[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"


A MiG-29-es netán atommeghajtású lenne?
:)


A mieink azok voltak :)
A mediaba ilyeneket kell irni, sztory, kaland stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878
Jajj, nem a pilóták számozzák a gépeket!
Ilyen ökörséget...
Az oroszok egyszerűen babonából nem adnak 13-as számot a gépeiknek. A legtöbb VSz országban ez nem jelentett gondot, mert majdnem mindenkinél három, vagy négyjegyű oldalszámozásokat használtak, ahogy 1979-ig nálunk is.
Az akkor bejövő utolsó MiG-21bisz és UM gépek viszont már az ugyanabban az évben bejött MiG-23-asokhoz hasonlóan a szovjet mintára csak kétjegyű oldalszámot viseltek, ahogy a 82-ben érkezett Szuhojok és jóval később a MiG-29-esek is. Nálunk ez maradt a hagyomány végül, úgyhogy a Gripenek és a Zlinek mondhatni a szovjet Front Légierő szokását vitték tovább... szegről-végről.

Kivételek:
  • Mi-8-asok: ötjegyű számozás
  • Mi-24D/V/P: háromjegyű számozás (ez átöröklődött a 2018-as gépekre is)
  • Utolsó, 1986-os MiG-21UM-ek: háromjegyű számozás
  • An-26: háromjegyű számozás
  • L-39: NDK-nál használt háromjegyű számozás
Végül is, hogy milyen bolondok a szovjetek-oroszok, lássuk be, a szállodákban se nagyon van 13. emelet...
.
.
Az oroszok szerethetik a babonakat, szerencsehozo ritualekat. Pl Gagarin ota az összes orosz (veluk utazo kulföldi) urhajos is alairja a szallodaszoba ajtajat, az inditoallas fele tartva meg kell allni a busz mellett pisilni es hasonlok ritualek vegig.
.
(De a 13-as szamot a nyugaton is sokszor kerulik, pl a Forma-1-ben is feltunöen nincs 13-as rajtszamu auto)
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Jajj, nem a pilóták számozzák a gépeket!
Ilyen ökörséget...
Az oroszok egyszerűen babonából nem adnak 13-as számot a gépeiknek. A legtöbb VSz országban ez nem jelentett gondot, mert majdnem mindenkinél három, vagy négyjegyű oldalszámozásokat használtak, ahogy 1979-ig nálunk is.
Az akkor bejövő utolsó MiG-21bisz és UM gépek viszont már az ugyanabban az évben bejött MiG-23-asokhoz hasonlóan a szovjet mintára csak kétjegyű oldalszámot viseltek, ahogy a 82-ben érkezett Szuhojok és jóval később a MiG-29-esek is. Nálunk ez maradt a hagyomány végül, úgyhogy a Gripenek és a Zlinek mondhatni a szovjet Front Légierő szokását vitték tovább... szegről-végről.

Kivételek:
  • Mi-8-asok: ötjegyű számozás
  • Mi-24D/V/P: háromjegyű számozás (ez átöröklődött a 2018-as gépekre is)
  • Utolsó, 1986-os MiG-21UM-ek: háromjegyű számozás
  • An-26: háromjegyű számozás
  • L-39: NDK-nál használt háromjegyű számozás
Végül is, hogy milyen bolondok a szovjetek-oroszok, lássuk be, a szállodákban se nagyon van 13. emelet...
Engedelmeddel, akkor bekommentelem a videó alá, szerkesztve.
 
.
Ez az F-13 nekem kakukk tojas, mert anno a szovjetek nem nagyon tettek szamot a repgep fö tipusmegnevezese utani betusalatakba
Ennél odaírták mert 21F (72-es gyártmány)már volt, a 21F13 (74-es gyártmány) meg a K-13 (R-3Sz) infravörös önvezérlésű rakétára utalt amit az új változatra már fel lehetett függeszteni. Voltak más eltérések is a két változat között, de harcászati szempontból ez volt a legfontosabb különbség. A 21F fegyverzete az két NR-30 gépágyú, 2 UB-blokk vagy helyette Sz-24, bomba lehetett, infra-vezérlésű rakéta akkor még nem volt gyártásban a Szu.-ban.
 
Ennél odaírták mert 21F (72-es gyártmány)már volt, a 21F13 (74-es gyártmány) meg a K-13 (R-3Sz) infravörös önvezérlésű rakétára utalt amit az új változatra már fel lehetett függeszteni. Voltak más eltérések is a két változat között, de harcászati szempontból ez volt a legfontosabb különbség. A 21F fegyverzete az két NR-30 gépágyú, 2 UB-blokk vagy helyette Sz-24, bomba lehetett, infra-vezérlésű rakéta akkor még nem volt gyártásban a Szu.-ban.

És akkor hogy tényleg lekerekítsük a történetet...
... MiG-21F13 típusjelzése tényleg a K-13-as rakéta hordozásának képességét jelöli, a rakéta 13-as száma pedig tényleg a szerencsétlenséget, mivel miatta a tervező irodának dobnia kellett a saját K-7 jelű rakétájának fejlesztését, és ehelyett Usztyinov parancsára az amcsi AIM-9B lemásolására fordítani az energiájukat, ami amúgy szerintük alacsonyabb találati arányú volt mint a saját K-7 tervük.

