Civil repüléssel kapcsolatos témák

A közeli jövő úgyis az, hogy te csak utas leszel, a gépet meg a Gugli vezeti. Vagy a gyár mesterséges okossága.

Azt tudja vagy 40 éve, csápról csápra elvisz az elektronika. A metro is elzakatol vidáman ember nélkül.
A baj az, hogy:
-Ember nélküli gépben az utasok mennyire bíznak (ez régebben volt probléma, szerintem ma egyre inkább);
-Nagyobb baj viszont az, hogy ehhez olyan környezet is kell. vagyis nemcsak okos gép kell, hanem okos reptér is. Namármost pl. az MLS leszállító rendszer is amiatt nem terjedt el, mert csóró a legtöbb reptérüzemeltető. Nem minden reptér CAT III/C JFK meg Heathrow - kisebb repterekre is el kell menni néha ami csotrogány felszereltségű - na ott az okosgép meg van lőve. Nem szolgálja ki semmi (mert pl. a leszállítórendszerek lényegi része lenn van - lásd ILS....);
-A két pilóta nem egy nagy súly (több száz emberre vannak tervezve), cserébe megmentik a gépet nagyon sok esetben és igen rugalmasak. És keveset kapunk... (vírus miatt mi fele fizetésért repülük).

Szóval ma is a repülés 95%-a robottal megy. A maradékra (+ ha elromlik a gépben valami és elszokott, nagy és összetett cucc és sok ember nyúl hozzá, csomagostól bombavizsgálókig + rosszfiúk, hülye utasok/emberi hibák/stb....) meg két pilóta simán megfizethető. A nagy költség nem a repülőszemélyzet, hanem a keró, a gép beszerzése meg a maintenance költség.
 
Azt tudja vagy 40 éve, csápról csápra elvisz az elektronika. A metro is elzakatol vidáman ember nélkül.
A baj az, hogy:
-Ember nélküli gépben az utasok mennyire bíznak (ez régebben volt probléma, szerintem ma egyre inkább);
-Nagyobb baj viszont az, hogy ehhez olyan környezet is kell. vagyis nemcsak okos gép kell, hanem okos reptér is. Namármost pl. az MLS leszállító rendszer is amiatt nem terjedt el, mert csóró a legtöbb reptérüzemeltető. Nem minden reptér CAT III/C JFK meg Heathrow - kisebb repterekre is el kell menni néha ami csotrogány felszereltségű - na ott az okosgép meg van lőve. Nem szolgálja ki semmi (mert pl. a leszállítórendszerek lényegi része lenn van - lásd ILS....);
-A két pilóta nem egy nagy súly (több száz emberre vannak tervezve), cserébe megmentik a gépet nagyon sok esetben és igen rugalmasak. És keveset kapunk... (vírus miatt mi fele fizetésért repülük).

Szóval ma is a repülés 95%-a robottal megy. A maradékra (+ ha elromlik a gépben valami és elszokott, nagy és összetett cucc és sok ember nyúl hozzá, csomagostól bombavizsgálókig + rosszfiúk, hülye utasok/emberi hibák/stb....) meg két pilóta simán megfizethető. A nagy költség nem a repülőszemélyzet, hanem a keró, a gép beszerzése meg a maintenance költség.
Értem én de nem erről volt szó. Mindenféle alig szabályozott repülő cuccról. Repülő motor, légdeszka, repülő taxi, meg ilyenek.
 
Öööö...ezek szovjet tervek voltak, ezen az "ősrégi" orosz oldalon láttam pl. A Mjasziscsev projekteket először:

Ezek meg pl. Tupoljev tervek, de szerintem ezt az oldalt te ismered:

Az M-56-os ""végső"" verziójáról azt írja a testpilot.ru:
"...Площадь крыла самолета-носителя определялась в 450 м2, взлетная масса - в 220 тонн, масса пустого самолета - 63,35 тонны, весовая отдача по топливу достигала 68,4%.
Был построен натурный макет нового самолета, а также летающие радиоуправляемые модели бомбардировщика, которые продемонстрировали хорошую устойчивость и управляемость самолета..."

Fordítóval:
"...A hordozó repülőgép szárnyterületét 450 m2-en határozták meg, a felszállási súly 220 tonna, a repülőgép üres tömege 63,35 tonna, az üzemanyag-súly-hatékonyság elérte a 68,4% -ot. Megépült az új repülőgép teljes méretű modellje, valamint repülő rádióvezérelt bombázó modellek, amelyek jó stabilitást és irányíthatóságot mutattak a repülőgépen..."

Nyilván rengeteg álom fogalmazódott meg szerte a világon, s bár jóval kevesebb, de még így is sok fémből soha meg nem valósuló teljes méretű famakett, de én azt gyanítom, hogy speciel azokkal a projektekkel dolgoztak attól eleget; alapos számítások( nem kb.60-70 tonna, hanem 63,35), szélcsatornamodellek stb.

Bár meg nem valósultak, de álomtól többek voltak.
S a linkelt koncepciók ezúttal nem amerikaiak voltak.
Ezért írtam, hogy kevés. Valami volt, de még techdemó sem épült belőlük.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ki ne találd,hogy inkább Falconnal mennél!
Az elmúlt 40 év a légiközlekedésben tisztán mutatta, hogy senki számára nem a sebesség a lényeg.
  • Aki kispénzű, annak az ár a fontos --> fapados robbanás, ettől lett igazán tömeges a repülés.

  • Akinek kicsit több pénze van / nem fillérbaszik akkor turista osztály nem fapadossal.

  • Aki meg pénzesebb, annak a rugalmasság = bizjet bérlés vagy a luxus = első osztály vagy éppen ahogy hívják menetrendszerinti gépen

  • A szuperszonikus luxusra olyannyira nincs igény, hogy lényegében bizjet méretű gépnél nagyobbat értelme sincs tervezni. Annak meg az ára olyan magas, hogy eleve ellehetetlenít mindent az ára. Mert a sima bizjet is kurva dráa. Na képzeld el ezt úgy, hogy lényegében 10 db gépre nincs igény talán a világon.

15+ éve állandóan jön hír, hogy készül egy új szuperszonikus gép. Ez is olyan, mint a fúziós erőmű vagy a használható megújuló energia. Mindig beláthatatlan távolságban van.

Ráadásul mivel lényegében csak az óceánok felett lehetséges képtelenség olyan szuperszonikus gépet építeni, ami az Atlanti-óceán feletti átrepülésen mást tudna. Ott meg kb. a London-NY, Párizs-NY útvonalak jönnek számításba. De ezt meg úgy oldják meg, hogy este szállnak fel a gépek US-ből, alszik a gépen az utas és kora délelőtt érkezik Európába, alig van jetlag.
 
Az elmúlt 40 év a légiközlekedésben tisztán mutatta, hogy senki számára nem a sebesség a lényeg.
  • Aki kispénzű, annak az ár a fontos --> fapados robbanás, ettől lett igazán tömeges a repülés.

  • Akinek kicsit több pénze van / nem fillérbaszik akkor turista osztály nem fapadossal.

  • Aki meg pénzesebb, annak a rugalmasság = bizjet bérlés vagy a luxus = első osztály vagy éppen ahogy hívják menetrendszerinti gépen

  • A szuperszonikus luxusra olyannyira nincs igény, hogy lényegében bizjet méretű gépnél nagyobbat értelme sincs tervezni. Annak meg az ára olyan magas, hogy eleve ellehetetlenít mindent az ára. Mert a sima bizjet is kurva dráa. Na képzeld el ezt úgy, hogy lényegében 10 db gépre nincs igény talán a világon.

15+ éve állandóan jön hír, hogy készül egy új szuperszonikus gép. Ez is olyan, mint a fúziós erőmű vagy a használható megújuló energia. Mindig beláthatatlan távolságban van.

Ráadásul mivel lényegében csak az óceánok felett lehetséges képtelenség olyan szuperszonikus gépet építeni, ami az Atlanti-óceán feletti átrepülésen mást tudna. Ott meg kb. a London-NY, Párizs-NY útvonalak jönnek számításba. De ezt meg úgy oldják meg, hogy este szállnak fel a gépek US-ből, alszik a gépen az utas és kora délelőtt érkezik Európába, alig van jetlag.

Olvasd el,hogy mit írt AO es akkor rajössz,hogy miért írtam
 
Még december végi cikkem az MSz-21 kapcsán, benne a program és általában az orosz polgári repipar nehézségeiről, a PD-14-ről illetve a szankciókról
 
Max Verstappen vett magának egy Falcon 900EX gépet, méghozzá Richard Brensontól. A gép uj festést is kapott.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Boeing Company megállapodást kötött az Igazságügyi Minisztériummal a Szövetségi Légiközlekedési Hatóság Légijármű-értékelő Csoportjának (FAA AEG) megtévesztésére irányuló összeesküvéssel kapcsolatos büntetőeljárás feloldása érdekében, a FAA AEG által a Boeing 737 MAX repülőgépének értékelésével kapcsolatban. .

A Boeing összesen több mint 2,5 milliárd dolláros büntetőjogi összeget fizet, amely 243,6 millió dolláros büntetőjogi pénzbüntetést, továbbá 1,7 milliárd dolláros kártérítést tartalmaz a Boeing 737 MAXot hasznáó légitársaság ügyfeleinek, valamint 500 millió dollárt fizet ki a Boeing 737 MAX baleseteiben meghalt 346 utas örököseinek, rokonainak és törvényes kedvezményezettjeinek.

 
Alig három perccel a felszállás után eltűnt a radarokról az indonéz Sriwijaya Air Boeing 737-500-asa, amely Jakartából a Borneó szigetén lévő Pontianakba tartott. Helyi lapértesülések szerint a tengerben már találtak roncsokat.

 
Alig három perccel a felszállás után eltűnt a radarokról az indonéz Sriwijaya Air Boeing 737-500-asa, amely Jakartából a Borneó szigetén lévő Pontianakba tartott. Helyi lapértesülések szerint a tengerben már találtak roncsokat.

Azért ez durva lehetett...
Picit hasonlít a 767-esre, ami nemrég zuhant le, csak az leszállás előtt nem felszállás után zuhant le, mint egy kő (inkább meteor).
ErTUIODXUAAmF6E
 

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egy kis érdekesség a hőskor egyik elfeledett litván pilótájáról, akit ma akár a baltikumi Lindberghként is ismerhetnénk
 
Egy kis érdekesség a hőskor egyik elfeledett litván pilótájáról, akit ma akár a baltikumi Lindberghként is ismerhetnénk
Ők akkora hősnek számítanak Litvániában, hogy a 10 litaszos bankjegyen az ő képük volt.

 
  • Tetszik
Reactions: nyugger