[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Ebben a formában ez a "cikk" egy vicc...
  1. A világ nem látott még olyat, hogy egy gép hajtóművének élettartama magasabb, mint a gépé. Azt tudom, hogy a hh végén az AL-31F- kb. 800 óránként kapott egy ipari nagyjavítást. Az, hogy a cikk 4 ezer órás élettartamú hajtóművekről beszél tudtommal nettó hülyeség. A sokkal fejlettebb FADEC-es F100-PW-220 tud 6000 ciklust. Ami nem 6000 óra. Ebben lehet olvasni róla, a "ciklus" szóra keress rá.

  2. A gépeket cakk-pakk egyben akarták eladni, de ez eleve reménytelen volt, mert még a 14 élettartam hosszabbított gépből is a végén 4 db együlésées és 1 UB volt röpképes már csak a végén. Úgy, hogy az utolsó airshow repülésen itthon utánégetőt már nem is kapcsolhattak. Na ennyit a 4 ezer órás élettartamú hajtóművekről...

  3. A hajtóműhiba miatt odaveszett gépnél is a kerámia borítás egy darabja vált le emlékeim szerint, mert annak javítása nem történt meg. Hogy mi nem kértük-e, arra már nem emlékszem.

  4. A már 90-es években félretolt gépek értéke már a 2000-es években is 0 közeli volt.

  5. Bárki, aki azt hitte, hogy azokból a gépekből komoly értéket lehet kisajtolni...

  6. A lengyel hajtómű bejelentkezésről az életben nem hallottam, da 2. pont függvényében ez nekem városi legendának tűnik. Amikor már 5 db gépbe nem volt ennyire se hajtómű pótalkatrész és ennyire az élettartamuk végén jártak, majd biztos erre ácsingózik bárki.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 577
8 174
113
Ebben a formában ez a "cikk" egy vicc...
  1. A világ nem látott még olyat, hogy egy gép hajtóművének élettartama magasabb, mint a gépé. Azt tudom, hogy a hh végén az AL-31F- kb. 800 óránként kapott egy ipari nagyjavítást. Az, hogy a cikk 4 ezer órás élettartamú hajtóművekről beszél tudtommal nettó hülyeség. A sokkal fejlettebb FADEC-es F100-PW-220 tud 6000 ciklust. Ami nem 6000 óra. Ebben lehet olvasni róla, a "ciklus" szóra keress rá.

  2. A gépeket cakk-pakk egyben akarták eladni, de ez eleve reménytelen volt, mert még a 14 élettartam hosszabbított gépből is a végén 4 db együlésées és 1 UB volt röpképes már csak a végén. Úgy, hogy az utolsó airshow repülésen itthon utánégetőt már nem is kapcsolhattak. Na ennyit a 4 ezer órás élettartamú hajtóművekről...

  3. A hajtóműhiba miatt odaveszett gépnél is a kerámia borítás egy darabja vált le emlékeim szerint, mert annak javítása nem történt meg. Hogy mi nem kértük-e, arra már nem emlékszem.

  4. A már 90-es években félretolt gépek értéke már a 2000-es években is 0 közeli volt.

  5. Bárki, aki azt hitte, hogy azokból a gépekből komoly értéket lehet kisajtolni...

  6. A lengyel hajtómű bejelentkezésről az életben nem hallottam, da 2. pont függvényében ez nekem városi legendának tűnik. Amikor már 5 db gépbe nem volt ennyire se hajtómű pótalkatrész és ennyire az élettartamuk végén jártak, majd biztos erre ácsingózik bárki.
A kérdésem: mikor tanuljuk meg végre, hogy az értékeinket nem a szabad ég alatt kell tárolni?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
Odafent pont ezt köpködtem már meg. :)
Igazából úgy kb a hünvédség 90%-át nullára le lehetne írni a friss beszerzéseket kivéve...
Az egy dolog, hogy a "gépekkel" lyen mostohán bántak, de hogy az ingatlanok/objektumok ilyen szinten rohadnak/eladják a helyett, hogy opciós visszavétellel más hasznosításba adnák/NATO/EU Battlegroupnak felajánlanák.... most a COVID alatt ilyen urbex listát állítottam össze, hogy hova lehetne menni, ahol kevés az ember, de mégis megyünk valahova...
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 150
10 876
113
A lengyel hajtómű bejelentkezésről az életben nem hallottam, da 2. pont függvényében ez nekem városi legendának tűnik. Amikor már 5 db gépbe nem volt ennyire se hajtómű pótalkatrész és ennyire az élettartamuk végén jártak, majd biztos erre ácsingózik bárki.

Pedig ezt vagy kétszer kitárgyaltuk már.
Volt hajtómű, csak raktárban.
De ami a raktárba be van adva, az a raktárba van beadva.

A "műrepülés", légibemutatók szintén hozzájárultak az "annyihoz"?
Mi volt az első 14 géppel?

Persze. Váriék vagy 4 gépet tönkretettek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and SilvioD
M

molnibalage

Guest
Pedig ezt vagy kétszer kitárgyaltuk már.
Volt hajtómű, csak raktárban.
De ami a raktárba be van adva, az a raktárba van beadva.



Persze. Váriék vagy 4 gépet tönkretettek.
Én kettőről tudtam eddig.
Integráltartály repedések miatt emlékeim szerint 3G-re korlátozták volna őket, ergo gyak. semmire nem voltak alkalmas.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 091
25 022
113
1999 Készültségi gép
18189772_original.jpg

18189850_original.jpg

18190098_original.jpg

18190570_original.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Ha valaki itt keresné ezt esetleg.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 631
3 901
113
Szia,

Esetleg azt meg meg lehetett volna emliteni, hogy a MIG-29 kepes a beepitett hokamerajaval is befogni a celt, igy indithat ugy (infravoros) raketat, hogy az ellenseges gep nem tud a befogasrol sem.

Persze az osszkepen ez nem sokat valtoztat, hiszen azt leirtad, hogy kis tavolsagon belul egyertelmuen elonyben van a MIG-29.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 927
113
Újra itt van az ominózus "hanyatt-Harang", azaz az esemény amikor háton lapos dugóhúzóba került az egyik 29-esünk, mert a Harang manővert nem az előírt 75-80 fokos emelkedésből, hanem lényegében függőlegesből indította a pilóta:

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7