Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Közeleg a tél, adta tudomásul az akku a kocsiban. Töltsétek fel, készüljetek fel, hogy a hidegben esetleg megadja magát az öregecske akku. Ez a vacak akku 2 éves még csak, de már döglődik.

Cimbi zseb-bikázót ajánlott nekem, neki a mazda csomagtartójában ott van.
 
5a4626da4b88982725950142cc77be18.jpg


Mazda B 2200 egy ilyenre hajtok most gondolatban, sajnos ezzel a fajta hűtőráccsal nem látok itthon hirdetni. De praktikus lenne a telekre. Persze más pickup is játszik, a lényeg hogy tudjak vele zöldhulladékot szállítani, na meg ha majd építkezek akkor is jól fog jönni.

Ilyet már csak nagyítóval találhatsz hátsó vagy öszkerék hajtással. vitték őket kamionszámra afrikába.
 
  • Tetszik
Reactions: bolneroll
Közeleg a tél, adta tudomásul az akku a kocsiban. Töltsétek fel, készüljetek fel, hogy a hidegben esetleg megadja magát az öregecske akku. Ez a vacak akku 2 éves még csak, de már döglődik.

Cimbi zseb-bikázót ajánlott nekem, neki a mazda csomagtartójában ott van.
Golf kicsapta kb 3 héttel ezelőtt, hogy Start-Stop System nicht funkzioniert, mondom oké rendben, VW szerviz felhív, időpont, bemegyek. Gyanakodtam hasonlóan valszeg az akksi járhat élete végórái fele, mert még Zwickauban pakolták bele a lelkes németek 14 őszén 108 ezer kilométerrel ezelőtt. Tipp bejött, cserébe azt mondta a kollega lehet 3-4 hónapot még kibír, lehet már jövő héten kileheli utolsó amperjait. Viszont a start-stop miatt egyrészt spéci akkumulátort pakoltak bele, másrészt cserekor kompletten újra kell programozni a rendszert különben nem fog működni. Olcsóbb ajánlatra nyögött be kollega közelítően 50-70 ezres összeget (euró árfolyamtól függően) ami még persze felfele olyan pár ezerrel változhat. Eddig is tudtam, hogy a wolfsburgiak aranyáron mérik az alkatrészeket de itt dobtam egy hátast. Bezzeg kb 10 évvel ezelőtt, mikor Faternek az ilyen -10 fokban öreg F Astraban behalt az akksi szimplán bementünk Tescoba, 10-15 ezerért megvettük az újat, paff bele és béke velünk.
 
Golf kicsapta kb 3 héttel ezelőtt, hogy Start-Stop System nicht funkzioniert, mondom oké rendben, VW szerviz felhív, időpont, bemegyek. Gyanakodtam hasonlóan valszeg az akksi járhat élete végórái fele, mert még Zwickauban pakolták bele a lelkes németek 14 őszén 108 ezer kilométerrel ezelőtt. Tipp bejött, cserébe azt mondta a kollega lehet 3-4 hónapot még kibír, lehet már jövő héten kileheli utolsó amperjait. Viszont a start-stop miatt egyrészt spéci akkumulátort pakoltak bele, másrészt cserekor kompletten újra kell programozni a rendszert különben nem fog működni. Olcsóbb ajánlatra nyögött be kollega közelítően 50-70 ezres összeget (euró árfolyamtól függően) ami még persze felfele olyan pár ezerrel változhat. Eddig is tudtam, hogy a wolfsburgiak aranyáron mérik az alkatrészeket de itt dobtam egy hátast. Bezzeg kb 10 évvel ezelőtt, mikor Faternek az ilyen -10 fokban öreg F Astraban behalt az akksi szimplán bementünk Tescoba, 10-15 ezerért megvettük az újat, paff bele és béke velünk.
Én is azt néztem, hogy 15-20 közt van új akku, magam bepattintom, a hibakódot meg kiütöm a 20€-s odb olvasóval (amennyiben nem másra utaló. Ilyenkor abs, légzsák lambdaszonda fantom-hibák szoktak bejönni). Régen minden... egyszerűbb volt.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Miért mutogat egy csomó helyen az úr?
Mi az a függőleges, amit leolvasgatott sok helyen?
Ez valami kis elővárosi vasút valahol?
Nem tudom, tippre a mögötte ülőnek mutathatott valamit.
Menetrendnek, vágány csatlakozási pontoknak tűnnek, hol merre kell vágányt váltani, valami ilyesmi.
Talán valami olyasminek a megfelelője, két közeli város közötti express.
 
