[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 917
11 563
113
Én eddig úgy tudtam, hogy 22 B-t és 6 UB-t kaptunk.
Honnan jön a +1 B?
Lemaradtam valamiről?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Az oroszoknál soha nincs 13-as oldalszámú gép. Ha precíz akarok lenni, valamikor régen talán az ötvenes években volt egy 13-as oldalszámú parancsnoki gépe az egyik hazai szovjet alakulatnak, de az is csak egyedi eset volt.

Idehaza nem volt 13-as MiG-23-as, se Szuhoj, így 29-est se szállított az orosz 13-as oldalszámmal.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 932
53 494
113
Az oroszoknál soha nincs 13-as oldalszámú gép. Ha precíz akarok lenni, valamikor régen talán az ötvenes években volt egy 13-as oldalszámú parancsnoki gépe az egyik hazai szovjet alakulatnak, de az is csak egyedi eset volt.

Idehaza nem volt 13-as MiG-23-as, se Szuhoj, így 29-est se szállított az orosz 13-as oldalszámmal.



Babona?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Jajj, nem a pilóták számozzák a gépeket!
Ilyen ökörséget...
Az oroszok egyszerűen babonából nem adnak 13-as számot a gépeiknek. A legtöbb VSz országban ez nem jelentett gondot, mert majdnem mindenkinél három, vagy négyjegyű oldalszámozásokat használtak, ahogy 1979-ig nálunk is.
Az akkor bejövő utolsó MiG-21bisz és UM gépek viszont már az ugyanabban az évben bejött MiG-23-asokhoz hasonlóan a szovjet mintára csak kétjegyű oldalszámot viseltek, ahogy a 82-ben érkezett Szuhojok és jóval később a MiG-29-esek is. Nálunk ez maradt a hagyomány végül, úgyhogy a Gripenek és a Zlinek mondhatni a szovjet Front Légierő szokását vitték tovább... szegről-végről.

Kivételek:
  • Mi-8-asok: ötjegyű számozás
  • Mi-24D/V/P: háromjegyű számozás (ez átöröklődött a 2018-as gépekre is)
  • Utolsó, 1986-os MiG-21UM-ek: háromjegyű számozás
  • An-26: háromjegyű számozás
  • L-39: NDK-nál használt háromjegyű számozás
Végül is, hogy milyen bolondok a szovjetek-oroszok, lássuk be, a szállodákban se nagyon van 13. emelet...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
Jajj, nem a pilóták számozzák a gépeket!
Ilyen ökörséget...
Az oroszok egyszerűen babonából nem adnak 13-as számot a gépeiknek. A legtöbb VSz országban ez nem jelentett gondot, mert majdnem mindenkinél három, vagy négyjegyű oldalszámozásokat használtak, ahogy 1979-ig nálunk is.
Az akkor bejövő utolsó MiG-21bisz és UM gépek viszont már az ugyanabban az évben bejött MiG-23-asokhoz hasonlóan a szovjet mintára csak kétjegyű oldalszámot viseltek, ahogy a 82-ben érkezett Szuhojok és jóval később a MiG-29-esek is. Nálunk ez maradt a hagyomány végül, úgyhogy a Gripenek és a Zlinek mondhatni a szovjet Front Légierő szokását vitték tovább... szegről-végről.

Kivételek:
  • Mi-8-asok: ötjegyű számozás
  • Mi-24D/V/P: háromjegyű számozás (ez átöröklődött a 2018-as gépekre is)
  • Utolsó, 1986-os MiG-21UM-ek: háromjegyű számozás
  • An-26: háromjegyű számozás
  • L-39: NDK-nál használt háromjegyű számozás
Végül is, hogy milyen bolondok a szovjetek-oroszok, lássuk be, a szállodákban se nagyon van 13. emelet...

MiG-21F-13... a tervezők nem babonásak csak a pilóták?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Úgy látszik, az oroszok a típusokban bíztak, csak a sorozatgyártás minőségbiztosításában nem. Az egyes gépek nem kaptak 13-as oldalszámot, de akkor se, ha amúgy a gép gyári számának utolsó két karaktere 13 volt.
Érthető, hiszen egy sokjegyű számsor, ha 13-ra végződik, az akkor se 13.
Amúgy ennyit a szocialista-realista-materialista haladó gondolkodásmódról.
Lehet, hogy magát a Szovjetúniót a világ felett álló progresszív és felvilágosult kommunizmus ígérete hozta létre, de mégiscsak egyszerű orosz emberek lakták...
:)

