Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ha rajtam múlna ez nem jogosítvány, hanem szabadságvesztéssel járna. Ezt nem lehet véletlenül, figyelmetlenségből csinálni. Ehhez olyan szintű lelki torzulás és rosszindulat kell, hogy semmi keresnivalója egy civilizált táradalomban. Aki erre a hozzáállásra képes közúton, az képes rá máshol is.
Ne írj ilyet, szegény buksisimit érdemel csak. Es mindenki hibázhat.
 
Honda CR-V -ből a leggyengébben felszerelt, kézi váltós verzió 1,5 -ös turbó motorral listaáron 10,2 millió. Ha alkuszol egy kicsit, 10 alatt megkapod. És akkor magyar márkakereskedésben vetted, nem kell trükközni, nincs problémád garanciával, stb.

Nem a mostra gondoltam, hanem a szép zöldrendszámos jövőre.
Amikor a VW szerint már a 48V-os hibrid is maximum kisautókba lesz elég.

Csak a ruszki szürkeimport hátránya, hogy náluk mások előírások, biztonság szempontjából lazább, ellenben az ország útviszonyait és időjárását bírnia kell.
Ezért van Suzukiból is csak összkerekes náluk.
Jó lesz nekünk az amerikai import is (vagy az addigra felfutó afrikai).
Vagy járunk 15 éves roncsokkal.

Meg nem véletlenül emeltem ki a Hondánál a 2.4 literes szívót, indiai kisvasúton 1 millió km garanciát vállalt rá a gyártó pár éve, irtózatosan masszív kontrukció, ha már hosszú távra kell tervezni.

Garanciába meg nem köthetnek bele amíg a kocsi előírásszerűen szervizelve van.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Igazából a VW tervek abszurditására akartam affektálni:

Van vagy 7 milliárd ebben a Földön, ebből 500 milliónak az autózását akarják iszonyatos módon korlátozni, globálisan szennyező és lerabló technológiákkal helyettesíteni a mostani globálisan szennyező és lerabló technológiákat, amikben a fő különbség, hogy az olajipari szennyezések kezelésére már létező technológiák vannak és a zöld területek növelésével drasztikusan lehetne csökkenteni a hatását.

Közben van egy 300 milliós USA ahol valahol 300g/km környékén lehet az átlagos szennyezés meg egy szintén ~300 milliós FÁK ahol megrekedtek euro 3 szinten és nem is akarnak előrébb lépni. 3. világbeli országokról nem is beszélve ahol ezredforduló környéki modellek gördülnek le a gyártósorokról, vagy pont most fog megindulni náluk is a motorizáció a költséghatékonyság jegyében máshonnan levedlett ősrégi technológiákkal.

Meg miközben megvédjük a bolygót, idehaza a fecskepopuláció pl. 60%-kal csökkent 10 év alatt. Mert az embereket zavarja, hogy összerondítják a szép új házukat...
 
Nem a mostra gondoltam, hanem a szép zöldrendszámos jövőre.
Amikor a VW szerint már a 48V-os hibrid is maximum kisautókba lesz elég.

Csak a ruszki szürkeimport hátránya, hogy náluk mások előírások, biztonság szempontjából lazább, ellenben az ország útviszonyait és időjárását bírnia kell.
Ezért van Suzukiból is csak összkerekes náluk.
Jó lesz nekünk az amerikai import is (vagy az addigra felfutó afrikai).
Vagy járunk 15 éves roncsokkal.

Meg nem véletlenül emeltem ki a Hondánál a 2.4 literes szívót, indiai kisvasúton 1 millió km garanciát vállalt rá a gyártó pár éve, irtózatosan masszív kontrukció, ha már hosszú távra kell tervezni.

Garanciába meg nem köthetnek bele amíg a kocsi előírásszerűen szervizelve van.
Pár éve megnéztem az amerikai Honda árakat. Olcsóbbak voltak mint nálunk, de nem annyival, hogy érdemes legyen importálni. Mire kifizeted a szállítást, a vámot, EU szabvány szerintire cseréled a lámpát, stb. akkor ugyanott vagy. Csak van egy olyan verziójú kocsid, amibe esetleg az alkatrészek egy részét az USA -ból kell rendelni.
 
Igazából a VW tervek abszurditására akartam affektálni:

Van vagy 7 milliárd ebben a Földön, ebből 500 milliónak az autózását akarják iszonyatos módon korlátozni, globálisan szennyező és lerabló technológiákkal helyettesíteni a mostani globálisan szennyező és lerabló technológiákat, amikben a fő különbség, hogy az olajipari szennyezések kezelésére már létező technológiák vannak és a zöld területek növelésével drasztikusan lehetne csökkenteni a hatását.

Közben van egy 300 milliós USA ahol valahol 300g/km környékén lehet az átlagos szennyezés meg egy szintén ~300 milliós FÁK ahol megrekedtek euro 3 szinten és nem is akarnak előrébb lépni. 3. világbeli országokról nem is beszélve ahol ezredforduló környéki modellek gördülnek le a gyártósorokról, vagy pont most fog megindulni náluk is a motorizáció a költséghatékonyság jegyében máshonnan levedlett ősrégi technológiákkal.