Részletek angolul erre...
 
2020-06-23...
1321571s.jpg


Már megint új helyre vontatták a MiG-29-eseket?
 
India most vesz veszettül, Mig-et is ! ! !

Alkatrésznek, bontásra, ...
Most el lehet adni, bartelezni, szvsz: utoljára ! ! !
 
India most vesz veszettül, Mig-et is ! ! !

Alkatrésznek, bontásra, ...
Most el lehet adni, bartelezni, szvsz: utoljára ! ! !

Hát nem tudom,a nálam sokkal hozzáértőbbek talán több információval tudnak szolgálni a magyar Mig-29-k állapotáról.de az Indiaiaknak rajtunk kívül is sok beszerzési lehetősége van a Mig-29-k illetve az alkatrészek beszerzésével kapcsolatban.
 
Hát nem tudom,a nálam sokkal hozzáértőbbek talán több információval tudnak szolgálni a magyar Mig-29-k állapotáról.de az Indiaiaknak rajtunk kívül is sok beszerzési lehetősége van a Mig-29-k illetve az alkatrészek beszerzésével kapcsolatban.

...én sem tudom, de ez a egyike az utolsó Mig-29/... vásárlásoknak -szerintem- a típus történetében.
Civileknek drága, maradnak a múzeumok/egyéb "játszóterek" :(

A rep-műszakis tanulók karbantartási gyakorlatra( Mig-29 konzerválás, karbantartás, ...) már nem járnak ? ? ?
 
Hát nem tudom,a nálam sokkal hozzáértőbbek talán több információval tudnak szolgálni a magyar Mig-29-k állapotáról.de az Indiaiaknak rajtunk kívül is sok beszerzési lehetősége van a Mig-29-k illetve az alkatrészek beszerzésével kapcsolatban.

Legutóbb arról szóltak a hírek,"hogy egy kisebb szakértői csapat utazott Oroszországba, hogy ott megvizsgálják azokat a félbehagyott gyártású sárkányokat, amiknek összeszerelését 1980-as években állították le és sosem repültek. India a hírek szerint 21 darab gépek vásárolna, és ugyanolyan MiG-29UPG szintre korszerűsíttetnék őket, mint az Indiai Légierőben szolgáló példányokat. A moderizáció mellett élettartam-hosszabbításra is sor kerül, a gépek 25 év vagy 2500 repült óra helyett immáron 40 év vagy 3500 repült órás limitet kapnak"forrás HTKA.
 
...én sem tudom, de ez a egyike az utolsó Mig-29/... vásárlásoknak -szerintem- a típus történetében.
Civileknek drága, maradnak a múzeumok/egyéb "játszóterek" :(

A rep-műszakis tanulók karbantartási gyakorlatra( Mig-29 konzerválás, karbantartás, ...) már nem járnak ? ? ?

Hát ezt sajnos nem tudom de hátha megválaszolja ezt a fórumlakók közül valaki:-)
 
India most vesz veszettül, Mig-et is ! ! !

Alkatrésznek, bontásra, ...
Most el lehet adni, bartelezni, szvsz: utoljára ! ! !

Én ingyen odaadnám, csak vigyenek mást is magukkal.

...én sem tudom, de ez a egyike az utolsó Mig-29/... vásárlásoknak -szerintem- a típus történetében.
Civileknek drága, maradnak a múzeumok/egyéb "játszóterek" :(

A rep-műszakis tanulók karbantartási gyakorlatra( Mig-29 konzerválás, karbantartás, ...) már nem járnak ? ? ?

10 éve sem volt divat.
Pedig lehetett volna, főleg ottalvósan még buli is lett volna az egész. Az egész szerelőképzés reformra szorul, mert siralmasan elavult az egész rendszer. A tananyag, a tanmenet, minden.
Holott idő volt rá, pont mostanra kellene kiadni az első osztályt, akik már végre korszerű tudást kapnak, lehetőleg PART66 képzési rendszerben, mert az új helikopterekhez aztán kell majd szerelő.
 
Én ingyen odaadnám, csak vigyenek mást is magukkal.



10 éve sem volt divat.
Pedig lehetett volna, főleg ottalvósan még buli is lett volna az egész. Az egész szerelőképzés reformra szorul, mert siralmasan elavult az egész rendszer. A tananyag, a tanmenet, minden.
Holott idő volt rá, pont mostanra kellene kiadni az első osztályt, akik már végre korszerű tudást kapnak, lehetőleg PART66 képzési rendszerben, mert az új helikopterekhez aztán kell majd szerelő.

Hehehe... kárörvendek, de kínomban.
Mert nem azzal van baj, hogy igazad van, hanem, hogy most érik be igazán a huszonakárhány évvel ezelőtt gallyra tett hazai repülőműszaki képzés “eredménye”.
Akkor már tudott volt, hogy baj lesz ebből.
 
Sziasztok!

Van valakinek bármilyen infója arról hogy a magyar MiG-29-esek milyen levegő-föld fegyverzetet használtak (gyakorlatokon) es hogy irányították ezeket a csapásokat? Müködtek együtt JTAC-el, voltak tüzérséggel egyszerre használva?