[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Ezek szerint a SzU-22-esek kivonása után, de a Gripenek rendszerbe állitása előtt csak a MiG-29-esek gépágyuival es Sz-8-asaival, az Albák blokkjaival,

Úgy tudom, aláírtuk, hogy az Albákat nem fegyverezzük föl, és a vezetékek el is voltak vágva.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 291
10 358
113
A Szu-22-esek kivonása után mintha egyfajta amnézia telepedett volna a Honvédségre, mert úgy tettek, mintha Isaszegen semmiféle ilyen eszközt nem tároltak volna. Mintha a Szuhojokhoz soha nem vettünk volna ilyen fegyvereket.

A történelem véget ért, a szerbiai és iraki háborúk is csak véletlen elgépelések voltak.
Vízöntő kor, Ace of base, Dj Bobo, stb.
Ebbe a korszellembe hogyan illeszkedett volna a katonásdi?
Viccen kívül:
Túl voltunk a hidegháborún, az európai népek torkig voltak annak minden negatív velejárójával.
Egyszerűen nem volt eladható még hír szintjén sem a Honvédség (semmilyen) tevékenysége.
Ez a hangulat/elvárás működött szerintem a minisztérium és a laktanyák falain belül is.
Most van egy átmenet kor, aztán a többit majd meglátjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 176
113
Stefan Petersen nevéből kiindulva, ő biztos, hogy egy másik MiG-29-esből, vagy L-39-esből fotózhatott.
Ő már az NDK gépeit is vadászgépből fotózhatta 1990 előtt:

2245262c890d3f3be76e9ee7684155ea.jpg

8b0db9f5893382535baa164048697caa.jpg


d24a8984336e599eb99de87158133593.jpg

e4665e4833812728ed59458d98aaad75.jpg


És az egyesítés után is:

84000274_689567498300196_6000981628770903314_n.jpg


16182524015.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 515
72 518
113
Stefan Petersen nevéből kiindulva, ő biztos, hogy egy másik MiG-29-esből, vagy L-39-esből fotózhatott.
Ő már az NDK gépeit is vadászgépből fotózhatta 1990 előtt:

Igen, ezt tudtam róla. De konkrétan a MiG-29-es kép hogy készült? Fejjel lefelé felérepültek, mint a Top Gunban? :cool:
Nincs olyan gép, amiből normál esetben ilyen kilátás lenne, csak esetleg egy üvegorrú felderítőgépből...
Egy tankerből sem látod ilyen szögben.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 176
113
A magyar 29-es flotta kb. ugyanennyi idő alatt repült 18 ezer órát.
Az együléses gépek 13 ezret.
Ne írjuk le, hogy hány pilótával, mert elsírnánk magunkat.
Kemény.
Azért látni kell, hogy valójában mi van emögött a számok mögött. Mert nem az, amit elsőre hinnénk, hogy ez a neves belga úriember 1990 óta még a budira is F-16-ossal járt.
Hanem az, hogy 1979 óta a két szomszédos benelux állam több száz F-16A/B gépét stabilan tartotta üzemben a belga és holland repülőipar, ahogy az normális helyeken illik.
Láss csodát, amíg idehaza volt PG, addig a MiG-21-es pilótáink között is voltak 30-35 éves repülő pályafutások. Ezek azért “csak” 2500-3500 órát jelentettek és összesen, mert a 21-esnek egy felszállásból “rövidebb volt a lába” és a sűrűbb karbantartás miatt több gép kellett egy repüzemhez.
De a lényeg a stabil háttéripar megléte volt.
A 23-asokhoz hazai ipar már alig volt (KöRü), volt egy bolgár-belorusz nagyjavítás, a 29-esekhez meg szinte semmi.
A Gripeneket meg a svédek menedzselik, hiszen 2026-ig az ő dolguk. Többet is tudnak repülni.

A sztori kiválóan megmutatja, hogy pontosan mi kell ahhoz, mi az a fix elválasztó vonal aközött a két tény között, hogy egy flottával lehet komoly repórákat összegyűjteni, vagy sem.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 934
53 517
113
Nem emlékszem,hogy lett volna már ez a videó,Lengyelországi éleslövészet,éles rakéták málházása(lazán vállon odaviszik ketten,és feldobják :eek: ),a műszaki ember elmutogatja a fülkében a célzást,indítást,és a végén egy éles lövés találata,éjszaka,egy világító bombára.


 
M

molnibalage

Guest
Nem emlékszem,hogy lett volna már ez a videó,Lengyelországi éleslövészet,éles rakéták málházása(lazán vállon odaviszik ketten,és feldobják :eek: ),a műszaki ember elmutogatja a fülkében a célzást,indítást,és a végén egy éles lövés találata,éjszaka,egy világító bombára.


A kommentek csak a szokásosak...
MiG az isten, minden más szar...