[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

Sajnos csak azzal tudok főzni, amim van...
Nah, nekem ez jött ki.
Valami nem kerek.

Ok, hogy én gyártási időponttól vettem, ami felfelé kerekítés, de akkor is. Ez kb. 50%-kal magasabb érték, mint ami a HTÖ-ben van.

És a repült óraszám nem 12800 hanem 17800. Ez brutálisan nagy difi.
Viszont SR oldalán sok volt az anomália. Akkor most kéne az, hogy "mutasd a forrásod"...

(Én az UB gépeket is belevettem...)

AYwXTc6.png


Ez csak a MiG-29B. A repóra közelebb van Hpasp értékhez, de a szolgálati évek nem.
HtzXsa5.png


Ez @Hpasp
2020-03-31-09-47-52-Microsoft-Excel-Hu-AF-Mi-G-vs-AMI-F-104-xlsx.jpg

2020-03-31-09-47-29-Microsoft-Excel-Hu-AF-Mi-G-vs-AMI-F-104-xlsx.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Érdekes adatok.
Amit jó lenne még tudni, de ehhez már a gépek doksija is kéne, hogy az adott repidőre hány felszállás és felszállásonként milyen repülési feladat jutott. A 04-es, vagy a 23-as például elég sok bemutatót és gyakorlást repült le, ezek a kb 8 perces repülések felértek más példányok három-négy 45 perces, másfél órás elfogási feladataival, útvonalrepüléseivel.
Hasonlítsuk össze a 8 perces bemutató 6-10g-vel végzett manővereit, nyitott futós orsóit mondjuk egy lengyelországi kitelepüléssel, rakéta éleslövészettel, hazajövetellel.
 
Érdekes adatok.
Amit jó lenne még tudni, de ehhez már a gépek doksija is kéne, hogy az adott repidőre hány felszállás és felszállásonként milyen repülési feladat jutott. A 04-es, vagy a 23-as például elég sok bemutatót és gyakorlást repült le, ezek a kb 8 perces repülések felértek más példányok három-négy 45 perces, másfél órás elfogási feladataival, útvonalrepüléseivel.
Hasonlítsuk össze a 8 perces bemutató 6-10g-vel végzett manővereit, nyitott futós orsóit mondjuk egy lengyelországi kitelepüléssel, rakéta éleslövészettel, hazajövetellel.
@Hpasp mintha a kicsit felfelé kerekedő teljes B + UB gépek szolgálati éveivel osztott volna és ezért lett 40 óra tája 60 óra tája helyett.
 
Érdekes adatok.
Amit jó lenne még tudni, de ehhez már a gépek doksija is kéne, hogy az adott repidőre hány felszállás és felszállásonként milyen repülési feladat jutott.

Ehhez ki férhetne hozzá? Egy-két most unatkozó jó kapcsolatokkal rendelkező haditechnai újságíró, esetleg szakdolgozatot író NKE hallgató?
Vagy senki, mert a gépek és minden tartozékuk nem a Honvédséghez, hanem Magyar Nemzeti Vagyonkezelőhöz tartozik és minden titkosítva van 30 évre?
Esetleg a nyugdíjas karbantartó szakemberek még megmondanák fejből az adatokat?
 
Szerintem ennyire nem bonyolult a dolog. A gépek doksija szerintem még a reptéren van összegyűjtve, már az ott tároltaké. Hiszen egészen a közelmúltig még el akarták adni őket. Az meg papírok nélkül nem megy.

Gyanítom, hogy van belőlük egy-egy a RepTárban és a szolnoki bázison, ahogy követték a gépeket. Vagy a RepTárnak nem kellett és mind a két szolnoki gépé a helikopterbázison van.
Az is lehet, hogy a kecskeméti bázis mérnök-műszaki szolgálata külön is vezette a repidőket a gépkönyvek alapján és talán nem dobták ki őket valamelyik selejtezéssel.
 
Szerintem ennyire nem bonyolult a dolog. A gépek doksija szerintem még a reptéren van összegyűjtve, már az ott tároltaké. Hiszen egészen a közelmúltig még el akarták adni őket. Az meg papírok nélkül nem megy.

Gyanítom, hogy van belőlük egy-egy a RepTárban és a szolnoki bázison, ahogy követték a gépeket. Vagy a RepTárnak nem kellett és mind a két szolnoki gépé a helikopterbázison van.
Az is lehet, hogy a kecskeméti bázis mérnök-műszaki szolgálata külön is vezette a repidőket a gépkönyvek alapján és talán nem dobták ki őket valamelyik selejtezéssel.
Írni köll a Reptárnak és csá.
 
Írni köll a Reptárnak és csá.

