Jó kis cikk, de ez a mondat engem lenyűgözött:
"...Ha a MiG-29-es, az a 16 tonnás monstrum 330 km/h-val a levegőben felrobbanva darabjaira hullik, elsöpörheti az egész repteret..."
A MiG-29-es netán atommeghajtású lenne?

Jó kis cikk, de ez a mondat engem lenyűgözött:
.MiG-21F-13... a tervezők nem babonásak csak a pilóták?
.Jajj, nem a pilóták számozzák a gépeket!
Ilyen ökörséget...
Az oroszok egyszerűen babonából nem adnak 13-as számot a gépeiknek. A legtöbb VSz országban ez nem jelentett gondot, mert majdnem mindenkinél három, vagy négyjegyű oldalszámozásokat használtak, ahogy 1979-ig nálunk is.
Az akkor bejövő utolsó MiG-21bisz és UM gépek viszont már az ugyanabban az évben bejött MiG-23-asokhoz hasonlóan a szovjet mintára csak kétjegyű oldalszámot viseltek, ahogy a 82-ben érkezett Szuhojok és jóval később a MiG-29-esek is. Nálunk ez maradt a hagyomány végül, úgyhogy a Gripenek és a Zlinek mondhatni a szovjet Front Légierő szokását vitték tovább... szegről-végről.
Kivételek:
Végül is, hogy milyen bolondok a szovjetek-oroszok, lássuk be, a szállodákban se nagyon van 13. emelet...
- Mi-8-asok: ötjegyű számozás
- Mi-24D/V/P: háromjegyű számozás (ez átöröklődött a 2018-as gépekre is)
- Utolsó, 1986-os MiG-21UM-ek: háromjegyű számozás
- An-26: háromjegyű számozás
- L-39: NDK-nál használt háromjegyű számozás
Engedelmeddel, akkor bekommentelem a videó alá, szerkesztve.Jajj, nem a pilóták számozzák a gépeket!
Ilyen ökörséget...
Az oroszok egyszerűen babonából nem adnak 13-as számot a gépeiknek. A legtöbb VSz országban ez nem jelentett gondot, mert majdnem mindenkinél három, vagy négyjegyű oldalszámozásokat használtak, ahogy 1979-ig nálunk is.
Az akkor bejövő utolsó MiG-21bisz és UM gépek viszont már az ugyanabban az évben bejött MiG-23-asokhoz hasonlóan a szovjet mintára csak kétjegyű oldalszámot viseltek, ahogy a 82-ben érkezett Szuhojok és jóval később a MiG-29-esek is. Nálunk ez maradt a hagyomány végül, úgyhogy a Gripenek és a Zlinek mondhatni a szovjet Front Légierő szokását vitték tovább... szegről-végről.
Kivételek:
Végül is, hogy milyen bolondok a szovjetek-oroszok, lássuk be, a szállodákban se nagyon van 13. emelet...
- Mi-8-asok: ötjegyű számozás
- Mi-24D/V/P: háromjegyű számozás (ez átöröklődött a 2018-as gépekre is)
- Utolsó, 1986-os MiG-21UM-ek: háromjegyű számozás
- An-26: háromjegyű számozás
- L-39: NDK-nál használt háromjegyű számozás
Csak az ökörség, mint jelzőt hagyd ki.Engedelmeddel, akkor bekommentelem a videó alá, szerkesztve.
Olvashatod. Természetesen szerkesztettem.Csak az ökörség, mint jelzőt hagyd ki.
Ennél odaírták mert 21F (72-es gyártmány)már volt, a 21F13 (74-es gyártmány) meg a K-13 (R-3Sz) infravörös önvezérlésű rakétára utalt amit az új változatra már fel lehetett függeszteni. Voltak más eltérések is a két változat között, de harcászati szempontból ez volt a legfontosabb különbség. A 21F fegyverzete az két NR-30 gépágyú, 2 UB-blokk vagy helyette Sz-24, bomba lehetett, infra-vezérlésű rakéta akkor még nem volt gyártásban a Szu.-ban..
Ez az F-13 nekem kakukk tojas, mert anno a szovjetek nem nagyon tettek szamot a repgep fö tipusmegnevezese utani betusalatakba
Ennél odaírták mert 21F (72-es gyártmány)már volt, a 21F13 (74-es gyártmány) meg a K-13 (R-3Sz) infravörös önvezérlésű rakétára utalt amit az új változatra már fel lehetett függeszteni. Voltak más eltérések is a két változat között, de harcászati szempontból ez volt a legfontosabb különbség. A 21F fegyverzete az két NR-30 gépágyú, 2 UB-blokk vagy helyette Sz-24, bomba lehetett, infra-vezérlésű rakéta akkor még nem volt gyártásban a Szu.-ban.
Ezek a repülők voltak, amik visszamaradtak korábban a földhányásoknál. Először onnét vittek el 14-et hátra a sínek mellé. Azok most is ott vannak.
India most vesz veszettül, Mig-et is ! ! !
Alkatrésznek, bontásra, ...
Most el lehet adni, bartelezni, szvsz: utoljára ! ! !
Hát nem tudom,a nálam sokkal hozzáértőbbek talán több információval tudnak szolgálni a magyar Mig-29-k állapotáról.de az Indiaiaknak rajtunk kívül is sok beszerzési lehetősége van a Mig-29-k illetve az alkatrészek beszerzésével kapcsolatban.
Hát nem tudom,a nálam sokkal hozzáértőbbek talán több információval tudnak szolgálni a magyar Mig-29-k állapotáról.de az Indiaiaknak rajtunk kívül is sok beszerzési lehetősége van a Mig-29-k illetve az alkatrészek beszerzésével kapcsolatban.
...én sem tudom, de ez a egyike az utolsó Mig-29/... vásárlásoknak -szerintem- a típus történetében.
Civileknek drága, maradnak a múzeumok/egyéb "játszóterek"
A rep-műszakis tanulók karbantartási gyakorlatra( Mig-29 konzerválás, karbantartás, ...) már nem járnak ? ? ?
India most vesz veszettül, Mig-et is ! ! !
Alkatrésznek, bontásra, ...
Most el lehet adni, bartelezni, szvsz: utoljára ! ! !
...én sem tudom, de ez a egyike az utolsó Mig-29/... vásárlásoknak -szerintem- a típus történetében.
Civileknek drága, maradnak a múzeumok/egyéb "játszóterek"
A rep-műszakis tanulók karbantartási gyakorlatra( Mig-29 konzerválás, karbantartás, ...) már nem járnak ? ? ?
Én ingyen odaadnám, csak vigyenek mást is magukkal.
10 éve sem volt divat.
Pedig lehetett volna, főleg ottalvósan még buli is lett volna az egész. Az egész szerelőképzés reformra szorul, mert siralmasan elavult az egész rendszer. A tananyag, a tanmenet, minden.
Holott idő volt rá, pont mostanra kellene kiadni az első osztályt, akik már végre korszerű tudást kapnak, lehetőleg PART66 képzési rendszerben, mert az új helikopterekhez aztán kell majd szerelő.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..