Most komolyan?
Te is kezded?
A címe: Magyar Légierő, a típusváltás
OKAI.
Okai?
Tetszik érteni?
Azokat mutatta be a videó.
Mekkora betűkkel kell leírni, hogy észrevegye és meg is értse sok ember...?
Nem, mert a Magyar Légierőnek 9.12B-je volt és nem 9.13, Sz, SzMT vagy f*szomtudja melyik behaluzott, proto vagy nem létező változata.
Nem az a típusváltás oka, hogy van mindenféle más 29-es változat.
Ennyi erővel a TIE és X szárnyű vadászhoz is hasnolíthatnám a Gripen C-t.
Bakker, a videó ezzel kezdődik, hogy a gépek múltja...
Percekig erről beszél az
ELEJÉN a videó. Akkor most vagy nem jutottál el addig, vagy nem értetted meg, nem tudom...
Aztán kifejti ennek hosszútávú hatását az alulfinanszírozottsággal.
De akkor tessék, egy hasonlat. A MiG egy olyan konzol, ami a maga korában jó volt, de egy konznolt nem tudsz értelmesen bővíteni.
Veszel helyette egy új konzolt és belerakod a régi dobozába, ha ragaszkodsz a kinézethez, ha belefér.
A Gripen meg fejlettebb PC, ami alapvetően moduláris bővítésre van tervezve és kb. bármilyen szoftver elfut rajta.
Így már világos?
Már bánom, hogy ezt a hasonlatot nem tettem bele.
Nem akartam ennyire primitív lenni, mert az analógia azért annyira nem pontos, hogy elég jó legyen.
És okkal nem repül a MiG-21F-13 már a '80-as években sem
De mégis, a 29-est agyatlanul védők és felszopók képtelenek leállni.
Tegnap is volt egy.
Komolyan mondom nem értem az embereket...
Ennyi funkcionális analfabéta van...?
Vagy a 29-es szeretete egyesek agyát teljesen kiüti...? Már, ha egyáltalán volt nekik valaha...
Amúgy skacok, nem tűnik fel, hogy a 29-es egy alapjaiban elbaszott konstrukció?
Fel nem fogom, hogy miért tekintik sikeresnek. És úgy látom, hogy szovjet vadászgépfejlesztés egyik legnagyobb tévútja.
A gépnek egész egyszerűen egyhajtóművesnek kellett volna lennie.
Egészen elképesztő, hogy egy 11 tonnás vadászgéppel egy 7,5 tonnás F-16A Block 1 képességeit sem sikerült elérni, a BVR és sisakcélzót leszámítva, ami a jenkiknél a "nem akarjuk" és nem a "nem tudjuk" eredménye volt. Tettem be anyagot és és
@Allesmor Obranna is az AIM-7-es tesztekről F-16-nál.
A Block 25-tel összemérve, ami a 9.12 után volt talán 3 évvel meg felsejlik a probléma, vagyis az egyre nyíló olló a kelet és nyugat között. 1986-tül kezdték szállítani ezt. Basszus, miről beszélünk...? Értem én, hogy lett volna M változat, de még az sem lett volna ennek közelében sem, nemhogy a Block 40/42-nek TFR és éjszakai PGM képességgel.
Ahogy idősödöm és egyre inkább látszanak a számok és a rendszerek, hogy mit tud és milyen áron és nem tudom azt mondani, hogy a 29-es egy generálisan jó vadászgép lenne. Ahogy látom az átlag embereknek kb. a gép annyi, hogy:
- A 29-es szebb (mintha ez érv lenne bármire...),
- jobban manőverez ez igaz,
- két hajtóműves (ami önmagában nem jelent jobb baleseti statot...)
- és jobbak a rakétái mint a 23-asnak. (sisakcélzó + R73-as meg még a korabeli nyugatiaknál is jobb indítási zónát nézve)
Csak fogalmuk sincs a hatótávolságról / fogyasztásról és arról, hogy mennyivel volt drágább egy MiG-23MLD-hez képest... A MiG-23MF hatósugarának közelében nincs a 29 9.12 és 9.13 gyakorlatilag a 21BISz szinte visszalépés...
Tehát még maga korában is az, hogy két területen nagy lépés volt előre a hatótávnak kb. a használhatatlanság határáig kezdett odaverni és cserébe k*rva drága volt.
Nem véletlenül zakózott el a '90-es évek után az exportpiacon és aratott a Szu-27 és aztán a 30-as család.
Szegény MiG-23-at is a MiG-23MSz lemészárlása és a példátlanul alacsony sárkány élettartama nyírta ki.
Mondjuk a 29-est meg az, hogy a SV alatt, majd az AF alatt is szépen lemészárolták őket olyan helyzetben, ahol esélyük kb nem nagyon volt semmire.