Golf kicsapta kb 3 héttel ezelőtt, hogy Start-Stop System nicht funkzioniert, mondom oké rendben, VW szerviz felhív, időpont, bemegyek. Gyanakodtam hasonlóan valszeg az akksi járhat élete végórái fele, mert még Zwickauban pakolták bele a lelkes németek 14 őszén 108 ezer kilométerrel ezelőtt. Tipp bejött, cserébe azt mondta a kollega lehet 3-4 hónapot még kibír, lehet már jövő héten kileheli utolsó amperjait. Viszont a start-stop miatt egyrészt spéci akkumulátort pakoltak bele, másrészt cserekor kompletten újra kell programozni a rendszert különben nem fog működni. Olcsóbb ajánlatra nyögött be kollega közelítően 50-70 ezres összeget (euró árfolyamtól függően) ami még persze felfele olyan pár ezerrel változhat. Eddig is tudtam, hogy a wolfsburgiak aranyáron mérik az alkatrészeket de itt dobtam egy hátast. Bezzeg kb 10 évvel ezelőtt, mikor Faternek az ilyen -10 fokban öreg F Astraban behalt az akksi szimplán bementünk Tescoba, 10-15 ezerért megvettük az újat, paff bele és béke velünk.

Én a 2018-as poloban lazán kicseréltem mindenféle programozás nélkül (pedig engem is felkészítettek rá, hogy "inicializálni" kell az akkut). Esetleg próbáld meg azt, hogy úgy cserélsz akksit, hogy ne legyen "áramszünet" a kocsiban (a csereakkuval járó motor mellett, vagy 12v-os elemcsoporttal) és úgy dobod be az új akkut. Mondjuk egy start-stopos kocsiba illik cycle-proof akksit tenni, de ha hosszabb utakon használod és ritkán start-stopol, akkor egy hagyományos akksi is sokat kibírhat. (vagy figyelsz és minden indítás után kilövöd a start-stopot)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Miért mutogat egy csomó helyen az úr?
Mi az a függőleges, amit leolvasgatott sok helyen?
Ez valami kis elővárosi vasút valahol?

Beletekergetve 1-1 kitűzött jelzőre mutogat.
Függőleges papíron sztem sebességhatárok és megállási helyek vannak jelölve, nálunk a német/szovjet iskola miatt 2 kisregény formájában adják át :-)
Fehér kesztyű, bötük, tisztaság... Japán vasút :D
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest
Én a 2018-as poloban lazán kicseréltem mindenféle programozás nélkül (pedig engem is felkészítettek rá, hogy "inicializálni" kell az akkut). Esetleg próbáld meg azt, hogy úgy cserélsz akksit, hogy ne legyen "áramszünet" a kocsiban (a csereakkuval járó motor mellett, vagy 12v-os elemcsoporttal) és úgy dobod be az új akkut. Mondjuk egy start-stopos kocsiba illik cycle-proof akksit tenni, de ha hosszabb utakon használod és ritkán start-stopol, akkor egy hagyományos akksi is sokat kibírhat. (vagy figyelsz és minden indítás után kilövöd a start-stopot)
Köszi a tippet lehet megpróbálom a szünetmentes módszerrel, mert nem is akarok lerohadni induláskor, másrészt amennyiért vesztegetnének az kész rablás. Valószínűleg inkább rakok bele cycle-proof akksit, mivel a pályázás mellett Pesten is megyek sokszor aztán akkor hasznos a dugóban a start-stop. Most minden esetre figyelek minden induláskor kilőni a start-stopot kihúzva kicsivel az élettartamot.