Meg miközben megvédjük a bolygót, idehaza a fecskepopuláció pl. 60%-kal csökkent 10 év alatt. Mert az embereket zavarja, hogy összerondítják a szép új házukat...
Én eddig kétszer ültem full elektromos autóban. Az egyik egy Tesla volt, a másik egy kis kategóriás VW. Mind a kettő nagyon jól ment, nulla motorhanggal.

Nekem hétköznapra teljesen megfelelnének már most is az elektromos autók. Csak az áruk és a hatótávolságuk miatt egyenlőre nem jöhetnek szóba.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

Ooorky


Azért a 3. világból importált autókkal csak óvatosan. Nem csak a környezet védelemben gyengék!
Mondjuk az itthoni 20+ éves szarokba beülni sem egy élet biztosítás:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Lord Gazember

Ooorky


Azért a 3. világból importált autókkal csak óvatosan. Nem csak a környezet védelemben gyengék!
Mondjuk az itthoni 20+ éves szarokba beülni sem egy élet biztosítás:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Alaposan elmegy az embernek a kedve a „ veterân“ autózâstól.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

Ooorky


Azért a 3. világból importált autókkal csak óvatosan. Nem csak a környezet védelemben gyengék!
Mondjuk az itthoni 20+ éves szarokba beülni sem egy élet biztosítás:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nem, de ha nincsenek milliók kocsira, maradnak a régi Suzukik, Opelek, ha még nem rohadtak szét teljesen, olcsó fenntartani is.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

aquarell


Ezekből a kocsikból nem egy a magyar mindennapok része.
És a fenti videóból a számunkra legfontosabb kimaradt:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Alaposan elmegy az embernek a kedve a „ veterân“ autózâstól.

aquarell


Ezekből a kocsikból nem egy a magyar mindennapok része.
És a fenti videóból a számunkra legfontosabb kimaradt:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Azért 20 éve sem napi szinten arról szólt a sajtó, hogy tömegek halnak meg a -mai szemmel- gyenge szerkezet miatt. Sőt, a Trabantba sem pusztult ki egy nemzedék.
 
  • Tetszik
Reactions: therob and Pocok75
Nem, de ha nincsenek milliók kocsira, maradnak a régi Suzukik, Opelek, ha még nem rohadtak szét teljesen, olcsó fenntartani is.

Ez a lényeg.
Ahogy csökken a darabszám úgy lesz egyre drágább.
Pláne ha az amerikai példát követve egyre jobban elkezdik adóztatni a villanyautókat a kieső jövedéki adót pótolandó.
Olaj meg lesz, akárhogy hőbörögnek egyesek.
Innentől vagy hajtod a 15+ éves roncsot vagy behozol egy papíron használt, hasonló kvalitású járművet.
 
Kíváncsiságból megnéztem mit lehetne ruszkiktól szürkeimportálni:
(alap modellek árai)

Honda:
CR-V ~10,5 millió ft:
2 vagy 2.4 literes szívómotor (utóbbi legendásan elpusztíthatatlan, hajóktól gyerekvasutakig sok helyen használják).


Suzuki
Vitara / S-cross ~5,3 / ~5,8 millió ft.
1.6 szívó, 1.4 turbó opció, csak összkerékhajtással árulják.


Toyota
Corolla ~6,2 millió
1.6 szívó

Camry ~7,6 millió ft
2.0 szívó

RAV-4
2.0 vagy 2.5 szívó, utóbbi csak összkerékhajtással ~9,2 millió ft


Lada
Vesta
1.8 szívó ~3 millió ft

Stb. lehetne kutakodni, de ami döbbenetes, hogy még a Toyota SEM árul náluk hibridet...
Na meg az állami "roncsért pénzt" kampány keretében aki 10 évnél régebbi autót cserél le, az 450-650 ezer ft-nyi összeget spórolhat az árból.
Sehogy nem lehet, nyilván le is tiltották az importot az oroszoktól, itt a fórumban is volt a link.
Ha jól emlékszem kb veterán autót importálhatsz majd onnan.
 
Sehogy nem lehet, nyilván le is tiltották az importot az oroszoktól, itt a fórumban is volt a link.
Ha jól emlékszem kb veterán autót importálhatsz majd onnan.
Ilyenkor kell orosz kölcsönző céget alapítani kinn, majd 180 naponta cserélgetni az autókat kihasználva a regisztrációs jogszabályok kiskapuit :oops:
 

phaidros


"Azért 20 éve sem napi szinten arról szólt a sajtó, hogy tömegek halnak meg a -mai szemmel- gyenge szerkezet miatt. Sőt, a Trabantba sem pusztult ki egy nemzedék."

Pedig a valóság ez volt.
Sokkal kevesebb autó volt az utakon mégis sokkal több volt a baleset és sokkal többen is haltak meg ezekben, mint manapság!
1990: 27800 baleset / 2432 halott (1,87 millió autó)
1995: 19817 baleset /1589 halott (2,18 millió autó)
2000: 17493 baleset /1200 halott (2,32 millió autó)
2005: 20777 baleset /1200 halott (2,87 millió autó)
2010: 16308 baleset/ 740 halott (2,99 millió autó)
2015: 16331 baleset/ 644 halott (3,25 millió autó)
2019: 16627 baleset/ 602 halott (3,81 millió autó)



Ezek alapján én nem vitatnám azt, hogy mennyivel biztonságosabbak ami mai kocsik, mint a régi szarok!
 

phaidros


"Azért 20 éve sem napi szinten arról szólt a sajtó, hogy tömegek halnak meg a -mai szemmel- gyenge szerkezet miatt. Sőt, a Trabantba sem pusztult ki egy nemzedék."

Pedig a valóság ez volt.
Sokkal kevesebb autó volt az utakon mégis sokkal több volt a baleset és sokkal többen is haltak meg ezekben, mint manapság!
1990: 27800 baleset / 2432 halott (1,87 millió autó)
1995: 19817 baleset /1589 halott (2,18 millió autó)
2000: 17493 baleset /1200 halott (2,32 millió autó)
2005: 20777 baleset /1200 halott (2,87 millió autó)
2010: 16308 baleset/ 740 halott (2,99 millió autó)
2015: 16331 baleset/ 644 halott (3,25 millió autó)
2019: 16627 baleset/ 602 halott (3,81 millió autó)



Ezek alapján én nem vitatnám azt, hogy mennyivel biztonságosabbak ami mai kocsik, mint a régi szarok!
Köszi, hogy kikerested a számokat, mert tisztán emlékeztem rá még, hog amikor fater vette a Skodát, akkor volt 2000 körüli éves halott.
És mindez úgy, hogy a maihoz képest töredék balfasz volt az utakon. Ma kimegyek és keresnem kell, hogy ki nem hajt át a piroson...

1995 táján csak az újgazdag köcsög vállalkozók vagy azok purdéja csinált olyanokat, amiket ma nap mint nap látunk a felvételeken a neten.
Mikor 2013-ban beköltöztem a városba nem is hallottam olyanról, hogy büntetőfékezés. Ma meg napi rutin ilyet látni. És mégis, a számok jobbak.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Köszi, hogy kikerested a számokat, mert tisztán emlékeztem rá még, hog amikor fater vette a Skodát, akkor volt 2000 körüli éves halott.
És mindez úgy, hogy a maihoz képest töredék balfasz volt az utakon. Ma kimegyek és keresnem kell, hogy ki nem hajt át a piroson...

1995 táján csak az újgazdag köcsög vállalkozók vagy azok purdéja csinált olyanokat, amiket ma nap mint nap látunk a felvételeken a neten.
Mikor 2013-ban beköltöztem a városba nem is hallottam olyanról, hogy büntetőfékezés. Ma meg napi rutin ilyet látni. És mégis, a számok jobbak.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ugyanennyi volt, csak kevesebb kamera.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and phaidros

phaidros


"Azért 20 éve sem napi szinten arról szólt a sajtó, hogy tömegek halnak meg a -mai szemmel- gyenge szerkezet miatt. Sőt, a Trabantba sem pusztult ki egy nemzedék."

Pedig a valóság ez volt.
Sokkal kevesebb autó volt az utakon mégis sokkal több volt a baleset és sokkal többen is haltak meg ezekben, mint manapság!
1990: 27800 baleset / 2432 halott (1,87 millió autó)
1995: 19817 baleset /1589 halott (2,18 millió autó)
2000: 17493 baleset /1200 halott (2,32 millió autó)
2005: 20777 baleset /1200 halott (2,87 millió autó)
2010: 16308 baleset/ 740 halott (2,99 millió autó)
2015: 16331 baleset/ 644 halott (3,25 millió autó)
2019: 16627 baleset/ 602 halott (3,81 millió autó)



Ezek alapján én nem vitatnám azt, hogy mennyivel biztonságosabbak ami mai kocsik, mint a régi szarok!
Oké, igazad van!

(Azért az is elgondolkodtató, hogy mindenki a közlekedési morált szidja, de ha jól látom, akkor a járműszám többszörösére növekedésének ellenére a balesetek száma az adatok alapján igen jelentősen csökkent. Ennek mi lehet az oka?)
 
Oké, igazad van!

(Azért az is elgondolkodtató, hogy mindenki a közlekedési morált szidja, de ha jól látom, akkor a járműszám többszörösére növekedésének ellenére a balesetek száma az adatok alapján igen jelentősen csökkent. Ennek mi lehet az oka?)

Ebben csak a személysérüléses balesetek szerepelnek.
 

phaidros


Fonok9 szerintem is jó úton jár. A legtöbb mai balesetnél rendőrt sem hívnak mert nincs személyi sérülés.
E mellet ma sokkal jobbak a gumik és a fékek, stabilabbak az autók. A sok balféknek ott az ESP is.
Gyakorlatilag sokkal több esélyed van a baleset elkerülésére is.