Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Az sosem idegesített.
Az egész oktatás alatt 0 db előzést tudtam végrehajtani. Bp-n szabályosan ez reménytelen volt. Az Üllői és táján vezettem, meg M5 bevezetőn.
Akkor én sem szoktam előzni (ha nem sietek), ha kicsit lassabban megy valaki, de nem szeretem, ha állandóan fékeznem/gépészkednem kell miatta, elrontja a fogyasztásom, a komfortom, meg ha indokolatlanul lassan megy, az zavar csak.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and gafzhu
Hermeticum_545084036D.png

Ez egy jobb-plusszos akku. Ha az akku azon hosszabbik éle feléd közelebb van, amihez közlebb vannak a saruk, ott a pozitív terminál lehet bal, és jobb oldalon. Ezen jobb oldalon van.

A kábelek beépítettek a motortérben, és pár centi játékuk van, ha fordított polaritású akkud veszel, nem érnek el a megfelelő pólusig.

Az én autómba bal-plusszos kell. A TESCO futószalagon vettem észre, hogy az egyetlen ott talált megfelelő méretű (fizikai méret), megfelelő indítóáramú, és kapacitású akku jobb plusszos. Lett volna sírás, és fogak csikorgatása amikor be akarom szerelni. Sokkal nagyobb akkut sem jó venni, emrt a generátor nem elég erős feltölteni, de az indítóáramának megfelelően nagynak kell lennie, hogy meg tudja tekerni a motort. Ennyire kell figyelni, az autó gépkönyve leírja általában a szükséges paramétereket.
A plusz pólus vastagabb szokott lenni, és általában klipszesen oldható az autó szerszámmentes áramtalanításához. A negatív pólusra csavarral zárt csatlakozót szoktak szerelni, kevés autószerelő tapasztalatom alapján.
 
Hermeticum_545084036D.png

Ez egy jobb-plusszos akku. Ha az akku azon hosszabbik éle feléd közelebb van, amihez közlebb vannak a saruk, ott a pozitív terminál lehet bal, és jobb oldalon. Ezen jobb oldalon van.

A kábelek beépítettek a motortérben, és pár centi játékuk van, ha fordított polaritású akkud veszel, nem érnek el a megfelelő pólusig.

Az én autómba bal-plusszos kell. A TESCO futószalagon vettem észre, hogy az egyetlen ott talált megfelelő méretű (fizikai méret), megfelelő indítóáramú, és kapacitású akku jobb plusszos. Lett volna sírás, és fogak csikorgatása amikor be akarom szerelni. Sokkal nagyobb akkut sem jó venni, emrt a generátor nem elég erős feltölteni, de az indítóáramának megfelelően nagynak kell lennie, hogy meg tudja tekerni a motort. Ennyire kell figyelni, az autó gépkönyve leírja általában a szükséges paramétereket.
Bal pluszos, ott volt a + saru.
 
A számítási módokon meg egyéb hitelességi kérdéseken lehet vitázni, de ettől még ez az ADAC teszt is több a semminél. Főleg a hivatalos EU-s álláspontnál.
Az eredmény összefoglalva az lett, hogy:
A CNG-s kisautó ugyan olyan jó, mint az elektromos kisautó.
Egy átlagos hibrid vagy kis köbcentis városi autó ugyan olyan jó, mint egy átlag elektromos
Egy tölthető hibrid alapból rosszabb, mint egy hagyományos. Nagyjából a hagyományos nagy motoros autók szintje.
A tölthető adócsaló SUV legalább olyan környezet barát, mint pl. egy 3 literes benzines 911-s Porshe :D
A 911-s Porshe és a Type-R Honda környezet barátabb, mint a "hibrid" BMW és Merci nagy terepjárók. (X5, GLE)

E mellet az is kiderült, hogy a totalcar cikk írói totál fogalmatlanok a villamosenergia termeléssel kapcsolatban.
 
Emellett ott van még a szintetikus benzines cikk is, miszerint "a mesterséges üzemanyaggal a teljes szén-dioxid-lábnyomot nézve nem jár rosszabbul a környezetünk, mint az elektromos autókkal".
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...tikus_benzin_egyenerteku_a_villanyautozassal/
 
Sajnos az akksi kuka. Új akksi! Az a pár nap hideg kicsinálta. Gondolom előtte se lehetett már 100%-os.

