Jó kis cikk, de ez a mondat engem lenyűgözött:
"...Ha a MiG-29-es, az a 16 tonnás monstrum 330 km/h-val a levegőben felrobbanva darabjaira hullik, elsöpörheti az egész repteret..."
A MiG-29-es netán atommeghajtású lenne?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Jó kis cikk, de ez a mondat engem lenyűgözött:
.MiG-21F-13... a tervezők nem babonásak csak a pilóták?
.Jajj, nem a pilóták számozzák a gépeket!
Ilyen ökörséget...
Az oroszok egyszerűen babonából nem adnak 13-as számot a gépeiknek. A legtöbb VSz országban ez nem jelentett gondot, mert majdnem mindenkinél három, vagy négyjegyű oldalszámozásokat használtak, ahogy 1979-ig nálunk is.
Az akkor bejövő utolsó MiG-21bisz és UM gépek viszont már az ugyanabban az évben bejött MiG-23-asokhoz hasonlóan a szovjet mintára csak kétjegyű oldalszámot viseltek, ahogy a 82-ben érkezett Szuhojok és jóval később a MiG-29-esek is. Nálunk ez maradt a hagyomány végül, úgyhogy a Gripenek és a Zlinek mondhatni a szovjet Front Légierő szokását vitték tovább... szegről-végről.
Kivételek:
Végül is, hogy milyen bolondok a szovjetek-oroszok, lássuk be, a szállodákban se nagyon van 13. emelet...
- Mi-8-asok: ötjegyű számozás
- Mi-24D/V/P: háromjegyű számozás (ez átöröklődött a 2018-as gépekre is)
- Utolsó, 1986-os MiG-21UM-ek: háromjegyű számozás
- An-26: háromjegyű számozás
- L-39: NDK-nál használt háromjegyű számozás
Engedelmeddel, akkor bekommentelem a videó alá, szerkesztve.Jajj, nem a pilóták számozzák a gépeket!
Ilyen ökörséget...
Az oroszok egyszerűen babonából nem adnak 13-as számot a gépeiknek. A legtöbb VSz országban ez nem jelentett gondot, mert majdnem mindenkinél három, vagy négyjegyű oldalszámozásokat használtak, ahogy 1979-ig nálunk is.
Az akkor bejövő utolsó MiG-21bisz és UM gépek viszont már az ugyanabban az évben bejött MiG-23-asokhoz hasonlóan a szovjet mintára csak kétjegyű oldalszámot viseltek, ahogy a 82-ben érkezett Szuhojok és jóval később a MiG-29-esek is. Nálunk ez maradt a hagyomány végül, úgyhogy a Gripenek és a Zlinek mondhatni a szovjet Front Légierő szokását vitték tovább... szegről-végről.
Kivételek:
Végül is, hogy milyen bolondok a szovjetek-oroszok, lássuk be, a szállodákban se nagyon van 13. emelet...
- Mi-8-asok: ötjegyű számozás
- Mi-24D/V/P: háromjegyű számozás (ez átöröklődött a 2018-as gépekre is)
- Utolsó, 1986-os MiG-21UM-ek: háromjegyű számozás
- An-26: háromjegyű számozás
- L-39: NDK-nál használt háromjegyű számozás
Csak az ökörség, mint jelzőt hagyd ki.Engedelmeddel, akkor bekommentelem a videó alá, szerkesztve.
Olvashatod. Természetesen szerkesztettem.Csak az ökörség, mint jelzőt hagyd ki.
Ennél odaírták mert 21F (72-es gyártmány)már volt, a 21F13 (74-es gyártmány) meg a K-13 (R-3Sz) infravörös önvezérlésű rakétára utalt amit az új változatra már fel lehetett függeszteni. Voltak más eltérések is a két változat között, de harcászati szempontból ez volt a legfontosabb különbség. A 21F fegyverzete az két NR-30 gépágyú, 2 UB-blokk vagy helyette Sz-24, bomba lehetett, infra-vezérlésű rakéta akkor még nem volt gyártásban a Szu.-ban..
Ez az F-13 nekem kakukk tojas, mert anno a szovjetek nem nagyon tettek szamot a repgep fö tipusmegnevezese utani betusalatakba
Ennél odaírták mert 21F (72-es gyártmány)már volt, a 21F13 (74-es gyártmány) meg a K-13 (R-3Sz) infravörös önvezérlésű rakétára utalt amit az új változatra már fel lehetett függeszteni. Voltak más eltérések is a két változat között, de harcászati szempontból ez volt a legfontosabb különbség. A 21F fegyverzete az két NR-30 gépágyú, 2 UB-blokk vagy helyette Sz-24, bomba lehetett, infra-vezérlésű rakéta akkor még nem volt gyártásban a Szu.-ban.
Ezek a repülők voltak, amik visszamaradtak korábban a földhányásoknál. Először onnét vittek el 14-et hátra a sínek mellé. Azok most is ott vannak.
India most vesz veszettül, Mig-et is ! ! !
Alkatrésznek, bontásra, ...
Most el lehet adni, bartelezni, szvsz: utoljára ! ! !
Hát nem tudom,a nálam sokkal hozzáértőbbek talán több információval tudnak szolgálni a magyar Mig-29-k állapotáról.de az Indiaiaknak rajtunk kívül is sok beszerzési lehetősége van a Mig-29-k illetve az alkatrészek beszerzésével kapcsolatban.
Hát nem tudom,a nálam sokkal hozzáértőbbek talán több információval tudnak szolgálni a magyar Mig-29-k állapotáról.de az Indiaiaknak rajtunk kívül is sok beszerzési lehetősége van a Mig-29-k illetve az alkatrészek beszerzésével kapcsolatban.
...én sem tudom, de ez a egyike az utolsó Mig-29/... vásárlásoknak -szerintem- a típus történetében.
Civileknek drága, maradnak a múzeumok/egyéb "játszóterek"
A rep-műszakis tanulók karbantartási gyakorlatra( Mig-29 konzerválás, karbantartás, ...) már nem járnak ? ? ?
India most vesz veszettül, Mig-et is ! ! !
Alkatrésznek, bontásra, ...
Most el lehet adni, bartelezni, szvsz: utoljára ! ! !
...én sem tudom, de ez a egyike az utolsó Mig-29/... vásárlásoknak -szerintem- a típus történetében.
Civileknek drága, maradnak a múzeumok/egyéb "játszóterek"
A rep-műszakis tanulók karbantartási gyakorlatra( Mig-29 konzerválás, karbantartás, ...) már nem járnak ? ? ?
Én ingyen odaadnám, csak vigyenek mást is magukkal.
10 éve sem volt divat.
Pedig lehetett volna, főleg ottalvósan még buli is lett volna az egész. Az egész szerelőképzés reformra szorul, mert siralmasan elavult az egész rendszer. A tananyag, a tanmenet, minden.
Holott idő volt rá, pont mostanra kellene kiadni az első osztályt, akik már végre korszerű tudást kapnak, lehetőleg PART66 képzési rendszerben, mert az új helikopterekhez aztán kell majd szerelő.