Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ha nem célja minden részlegnek a költség csökkentése, akkor nagyon el tudnak szállni az árak azért. Az a gond, hogy a folyton változó szabályozói környezetben ahogy változtak az elvárások, a korábbi tapasztalatok nem voltak mindig használhatóak (lásd a turbó hűtés probléma)
Miért gondolja minden közgazdász, h a mérnökök hülyék? Nem tudom, hogy hogy hívják a mérnöki hill egyenletet,de nekik is megvan. Szóval meg fogja minden részleg tervezni az optimális rendszert. És abból lesz egy jó autó.
Vs annyira csökkentjük a költségeket, hogy konkrétan nincs hűtővízszint ellenőrzés...
 
Miért gondolja minden közgazdász, h a mérnökök hülyék? Nem tudom, hogy hogy hívják a mérnöki hill egyenletet,de nekik is megvan. Szóval meg fogja minden részleg tervezni az optimális rendszert. És abból lesz egy jó autó.
Vs annyira csökkentjük a költségeket, hogy konkrétan nincs hűtővízszint ellenőrzés...
Bocs, voltam mérnök csapat vezetője. Az "optimális rendszer" máig készülne, de nem működött volna még egy percet sem...

Az optimális fogalma eleve megfoghatatlan. Ha az a definíció, hogy kell egy autó, ami:

- újan kerül X Ft-ba
- fogyaszt maximum Y-t
- kibocsájtása megfelel a Z normának
- elfér benne 5 ember, 400l csomag, hasznos terhe maximum valahány kg, stb...
- van benne légkondi, meg ez meg az

Akkor bizony el kell a végén kezdeni spórolni.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Bocs, voltam mérnök csapat vezetője. Az "optimális rendszer" máig készülne, de nem működött volna még egy percet sem...

Az optimális fogalma eleve megfoghatatlan. Ha az a definíció, hogy kell egy autó, ami:

- újan kerül X Ft-ba
- fogyaszt maximum Y-t
- kibocsájtása megfelel a Z normának
- elfér benne 5 ember, 400l csomag, hasznos terhe maximum valahány kg, stb...
- van benne légkondi, meg ez meg az

Akkor bizony el kell a végén kezdeni spórolni.
De itt jön ki az, hogy ezeket az elvárásokat nem ti szabtátok meg, hanem az okos közgazdászok. Így persze, hatalmas spórolás lesz.
És az érv mindig ugyanaz: há mer úgy drága lesz, ha...
De így is drága, sőt, cserébe időzített bomba, és még csak nem is javítható.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Így merjen használt autót venni az ember. Az új meg aztán, amibe kerül...
Ilyen ez a (kis)turbós műfaj.
Amúgy az új autó sem annyira drága. 2M + Havi ~60k-ért 5 évig tudsz lízingelni egy szolid kisautót, aminél nem leszel nagyon sokkal bentebb TCO-ban ha kicsit csicsásabb használt kocsit veszel, mert a kopó dolgok már nálad jönnek ki, azért adja el tipikusan az előző tulaj. Így viszont végig garis új autód van.

Első autónak azért inkább olcsóbb használtat vegyél. :D De ha belejössz a vezetésbe, onnantól teljesen jó ajánlat ez. Némi kamatot kell fizetni cserébe a kényelmes, alacsony kockázatú autó használatért.
 
Bocs, voltam mérnök csapat vezetője. Az "optimális rendszer" máig készülne, de nem működött volna még egy percet sem...

Az optimális fogalma eleve megfoghatatlan. Ha az a definíció, hogy kell egy autó, ami:

- újan kerül X Ft-ba
- fogyaszt maximum Y-t
- kibocsájtása megfelel a Z normának
- elfér benne 5 ember, 400l csomag, hasznos terhe maximum valahány kg, stb...
- van benne légkondi, meg ez meg az

Akkor bizony el kell a végén kezdeni spórolni.

Ezt én is tapasztaltam :)
Ha mernökökre és/ vagy jogâszokra bizol valamit, akkor többnyire elfelejtheted a hatâridöket és a költségterveket. Éppen az egy vezetö feladata, hogy az összerdeket ervényesitse. Egyensulyban legyen müszaki tartalom, határidö és tervezett költség.
 
