Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Sok hátránya van a monorailnek a normál "rail" járművekkel szemben, nem véletlenül nem terjedt el. Drága állomásokat kell építeni neki. A villamosnak nem igazán alternatívája, max. a metrónak, "HÉV"-nek.
A mozgáskorlátozott emberek számára egy horror az egész. Mindenféle zaj szempontjából is rosszabb, mert nem lehet lényegében zajszigetelni semennyire. A teherforgalom meg lehetetlen rajta...
Mondjuk a mai modern villamoshálózatokon nincs ilyen, de tudja fene, hogy milyen igény lenne rá főleg, ha annyira ellenség lett ma a belső égésű motor.
 
Ideális lenne a Duna partra a 2-es villamos helyére. :rolleyes:
Meg lehetne oldani a szabad kijárást a Dunára, és még az árvíz sem zavarná.
De komolyan kérdezem, hogy miért nem merült az ilyen fel itthon.
Nem értem, hogy ez nálunk miért nem opció. Olcsóbb lenne, mint metrót építeni!

Még jó, hogy odatetted azt a skeptikus emojit. Mâr éppen akartam irni, hogy milyen jól nézne ki a dunapart egy ilyen âllvânnyal. Az âllomâsokról nem is beszélve. :). :)
 
Még jó, hogy odatetted azt a skeptikus emojit. Mâr éppen akartam irni, hogy milyen jól nézne ki a dunapart egy ilyen âllvânnyal. Az âllomâsokról nem is beszélve. :). :)
Félreértetted. Én ezt jó ötletnek tartom. Jelenleg is majdnem ilyen magasan mennek 2-es villamosok a rakpart felett. Viszont legalább nem lehet alatta átmenni, csak külön erre a célra kialakított aluljárókon. De csak gondold végig, hogy a 4es6os helyett ilyen közlekedne. Mindjárt lenne bőven hely a mindenkinek a talajszinten.
 
Ideális lenne a Duna partra a 2-es villamos helyére. :rolleyes:
Meg lehetne oldani a szabad kijárást a Dunára, és még az árvíz sem zavarná.
De komolyan kérdezem, hogy miért nem merült az ilyen fel itthon.
Nem értem, hogy ez nálunk miért nem opció. Olcsóbb lenne, mint metrót építeni!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nezd meg, hâny embert visz a metró óránkènt és mennyit a monorail. :(
A monorail még a villamosnak sem alternativâja. Egyszerüen egy próbâlkozás, amiröl kiderült, hogy nem megoldás a növekvö tömegközlekedésre.
 
A mozgáskorlátozott emberek számára egy horror az egész. Mindenféle zaj szempontjából is rosszabb, mert nem lehet lényegében zajszigetelni semennyire. A teherforgalom meg lehetetlen rajta...
Mondjuk a mai modern villamoshálózatokon nincs ilyen, de tudja fene, hogy milyen igény lenne rá főleg, ha annyira ellenség lett ma a belső égésű motor.
Zajszigetelni éppenséggel lehetne, a tetejére meg a pályára zajszigetelő geometria, illetve egy lelógó paraván ami csak a jármű ablakvonalának a tetejéig jön le. A jaz angyja a függesztésnél a görgőknél keletkezik.
 
Sok hátránya van a monorailnek a normál "rail" járművekkel szemben, nem véletlenül nem terjedt el. Drága állomásokat kell építeni neki. A villamosnak nem igazán alternatívája, max. a metrónak, "HÉV"-nek.
Lehet, hogy drágák azok az állomások, de egyben felüljárók is lehetnek, ahol indokolt, és még mindig olcsóbbak mint a metró. Az elővárosi vasút is csak azért olcsóbb, mert abból most nagy telepített kapacitás van, kiszolgáló szakértelemmel, de az nem fér el mindenhol.

Az, hogy mozgáskorlátozottaknak horror, azt félig aláírom, de csak félig, mert ma már lift van minden metróállomáson is, ennél is megoldható. A villamosnál sokkal drágább, és bonyolultabb, az tény. A Metrónál nem bonyolultabb. A drága megállókhoz meg kis áteresztő képességhez (utascsere szempontjából) meg vegyük hozzá a new yorki metró magasépítésű megállóit. Ott is tud működni hasonló megoldás.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Az európai autógyártást temetem.