Szerintem sokkal tovább kell tölteni az aksit aksitöltőn, amíg le nem megy a töltőáram szintje. Akár fél-egy napot. Utána még jó lehet egy ideig, ha nem áll túl sokat az autó. De persze érdemes cserélni. Töltő régi is jó szerintem, legalábbis én rátettem az aksit anno a 40 éves trafós csodára is. De egy ilyen biztos jó:

LPR_URZ0369.jpg


5 éves a jogsim és gyak. nem vezettem semmit. Tehát újra meg kell tanulni.
Havi 1 vezetés = semmi rutin = csak másra vagyok veszélyes. Ha meg megtöröm a kocsit, akkor még drágább. Ennél még az is olcsóbb, ha taxival mennék ki.
Ha házhoz rendelés ehhez képest meg aztán tényleg óccó.

Lehet, hogy más nem ilyen mentalitással vezet, de én igen.



Asszem 9 éves, de nem tudom milyen akksival hozták 1,5 éve.

Szerintem a vezetés az olyan, mint az úszás vagy biciklizés, elfelejteni nem lehet, bár jobb nem leszel biztosan, mint voltál. Én is volt, hogy hasonló ideig nem vezettem, a lejárt jogsit is csak akkor hosszabbítottam meg, amikor lett megint x év után kocsi. De a parkolást gyakorold, nekem legalábbis nekem azzal sikerült pár apró karosszériahibát összehoznom "újrakezdéskor", egyikből sajna biztosítási esemény lett (a saját hülyeségem miatt is). :D Forgalomban nem volt semmi gondom viszont, leszámítva azt, hogy első napokban párszor lefulladtam, az autó kezelésében voltam fakezű. Budapesten nőttem fel, tettem le a jogsit, ültem más mellett eleget, nem volt benne semmi szokatlan a volán mögött sem. Szerintem elég gyakorolni egyedül kevésbé forgalmas környékeken, vagyis akkor gondolom Szigetszentmiklóson.

A plusz pólus vastagabb szokott lenni, és általában klipszesen oldható az autó szerszámmentes áramtalanításához. A negatív pólusra csavarral zárt csatlakozót szoktak szerelni, kevés autószerelő tapasztalatom alapján.

Nekem csak olyan volt eddig, amin mindkettő csavaros (régi kocsik), és én úgy "tanultam" hogy a negatívat kell először oldani, illetve a pozitívat kell először csatlakoztatni.
 
Szerintem a vezetés az olyan, mint az úszás vagy biciklizés, elfelejteni nem lehet, bár jobb nem leszel biztosan, mint voltál. Én is volt, hogy hasonló ideig nem vezettem, a lejárt jogsit is csak akkor hosszabbítottam meg, amikor lett megint x év után kocsi. De a parkolást gyakorold, nekem legalábbis nekem azzal sikerült pár apró karosszériahibát összehoznom "újrakezdéskor", egyikből sajna biztosítási esemény lett (a saját hülyeségem miatt is). :D Forgalomban nem volt semmi gondom viszont, leszámítva azt, hogy első napokban párszor lefulladtam, az autó kezelésében voltam fakezű. Budapesten nőttem fel, tettem le a jogsit, ültem más mellett eleget, nem volt benne semmi szokatlan a volán mögött sem. Szerintem elég gyakorolni egyedül kevésbé forgalmas környékeken, vagyis akkor gondolom Szigetszentmiklóson.
A pedálmozgatás még azért a lábamban van és az, hogy mennyire mániákusan készültem a fékezésre sokszor mindenhol. :)
De a bajuszkapcsolón kb. az indexre emlékszem, hogy hol volt, az ablaktörlő és a többi funkcióra semmit.

Amúgy parkoláskor más kocsi lezúzás az, amitől picit tartok. Bár ilyen közelében sosem voltam oktatáskor és csak mert más dudál vagy baja van, attól nem parkolok gyorsabban.? :)
 
[...]

Nekem csak olyan volt eddig, amin mindkettő csavaros (régi kocsik), és én úgy "tanultam" hogy a negatívat kell először oldani, illetve a pozitívat kell először csatlakoztatni.
Jogos, fejből butaságot írtam. A Negatív terminálon van gyorsszorító a kocsimnál, azt kell először oldani. A plusz a szerszámos fixre szerelt.