Más:
Ma voltam téli gumit felrakatni és gumis is mondta, hogy lassan hat évesek a nyári köpenyek (még gyáriak), lassan csereéretté válnak. Nem probléma, számítottam rá, meg is bízok a szerelőben, téli garnitúrát is ő szerezte, semmi bajom sincs vele aztán nyárival hasonlóan fogok eljárni. Viszont ezzel a lendülettel megnéztem Fater kerekeit, mondván azok még inkább határidősek. Tavaly tavasszal az egyik körforgalomban oldalról megcsókolta egy postásautó, aztán a jobb első kerék kiszakadt és cserélni kellett kompletten. Biztosítónak küldött számla alapján új gumit raktak fel, minden rendben. Viszont meglestem a DOT számot (négyjegyű kód a gumin, első kettő a gyártási hetet, második kettő az évet jelöli) és láss csodát nemhogy újat, hanem egyenesen egy 2011 márciusit gányoltak fel neki persze az új áráért. A legszebb az egészben, hogy ez egy márkaszervizben történt, ahova kezdetektől fogva hordja mindennel az autót. Pluszban panaszkodott Fater, hogy ereszt a kerék, biztosan lassú defektje lehet. Hát nem szög a ludas, hanem a dunakanyarnyi hajszálrepedéseken a maradék luft a külvilágba távozik. Na ennyit arról, hogy a márkaszervizben jobban kezelik a vásárlót/autót és nem basznak át.
 
Én a 2018-as poloban lazán kicseréltem mindenféle programozás nélkül (pedig engem is felkészítettek rá, hogy "inicializálni" kell az akkut). Esetleg próbáld meg azt, hogy úgy cserélsz akksit, hogy ne legyen "áramszünet" a kocsiban (a csereakkuval járó motor mellett, vagy 12v-os elemcsoporttal) és úgy dobod be az új akkut. Mondjuk egy start-stopos kocsiba illik cycle-proof akksit tenni, de ha hosszabb utakon használod és ritkán start-stopol, akkor egy hagyományos akksi is sokat kibírhat. (vagy figyelsz és minden indítás után kilövöd a start-stopot)

Köszi a tippet lehet megpróbálom a szünetmentes módszerrel, mert nem is akarok lerohadni induláskor, másrészt amennyiért vesztegetnének az kész rablás. Valószínűleg inkább rakok bele cycle-proof akksit, mivel a pályázás mellett Pesten is megyek sokszor aztán akkor hasznos a dugóban a start-stop. Most minden esetre figyelek minden induláskor kilőni a start-stopot kihúzva kicsivel az élettartamot.

Más:
Ma voltam téli gumit felrakatni és gumis is mondta, hogy lassan hat évesek a nyári köpenyek (még gyáriak), lassan csereéretté válnak. Nem probléma, számítottam rá, meg is bízok a szerelőben, téli garnitúrát is ő szerezte, semmi bajom sincs vele aztán nyárival hasonlóan fogok eljárni. Viszont ezzel a lendülettel megnéztem Fater kerekeit, mondván azok még inkább határidősek. Tavaly tavasszal az egyik körforgalomban oldalról megcsókolta egy postásautó, aztán a jobb első kerék kiszakadt és cserélni kellett kompletten. Biztosítónak küldött számla alapján új gumit raktak fel, minden rendben. Viszont meglestem a DOT számot (négyjegyű kód a gumin, első kettő a gyártási hetet, második kettő az évet jelöli) és láss csodát nemhogy újat, hanem egyenesen egy 2011 márciusit gányoltak fel neki persze az új áráért. A legszebb az egészben, hogy ez egy márkaszervizben történt, ahova kezdetektől fogva hordja mindennel az autót. Pluszban panaszkodott Fater, hogy ereszt a kerék, biztosan lassú defektje lehet. Hát nem szög a ludas, hanem a dunakanyarnyi hajszálrepedéseken a maradék luft a külvilágba távozik. Na ennyit arról, hogy a márkaszervizben jobban kezelik a vásárlót/autót és nem basznak át.


