1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Nem tudom... épp ezt számolgattam én is.
     
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az R-60 is ráment ha kellett ezen kívül csak 22 db géppel számolj az R-27-nél mert a 6db UB gépünkben nem volt radar(kétüléses kiképző változatok) így azok nem alkalmazhatták őket.
     
    Terminator likes this.
  3. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member

    Ami megmaradt, az használható valamire?
    Tehát mondjuk mit tudom én:Eladhatjuk őket a lengyeleknek, mint működőképes rakéták?
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ha jól emlékszem, azokat már eladták.
     
  5. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member

    De akkor milyen rakétákat akartak hozzájuk adni, mikor eladásra kínálták tavaly?

    "Az orosz gyártmányú MiG-ek mellett 20 hajtóművet, 293 tartozékot és rakétákat is eladna a vagyonkezelő, egészen pontosan 2 milliárd 873 millió forintos kikiáltási áron"

    forrás:https://www.szeretlekmagyarorszag.hu/19-mig-29-es-vadaszrepulot-adna-el-a-honvedseg/
     
    Terminator likes this.
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az R-60-ról azt olvastam, hogy 300 db érkezett a MiG-23-asokkal.
     
  7. Firga bácsi

    Firga bácsi Well-Known Member

    Volt egy bűnszervezet, aki Izsákon vagy hol rakéták hatástalanítására szakosodott. A légiharc rakéták sok veszélyes anyagot tartalmaztak, "szakszerű" hatástalanításuk nagyon drága, nagyon sok közpénzt ki lehetett fizetni érte. Sokkal jobb és egyszerűbb üzlet volt mint eladni, mindenféle engedélyekkel bajlódni. Volt olyan is, hogy nem engedték ellőni már a végén a szavatosságuk lejáratához közeledő rakétákat, mert már készült a szerződés a megsemmisítésükre. Ha ellőtték volna a pilóták Lengyelországban, akkor meg hogy fizetik ki azt a sok pénzt.
     
  8. leplezo

    leplezo Well-Known Member

    Csak a gond van vele, nem megfelelő tárolás veszélyessé tette. Semmire nem jó, ezért akarnak szabadulni tőle, és odaadnák a gépek mellé, de kutyának se kell.
    A rakéták megsemmisétése kb többe kerülne mint amennyiért az egész pakkot árulják.
    a 2 legjobb állapotú gépet meg kell tartani, és múzeumba rakni, Kecskemétre egy meg Budapestre a másik. A többit szépen újrafesteni és elcserélgetni más múzeális gépekre. így egy szép tárlatot lehetne összeállítani. A hajtóművek meg talán 1-2 olajkút oltó berendezésnek jók. A többit elcserélni talán még egyet a Műegyetemre kiállítani diákoknak, 1-et meg kísérletezni beállításokat elméletben/félgyakorlatban. így a hallgatók ilyet is látnak, és talán 1-2 kedvet kap ilyen irányú továbbtanulásra, és modern géppel ismereteket szerezni (ez irányú továbbképzést persze nem itthon, hanem külföldön ahol van ilyen képzés). Aztán talán ha lesz EU-s gép akkor tudnánk 1-2 mérnökkel segíteni benne.
     
    misinator, rappali_ and borisz like this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Sajnos csak képként és nem szövegként, mint a 23-asnál. A videójából vágta ki a képeket. Még én kértem tőle.
    http://www.simonrobert.hu/02-repulo...29_Nagyvas/Volt_egyszer_a_MiG-29_Nagyvas.html
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Megcsinálom akkor a pontosabb összegzést, de mintha lenne némi hiba. A 02 és 03 gép percre pontosan azonos mennyiséget repült és szállt fel/le...? Ez elég hihetetlennek tűnik...

    A 04 gép üzemidejét hosszabbították 2004-ben és 2003-ban repült utoljára...?
     
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Jogos észrevételek. A 04-es biztos, hogy a 2005-ös kecskeméti repülőnapon még repült.
    Szerintem kb 2006-ban állították le.
    A 06-os pedig nem volt 2004-ben üzemidő hosszabbítva.
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Sajnos csak azzal tudok főzni, amim van...
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nah, nekem ez jött ki.
    Valami nem kerek.

    Ok, hogy én gyártási időponttól vettem, ami felfelé kerekítés, de akkor is. Ez kb. 50%-kal magasabb érték, mint ami a HTÖ-ben van.

    És a repült óraszám nem 12800 hanem 17800. Ez brutálisan nagy difi.
    Viszont SR oldalán sok volt az anomália. Akkor most kéne az, hogy "mutasd a forrásod"...

    (Én az UB gépeket is belevettem...)

    [​IMG]

    Ez csak a MiG-29B. A repóra közelebb van Hpasp értékhez, de a szolgálati évek nem.
    [​IMG]

    Ez @Hpasp
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Érdekes adatok.
    Amit jó lenne még tudni, de ehhez már a gépek doksija is kéne, hogy az adott repidőre hány felszállás és felszállásonként milyen repülési feladat jutott. A 04-es, vagy a 23-as például elég sok bemutatót és gyakorlást repült le, ezek a kb 8 perces repülések felértek más példányok három-négy 45 perces, másfél órás elfogási feladataival, útvonalrepüléseivel.
    Hasonlítsuk össze a 8 perces bemutató 6-10g-vel végzett manővereit, nyitott futós orsóit mondjuk egy lengyelországi kitelepüléssel, rakéta éleslövészettel, hazajövetellel.
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    @Hpasp mintha a kicsit felfelé kerekedő teljes B + UB gépek szolgálati éveivel osztott volna és ezért lett 40 óra tája 60 óra tája helyett.
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ehhez ki férhetne hozzá? Egy-két most unatkozó jó kapcsolatokkal rendelkező haditechnai újságíró, esetleg szakdolgozatot író NKE hallgató?
    Vagy senki, mert a gépek és minden tartozékuk nem a Honvédséghez, hanem Magyar Nemzeti Vagyonkezelőhöz tartozik és minden titkosítva van 30 évre?
    Esetleg a nyugdíjas karbantartó szakemberek még megmondanák fejből az adatokat?
     
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Szerintem ennyire nem bonyolult a dolog. A gépek doksija szerintem még a reptéren van összegyűjtve, már az ott tároltaké. Hiszen egészen a közelmúltig még el akarták adni őket. Az meg papírok nélkül nem megy.

    Gyanítom, hogy van belőlük egy-egy a RepTárban és a szolnoki bázison, ahogy követték a gépeket. Vagy a RepTárnak nem kellett és mind a két szolnoki gépé a helikopterbázison van.
    Az is lehet, hogy a kecskeméti bázis mérnök-műszaki szolgálata külön is vezette a repidőket a gépkönyvek alapján és talán nem dobták ki őket valamelyik selejtezéssel.
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Írni köll a Reptárnak és csá.
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Szerintem felreerted. A Reptarban csak egyetlen gepnek lehet meg a dokumentacioja, a 05-nek, ami ott van kiallitva. A tobbit szerintem a Vagyonkezelo orzi egy lezart raktarban a kecskemeti bazison vagy valahol. (Ha fotozni akarod a gepeket, ahhoz is a Vagyonkezelotol kell engedelyt kerni, de nem adnak. )

    A szolnoki bazison van meg egy gep, annak ott lehetnek a papirjai.

    A kecskeméti bázis mérnök-műszaki szolgálata, az egy jo otlet.
     
    molnibalage likes this.
  20. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Én eddig úgy tudtam, hogy 22 B-t és 6 UB-t kaptunk.
    Honnan jön a +1 B?
    Lemaradtam valamiről?
     

Ezen oldal megosztása