Rs0dvXf.png


@molnibalage ne vezetődj félre!
 
Amúgy parkoláskor más kocsi lezúzás az, amitől picit tartok. Bár ilyen közelében sosem voltam oktatáskor és csak mert más dudál vagy baja van, attól nem parkolok gyorsabban.?
Been there, done that. Kifizettem a kárt amit okoztam (egy horpadás/karcolás). Ilyen az élet. Most már megy jól a parkolás. :) Keress nagy, kényelmes helyeket, és úgy parkolj eleinte, ahogy a lekönnyebb neked. Nekem a tolatva 90 fokos parkolás volt először a legkényelmesebb.
 
Szerintem elég gyakorolni egyedül kevésbé forgalmas környékeken, vagyis akkor gondolom Szigetszentmiklóson.

Been there, done that. Kifizettem a kárt amit okoztam (egy horpadás/karcolás). Ilyen az élet. Most már megy jól a parkolás. :) Keress nagy, kényelmes helyeket, és úgy parkolj eleinte, ahogy a lekönnyebb neked. Nekem a tolatva 90 fokos parkolás volt először a legkényelmesebb.
Igen, első körben Miklóson kéne gyakorolni, főleg mert a kocsi ott fog maradni, nincs értelme felhozni ide. Parkolni is csak az utcán tudnék vele, ha egyáltalán az lehetséges lenne. A házban parkolás is csak plusz költség lenne.
 
Remélem ezt is várja majd a kóter.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Gondolom volt pár kiló kokó nála. Amúgy ügyesen meglépett, a rendőr meg elég málé volt. Értem, hogy nem ez a normális ügymenet, de nem hiszem, hogy elkapta. (Max. egy kollégája később az úton)
 
Na, az ilyen balfaszok miatt nincs kedvem a vezetéshez...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Na, az ilyen balfaszok miatt nincs kedvem a vezetéshez...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
De ehhez mind a kettőnek fasznak kellett lennie. (nyilván aki sávot váltott a nagyobb fasz, de a másik is az volt)
Ha tudsz baleset nélkül forgalomban bringázni akkor itt is megy, nem kell belemenni semmilyen adok-kapokba, jól sehogy nem lehet kijönni belőle. Meg fedélzeti kamera kell, lehetőleg olyan ami bringára is okés. (ha találtál megfelelő típust akkor ne habozz itt is elmondani milyen lett, én is akarok)
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
De ehhez mind a kettőnek fasznak kellett lennie. (nyilván aki sávot váltott a nagyobb fasz, de a másik is az volt)
Ha tudsz baleset nélkül forgalomban bringázni akkor itt is megy, nem kell belemenni semmilyen adok-kapokba, jól sehogy nem lehet kijönni belőle. Meg fedélzeti kamera kell, lehetőleg olyan ami bringára is okés. (ha találtál megfelelő típust akkor ne habozz itt is elmondani milyen lett, én is akarok)
Van kamera a kocsiban, bringámon nincs. Még.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Na, az ilyen balfaszok miatt nincs kedvem a vezetéshez...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Záróvonalról jobbra, index nélkül, illetve lett volna lehetősége az ütközést elkerülni egy lassítással a saját sávjában a többi résztvevő veszélyeztetése nélkül, illetve nem látni olyan kényszert, ami alapján ha tovább megy a jobbra kanyarodó sávon, vészhelyzet állt volna elő...

Ez tiszta sor, hogy ki a hunyó
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Záróvonalról jobbra, index nélkül, illetve lett volna lehetősége az ütközést elkerülni egy lassítással a saját sávjában a többi résztvevő veszélyeztetése nélkül, illetve nem látni olyan kényszert, ami alapján ha tovább megy a jobbra kanyarodó sávon, vészhelyzet állt volna elő...

Ez tiszta sor, hogy ki a hunyó

Elfogyott a sávja, a parkolóba hajthatott volna be, vagy megáll, az meg nyilván ciki lett volna neki. A Yarisos, ha időben észreveszi, beránthatta volna a kocsiját a belső sávba előle, lett volna hely, csak persze erről is meg kellett volna bizonyosodnia pár másodpercen belül. Persze az is lehet, hogy direkt nem engedte be, ezt is megértem. Nem gondolta, hogy még neki is jön.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg