Urbanisztika, építészet (múlt, jelen, jövő)

Én ezek javát visszaépíteném, akár eredeti tecnológiával:


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros and BJani
Én ezek javát visszaépíteném, akár eredeti tecnológiával:


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Reménytelen. A mai motorizáció mellett nem bontasz le hidat és teszel a helyére egy kisebb (!) kapacitásút.
 
Reménytelen. A mai motorizáció mellett nem bontasz le hidat és teszel a helyére egy kisebb (!) kapacitásút.
1 híd volt az egészben, a többi épület ami kinézetében pazar látványt nyújtana. A Duna parton lévők paloták lehetnének lakások a felső pár ezernek, de a többit is életre lehetne hívni, persze amiknél nem megoldható vagy idejét múlt szerepet töltene be azoknak új feladatot lehetne adni.
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan
1 híd volt az egészben, a többi épület ami kinézetében pazar látványt nyújtana. A Duna parton lévők paloták lehetnének lakások a felső pár ezernek, de a többit is életre lehetne hívni, persze amiknél nem megoldható vagy idejét múlt szerepet töltene be azoknak új feladatot lehetne adni.

Szállodák, mint eredetileg.
 
"Csak" átépíteni kell + az Erzsébetnéll amúgyis nagyon fontos lenne a forgalomcsökkentés, mert egy a város közepén áthaladó autópálya.
Ameddig az M0 nincs teljesen kész és a teljes elővárosi vasúti rendszer, addig az ötlet is nevetséges.
A hidat kisebbre átépíteni nem lehet és átalakítani. Ez kb. olyan lenne, mint menet közben egy gőzmozdonyból villanymozdonyt építeni. A Margit híd felújítása során is csak a BKV és villamos járhatott. A E. híd esetén ilyen nincs, a forgalom meg nem engedi meg, hogy lezárd.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Durva, hogy mennyire a város széle volt az akkor. Lényegében szinte a semmit kötötte össze akkor?

154864416_4004761062875401_4388709398675789814_o.jpg
 
Durva, hogy mennyire a város széle volt az akkor. Lényegében szinte a semmit kötötte össze akkor?

154864416_4004761062875401_4388709398675789814_o.jpg
Ilyen az infrastruktúra fejlesztés. Küldeném mindenkinek aki a paksi meg midenféle más hidak értelmét vitatja...
 
Akár, vagy ott van az Erzsébet híd, a mostani kommunista-minimalista stílusú helyett akár a régi vázát rá lehetne építeni. Nem vagyok statikus se építész, de laikusként azt mondom meg lehetne csinálni.
Nem kommunista minimalista a stílusa. Most is nagyon szép híd az Erzsébet híd. Őszintén szólva a szecesszió túltolását sem tartom kívánatosnak. Ha már régebbi építészeti stílus, akkor már Art-Deco kellene.
 
Akár, vagy ott van az Erzsébet híd, a mostani kommunista-minimalista stílusú helyett akár a régi vázát rá lehetne építeni. Nem vagyok statikus se építész, de laikusként azt mondom meg lehetne csinálni.
Ezt még értelmezni sem tudom. A régi híd kisebb volt. Sokkal. Vagy arra gondolsz, hogy díszítsék azonos módon? Inkább ne.
Azt is kérdéses, hogy a hídnak mennyi tartaléka van erre. Mert mióta tervezték, a gépjárművek átlag súlya "picit" megnőtt...
 
Ezt még értelmezni sem tudom. A régi híd kisebb volt. Sokkal. Vagy arra gondolsz, hogy díszítsék azonos módon? Inkább ne.

Szerintem sem, egyébként nem "kommunista stílusú" az Erzsébet-híd. Kölnben áll az eredetije.

Azt is kérdéses, hogy a hídnak mennyi tartaléka van erre. Mert mióta tervezték, a gépjárművek átlag súlya "picit" megnőtt...

Az átadáskor azért elég rendes próbaterhelést kapott.
 
Szerintem sem, egyébként nem "kommunista stílusú" az Erzsébet-híd. Kölnben áll az eredetije.



Az átadáskor azért elég rendes próbaterhelést kapott.
A próbaterhelés egy dolog. De az az igénybevétel, amit ma kap messze az eredeti terhelési szint felett lehet. Több és nehezebb jármű jár rajta.
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre
Ezt még értelmezni sem tudom. A régi híd kisebb volt. Sokkal. Vagy arra gondolsz, hogy díszítsék azonos módon? Inkább ne.
Azt is kérdéses, hogy a hídnak mennyi tartaléka van erre. Mert mióta tervezték, a gépjárművek átlag súlya "picit" megnőtt...
Igen arra gondolok, hogy díszítsék azonos módon.
Szerintem van benne tartalék. Terhelési próbán jó pár tonna csücsült rajta: (1db ikarus60 8t, a Ganz UV 20t)
Erzsebet_Hid_terhelesi_probaja_1964.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A próbaterhelés egy dolog. De az az igénybevétel, amit ma kap messze az eredeti terhelési szint felett lehet. Több és nehezebb jármű jár rajta.
Ugye eredetileg villamos is közlekedett rajta.
1237px-Az_Erzs%C3%A9bet_h%C3%ADd_terhel%C3%A9spr%C3%B3b%C3%A1ja._Fortepan_4407.jpg

Villamos már nincs, max néhány kukásautó vagy csuklós busz jelenti a legnagyobb terhelésű járművet manapság. Bizonyára nőtt a forgalom, de egy hidat pont a maximum forgalomra terveznek. Az, meg, hogy az átlagautók tömege is nőtt, nem igazán mérvadó, mert még így is elmaradnak a buszok tehergépkocsik tömegétől. Manapság meg már monitorozzák az átmenő forgalmat az összes hídon, és ugye ott van a hídmester is aki folyamatosan ellenőrzi a szerkezeti elemeket.
 
A próbaterhelés egy dolog. De az az igénybevétel, amit ma kap messze az eredeti terhelési szint felett lehet. Több és nehezebb jármű jár rajta.
Ettől azért sokkal alaposabb szoktál lenni !

 
Ugye eredetileg villamos is közlekedett rajta.
1237px-Az_Erzs%C3%A9bet_h%C3%ADd_terhel%C3%A9spr%C3%B3b%C3%A1ja._Fortepan_4407.jpg

Villamos már nincs, max néhány kukásautó vagy csuklós busz jelenti a legnagyobb terhelésű járművet manapság. Bizonyára nőtt a forgalom, de egy hidat pont a maximum forgalomra terveznek. Az, meg, hogy az átlagautók tömege is nőtt, nem igazán mérvadó, mert még így is elmaradnak a buszok tehergépkocsik tömegétől. Manapság meg már monitorozzák az átmenő forgalmat az összes hídon, és ugye ott van a hídmester is aki folyamatosan ellenőrzi a szerkezeti elemeket.
Nagyon más az, hogy egyszer megterhelték max. terheléssel vagy az, hogy a dinamikus terhelés milyen frekvenciával és amplitúdóval érkezik.

Amikor még szőlő volt a Gellérthegyen.

155502240_4160413573993354_858485330923173482_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Lágymányos 1880 táján.

fortepan_82323.jpg


1937 táján.
fortepan_134149.jpg


952_epiteszforum-lagymanyos-a-dunatol-elhoditott-varosresz-i-3-40-2020-11-27-135749.jpg


1940 fentről.
fortepan_25072.jpg


Lágymányos 1980.

fortepan_174885.jpg


regenesma1880.jpg


Ennél többet talán Bp egyetlen része sem változott az elmúlt 30 vagy 70 év alatt. Főleg, hogy most a túloldali látvány is más lett 1990 óta...

 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11 and BJani