A héten kétszer is mentem európai (német) autógyár villanyautójával. Egy kalap szar ez, nem alternatíva.

Mol Limo:
VW eUp. Az autóhoz párosítani a telefont bluetoothon 3 perc. Nagyon lassú, szenved a párosítással. Ha "gyújtáskor" nem tartottad nyomva a fékpedált, utána bármit zongorázhatsz a kocsi nem fog megmozdulni. Ezt amúgy ki is írja amikor elfordítod a kulcsot, de ha bármi mást nyomsz, akkor eltűnik az üzenet, és újabb gyújtásig nem is jelenik meg. Szar UI, de megszokható. Megy. Kicsi a hatótáv.

Smart EQ forfour: van 31 km hatótáv az app szerint, 30% töltés. A bluetooth párosítás közben többször kifagy a "rádió". több mint öt perc küszködés mire végre siekrül párosítani azt a fost a telefonnal. Eközben megy a fűtés, mert hideg van kint, egy helyben állunk. 17% akku kapacitás maradt. Kb. 5 perc állófűtés.Nem megyek messzire, csak 15 km-re. Két kilométerrel indulás után közli, hogy már a tartalékról megyünk. Visszértél a Limo zónába: legközelebbi lehetőségnél lecserélem egy benzines picantóra. 3% akkuidő maradt.

Beszállok a Kia legolcsóbb fosába (Picanto). 30 sec alatt párosítom a telefont a fedélzeti rendszerrel. Szól a zene és a navigáció. Nem kell varázstáncot lejteni a pedálokon, hogy méltoztassák az a fos elfogadni az inputot. Működik. Nem tűnik el a töltés fele amíg ezt csinálom. És megyek is elintézni a dolgomat.

Értem, hogy egyik sem mai elektromos, meg nem Tesla, de ezt tudja kizzadni a VW és ezt tapasztalhatom meg, ez így egy kibaszott szar vicc. a legfosabb Dacia ezerszer inkább fejfájásmentes get shit done élményt ad, harmad áron, mint ezek a csodák. Óbudáról a Keletiig nem tudtam elmenni egy töltéssel, 30km hatótávval (ez ~20 km). A papíron 100km-es max hatótáv eleve egy vicc, de úgy néz ki télen az jó ha 30-40km-t jelent.
 
Úgy néz ki az ID3 sem lesz sokkal jobb, de legalább drága:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ok, 100 olyan dolgot mondtak, ami miatt nem használnám, de jók a tárolók! :D (Ok, a jó futómű nekem fontos, de ez így amit a videóban mutatnak elég szar, és mindez... 14M-nál kezdődik... Hát azért komoly autót kapsz már benzin/diesel vonalon, ennél a villanygolfnál jobbat)
 
Elektromos is meg VW csoport. Mind a kettő önmagában is olyan 1,5x-es szorzó a való használati értékéhez képest, pláne ha extrázod, akkor még több, mert minden vacakért külön lehúznának a pifkék. Ha innen nézzük, végülis nem drága. :D

A belseje meg iszonyat spúr.
 
Metro kapacitâsa órânként 10-30000 utas, sürüségtöl függöen. Monorailnâl ezt el sem lehet képzelni. A sebessége meg kritikán aluli.
Basszus, ha olyan jó lenne, akkor mindenütt monorail lenne, nem pedig metro.
 
Elektromos is meg VW csoport. Mind a kettő önmagában is olyan 1,5x-es szorzó a való használati értékéhez képest, pláne ha extrázod, akkor még több, mert minden vacakért külön lehúznának a pifkék. Ha innen nézzük, végülis nem drága. :D

A belseje meg iszonyat spúr.
Használati értéke: 400km katalógus hatótáv, 300 valójában... bekapcsolom a fűtést már csak 280-at mutat...

Anyu az oviba olcsóbb, vagy nagyobb presztízsű/kényelmű alternatívákkal is tud ennyiért csemetét fuvarozni.
 
átfogalmazaom: a monorail miért ne közlekedhetne hosszabb szerelvénnyel?
Talán mert a hosszabb szerelvények fele-kétharmada kilógna az állomások peronjából? Persze erre is van megoldás: nem 10-percenként, hanem 3-percenként kell járatni a rövid szerelvényeket, és akkor adott idő alatt sokkal több az utasférőhely.