1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. borisz

    borisz Well-Known Member

    Elvileg 85db MiG-23 BN volt a VSz- utolsó óráiban. 30 valamennyi ebből a bolgároknál.
    Irak pl. az egész típust másodvonalba sorolta az Irak-Irán háborúban.
    De inkább ment egy csomó országba, amikre egy macskát sem szívesen bízna az ember.
     
  2. leplezo

    leplezo Well-Known Member

    Ha pénzt akarnak akkor hatástalanítani mindent ami még működik benne, és 1-1db-ként eladni magán gyűjtőknek. A múzeumok úgyse adnának pénzt csak max. cseregépet.
     
    tonyo likes this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A környék legjobb repülőgépmúzeumát lehetne létrehozni a gépcserékkel... és a légijármű javítónak is lehetne így még munkát adni. (Lassan úgy is elfogynak a körfolgalomba kerülő gépek.) A Reptár gépe (05) az egyik legrégebben leállított gép volt, mégis szépen megcsinálták.
     
    borisz and tonyo like this.
  4. leplezo

    leplezo Well-Known Member

    Ha van rá kormányzati akarat, lehetne kicsit kicsinosítani a sárkányt, megpucolni/lefesteni, de ezek már csak tréleren utaznának. nem is tudom a maradék 5 amit 2010-ben állítottak-e mennyiből lehetne repképes. talán 1-2-t lehet még repülőnapokra bemutatógépnek megtartani, de akkor érdemes 1-2 Szu22 meg MIG-21-et is, és lehetne fasza repnapokat tartani amiben bemutatják a honvédség története során használt meghatározó gépeket. (Légcsavarosból asszem vannak ilyen példányok, ebből a 3 inaktív típusból lehetne még 1-2-t tartani, de ez azért némileg hely és költség igényes, mégha csak évi 8-10 órát repülnek is. )

    (Mig23-at azért nem írtam mert abból nem vagyok biztos, hogy 1-is maradt-e az országban eldugva valahol, de repképessé tehető aligha hiszem, hogy fellelhető.)
     
  5. migfun

    migfun Well-Known Member

    Akarat és lelkes ember is kell hozzá, akinek van némi hatásköre. A kassai gyűjtemény jó részét Rudolf Schuster, volt államfő és kassai főpolgármester cserélgette össze diplomáciai kapcsolatai révén. Még Q-5-t is szerzett...
     
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    El is mentem emiatt Kassara... haromszor :)
    Ott teto alatt van kiallitva a magyar Szu-22-es is.
     
    Bleroka, migfun and antigonosz like this.
  7. migfun

    migfun Well-Known Member

    Saját bevallása szerint 3 gépet akartak érte adni az amerikaiak (a Q-5-ért) , de nem volt hajlandó továbbcserélni.
     
    molnibalage, Terminator and borisz like this.
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  9. honved

    honved Well-Known Member

  10. borisz

    borisz Well-Known Member

  11. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Ez egy 25 évvel ezelőtti állapot leírása, amikor éppen bomlott fel a SzU. Gazdaságilag és katonailag is a mélyponton voltak.
    Előtte teljesen más volt a légkör, és némileg a körülmények is jobbak voltak. Akkor már nem volt jó viszony a két ország között. Szovjet / orosz szempontból mi árulók voltunk, így is bántak a kiutazókkal.
    A jelenlegi helyzet is teljesen más. Rég túl vannak a gazdasági válságukon, és sokat javultak a körülmények, még a Keleti Katonai Körzet repülőterein is. Természetesen nem egy USAF szintre kell gondolni elhelyezésben és ellátásban, de a HuAF szintet lazán hozzák.
    Azt nem tudom, hogy ha most mennének ki magyar katonák, vajon hogy viszonyulnának hozzájuk. Valószínűleg szigorúan üzleti alapon, mivel a régi személyes kapcsolatok már leépültek, és továbbra is ellenségek vagyunk (NATO). Mondjuk nem is valószínű, hogy a közeljövőben magyar katonák a Rogyinába mennének átképzésre, vagy lövészetre.
     
