[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Sajnos csak azzal tudok főzni, amim van...
Nah, nekem ez jött ki.
Valami nem kerek.

Ok, hogy én gyártási időponttól vettem, ami felfelé kerekítés, de akkor is. Ez kb. 50%-kal magasabb érték, mint ami a HTÖ-ben van.

És a repült óraszám nem 12800 hanem 17800. Ez brutálisan nagy difi.
Viszont SR oldalán sok volt az anomália. Akkor most kéne az, hogy "mutasd a forrásod"...

(Én az UB gépeket is belevettem...)

AYwXTc6.png


Ez csak a MiG-29B. A repóra közelebb van Hpasp értékhez, de a szolgálati évek nem.
HtzXsa5.png


Ez @Hpasp
2020-03-31-09-47-52-Microsoft-Excel-Hu-AF-Mi-G-vs-AMI-F-104-xlsx.jpg

2020-03-31-09-47-29-Microsoft-Excel-Hu-AF-Mi-G-vs-AMI-F-104-xlsx.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 578
113
Érdekes adatok.
Amit jó lenne még tudni, de ehhez már a gépek doksija is kéne, hogy az adott repidőre hány felszállás és felszállásonként milyen repülési feladat jutott. A 04-es, vagy a 23-as például elég sok bemutatót és gyakorlást repült le, ezek a kb 8 perces repülések felértek más példányok három-négy 45 perces, másfél órás elfogási feladataival, útvonalrepüléseivel.
Hasonlítsuk össze a 8 perces bemutató 6-10g-vel végzett manővereit, nyitott futós orsóit mondjuk egy lengyelországi kitelepüléssel, rakéta éleslövészettel, hazajövetellel.
 
M

molnibalage

Guest
Érdekes adatok.
Amit jó lenne még tudni, de ehhez már a gépek doksija is kéne, hogy az adott repidőre hány felszállás és felszállásonként milyen repülési feladat jutott. A 04-es, vagy a 23-as például elég sok bemutatót és gyakorlást repült le, ezek a kb 8 perces repülések felértek más példányok három-négy 45 perces, másfél órás elfogási feladataival, útvonalrepüléseivel.
Hasonlítsuk össze a 8 perces bemutató 6-10g-vel végzett manővereit, nyitott futós orsóit mondjuk egy lengyelországi kitelepüléssel, rakéta éleslövészettel, hazajövetellel.
@Hpasp mintha a kicsit felfelé kerekedő teljes B + UB gépek szolgálati éveivel osztott volna és ezért lett 40 óra tája 60 óra tája helyett.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 241
81 155
113
Érdekes adatok.
Amit jó lenne még tudni, de ehhez már a gépek doksija is kéne, hogy az adott repidőre hány felszállás és felszállásonként milyen repülési feladat jutott.

Ehhez ki férhetne hozzá? Egy-két most unatkozó jó kapcsolatokkal rendelkező haditechnai újságíró, esetleg szakdolgozatot író NKE hallgató?
Vagy senki, mert a gépek és minden tartozékuk nem a Honvédséghez, hanem Magyar Nemzeti Vagyonkezelőhöz tartozik és minden titkosítva van 30 évre?
Esetleg a nyugdíjas karbantartó szakemberek még megmondanák fejből az adatokat?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 578
113
Szerintem ennyire nem bonyolult a dolog. A gépek doksija szerintem még a reptéren van összegyűjtve, már az ott tároltaké. Hiszen egészen a közelmúltig még el akarták adni őket. Az meg papírok nélkül nem megy.

Gyanítom, hogy van belőlük egy-egy a RepTárban és a szolnoki bázison, ahogy követték a gépeket. Vagy a RepTárnak nem kellett és mind a két szolnoki gépé a helikopterbázison van.
Az is lehet, hogy a kecskeméti bázis mérnök-műszaki szolgálata külön is vezette a repidőket a gépkönyvek alapján és talán nem dobták ki őket valamelyik selejtezéssel.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem ennyire nem bonyolult a dolog. A gépek doksija szerintem még a reptéren van összegyűjtve, már az ott tároltaké. Hiszen egészen a közelmúltig még el akarták adni őket. Az meg papírok nélkül nem megy.

Gyanítom, hogy van belőlük egy-egy a RepTárban és a szolnoki bázison, ahogy követték a gépeket. Vagy a RepTárnak nem kellett és mind a két szolnoki gépé a helikopterbázison van.
Az is lehet, hogy a kecskeméti bázis mérnök-műszaki szolgálata külön is vezette a repidőket a gépkönyvek alapján és talán nem dobták ki őket valamelyik selejtezéssel.
Írni köll a Reptárnak és csá.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 241
81 155
113
Írni köll a Reptárnak és csá.

Szerintem felreerted. A Reptarban csak egyetlen gepnek lehet meg a dokumentacioja, a 05-nek, ami ott van kiallitva. A tobbit szerintem a Vagyonkezelo orzi egy lezart raktarban a kecskemeti bazison vagy valahol. (Ha fotozni akarod a gepeket, ahhoz is a Vagyonkezelotol kell engedelyt kerni, de nem adnak. )

A szolnoki bazison van meg egy gep, annak ott lehetnek a papirjai.

A kecskeméti bázis mérnök-műszaki szolgálata, az egy jo otlet.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 909
14 683
113
Én eddig úgy tudtam, hogy 22 B-t és 6 UB-t kaptunk.
Honnan jön a +1 B?
Lemaradtam valamiről?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 578
113
Az oroszoknál soha nincs 13-as oldalszámú gép. Ha precíz akarok lenni, valamikor régen talán az ötvenes években volt egy 13-as oldalszámú parancsnoki gépe az egyik hazai szovjet alakulatnak, de az is csak egyedi eset volt.

Idehaza nem volt 13-as MiG-23-as, se Szuhoj, így 29-est se szállított az orosz 13-as oldalszámmal.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 218
57 574
113
Az oroszoknál soha nincs 13-as oldalszámú gép. Ha precíz akarok lenni, valamikor régen talán az ötvenes években volt egy 13-as oldalszámú parancsnoki gépe az egyik hazai szovjet alakulatnak, de az is csak egyedi eset volt.

Idehaza nem volt 13-as MiG-23-as, se Szuhoj, így 29-est se szállított az orosz 13-as oldalszámmal.



Babona?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 578
113
Jajj, nem a pilóták számozzák a gépeket!
Ilyen ökörséget...
Az oroszok egyszerűen babonából nem adnak 13-as számot a gépeiknek. A legtöbb VSz országban ez nem jelentett gondot, mert majdnem mindenkinél három, vagy négyjegyű oldalszámozásokat használtak, ahogy 1979-ig nálunk is.
Az akkor bejövő utolsó MiG-21bisz és UM gépek viszont már az ugyanabban az évben bejött MiG-23-asokhoz hasonlóan a szovjet mintára csak kétjegyű oldalszámot viseltek, ahogy a 82-ben érkezett Szuhojok és jóval később a MiG-29-esek is. Nálunk ez maradt a hagyomány végül, úgyhogy a Gripenek és a Zlinek mondhatni a szovjet Front Légierő szokását vitték tovább... szegről-végről.

Kivételek:
  • Mi-8-asok: ötjegyű számozás
  • Mi-24D/V/P: háromjegyű számozás (ez átöröklődött a 2018-as gépekre is)
  • Utolsó, 1986-os MiG-21UM-ek: háromjegyű számozás
  • An-26: háromjegyű számozás
  • L-39: NDK-nál használt háromjegyű számozás
Végül is, hogy milyen bolondok a szovjetek-oroszok, lássuk be, a szállodákban se nagyon van 13. emelet...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 241
81 155
113
Jajj, nem a pilóták számozzák a gépeket!
Ilyen ökörséget...
Az oroszok egyszerűen babonából nem adnak 13-as számot a gépeiknek. A legtöbb VSz országban ez nem jelentett gondot, mert majdnem mindenkinél három, vagy négyjegyű oldalszámozásokat használtak, ahogy 1979-ig nálunk is.
Az akkor bejövő utolsó MiG-21bisz és UM gépek viszont már az ugyanabban az évben bejött MiG-23-asokhoz hasonlóan a szovjet mintára csak kétjegyű oldalszámot viseltek, ahogy a 82-ben érkezett Szuhojok és jóval később a MiG-29-esek is. Nálunk ez maradt a hagyomány végül, úgyhogy a Gripenek és a Zlinek mondhatni a szovjet Front Légierő szokását vitték tovább... szegről-végről.

Kivételek:
  • Mi-8-asok: ötjegyű számozás
  • Mi-24D/V/P: háromjegyű számozás (ez átöröklődött a 2018-as gépekre is)
  • Utolsó, 1986-os MiG-21UM-ek: háromjegyű számozás
  • An-26: háromjegyű számozás
  • L-39: NDK-nál használt háromjegyű számozás
Végül is, hogy milyen bolondok a szovjetek-oroszok, lássuk be, a szállodákban se nagyon van 13. emelet...

MiG-21F-13... a tervezők nem babonásak csak a pilóták?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 578
113
Úgy látszik, az oroszok a típusokban bíztak, csak a sorozatgyártás minőségbiztosításában nem. Az egyes gépek nem kaptak 13-as oldalszámot, de akkor se, ha amúgy a gép gyári számának utolsó két karaktere 13 volt.
Érthető, hiszen egy sokjegyű számsor, ha 13-ra végződik, az akkor se 13.
Amúgy ennyit a szocialista-realista-materialista haladó gondolkodásmódról.
Lehet, hogy magát a Szovjetúniót a világ felett álló progresszív és felvilágosult kommunizmus ígérete hozta létre, de mégiscsak egyszerű orosz emberek lakták...
:)

(meg a többi népek)