A járó motoros, +"elem/akku 12-Volt" módszer nekem is működött a pár évvel ezelőtti barátnő-autó akciónál. :hadonaszos:
 
Na ennyit arról, hogy a márkaszervizben jobban kezelik a vásárlót/autót és nem basznak át.
Nekem márkaszerízes kontaktom van, de úgy kell oda is menni, hogy megvan a munkafelvevő telefonszáma, és mondani kell, hogy XY küldött, különben nem azt a kiszolgálást kapja az ember. Sajna ez Magyarországon sokak hozzállása a szolgáltatásokhoz.

Persze ismerősnek én is akár olcsóbban dolgozok, vagy rugalmasabb vagyok valamivel, esetleg előrébb veszem a dolgait, ha megoldható, de van egy minőség, ami alá soha nem megy becsületes ember.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Köszi a tippet lehet megpróbálom a szünetmentes módszerrel, mert nem is akarok lerohadni induláskor, másrészt amennyiért vesztegetnének az kész rablás. Valószínűleg inkább rakok bele cycle-proof akksit, mivel a pályázás mellett Pesten is megyek sokszor aztán akkor hasznos a dugóban a start-stop. Most minden esetre figyelek minden induláskor kilőni a start-stopot kihúzva kicsivel az élettartamot.

Más:
Ma voltam téli gumit felrakatni és gumis is mondta, hogy lassan hat évesek a nyári köpenyek (még gyáriak), lassan csereéretté válnak. Nem probléma, számítottam rá, meg is bízok a szerelőben, téli garnitúrát is ő szerezte, semmi bajom sincs vele aztán nyárival hasonlóan fogok eljárni. Viszont ezzel a lendülettel megnéztem Fater kerekeit, mondván azok még inkább határidősek. Tavaly tavasszal az egyik körforgalomban oldalról megcsókolta egy postásautó, aztán a jobb első kerék kiszakadt és cserélni kellett kompletten. Biztosítónak küldött számla alapján új gumit raktak fel, minden rendben. Viszont meglestem a DOT számot (négyjegyű kód a gumin, első kettő a gyártási hetet, második kettő az évet jelöli) és láss csodát nemhogy újat, hanem egyenesen egy 2011 márciusit gányoltak fel neki persze az új áráért. A legszebb az egészben, hogy ez egy márkaszervizben történt, ahova kezdetektől fogva hordja mindennel az autót. Pluszban panaszkodott Fater, hogy ereszt a kerék, biztosan lassú defektje lehet. Hát nem szög a ludas, hanem a dunakanyarnyi hajszálrepedéseken a maradék luft a külvilágba távozik. Na ennyit arról, hogy a márkaszervizben jobban kezelik a vásárlót/autót és nem basznak át.

A gumi egy érdekes terület. A gumi öregedése nagyon kiszámíthatatlan. Függ a hőmérséklettől, UV-tól, kőolaj származékoktól, túlterheléstől stb. Általában a legtöbb gumigyártó 6 évet ajánl csereperiódusként, de pl. a Michelin 10 évet mond. Érdekes módon a Good Year európai igazgatója egy interjúban azt mondta, hogy addig használjuk, amíg a minta el nem éri a kopáshatárt. Most légy okos! Egy gumi, ha sötét, hűvös raktárban volt, akkor nem sokat öregszik. Mondom, ha... (csak egy adalék: Lance Armstrong -7 szeres Tour de France győztes- technikusa a gumikat 2-3 évig egy pincében pihentette, mielőtt felszerelte, mert szerinte így puhább, jobb a gumi). A gumin látható repedések rosszat jelentenek. Vagy ha a tócsában álló gumin a hajszálrepedésekben felkúszik a víz. Ami viszont sokkal érdekesebb, hogy a vezérműszíj is gumi. Ott is érvényes -sőt érvényesebb- lenne a 6 év csereperiódus, még akkor is, ha kilométerben még messze van a csere. De ezt nem szokták figyelni. Így hiába van előírva a 240000km, ha évente 12000-t megy az autó.