    ghostrider, Bleroka, vilmoci and 3 others like this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    ghostrider, vilmoci and borisz like this.
  13. honved

    honved Well-Known Member

    Olvastam Varga Tömör Imre cikksorozatát, egy hasonló átképzésről, a MIG-23-ra. Ott akkor még, a "jobb körülményekben", a WC deszkára is egy ember vigyázott, mert egy olyan volt az egész szállodában. Mármint, wc deszka. :) Amúgy életkorom folytán emlékezem az akkori idők, SZU-ban járt katonák elmondásaira. Nyomor volt a köbön, elhiheted. A mai valóság, Moszkva, Pétervár, biztosan szép. Vannak azonban kétségeim, a többivel kapcsolatban.
     
    Bleroka likes this.
  14. Capslock27

    Capslock27 Active Member

    .
    .
    Huh, az Aranysasban en is olvastam a Varga Tömör fele cikksorozatot, de szerintem nagyon furcsa kis iras lett az, mert csak az jött le belöle, hogy a magyar pilotak allandoan föztek, de legfökeppen allandoan pialtak. Mar akkor elkezdtek inni, amikor felszalltak a szallitogepre Magyarorszagon, es a cikket olvasva ugy tunt, hogy egy percig se voltak jozanok egesz idö alatt. Namost, hogy ez tenyleg igy volt-e, vagy csak a Varga Tömör akart nagyon sztorizos lenni, es ettöl lett ilyen feloldalas a cikksorozat, azt mar csak ök tudjak, akik ott voltak.
     
    vilmoci likes this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Igen, faterral is feltűnt, hogy túl nagy rész szólt a cikknek arról, hogy mi volt repülésen kívül...

    Belenko dezertálásakor konkrétan az embertelen lakhatási körülményeket hozta fel példának, hogy mennyire ótvar a rendszer. De ez lassan 50 éve volt. A haderő is kisebb, pénz is több mindenre van, mert máshol van az orosz ingerküszöbe is már. Gondolom én.
     
    Bleroka likes this.
  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Hidd el,nem túlzott!
     
    Pocok75 likes this.
  17. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Én mást tapasztaltam, igaz én nem 3 évet voltam kint a VSz idején, csak 3 hónapot. De nem első sorban a körülményekre, hanem arra gondoltam, ahogy viszonyultak hozzánk. Megosztották a jót és a rosszat is velünk, úgy bántak velünk, mint a sajátjaikkal!
    El lehetne már felejteni, hogy Oroszország még a középkorban él! Igen Szentpétervár gyönyörű, és Moszkvában már több felhőkarcoló épült, mint Közép-Európában, de nem ez a lényeg. 3 éve jártam Vlagyivosztok mellett Centralnaja Uglovaján, a 22. GvIAP repülőterén. Hát, ha nem fejlődött valami ugrásszerűt a pápai és a kecskeméti reptér az utóbbi 4-5 évben (mert ott viszont azóta nem voltam), akkor az oroszoknak nincs szégyenkezni valójuk. A szolgálati lakásokban még mindig szőnyeg van a falon, és káposzta szag leng be mindent, de a nagyképernyős "lapos TV", a márkás cipő és ruha, meg a csili-vili, vadonatúj japán SUV mindennapos. Persze ott is vannak elmaradott falvak, meg orvos és tanárhiány, de jártál mostanában a Tiszától keletre kis hazánkban?
    Ahhoz meg épp eleget hallgattam - és meséltem is - pilóták és repülőműszakiak "megtörtént" történeteit, hogy tudjam, egy kis nagyotmondásért nem megyünk a szomszédba!
     
    ghostrider, Bleroka and vilmoci like this.

Ezen oldal megosztása