De itt jön ki az, hogy ezeket az elvárásokat nem ti szabtátok meg, hanem az okos közgazdászok. Így persze, hatalmas spórolás lesz.
És az érv mindig ugyanaz: há mer úgy drága lesz, ha...
De így is drága, sőt, cserébe időzített bomba, és még csak nem is javítható.
Pontosan, nem vételkor drága, csak annak, aki szopja, az lényegében két autó áráért kap majd egyet összességében.

Ilyen ez a (kis)turbós műfaj.
Amúgy az új autó sem annyira drága. 2M + Havi ~60k-ért 5 évig tudsz lízingelni egy szolid kisautót, aminél nem leszel nagyon sokkal bentebb TCO-ban ha kicsit csicsásabb használt kocsit veszel, mert a kopó dolgok már nálad jönnek ki, azért adja el tipikusan az előző tulaj. Így viszont végig garis új autód van.

Első autónak azért inkább olcsóbb használtat vegyél. :D De ha belejössz a vezetésbe, onnantól teljesen jó ajánlat ez. Némi kamatot kell fizetni cserébe a kényelmes, alacsony kockázatú autó használatért.
Ez a bajom. Nekem nincs havi 60k-m arra, hogy a kocsi az év ~350 napján álljon...
 
https://www.origo.hu/gazdasag/20201...tek-elektromos-auto.html?utm_source=hirkereso

pont ilyenkor érzem hogy a nagy cégeknek kell a TESLA pofon.
A Toyota párszor már megmutatta tud ha akar csak ez nehézkes.

Az majd még kiderül, hogy ki adja a pofont kinek. Japán, Korea úgy néz ki a hidrogéncella mellett teszi le a garast. Eközben Európában is egyre komolyabban kezdik gondolni, hogy inkább ez lesz a jövő és nem a plug-in akksi.
https://fuelcellsworks.com/news/bosch-the-mobility-of-the-future-needs-fuel-cells-2/
 
  • Tetszik
Reactions: torsen
De itt jön ki az, hogy ezeket az elvárásokat nem ti szabtátok meg, hanem az okos közgazdászok. Így persze, hatalmas spórolás lesz.
És az érv mindig ugyanaz: há mer úgy drága lesz, ha...
De így is drága, sőt, cserébe időzített bomba, és még csak nem is javítható.
A piac szabja meg. Van egy szegmens, amit ki akarsz szolgálni, és úgy gondolod, hogy meg tudod csinálni úgy, hogy nyereséged is legyen.

Hiába csinálsz drágábban elnyűhetetlenebb autót, ha az olcsóbbat veszik, és az ugyan 5 év után betegeskedni kezd, 15 év múlva szétesik, míg a tied 15 év múlva is jól menne, ha te nem tudtad eladni. Nem 15 évre vesznek autót az emberek, max 10 évre.

(Kivéve az eddig garázsban tartott máig 20kkm-et futott zsiguli/wartburg tulajokat, akik most átültek Dusterbe vagy Kia Mittoménmibe, és csak akkor jönnek ki az utakra, amikor én kirándulni akarok. Vasárnap: 30-al mennek fel a hegyre a Mátrában, bent az út közepén a záróvonalon, ahol eleve nem szabadna előzni, de nem is lehet tőle elférni, ott sem ahol egy-egy egyenesen szabadna, illetve behúzza eléd amikor mennél, de nem azért, mert rosszat akarna, a tükröt eleve nem használja... Szerencsére csak ~10-15 km-t kellett mögötte tökölni. Ugyanez aki tükörhasználat nélkül leszorít a pályán odafele menet... Így is túl olcsó az autó, túl sokan veszik meg úgy, hogy se szükségük hozzá, se rutinjuk nincs a használatában)
 
Pontosan, nem vételkor drága, csak annak, aki szopja, az lényegében két autó áráért kap majd egyet összességében.


Ez a bajom. Nekem nincs havi 60k-m arra, hogy a kocsi az év ~350 napján álljon...
Akkor neked ott a bérautó! Hidd el, ha lenne autód, akkor nem 5 napot használnád évente. Olyan ez mint az új Duna híd ami helyett "elég lenne egy komp is".
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and torsen
Ezt én is tapasztaltam :)
Ha mernökökre és/ vagy jogâszokra bizol valamit, akkor többnyire elfelejtheted a hatâridöket és a költségterveket. Éppen az egy vezetö feladata, hogy az összerdeket ervényesitse. Egyensulyban legyen müszaki tartalom, határidö és tervezett költség.
Én nem tudom, mindenesetre a sok okos közgazdász ceo után az amd élére került egy mérnök és láss csodát se költségtúllépések, se időtúllépések nincsenek, van viszont vadonatúj tervezési koncepció és sorozatos gyomrosok a konkurenciának. Nem lehet, hogy az a baj, hogy 1 nap alatt 1 dollárból kéne az űrsikló?
 
Én nem tudom, mindenesetre a sok okos közgazdász ceo után az amd élére került egy mérnök és láss csodát se költségtúllépések, se időtúllépések nincsenek, van viszont vadonatúj tervezési koncepció és sorozatos gyomrosok a konkurenciának. Nem lehet, hogy az a baj, hogy 1 nap alatt 1 dollárból kéne az űrsikló?
Az AMD-nek más gondja volt. Pont, hogy a mérnök vezető akart saját gyárakat, és túlköltekezett, és a céget olyan adósságokba tolta, amik párosítva az intel etikátlan versenytársi gyakorlataival nehéz helyzetbe hozták a céget.
 
Az AMD-nek más gondja volt. Pont, hogy a mérnök vezető akart saját gyárakat, és túlköltekezett, és a céget olyan adósságokba tolta, amik párosítva az intel etikátlan versenytársi gyakorlataival nehéz helyzetbe hozták a céget.
Pont hogy nem. A mélyrepülés alatt nem volt mérnök a ceo.
 
Szerintem szintetikus üzemanyaggal lehetne hosszabb távon is megoldás (levegő CO2-jéből). Amíg a repülő autó elkészül!

Az a gond a szintetikussal, hogy úgy tűnik a szénből vagy gázból előállítás is kétszeres szorzót fog adni az üzemanyagáraknak. Kombinálva ezt a hibrid rendszer drágaságával nem biztos, hogy ez hosszú távon járható lesz.
 
Akkor neked ott a bérautó! Hidd el, ha lenne autód, akkor nem 5 napot használnád évente. Olyan ez mint az új Duna híd ami helyett "elég lenne egy komp is".
A városban közlekedésre nem használnám. Ha én elmegyek valahova, akkor általában szórakozok, tehát ha csak egy pohár bort iszok, akkor kocsi nincs.
A városban nincs szükség kocsira. Ott a BKV és a taxi. A 60k havi fenntartású autóból 10-szer eltaxizok a városba 10+ km-re. Évente nem taxizok ennyit, nemhogy havonta.

Csak azért, mert lenne kocsi, akkor sem használnám, csak azért, mert van. Nem praktikus, semmi szükségem rá. Csak a baj van vele a városban. Parkoljál be p*csányi helyekre utcán vagy parkolóházban. Azt, ha nincs szerencséd majd más zúzza le a kocsidat, ha nem te. Bakker el nem tudom mondani hány olyat láttam, ahol a tulaj saját maga ment neki valaminek vagy más kocsijának parkolás közben.

Egyszer kipróbáltam, hogy Alléból este, kis forgalom esetén a 5 km-re levő célig hamarabb értem el, mint a kocsival közlekedő ember, akivel együtt voltam. Mert mire elsétált a kocsihoz, mire kiállt, mire kijött és már régen úton voltam. Ok, aki 15 km-e megy, kell kocsi.
De én okkal költöztem oda, ahol vagyok. Hogy ne kelljen. Mert kockázatos, drága és csak veszti az értékét.

Egyedül csak a nagyobb távolságú nyaralásnál lenne jó. Tényleg tök jól hangzik, hogy oda megyek és akkor, ahova akarok. Papíron.
Mert akinek nincs gyakorlata vezetésben - 3,5 éve nem vezettem, és vizsga után is csak kétszer - , annak nem élvezet vezetni több száz km-t. Stressz.
Sőt, átlag napon is az. A Tátrába meg gyak. 0 km-es jogsival nem fogok menni, mert hülye nem vagyok. Élni akarok. Mert oda mennék majd egyszer pl.
Bérautó előtt is meg gyúrni kéne vezetésre, tehát igazából az sem lenne olcsó, mert előtte vagy 10-15 órát kéne gyakorolni. Na, de ha évente kb. a kiránduláson vezetnék perpill, akkor hol van ebben anyagi ráció?

Helyette eddig vettem 2015 óta két bringát és annak fenntartási költsége volt. Meg évente pár 10k HUF taxi és BKV. Ezért van spórolt pénzem.