[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 408
63 486
113

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 881
5 213
113

A MiG-29-es netán atommeghajtású lenne?
:)


A mieink azok voltak :)
A mediaba ilyeneket kell irni, sztory, kaland stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
Jajj, nem a pilóták számozzák a gépeket!
Ilyen ökörséget...
Az oroszok egyszerűen babonából nem adnak 13-as számot a gépeiknek. A legtöbb VSz országban ez nem jelentett gondot, mert majdnem mindenkinél három, vagy négyjegyű oldalszámozásokat használtak, ahogy 1979-ig nálunk is.
Az akkor bejövő utolsó MiG-21bisz és UM gépek viszont már az ugyanabban az évben bejött MiG-23-asokhoz hasonlóan a szovjet mintára csak kétjegyű oldalszámot viseltek, ahogy a 82-ben érkezett Szuhojok és jóval később a MiG-29-esek is. Nálunk ez maradt a hagyomány végül, úgyhogy a Gripenek és a Zlinek mondhatni a szovjet Front Légierő szokását vitték tovább... szegről-végről.

Kivételek:
  • Mi-8-asok: ötjegyű számozás
  • Mi-24D/V/P: háromjegyű számozás (ez átöröklődött a 2018-as gépekre is)
  • Utolsó, 1986-os MiG-21UM-ek: háromjegyű számozás
  • An-26: háromjegyű számozás
  • L-39: NDK-nál használt háromjegyű számozás
Végül is, hogy milyen bolondok a szovjetek-oroszok, lássuk be, a szállodákban se nagyon van 13. emelet...
.
.
Az oroszok szerethetik a babonakat, szerencsehozo ritualekat. Pl Gagarin ota az összes orosz (veluk utazo kulföldi) urhajos is alairja a szallodaszoba ajtajat, az inditoallas fele tartva meg kell allni a busz mellett pisilni es hasonlok ritualek vegig.
.
(De a 13-as szamot a nyugaton is sokszor kerulik, pl a Forma-1-ben is feltunöen nincs 13-as rajtszamu auto)
 
  • Tetszik
Reactions: bel
M

molnibalage

Guest
Jajj, nem a pilóták számozzák a gépeket!
Ilyen ökörséget...
Az oroszok egyszerűen babonából nem adnak 13-as számot a gépeiknek. A legtöbb VSz országban ez nem jelentett gondot, mert majdnem mindenkinél három, vagy négyjegyű oldalszámozásokat használtak, ahogy 1979-ig nálunk is.
Az akkor bejövő utolsó MiG-21bisz és UM gépek viszont már az ugyanabban az évben bejött MiG-23-asokhoz hasonlóan a szovjet mintára csak kétjegyű oldalszámot viseltek, ahogy a 82-ben érkezett Szuhojok és jóval később a MiG-29-esek is. Nálunk ez maradt a hagyomány végül, úgyhogy a Gripenek és a Zlinek mondhatni a szovjet Front Légierő szokását vitték tovább... szegről-végről.

Kivételek:
  • Mi-8-asok: ötjegyű számozás
  • Mi-24D/V/P: háromjegyű számozás (ez átöröklődött a 2018-as gépekre is)
  • Utolsó, 1986-os MiG-21UM-ek: háromjegyű számozás
  • An-26: háromjegyű számozás
  • L-39: NDK-nál használt háromjegyű számozás
Végül is, hogy milyen bolondok a szovjetek-oroszok, lássuk be, a szállodákban se nagyon van 13. emelet...
Engedelmeddel, akkor bekommentelem a videó alá, szerkesztve.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
.
Ez az F-13 nekem kakukk tojas, mert anno a szovjetek nem nagyon tettek szamot a repgep fö tipusmegnevezese utani betusalatakba
Ennél odaírták mert 21F (72-es gyártmány)már volt, a 21F13 (74-es gyártmány) meg a K-13 (R-3Sz) infravörös önvezérlésű rakétára utalt amit az új változatra már fel lehetett függeszteni. Voltak más eltérések is a két változat között, de harcászati szempontból ez volt a legfontosabb különbség. A 21F fegyverzete az két NR-30 gépágyú, 2 UB-blokk vagy helyette Sz-24, bomba lehetett, infra-vezérlésű rakéta akkor még nem volt gyártásban a Szu.-ban.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Ennél odaírták mert 21F (72-es gyártmány)már volt, a 21F13 (74-es gyártmány) meg a K-13 (R-3Sz) infravörös önvezérlésű rakétára utalt amit az új változatra már fel lehetett függeszteni. Voltak más eltérések is a két változat között, de harcászati szempontból ez volt a legfontosabb különbség. A 21F fegyverzete az két NR-30 gépágyú, 2 UB-blokk vagy helyette Sz-24, bomba lehetett, infra-vezérlésű rakéta akkor még nem volt gyártásban a Szu.-ban.

És akkor hogy tényleg lekerekítsük a történetet...
... MiG-21F13 típusjelzése tényleg a K-13-as rakéta hordozásának képességét jelöli, a rakéta 13-as száma pedig tényleg a szerencsétlenséget, mivel miatta a tervező irodának dobnia kellett a saját K-7 jelű rakétájának fejlesztését, és ehelyett Usztyinov parancsára az amcsi AIM-9B lemásolására fordítani az energiájukat, ami amúgy szerintük alacsonyabb találati arányú volt mint a saját K-7 tervük.

Részletek angolul erre...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 661
76 646
113
2020-06-23...
1321571s.jpg


Már megint új helyre vontatták a MiG-29-eseket?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 204
113
India most vesz veszettül, Mig-et is ! ! !

Alkatrésznek, bontásra, ...
Most el lehet adni, bartelezni, szvsz: utoljára ! ! !
 
W

Wilson

Guest
India most vesz veszettül, Mig-et is ! ! !

Alkatrésznek, bontásra, ...
Most el lehet adni, bartelezni, szvsz: utoljára ! ! !

Hát nem tudom,a nálam sokkal hozzáértőbbek talán több információval tudnak szolgálni a magyar Mig-29-k állapotáról.de az Indiaiaknak rajtunk kívül is sok beszerzési lehetősége van a Mig-29-k illetve az alkatrészek beszerzésével kapcsolatban.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 204
113
Hát nem tudom,a nálam sokkal hozzáértőbbek talán több információval tudnak szolgálni a magyar Mig-29-k állapotáról.de az Indiaiaknak rajtunk kívül is sok beszerzési lehetősége van a Mig-29-k illetve az alkatrészek beszerzésével kapcsolatban.

...én sem tudom, de ez a egyike az utolsó Mig-29/... vásárlásoknak -szerintem- a típus történetében.
Civileknek drága, maradnak a múzeumok/egyéb "játszóterek" :(

A rep-műszakis tanulók karbantartási gyakorlatra( Mig-29 konzerválás, karbantartás, ...) már nem járnak ? ? ?
 
W

Wilson

Guest
Hát nem tudom,a nálam sokkal hozzáértőbbek talán több információval tudnak szolgálni a magyar Mig-29-k állapotáról.de az Indiaiaknak rajtunk kívül is sok beszerzési lehetősége van a Mig-29-k illetve az alkatrészek beszerzésével kapcsolatban.

Legutóbb arról szóltak a hírek,"hogy egy kisebb szakértői csapat utazott Oroszországba, hogy ott megvizsgálják azokat a félbehagyott gyártású sárkányokat, amiknek összeszerelését 1980-as években állították le és sosem repültek. India a hírek szerint 21 darab gépek vásárolna, és ugyanolyan MiG-29UPG szintre korszerűsíttetnék őket, mint az Indiai Légierőben szolgáló példányokat. A moderizáció mellett élettartam-hosszabbításra is sor kerül, a gépek 25 év vagy 2500 repült óra helyett immáron 40 év vagy 3500 repült órás limitet kapnak"forrás HTKA.
 
W

Wilson

Guest
...én sem tudom, de ez a egyike az utolsó Mig-29/... vásárlásoknak -szerintem- a típus történetében.
Civileknek drága, maradnak a múzeumok/egyéb "játszóterek" :(

A rep-műszakis tanulók karbantartási gyakorlatra( Mig-29 konzerválás, karbantartás, ...) már nem járnak ? ? ?

Hát ezt sajnos nem tudom de hátha megválaszolja ezt a fórumlakók közül valaki:)
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 353
11 313
113
India most vesz veszettül, Mig-et is ! ! !

Alkatrésznek, bontásra, ...
Most el lehet adni, bartelezni, szvsz: utoljára ! ! !

Én ingyen odaadnám, csak vigyenek mást is magukkal.

...én sem tudom, de ez a egyike az utolsó Mig-29/... vásárlásoknak -szerintem- a típus történetében.
Civileknek drága, maradnak a múzeumok/egyéb "játszóterek" :(

A rep-műszakis tanulók karbantartási gyakorlatra( Mig-29 konzerválás, karbantartás, ...) már nem járnak ? ? ?

10 éve sem volt divat.
Pedig lehetett volna, főleg ottalvósan még buli is lett volna az egész. Az egész szerelőképzés reformra szorul, mert siralmasan elavult az egész rendszer. A tananyag, a tanmenet, minden.
Holott idő volt rá, pont mostanra kellene kiadni az első osztályt, akik már végre korszerű tudást kapnak, lehetőleg PART66 képzési rendszerben, mert az új helikopterekhez aztán kell majd szerelő.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 408
63 486
113
Én ingyen odaadnám, csak vigyenek mást is magukkal.



10 éve sem volt divat.
Pedig lehetett volna, főleg ottalvósan még buli is lett volna az egész. Az egész szerelőképzés reformra szorul, mert siralmasan elavult az egész rendszer. A tananyag, a tanmenet, minden.
Holott idő volt rá, pont mostanra kellene kiadni az első osztályt, akik már végre korszerű tudást kapnak, lehetőleg PART66 képzési rendszerben, mert az új helikopterekhez aztán kell majd szerelő.

Hehehe... kárörvendek, de kínomban.
Mert nem azzal van baj, hogy igazad van, hanem, hogy most érik be igazán a huszonakárhány évvel ezelőtt gallyra tett hazai repülőműszaki képzés “eredménye”.
Akkor már tudott volt, hogy baj lesz ebből.
 

felfoldi

Active Member
2020. július 23.
119
108
43
Sziasztok!

Van valakinek bármilyen infója arról hogy a magyar MiG-29-esek milyen levegő-föld fegyverzetet használtak (gyakorlatokon) es hogy irányították ezeket a csapásokat? Müködtek együtt JTAC-el, voltak tüzérséggel egyszerre használva?