Jajj, nem a pilóták számozzák a gépeket!
Ilyen ökörséget...
Az oroszok egyszerűen babonából nem adnak 13-as számot a gépeiknek. A legtöbb VSz országban ez nem jelentett gondot, mert majdnem mindenkinél három, vagy négyjegyű oldalszámozásokat használtak, ahogy 1979-ig nálunk is.
Az akkor bejövő utolsó MiG-21bisz és UM gépek viszont már az ugyanabban az évben bejött MiG-23-asokhoz hasonlóan a szovjet mintára csak kétjegyű oldalszámot viseltek, ahogy a 82-ben érkezett Szuhojok és jóval később a MiG-29-esek is. Nálunk ez maradt a hagyomány végül, úgyhogy a Gripenek és a Zlinek mondhatni a szovjet Front Légierő szokását vitték tovább... szegről-végről.
Kivételek:
- Mi-8-asok: ötjegyű számozás
- Mi-24D/V/P: háromjegyű számozás (ez átöröklődött a 2018-as gépekre is)
- Utolsó, 1986-os MiG-21UM-ek: háromjegyű számozás
- An-26: háromjegyű számozás
- L-39: NDK-nál használt háromjegyű számozás
Végül is, hogy milyen bolondok a szovjetek-oroszok, lássuk be, a szállodákban se nagyon van 13. emelet...