Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Minap is két közveszélyes idős emberrel találkoztam az utakon. Egyikük jobbról előz a 80-as M0 -> M3 összekötőn, ahol 80-al megyek. Később megelőzőm. Gödöllőnél hajtok le... erre Ott van a holtteremből felbukkanva épp jobbról előz amikor hajtanék le, és egy másodperce nem vettem még észre a tükörben...

Megyek ki az áruhűzhoz a körforgalomba Budaörsön, épp sárgára vált amikor odaérek, kb 10 másopdpec múlva iszonyat dudálás hátulról... a kb 500m-el lemaradt öreg aki egyenletes 40-el jöt a szentendreitől végig, és csak azért nem tudtam rendesen megelőzni, mert egy kretén direkt beállt mellé, hogy feltartson... nos ő is utolért, és áthajtott a piroson be keretszbe a forgalomba...

60 de max 65 felett évenként alapos vizsgálat kéne. Apámat is láttam már csúnyát hibázni, amikor mellette ültem. Rossz a szeme, nem evett rendesen, hiába kérdeztem, hogy kér-e, mert én direkt megállítottam, hogy egyek, mert éheztem az egész napos munka után, ő nem kért, aztán meg nem volt utána alkalmas állapotban a vezetéshez (amit akkor nem tudtam még), és a kamionos tapasztaltsága miatt nem lett tragédia abból ahogy bement elé... Azóta hosszú utakon nem hagyom, hogy vezessen, és hiába csak utazik is, ha én éhes vagyok, akkor belediktálok ételt. A város végére a TESCOba elmegy a csettegővel, de komoly utakra inkább elszakadok egy napra és elviszem, ha a vonat valamiért nem opció neki (pl túl sok átszállás, stb.) Szerencsére a majdnem baleset óta belátta, hogy már nem a régi, és hallgat a jó szóra is. ÉS szerencsére elmondhattam neki miután megérkeztünk, mert megérkeztünk, hogy nem volt nyerő a helyzet. (Azt meg külön hagyjuk is, hogy átült egy EURO5/6 mittomén milyen kis turbós csettegőbe, ami olyan erőtlen kis fordulaton, ő meg a rendes szívó motorokon szocializálódott, és nem is jól használja a motort, indulás után túl hamar felvált, ez is az egyik súlyosbító tényező volt amikor kikanyarodott a kamion elé, ami sokkal sokkal közelebb volt, mint ahogy ő felmérte. Én vezettem azt a kis gyösz kocsit, és rendesen megpörgetve nem balesetveszélyesen lomha, bár többet fogyaszt mint a szívó motoros 1.6-os suzuki...)
Ismerős probléma volt nálunk is, pár éve cseréltek fateromék kocsit, (Nissan Micra 1L) győzködnöm kellett, hogy ne sajnálja az extra felárat az automata váltólra, mert terhet vesz le róla vezetés közben, és ő se a kis pörgetni való 3hengereshez szokott. Azóta ha autótéma van mindíg hálás, hogy hallgatott rám. Magabiztosabb az ilyen helyzetekben, met elég csak odalépni neki.
 
Ismerős probléma volt nálunk is, pár éve cseréltek fateromék kocsit, (Nissan Micra 1L) győzködnöm kellett, hogy ne sajnálja az extra felárat az automata váltólra, mert terhet vesz le róla vezetés közben, és ő se a kis pörgetni való 3hengereshez szokott. Azóta ha autótéma van mindíg hálás, hogy hallgatott rám. Magabiztosabb az ilyen helyzetekben, met elég csak odalépni neki.
Nekem is sokat segített az oktatáson belém vert rossz szokásokt levetkőzni Béla cimborám bölcsessége (meg a pörgős motorú olasz autó), hogy ne féljek megtekerni a motort. (pedig egész jó oktatóm volt, de diesel autóban tanultam vezetni)
Béla szlogenje: 3000 felett is ki van fizetve, nyomni kell amíg a pirosig nem ér a mutató! És nem csak mondja, teszi is!

(Béla autósport szerelmes, hobbi autószerelő (egy ideig megélhetési volt), szimulátor bajnok, gokart bajnok, stb...)
 
Nálam ritkán megy 3000 fölé a fordulatszámmérő, szinte csak padlógázas gyorsításnál, amúgy dobja is az automata a következő fokozatot, autópályán 140-nél is 2800-at porog, pedig 1000-es turbó, mondjuk Suzuki inkább nyomatékra ment.
 
Nálam ritkán megy 3000 fölé a fordulatszámmérő, szinte csak padlógázas gyorsításnál, amúgy dobja is az automata a következő fokozatot, autópályán 140-nél is 2800-at porog, pedig 1000-es turbó, mondjuk Suzuki inkább nyomatékra ment.
Előzésnél nyomni kell, mert minél tovább tart, annál veszélyesebb. Az utazótempó más tészta. Meg az automata váltó is. Mondjuk nálam 130nál forog 3000-t 6osban ha jól emlékszem.
 
5CLSMxO.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Vezetni öröm.
Ja, így nem...

Addig kéne ütni ezeket, ameddig mozognak. Biztos ami biztos.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Jól látom, hogy a matt részeg sofőrt kikapták a többiek és eldobták a kocsi kulcsát?
 
Van élet a folyékony üzemanyagon túl is...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Gőz Jeep
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Folyékony üzemanyag, de gőzgép -a levegőben:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Gőzhajtású Ford Falcon 1963-ból
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mindezt úgy, hogy közben negyedmillióval kevesebben lettünk az utóbbi 10 évben, nagyon durva. Ennek egy nagyon jelentős része az agglomerációba költözés miatt van, amit meg a kurva magas lakás és albérlet árak okoznak.
A megoldás meg reménytelen. (nem, a P+R még sebtapasznak is kevés)