Szerintem felreerted. A Reptarban csak egyetlen gepnek lehet meg a dokumentacioja, a 05-nek, ami ott van kiallitva. A tobbit szerintem a Vagyonkezelo orzi egy lezart raktarban a kecskemeti bazison vagy valahol. (Ha fotozni akarod a gepeket, ahhoz is a Vagyonkezelotol kell engedelyt kerni, de nem adnak. )

A szolnoki bazison van meg egy gep, annak ott lehetnek a papirjai.

A kecskeméti bázis mérnök-műszaki szolgálata, az egy jo otlet.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Én eddig úgy tudtam, hogy 22 B-t és 6 UB-t kaptunk.
Honnan jön a +1 B?
Lemaradtam valamiről?
 
Az oroszoknál soha nincs 13-as oldalszámú gép. Ha precíz akarok lenni, valamikor régen talán az ötvenes években volt egy 13-as oldalszámú parancsnoki gépe az egyik hazai szovjet alakulatnak, de az is csak egyedi eset volt.

Idehaza nem volt 13-as MiG-23-as, se Szuhoj, így 29-est se szállított az orosz 13-as oldalszámmal.
 
Az oroszoknál soha nincs 13-as oldalszámú gép. Ha precíz akarok lenni, valamikor régen talán az ötvenes években volt egy 13-as oldalszámú parancsnoki gépe az egyik hazai szovjet alakulatnak, de az is csak egyedi eset volt.

Idehaza nem volt 13-as MiG-23-as, se Szuhoj, így 29-est se szállított az orosz 13-as oldalszámmal.



Babona?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Jajj, nem a pilóták számozzák a gépeket!
Ilyen ökörséget...
Az oroszok egyszerűen babonából nem adnak 13-as számot a gépeiknek. A legtöbb VSz országban ez nem jelentett gondot, mert majdnem mindenkinél három, vagy négyjegyű oldalszámozásokat használtak, ahogy 1979-ig nálunk is.
Az akkor bejövő utolsó MiG-21bisz és UM gépek viszont már az ugyanabban az évben bejött MiG-23-asokhoz hasonlóan a szovjet mintára csak kétjegyű oldalszámot viseltek, ahogy a 82-ben érkezett Szuhojok és jóval később a MiG-29-esek is. Nálunk ez maradt a hagyomány végül, úgyhogy a Gripenek és a Zlinek mondhatni a szovjet Front Légierő szokását vitték tovább... szegről-végről.

Kivételek:
  • Mi-8-asok: ötjegyű számozás
  • Mi-24D/V/P: háromjegyű számozás (ez átöröklődött a 2018-as gépekre is)
  • Utolsó, 1986-os MiG-21UM-ek: háromjegyű számozás
  • An-26: háromjegyű számozás
  • L-39: NDK-nál használt háromjegyű számozás
Végül is, hogy milyen bolondok a szovjetek-oroszok, lássuk be, a szállodákban se nagyon van 13. emelet...
 
Jajj, nem a pilóták számozzák a gépeket!
Ilyen ökörséget...
Az oroszok egyszerűen babonából nem adnak 13-as számot a gépeiknek. A legtöbb VSz országban ez nem jelentett gondot, mert majdnem mindenkinél három, vagy négyjegyű oldalszámozásokat használtak, ahogy 1979-ig nálunk is.
Az akkor bejövő utolsó MiG-21bisz és UM gépek viszont már az ugyanabban az évben bejött MiG-23-asokhoz hasonlóan a szovjet mintára csak kétjegyű oldalszámot viseltek, ahogy a 82-ben érkezett Szuhojok és jóval később a MiG-29-esek is. Nálunk ez maradt a hagyomány végül, úgyhogy a Gripenek és a Zlinek mondhatni a szovjet Front Légierő szokását vitték tovább... szegről-végről.

Kivételek:
  • Mi-8-asok: ötjegyű számozás
  • Mi-24D/V/P: háromjegyű számozás (ez átöröklődött a 2018-as gépekre is)
  • Utolsó, 1986-os MiG-21UM-ek: háromjegyű számozás
  • An-26: háromjegyű számozás
  • L-39: NDK-nál használt háromjegyű számozás
Végül is, hogy milyen bolondok a szovjetek-oroszok, lássuk be, a szállodákban se nagyon van 13. emelet...

MiG-21F-13... a tervezők nem babonásak csak a pilóták?
 
Úgy látszik, az oroszok a típusokban bíztak, csak a sorozatgyártás minőségbiztosításában nem. Az egyes gépek nem kaptak 13-as oldalszámot, de akkor se, ha amúgy a gép gyári számának utolsó két karaktere 13 volt.
Érthető, hiszen egy sokjegyű számsor, ha 13-ra végződik, az akkor se 13.
Amúgy ennyit a szocialista-realista-materialista haladó gondolkodásmódról.
Lehet, hogy magát a Szovjetúniót a világ felett álló progresszív és felvilágosult kommunizmus ígérete hozta létre, de mégiscsak egyszerű orosz emberek lakták...
:)

(meg a többi népek)