[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

A magyar 29-es flotta kb. ugyanennyi idő alatt repült 18 ezer órát.
Az együléses gépek 13 ezret.
Ne írjuk le, hogy hány pilótával, mert elsírnánk magunkat.
Kemény.
Azért látni kell, hogy valójában mi van emögött a számok mögött. Mert nem az, amit elsőre hinnénk, hogy ez a neves belga úriember 1990 óta még a budira is F-16-ossal járt.
Hanem az, hogy 1979 óta a két szomszédos benelux állam több száz F-16A/B gépét stabilan tartotta üzemben a belga és holland repülőipar, ahogy az normális helyeken illik.
Láss csodát, amíg idehaza volt PG, addig a MiG-21-es pilótáink között is voltak 30-35 éves repülő pályafutások. Ezek azért “csak” 2500-3500 órát jelentettek és összesen, mert a 21-esnek egy felszállásból “rövidebb volt a lába” és a sűrűbb karbantartás miatt több gép kellett egy repüzemhez.
De a lényeg a stabil háttéripar megléte volt.
A 23-asokhoz hazai ipar már alig volt (KöRü), volt egy bolgár-belorusz nagyjavítás, a 29-esekhez meg szinte semmi.
A Gripeneket meg a svédek menedzselik, hiszen 2026-ig az ő dolguk. Többet is tudnak repülni.

A sztori kiválóan megmutatja, hogy pontosan mi kell ahhoz, mi az a fix elválasztó vonal aközött a két tény között, hogy egy flottával lehet komoly repórákat összegyűjteni, vagy sem.
 
Nem emlékszem,hogy lett volna már ez a videó,Lengyelországi éleslövészet,éles rakéták málházása(lazán vállon odaviszik ketten,és feldobják :eek: ),a műszaki ember elmutogatja a fülkében a célzást,indítást,és a végén egy éles lövés találata,éjszaka,egy világító bombára.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nem emlékszem,hogy lett volna már ez a videó,Lengyelországi éleslövészet,éles rakéták málházása(lazán vállon odaviszik ketten,és feldobják :eek: ),a műszaki ember elmutogatja a fülkében a célzást,indítást,és a végén egy éles lövés találata,éjszaka,egy világító bombára.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A kommentek csak a szokásosak...
MiG az isten, minden más szar...
 
p1010050.jpg

ismet-eladasra-kinaljak-a-honvedseg-regi-mig-29-eseit-318709.jpg

sz04jobb0102+copy+kiserleti.jpg
 
Ebben a formában ez a "cikk" egy vicc...
  1. A világ nem látott még olyat, hogy egy gép hajtóművének élettartama magasabb, mint a gépé. Azt tudom, hogy a hh végén az AL-31F- kb. 800 óránként kapott egy ipari nagyjavítást. Az, hogy a cikk 4 ezer órás élettartamú hajtóművekről beszél tudtommal nettó hülyeség. A sokkal fejlettebb FADEC-es F100-PW-220 tud 6000 ciklust. Ami nem 6000 óra. Ebben lehet olvasni róla, a "ciklus" szóra keress rá.

  2. A gépeket cakk-pakk egyben akarták eladni, de ez eleve reménytelen volt, mert még a 14 élettartam hosszabbított gépből is a végén 4 db együlésées és 1 UB volt röpképes már csak a végén. Úgy, hogy az utolsó airshow repülésen itthon utánégetőt már nem is kapcsolhattak. Na ennyit a 4 ezer órás élettartamú hajtóművekről...

  3. A hajtóműhiba miatt odaveszett gépnél is a kerámia borítás egy darabja vált le emlékeim szerint, mert annak javítása nem történt meg. Hogy mi nem kértük-e, arra már nem emlékszem.

  4. A már 90-es években félretolt gépek értéke már a 2000-es években is 0 közeli volt.

  5. Bárki, aki azt hitte, hogy azokból a gépekből komoly értéket lehet kisajtolni...

  6. A lengyel hajtómű bejelentkezésről az életben nem hallottam, da 2. pont függvényében ez nekem városi legendának tűnik. Amikor már 5 db gépbe nem volt ennyire se hajtómű pótalkatrész és ennyire az élettartamuk végén jártak, majd biztos erre ácsingózik bárki.
 
Ebben a formában ez a "cikk" egy vicc...
  1. A világ nem látott még olyat, hogy egy gép hajtóművének élettartama magasabb, mint a gépé. Azt tudom, hogy a hh végén az AL-31F- kb. 800 óránként kapott egy ipari nagyjavítást. Az, hogy a cikk 4 ezer órás élettartamú hajtóművekről beszél tudtommal nettó hülyeség. A sokkal fejlettebb FADEC-es F100-PW-220 tud 6000 ciklust. Ami nem 6000 óra. Ebben lehet olvasni róla, a "ciklus" szóra keress rá.

  2. A gépeket cakk-pakk egyben akarták eladni, de ez eleve reménytelen volt, mert még a 14 élettartam hosszabbított gépből is a végén 4 db együlésées és 1 UB volt röpképes már csak a végén. Úgy, hogy az utolsó airshow repülésen itthon utánégetőt már nem is kapcsolhattak. Na ennyit a 4 ezer órás élettartamú hajtóművekről...

  3. A hajtóműhiba miatt odaveszett gépnél is a kerámia borítás egy darabja vált le emlékeim szerint, mert annak javítása nem történt meg. Hogy mi nem kértük-e, arra már nem emlékszem.

  4. A már 90-es években félretolt gépek értéke már a 2000-es években is 0 közeli volt.

  5. Bárki, aki azt hitte, hogy azokból a gépekből komoly értéket lehet kisajtolni...

  6. A lengyel hajtómű bejelentkezésről az életben nem hallottam, da 2. pont függvényében ez nekem városi legendának tűnik. Amikor már 5 db gépbe nem volt ennyire se hajtómű pótalkatrész és ennyire az élettartamuk végén jártak, majd biztos erre ácsingózik bárki.
A kérdésem: mikor tanuljuk meg végre, hogy az értékeinket nem a szabad ég alatt kell tárolni?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Odafent pont ezt köpködtem már meg. :)
Igazából úgy kb a hünvédség 90%-át nullára le lehetne írni a friss beszerzéseket kivéve...
Az egy dolog, hogy a "gépekkel" lyen mostohán bántak, de hogy az ingatlanok/objektumok ilyen szinten rohadnak/eladják a helyett, hogy opciós visszavétellel más hasznosításba adnák/NATO/EU Battlegroupnak felajánlanák.... most a COVID alatt ilyen urbex listát állítottam össze, hogy hova lehetne menni, ahol kevés az ember, de mégis megyünk valahova...
 
  • Tetszik
Reactions: alali77