1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    És akkor hogy tényleg lekerekítsük a történetet...
    ... MiG-21F13 típusjelzése tényleg a K-13-as rakéta hordozásának képességét jelöli, a rakéta 13-as száma pedig tényleg a szerencsétlenséget, mivel miatta a tervező irodának dobnia kellett a saját K-7 jelű rakétájának fejlesztését, és ehelyett Usztyinov parancsára az amcsi AIM-9B lemásolására fordítani az energiájukat, ami amúgy szerintük alacsonyabb találati arányú volt mint a saját K-7 tervük.

    Részletek angolul erre...
     
    endre, Horizon, fishbed and 3 others like this.
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    2020-06-23...
    [​IMG]

    Már megint új helyre vontatták a MiG-29-eseket?
     
    endre, fishbed, vilmoci and 1 other person like this.
  3. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Ezek a repülők voltak, amik visszamaradtak korábban a földhányásoknál. Először onnét vittek el 14-et hátra a sínek mellé. Azok most is ott vannak.
    Ezt a 8-at viszont valamikor mostanában mozgatták arrébb. Jó észrevétel.
     
    endre, fishbed and Terminator like this.
  4. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Egészen elképeszto, hogy továbbra is ott pusztulnak a hátsó udvarban a gépek!
    :mad::hadonaszos:
     
  5. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member

    India most vesz veszettül, Mig-et is ! ! !

    Alkatrésznek, bontásra, ...
    Most el lehet adni, bartelezni, szvsz: utoljára ! ! !
     
  6. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Hát nem tudom,a nálam sokkal hozzáértőbbek talán több információval tudnak szolgálni a magyar Mig-29-k állapotáról.de az Indiaiaknak rajtunk kívül is sok beszerzési lehetősége van a Mig-29-k illetve az alkatrészek beszerzésével kapcsolatban.
     
  7. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member

    ...én sem tudom, de ez a egyike az utolsó Mig-29/... vásárlásoknak -szerintem- a típus történetében.
    Civileknek drága, maradnak a múzeumok/egyéb "játszóterek" :(

    A rep-műszakis tanulók karbantartási gyakorlatra( Mig-29 konzerválás, karbantartás, ...) már nem járnak ? ? ?
     
  8. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Legutóbb arról szóltak a hírek,"hogy egy kisebb szakértői csapat utazott Oroszországba, hogy ott megvizsgálják azokat a félbehagyott gyártású sárkányokat, amiknek összeszerelését 1980-as években állították le és sosem repültek. India a hírek szerint 21 darab gépek vásárolna, és ugyanolyan MiG-29UPG szintre korszerűsíttetnék őket, mint az Indiai Légierőben szolgáló példányokat. A moderizáció mellett élettartam-hosszabbításra is sor kerül, a gépek 25 év vagy 2500 repült óra helyett immáron 40 év vagy 3500 repült órás limitet kapnak"forrás HTKA.
     
  9. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Hát ezt sajnos nem tudom de hátha megválaszolja ezt a fórumlakók közül valaki:)
     
  10. borisz

    borisz Well-Known Member

    Én ingyen odaadnám, csak vigyenek mást is magukkal.

    10 éve sem volt divat.
    Pedig lehetett volna, főleg ottalvósan még buli is lett volna az egész. Az egész szerelőképzés reformra szorul, mert siralmasan elavult az egész rendszer. A tananyag, a tanmenet, minden.
    Holott idő volt rá, pont mostanra kellene kiadni az első osztályt, akik már végre korszerű tudást kapnak, lehetőleg PART66 képzési rendszerben, mert az új helikopterekhez aztán kell majd szerelő.
     
    endre, vilmoci, fishbed and 2 others like this.
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Hehehe... kárörvendek, de kínomban.
    Mert nem azzal van baj, hogy igazad van, hanem, hogy most érik be igazán a huszonakárhány évvel ezelőtt gallyra tett hazai repülőműszaki képzés “eredménye”.
    Akkor már tudott volt, hogy baj lesz ebből.
     
    endre, fishbed and molnibalage like this.
  12. felfoldi

    felfoldi New Member

    Sziasztok!

    Van valakinek bármilyen infója arról hogy a magyar MiG-29-esek milyen levegő-föld fegyverzetet használtak (gyakorlatokon) es hogy irányították ezeket a csapásokat? Müködtek együtt JTAC-el, voltak tüzérséggel egyszerre használva?
     
  13. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Hát a MiG-29 levegő-föld fegyverzete meglehetősen limitált volt, nem irányított rakéták, kazettás, gyújtó, illetve buta bombák.
    Nagy hőkontrasztú cél ellen indíthatóak voltak az infravörös önirányítású levegő-levegő rakéták is.
    A típus legkomolyabb fegyverzete a nuki bomba volt, de a mi gépeinkbe már nem voltak az ehhez szükséges berendezések/kezelőszervek beépítve.

    [​IMG]
     
  14. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Hát olyan nagy választék nem volt...
     
    felfoldi likes this.
  15. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Így is megnyerte az összes műrepülő versenyt amin indult :)
     
    borisz and LMzek 2.0 like this.
  16. felfoldi

    felfoldi New Member

    és ezek közül mi volt rendszeresitve nálunk? Mi az amit használtak is?
     
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    2010 előtt nem nagyon volt idehaza JTAC.
    Az 1994-es nagyiváni lövészeten még csak gépágyúval lőttek, utána kiegészült a földi célok elleni eszköztár a B-20-as blokkokkal és azok Sz-8KOM rakétáival. Ezek a lövészetek már csak a bakonyi lőtereken zajlottak.
    Érdekes, hogy bár Isaszegen ott volt a sok bomba, a magyar 29-esek nem nagyon jártak bombázni, de ha jól tudom, még függesztés se nagyon volt.
    Még a P-50-es 50 kilós gyakorlóbombákkal se gyakoroltak.
    A 17 év alatt külföldi éleslövészet csak és kizárólag R-60-assal és R-73-assal volt légi célra és hazai éleslövészet csak gépágyúval és Sz-8-assal földi célokra.
    Ennyi.
     
    fishbed, marton, molnibalage and 2 others like this.
  18. felfoldi

    felfoldi New Member

    Ezek szerint a SzU-22-esek kivonása után, de a Gripenek rendszerbe állitása előtt csak a MiG-29-esek gépágyuival es Sz-8-asaival, az Albák blokkjaival, és a Mi-24-esek géppuskáival, UB blokkjaival, bombáival es pct. rakétáival lehetett számolni? Semmilyen tüzérségi integrálás, mozgó csapatokhoz közeli csapás nem létezett ekkor?
    Ez meglepő. Akkor gondolom JTAC sem irányitott soha 29-est.
    Es kicsit offtopic, de a SzU-22-esnek milyen levegő-föld fegyverzete volt és volt alkalmazva?
     
  19. honved

    honved Well-Known Member

    Volt egyáltalán JTAC a MIG-29 gépek üzemeltetése alatt a Honvédségnél ? Úgy emlékezem, a Gripen korszakban lett kialakítva ez a képesség.
     
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez a JTAC egy igencsak új dolog nálunk.
    Ne abból induljunk ki, amit ma ismerünk.
    A MiG-29-es egy régebbi rendszerben dolgozott. Az eleve korlátozott földi célok elleni potenciáljának is csak kb a fele volt nálunk kihasználva.
    Még a MiG-23-asokkal is többféle földi célok elleni feladatot hajtottak végre, mint a 29-essel.
    Pedig ez utóbbi még a hajító bombázásra is képes volt, de a mi gépeink nem bombáztak egyátalán.
    A MiG-23-asok NIR lövészet mellett volt, hogy bombáztak és a H-23-assal is lőttek (repülőgép fedezék imitáció a nagyiváni lőtéren) pontcélra idehaza.

    A magyar 29-esekhez lett volna idehaza minden, amit az alkalmazni tudott volna a 80mm-es B-20-as NIR blokkon felül.
    100/250/500kg bombák, KMGU konténer és Sz-24-es NIR volt dögivel, mégse használták, vagy gyakorolták, a fegyverzeti anyagába se vették át ezeket.
    A Szu-22-esek kivonása után mintha egyfajta amnézia telepedett volna a Honvédségre, mert úgy tettek, mintha Isaszegen semmiféle ilyen eszközt nem tároltak volna. Mintha a Szuhojokhoz soha nem vettünk volna ilyen fegyvereket.
     
    fonak9, fishbed, dudi and 2 others like this.

Ezen oldal megosztása