[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 461
113
A magyar 29-es flotta kb. ugyanennyi idő alatt repült 18 ezer órát.
Az együléses gépek 13 ezret.
Ne írjuk le, hogy hány pilótával, mert elsírnánk magunkat.
Kemény.
Azért látni kell, hogy valójában mi van emögött a számok mögött. Mert nem az, amit elsőre hinnénk, hogy ez a neves belga úriember 1990 óta még a budira is F-16-ossal járt.
Hanem az, hogy 1979 óta a két szomszédos benelux állam több száz F-16A/B gépét stabilan tartotta üzemben a belga és holland repülőipar, ahogy az normális helyeken illik.
Láss csodát, amíg idehaza volt PG, addig a MiG-21-es pilótáink között is voltak 30-35 éves repülő pályafutások. Ezek azért “csak” 2500-3500 órát jelentettek és összesen, mert a 21-esnek egy felszállásból “rövidebb volt a lába” és a sűrűbb karbantartás miatt több gép kellett egy repüzemhez.
De a lényeg a stabil háttéripar megléte volt.
A 23-asokhoz hazai ipar már alig volt (KöRü), volt egy bolgár-belorusz nagyjavítás, a 29-esekhez meg szinte semmi.
A Gripeneket meg a svédek menedzselik, hiszen 2026-ig az ő dolguk. Többet is tudnak repülni.

A sztori kiválóan megmutatja, hogy pontosan mi kell ahhoz, mi az a fix elválasztó vonal aközött a két tény között, hogy egy flottával lehet komoly repórákat összegyűjteni, vagy sem.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 531
113
Nem emlékszem,hogy lett volna már ez a videó,Lengyelországi éleslövészet,éles rakéták málházása(lazán vállon odaviszik ketten,és feldobják :eek: ),a műszaki ember elmutogatja a fülkében a célzást,indítást,és a végén egy éles lövés találata,éjszaka,egy világító bombára.


 
M

molnibalage

Guest
Nem emlékszem,hogy lett volna már ez a videó,Lengyelországi éleslövészet,éles rakéták málházása(lazán vállon odaviszik ketten,és feldobják :eek: ),a műszaki ember elmutogatja a fülkében a célzást,indítást,és a végén egy éles lövés találata,éjszaka,egy világító bombára.


A kommentek csak a szokásosak...
MiG az isten, minden más szar...
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 709
28 782
113
p1010050.jpg

ismet-eladasra-kinaljak-a-honvedseg-regi-mig-29-eseit-318709.jpg

sz04jobb0102+copy+kiserleti.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Ebben a formában ez a "cikk" egy vicc...
  1. A világ nem látott még olyat, hogy egy gép hajtóművének élettartama magasabb, mint a gépé. Azt tudom, hogy a hh végén az AL-31F- kb. 800 óránként kapott egy ipari nagyjavítást. Az, hogy a cikk 4 ezer órás élettartamú hajtóművekről beszél tudtommal nettó hülyeség. A sokkal fejlettebb FADEC-es F100-PW-220 tud 6000 ciklust. Ami nem 6000 óra. Ebben lehet olvasni róla, a "ciklus" szóra keress rá.

  2. A gépeket cakk-pakk egyben akarták eladni, de ez eleve reménytelen volt, mert még a 14 élettartam hosszabbított gépből is a végén 4 db együlésées és 1 UB volt röpképes már csak a végén. Úgy, hogy az utolsó airshow repülésen itthon utánégetőt már nem is kapcsolhattak. Na ennyit a 4 ezer órás élettartamú hajtóművekről...

  3. A hajtóműhiba miatt odaveszett gépnél is a kerámia borítás egy darabja vált le emlékeim szerint, mert annak javítása nem történt meg. Hogy mi nem kértük-e, arra már nem emlékszem.

  4. A már 90-es években félretolt gépek értéke már a 2000-es években is 0 közeli volt.

  5. Bárki, aki azt hitte, hogy azokból a gépekből komoly értéket lehet kisajtolni...

  6. A lengyel hajtómű bejelentkezésről az életben nem hallottam, da 2. pont függvényében ez nekem városi legendának tűnik. Amikor már 5 db gépbe nem volt ennyire se hajtómű pótalkatrész és ennyire az élettartamuk végén jártak, majd biztos erre ácsingózik bárki.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113
Ebben a formában ez a "cikk" egy vicc...
  1. A világ nem látott még olyat, hogy egy gép hajtóművének élettartama magasabb, mint a gépé. Azt tudom, hogy a hh végén az AL-31F- kb. 800 óránként kapott egy ipari nagyjavítást. Az, hogy a cikk 4 ezer órás élettartamú hajtóművekről beszél tudtommal nettó hülyeség. A sokkal fejlettebb FADEC-es F100-PW-220 tud 6000 ciklust. Ami nem 6000 óra. Ebben lehet olvasni róla, a "ciklus" szóra keress rá.

  2. A gépeket cakk-pakk egyben akarták eladni, de ez eleve reménytelen volt, mert még a 14 élettartam hosszabbított gépből is a végén 4 db együlésées és 1 UB volt röpképes már csak a végén. Úgy, hogy az utolsó airshow repülésen itthon utánégetőt már nem is kapcsolhattak. Na ennyit a 4 ezer órás élettartamú hajtóművekről...

  3. A hajtóműhiba miatt odaveszett gépnél is a kerámia borítás egy darabja vált le emlékeim szerint, mert annak javítása nem történt meg. Hogy mi nem kértük-e, arra már nem emlékszem.

  4. A már 90-es években félretolt gépek értéke már a 2000-es években is 0 közeli volt.

  5. Bárki, aki azt hitte, hogy azokból a gépekből komoly értéket lehet kisajtolni...

  6. A lengyel hajtómű bejelentkezésről az életben nem hallottam, da 2. pont függvényében ez nekem városi legendának tűnik. Amikor már 5 db gépbe nem volt ennyire se hajtómű pótalkatrész és ennyire az élettartamuk végén jártak, majd biztos erre ácsingózik bárki.
A kérdésem: mikor tanuljuk meg végre, hogy az értékeinket nem a szabad ég alatt kell tárolni?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 800
4 965
113
Odafent pont ezt köpködtem már meg. :)
Igazából úgy kb a hünvédség 90%-át nullára le lehetne írni a friss beszerzéseket kivéve...
Az egy dolog, hogy a "gépekkel" lyen mostohán bántak, de hogy az ingatlanok/objektumok ilyen szinten rohadnak/eladják a helyett, hogy opciós visszavétellel más hasznosításba adnák/NATO/EU Battlegroupnak felajánlanák.... most a COVID alatt ilyen urbex listát állítottam össze, hogy hova lehetne menni, ahol kevés az ember, de mégis megyünk valahova...
 
  • Tetszik
Reactions: alali77