(meg a többi népek)
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 224
17 079
113
94104308_3331879210155567_2401526170374897664_o.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 841
5 037
113

A MiG-29-es netán atommeghajtású lenne?
:)


A mieink azok voltak :)
A mediaba ilyeneket kell irni, sztory, kaland stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 576
5 981
113
Jajj, nem a pilóták számozzák a gépeket!
Ilyen ökörséget...
Az oroszok egyszerűen babonából nem adnak 13-as számot a gépeiknek. A legtöbb VSz országban ez nem jelentett gondot, mert majdnem mindenkinél három, vagy négyjegyű oldalszámozásokat használtak, ahogy 1979-ig nálunk is.
Az akkor bejövő utolsó MiG-21bisz és UM gépek viszont már az ugyanabban az évben bejött MiG-23-asokhoz hasonlóan a szovjet mintára csak kétjegyű oldalszámot viseltek, ahogy a 82-ben érkezett Szuhojok és jóval később a MiG-29-esek is. Nálunk ez maradt a hagyomány végül, úgyhogy a Gripenek és a Zlinek mondhatni a szovjet Front Légierő szokását vitték tovább... szegről-végről.

Kivételek:
  • Mi-8-asok: ötjegyű számozás
  • Mi-24D/V/P: háromjegyű számozás (ez átöröklődött a 2018-as gépekre is)
  • Utolsó, 1986-os MiG-21UM-ek: háromjegyű számozás
  • An-26: háromjegyű számozás
  • L-39: NDK-nál használt háromjegyű számozás
Végül is, hogy milyen bolondok a szovjetek-oroszok, lássuk be, a szállodákban se nagyon van 13. emelet...
.
.
Az oroszok szerethetik a babonakat, szerencsehozo ritualekat. Pl Gagarin ota az összes orosz (veluk utazo kulföldi) urhajos is alairja a szallodaszoba ajtajat, az inditoallas fele tartva meg kell allni a busz mellett pisilni es hasonlok ritualek vegig.
.
(De a 13-as szamot a nyugaton is sokszor kerulik, pl a Forma-1-ben is feltunöen nincs 13-as rajtszamu auto)
 
  • Tetszik
Reactions: bel
M

molnibalage

Guest
Jajj, nem a pilóták számozzák a gépeket!
Ilyen ökörséget...
Az oroszok egyszerűen babonából nem adnak 13-as számot a gépeiknek. A legtöbb VSz országban ez nem jelentett gondot, mert majdnem mindenkinél három, vagy négyjegyű oldalszámozásokat használtak, ahogy 1979-ig nálunk is.
Az akkor bejövő utolsó MiG-21bisz és UM gépek viszont már az ugyanabban az évben bejött MiG-23-asokhoz hasonlóan a szovjet mintára csak kétjegyű oldalszámot viseltek, ahogy a 82-ben érkezett Szuhojok és jóval később a MiG-29-esek is. Nálunk ez maradt a hagyomány végül, úgyhogy a Gripenek és a Zlinek mondhatni a szovjet Front Légierő szokását vitték tovább... szegről-végről.

Kivételek:
  • Mi-8-asok: ötjegyű számozás
  • Mi-24D/V/P: háromjegyű számozás (ez átöröklődött a 2018-as gépekre is)
  • Utolsó, 1986-os MiG-21UM-ek: háromjegyű számozás
  • An-26: háromjegyű számozás
  • L-39: NDK-nál használt háromjegyű számozás
Végül is, hogy milyen bolondok a szovjetek-oroszok, lássuk be, a szállodákban se nagyon van 13. emelet...
Engedelmeddel, akkor bekommentelem a videó alá, szerkesztve.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
.
Ez az F-13 nekem kakukk tojas, mert anno a szovjetek nem nagyon tettek szamot a repgep fö tipusmegnevezese utani betusalatakba
Ennél odaírták mert 21F (72-es gyártmány)már volt, a 21F13 (74-es gyártmány) meg a K-13 (R-3Sz) infravörös önvezérlésű rakétára utalt amit az új változatra már fel lehetett függeszteni. Voltak más eltérések is a két változat között, de harcászati szempontból ez volt a legfontosabb különbség. A 21F fegyverzete az két NR-30 gépágyú, 2 UB-blokk vagy helyette Sz-24, bomba lehetett, infra-vezérlésű rakéta akkor még nem volt gyártásban a Szu.-ban.