapest-Fonyód oda-visszát már nem tudó kisautó, hát, engem még nem vettek meg.

Ez az autó nem is arra van, hanem a városban való közlekedésre, második autónak.

Egy töltés 26 kWh (40 Ft / kWh árral számolva) 1040 Ft, ez 2.6 L dízel ára.
Nézzük úgy a hatótáv a WLTP 80%-a legyen (mert klíma, stb.) ez 6.5 Ft / km.

Ha hagyományos autót nézünk hasonló méretben és számítással akkor:
Opel Corsa F 1.5D (102 LE) 2.9-3.0 L / 100 km (városi környezetben) --> 4.64-4,8 l / 160 km --> 1856 Ft üzemanyag (400 Ft / l) --> 11.6 Ft / l.
Renault Clio V 1.5 Blue dCi (85 LE) 3.2 L / 100 km (városi környezetben) --> 5.12 l / 160 km --> 2048 Ft üzemanyag (400Ft / l) --> 12.8 Ft / l.
Volkswagen Polo VI 1.6 TDI 3.3 L / 100 km (városi környezetben) --> 5.12 l / 160 km --> 2048 Ft üzemanyag (400Ft / l) --> 12.8 Ft / l.

Adatok innen származnak: https://www.auto-data.net/en/ (extra urban fogyasztás)

Ebből látszik, hogy nem csak feleannyiért lehet tankolni, mint egy hagyományos autót, de töredék árat kell ott hagyni a szervizben is (egyáltalán ha kell menni). Persze, nem zöld az, ahogy az akkumulátort kitermelik és előállítják, de inkább ezek legyenek VÁROSBAN, mint a sok benzin és dízel. És ez igenis egy jó dolog, hogy nem 10 millió körül van, mint egy Nissan Leaf például, mert így sokkal többekhez is eljuthat.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst