Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az Egyesült Államok közzétette a katonai repülőgépek 2013–2020 közötti, nem harci veszteségeiről szóló adatokat.


1607148880_snimok.jpg


A Katonai Repülésbiztonsági bizottság jelentése szerint a a 2013-l december 1-l a, 2020-g terjedő időszakban a nem harci veszteség az amerikai katonai repülésben 186 repülőgépet és 224 pilótát tett ki

A bizottság számításai szerint a 2013 és 2018 közötti időszakban 6 ezer, nem harccal összefüggő repülési balesetben az amerikai katonai repülés 157 db különböző típusú repülőgépet, valamint 198 pilótát veszített el. Az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége ez idő alatt 9,4 milliárd dollárt tett ki. A 2019–2020 közötti időszakban az amerikai katonai repülés veszteségei további 29 repülőgépet és 26 halott pilótát jelentettek. A kár 2,25 milliárd dollárt tett ki.

Így 2013-l 2020. december 1-ig az amerikai katonai repülés harcon kívüli veszteségei 186 repülőgépet és 224 pilótát tettek ki, az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége pedig 11,6 milliárd dollár volt.

A dokumentum hangsúlyozza, hogy a repülőszemélyzet kiképzésének magas költségei ellenére az amerikai katonai repülőgépek nem harci veszteségei túl magasak.

Példaként megemlítik a vadász- és bombázó pilóták képzésének költségeit. Az F-16-s minősített pilótájának alapképzése 5,6 millió dollárra, az F-22 pedig 10,9 millió dollárra becsülhető. A B-1 bombázó pilóták képzését 7,3 millió dollárra, a B-52 bombázókét pedig 9,7 millió dollárra becsülik. A katonai szállító repülés pilótáinak kiképzése olcsóbb. A bizottság szerint a C-17 pilóta költsége 1,1 millió dollár, a C-130J - 2,5 millió dollárra rúg. A felderítő repülőgépek és az AWACS pilótáinak kiképzése átlagosan 5,5 millió dollárba kerül.
 
Példaként megemlítik a vadász- és bombázó pilóták képzésének költségeit. Az F-16-s minősített pilótájának alapképzése 5,6 millió dollárra, az F-22 pedig 10,9 millió dollárra becsülhető. A B-1 bombázó pilóták képzését 7,3 millió dollárra, a B-52 bombázókét pedig 9,7 millió dollárra becsülik. A katonai szállító repülés pilótáinak kiképzése olcsóbb. A bizottság szerint a C-17 pilóta költsége 1,1 millió dollár, a C-130J - 2,5 millió dollárra rúg. A felderítő repülőgépek és az AWACS pilótáinak kiképzése átlagosan 5,5 millió dollárba kerül.
Érdekes számok.
 
Az Egyesült Államok közzétette a katonai repülőgépek 2013–2020 közötti, nem harci veszteségeiről szóló adatokat.


1607148880_snimok.jpg


A Katonai Repülésbiztonsági bizottság jelentése szerint a a 2013-l december 1-l a, 2020-g terjedő időszakban a nem harci veszteség az amerikai katonai repülésben 186 repülőgépet és 224 pilótát tett ki

A bizottság számításai szerint a 2013 és 2018 közötti időszakban 6 ezer, nem harccal összefüggő repülési balesetben az amerikai katonai repülés 157 db különböző típusú repülőgépet, valamint 198 pilótát veszített el. Az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége ez idő alatt 9,4 milliárd dollárt tett ki. A 2019–2020 közötti időszakban az amerikai katonai repülés veszteségei további 29 repülőgépet és 26 halott pilótát jelentettek. A kár 2,25 milliárd dollárt tett ki.

Így 2013-l 2020. december 1-ig az amerikai katonai repülés harcon kívüli veszteségei 186 repülőgépet és 224 pilótát tettek ki, az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége pedig 11,6 milliárd dollár volt.

A dokumentum hangsúlyozza, hogy a repülőszemélyzet kiképzésének magas költségei ellenére az amerikai katonai repülőgépek nem harci veszteségei túl magasak.

Példaként megemlítik a vadász- és bombázó pilóták képzésének költségeit. Az F-16-s minősített pilótájának alapképzése 5,6 millió dollárra, az F-22 pedig 10,9 millió dollárra becsülhető. A B-1 bombázó pilóták képzését 7,3 millió dollárra, a B-52 bombázókét pedig 9,7 millió dollárra becsülik. A katonai szállító repülés pilótáinak kiképzése olcsóbb. A bizottság szerint a C-17 pilóta költsége 1,1 millió dollár, a C-130J - 2,5 millió dollárra rúg. A felderítő repülőgépek és az AWACS pilótáinak kiképzése átlagosan 5,5 millió dollárba kerül.
Jó lenne tudni, hogy erre mennyi repült óra vagy felszállás esik. Illetve, hogy ez hogy viszonyul más államok adataihoz. Pl. India:rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Az USAF stat elérhető, elég sokszor lett linkelve már. Minden kategória.
https://www.safety.af.mil/Divisions/Aviation-Safety-Division/Aviation-Statistics/

Hogy a Navy-nél miért nincs ez a fajta nyíltság és egyben levő és két kattintással elérhető stat, azt nem tudom.

Amiért két magyar alakulatnál is eltérnek a tisztelgési szokások...
Mindenesetre elcsodálkoztam, hogy még mindig itt tartunk - vannak a kórházunkban katonák, akik segítenek pl. a mi a munkánkban is, így derült ki.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Az Egyesült Államok közzétette a katonai repülőgépek 2013–2020 közötti, nem harci veszteségeiről szóló adatokat.


1607148880_snimok.jpg


A Katonai Repülésbiztonsági bizottság jelentése szerint a a 2013-l december 1-l a, 2020-g terjedő időszakban a nem harci veszteség az amerikai katonai repülésben 186 repülőgépet és 224 pilótát tett ki

A bizottság számításai szerint a 2013 és 2018 közötti időszakban 6 ezer, nem harccal összefüggő repülési balesetben az amerikai katonai repülés 157 db különböző típusú repülőgépet, valamint 198 pilótát veszített el. Az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége ez idő alatt 9,4 milliárd dollárt tett ki. A 2019–2020 közötti időszakban az amerikai katonai repülés veszteségei további 29 repülőgépet és 26 halott pilótát jelentettek. A kár 2,25 milliárd dollárt tett ki.

Így 2013-l 2020. december 1-ig az amerikai katonai repülés harcon kívüli veszteségei 186 repülőgépet és 224 pilótát tettek ki, az elvesztett és megsérült repülőgépek összköltsége pedig 11,6 milliárd dollár volt.

A dokumentum hangsúlyozza, hogy a repülőszemélyzet kiképzésének magas költségei ellenére az amerikai katonai repülőgépek nem harci veszteségei túl magasak.

Példaként megemlítik a vadász- és bombázó pilóták képzésének költségeit. Az F-16-s minősített pilótájának alapképzése 5,6 millió dollárra, az F-22 pedig 10,9 millió dollárra becsülhető. A B-1 bombázó pilóták képzését 7,3 millió dollárra, a B-52 bombázókét pedig 9,7 millió dollárra becsülik. A katonai szállító repülés pilótáinak kiképzése olcsóbb. A bizottság szerint a C-17 pilóta költsége 1,1 millió dollár, a C-130J - 2,5 millió dollárra rúg. A felderítő repülőgépek és az AWACS pilótáinak kiképzése átlagosan 5,5 millió dollárba kerül.
Engem inkább az orosz és a kínai adatok érdekelnének...!!! :):):)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Érdemes benézni az adott típus topikjába, mielőtt ide belinkeltek egy balesetet.