[HUN] L-39ZO Albatrosz

28652d1169554935-esiste-il-trittico-dell-albatros-l39-oppure-dell-f20-l39_albatros_3v.jpg


l39c-1.gif


L-39ZO "Zümi" (2005), majd "Cápeti II" (2007).

L-39_Zumi.JPG


CIMG2024.jpg


Aero_L-39ZO_Albatros_HunAF_2011_05.jpg


Aero_L-39ZO_Albatros_HunAF_2011_02.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and fishbed
Jól elcsúfították... :(

Air Force: Hungary - Air Force
Aircraft Type: Aero L-39ZO Albatros
Registration: 122 (cn 831122)
Off-Airport - Bensheim - Germany
September 23, 2018
Uploaded February 13, 2019

photo_9999_285784.jpg
 
Az L-39-eseinkkel ugyanaz van mint a Mig 29-esekkel?


Úgy sejtem "egymás mellett" állnak a csillag fényesben :(

Szeretnék tévedni.

Valaki tudja mennyi L-39 van nekünk? (...mert a wiki-t már meg se nézem: "néha" téved :rolleyes: )

...csak hogy állapotfüggő felújítás/átépítés, vagy új gyártású gép várható.

Én azt tartanám a legjobbnak, hogy felújított, majd átcserélni a következő jobb verzióra (had legyek optimista), a felújított eladásával.


u.i: A wiki alapján 20 db körüli tárolt L-39ZO (? ) lehet.





...mint a svédek. Gazdaságos ;)
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85
Úgy tudom, aláírtuk, hogy az Albákat nem fegyverezzük föl, és a vezetékek el is voltak vágva.
Ez is egy városi legenda, valahol, valaki kitalálta és sajna elterjedt. Nem igaz, volt fegyverzet az Albákra is:
https://airbase.blog.hu/2017/04/06/elesben_2007_aprilis
A sztori a következőképpen igaz:
A németektől a vezetékeket kiszedve kaptuk az Albákat (meg a fogadkozás is megvolt), de a nagyjavítás alkalmával (2007-ben) újra bevezetékezték a fegyverfelfüggesztőket.
Egyébként ez volt az a nagyjavítás, amely előtt a csehek felajánlották, hogy a nagyjavítás áráért nagyjavított ZA változatot adnának nekünk (+ GSh-23L gépágyú és a belső tartók 500 kg teherbírásra megnöveltek).
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
A sztori a következőképpen igaz:
A németektől a vezetékeket kiszedve kaptuk az Albákat (meg a fogadkozás is megvolt), de a nagyjavítás alkalmával (2007-ben) újra bevezetékezték a fegyverfelfüggesztőket.
Egyébként ez volt az a nagyjavítás, amely előtt a csehek felajánlották, hogy a nagyjavítás áráért nagyjavított ZA változatot adnának nekünk (+ GSh-23L gépágyú és a belső tartók 500 kg teherbírásra megnöveltek).

Szerintem a cseh ajánlat még valamikor a 90-es években volt. És 2007-ben nagyjavították volna az Albákat, amiket 2009-ben ki is vontak? Bár még nem lett volna példa nélküli nálunk az ilyesmi.
 
Szerintem a cseh ajánlat még valamikor a 90-es években volt. És 2007-ben nagyjavították volna az Albákat, amiket 2009-ben ki is vontak? Bár még nem lett volna példa nélküli nálunk az ilyesmi.

Ja bocs, elírtam, 1997-re gondoltam!
"1998-ban végzett időszakos nagyjavítás után, amelyre Magyarországon végeztek az Aero Vodochody felügyeletével és közreműködésével került sor a felfüggesztési pontok újrakábelezésére..."
https://military-technology.blog.hu/2020/11/18/az_l-39zo_tortenete_a_magyar_legieroben
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
A sztori a következőképpen igaz:
A németektől a vezetékeket kiszedve kaptuk az Albákat (meg a fogadkozás is megvolt), de a nagyjavítás alkalmával (2007-ben) újra bevezetékezték a fegyverfelfüggesztőket.
Egyébként ez volt az a nagyjavítás, amely előtt a csehek felajánlották, hogy a nagyjavítás áráért nagyjavított ZA változatot adnának nekünk (+ GSh-23L gépágyú és a belső tartók 500 kg teherbírásra megnöveltek).

És ezzel a csehek miért jártak volna jól?
 
Ex Ndk L-39 menni Kadarkút:

https://www.ferrosped.hu/2023/02/06...B408FcCWW6eRJLfuklar1t1tGKCj_Djzl_H2x_2qAsY-g



Milyen alapítvány van ott, aki kiállít ex gépeket?
Kadarkút a Fly-Coop "bázisa". Ez a cég üzemelteti a budaörsi repülőteret is. Szerintem nem Kadarkúton lesz kiállítva az Alba, hanem a restaurálás után inkább Budaörsön. Az "alapítvány" pedig ez lehet: