Az L-39-eseinkkel ugyanaz van mint a Mig 29-esekkel?
Sajnos nem! Ugyanis az L-39-ből már nem maradt itthon használható gép! Pedig lehetett volna:Az L-39-eseinkkel ugyanaz van mint a Mig 29-esekkel?
Úgy tudom, aláírtuk, hogy az Albákat nem fegyverezzük föl, és a vezetékek el is voltak vágva.
A sztori a következőképpen igaz:Ez is egy városi legenda, valahol, valaki kitalálta és sajna elterjedt. Nem igaz, volt fegyverzet az Albákra is:
https://airbase.blog.hu/2017/04/06/elesben_2007_aprilis
A sztori a következőképpen igaz:
A németektől a vezetékeket kiszedve kaptuk az Albákat (meg a fogadkozás is megvolt), de a nagyjavítás alkalmával (2007-ben) újra bevezetékezték a fegyverfelfüggesztőket.
Egyébként ez volt az a nagyjavítás, amely előtt a csehek felajánlották, hogy a nagyjavítás áráért nagyjavított ZA változatot adnának nekünk (+ GSh-23L gépágyú és a belső tartók 500 kg teherbírásra megnöveltek).
Ja bocs, elírtam, 1997-re gondoltam!Szerintem a cseh ajánlat még valamikor a 90-es években volt. És 2007-ben nagyjavították volna az Albákat, amiket 2009-ben ki is vontak? Bár még nem lett volna példa nélküli nálunk az ilyesmi.
Szerintem a cseh ajánlat még valamikor a 90-es években volt. És 2007-ben nagyjavították volna az Albákat, amiket 2009-ben ki is vontak? Bár még nem lett volna példa nélküli nálunk az ilyesmi.
"1998-ban végzett időszakos nagyjavítás után, amelyre Magyarországon végeztek az Aero Vodochody felügyeletével és közreműködésével került sor a felfüggesztési pontok újrakábelezésére..."Ja bocs, elírtam, 1997-re gondoltam!
A sztori a következőképpen igaz:
A németektől a vezetékeket kiszedve kaptuk az Albákat (meg a fogadkozás is megvolt), de a nagyjavítás alkalmával (2007-ben) újra bevezetékezték a fegyverfelfüggesztőket.
Egyébként ez volt az a nagyjavítás, amely előtt a csehek felajánlották, hogy a nagyjavítás áráért nagyjavított ZA változatot adnának nekünk (+ GSh-23L gépágyú és a belső tartók 500 kg teherbírásra megnöveltek).
Szerintem akkoriban nagy kakiban voltak ők is, lehet, hogy nagyon kellett volna nekik a pénz.És ezzel a csehek miért jártak volna jól?
Szerintem akkoriban nagy kakiban voltak ők is, lehet, hogy nagyon kellett volna nekik a pénz.
Hát ez az egymillió dolláros kérdés....És nekünk miért nem kellettek?
És nekünk miért nem kellettek?
Kadarkút a Fly-Coop "bázisa". Ez a cég üzemelteti a budaörsi repülőteret is. Szerintem nem Kadarkúton lesz kiállítva az Alba, hanem a restaurálás után inkább Budaörsön. Az "alapítvány" pedig ez lehet:Ex Ndk L-39 menni Kadarkút:
https://www.ferrosped.hu/2023/02/06...B408FcCWW6eRJLfuklar1t1tGKCj_Djzl_H2x_2qAsY-g
Milyen alapítvány van ott, aki kiállít ex gépeket?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..