Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Szerintem most családi autó kategóriában egyik legjobb választás (én is szemezek vele, hogy év vége felé be kellene cserélni az S-Cross-t), átcímkézett hibrid Corolla 1 millióval olcsóbban:

az eredeti corollából is felbukkannak időnként nagyon jó ajánlatok ha van valamiféle vállalkozásod amire veszed
 
Ez a "turbósított Barkas motor" hang nekem nagyon fáj, ez már egyenes út a guminő felé.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Akkor már hangra inkább a Fiat kéthengeres TwinAir motorja...
..ha szerintem lúdbőröztető hangú öthengeres autóm már úgysem lesz:(
(Amit ha vezettem, legyen az 2.5-ös szívódé platós Transporter, vagy Volvo 850 T5 R, úgysem tudtam megállni, hogy ne hergeljem a doromboló nagymacskát)
 
Ez a "turbósított Barkas motor" hang nekem nagyon fáj, ez már egyenes út a guminő felé.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Akkor már hangra inkább a Fiat kéthengeres TwinAir motorja...
..ha szerintem lúdbőröztető hangú öthengeres autóm már úgysem lesz:(
(Amit ha vezettem, legyen az 2.5-ös szívódé platós Transporter, vagy Volvo 850 T5 R, úgysem tudtam megállni, hogy ne hergeljem a doromboló nagymacskát)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
1898. Vasút építése Brit Kolumbiában a White Pass hágón, Kanada

1898_building_of_the_railway_through_the_white_pass_trail_british_columbia.png
 
Szabálytalankodás + szándékos veszélyeztetés.
De tényleg, mondjon már valaki csak egy jó okot, hogy az ilyenféle eseteknek miért ne kéne azonnali jogosítványvesztéssel járnia?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Dühítő
  • Tetszik
Reactions: KoviUbi and fishbed
Reggel induláskor legurult a mentolos Nózi cucc az anyós ülésről ezért meg kellett állnom előkotorni (ha fáradtan vezetek időnként ébresztőnek szipkázok belőle 1-1-et).
Közben elzúzott mellettem a fehér kisteher.
Pár perccel később már kurva messziről látszott a füst, azt hittem egy ház ég.



Nem foglalkoztam a dologgal, tettem egy 20 perces kerülőt, és azt is elfelejtettem, hogy a telefonom le van némítva, ezért meglepett, hogy Tatabánya alatt rápillantva 28 nem fogadott hívásom volt.
Tegnap este pont azt mondtam édesanyámnak, hogy mind halandók vagyunk, belém is bármikor belémjöhet valaki és akkor többé nem megyek haza...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kedvenc videóm!

...de a Wartburgnak, Barkasnak elnézem, mert ők szimplán hozott anyagból dolgoztak, de a mai autógyártóknál ez már előre megfontolt szándékkal elkövetett hengerhiány!:hadonaszos:
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0
Reggel induláskor legurult a mentolos Nózi cucc az anyós ülésről ezért meg kellett állnom előkotorni (ha fáradtan vezetek időnként ébresztőnek szipkázok belőle 1-1-et).
Közben elzúzott mellettem a fehér kisteher.
Pár perccel később már kurva messziről látszott a füst, azt hittem egy ház ég.



Nem foglalkoztam a dologgal, tettem egy 20 perces kerülőt, és azt is elfelejtettem, hogy a telefonom le van némítva, ezért meglepett, hogy Tatabánya alatt rápillantva 28 nem fogadott hívásom volt.
Tegnap este pont azt mondtam édesanyámnak, hogy mind halandók vagyunk, belém is bármikor belémjöhet valaki és akkor többé nem megyek haza...
Tök egyenes széles út széles patkákkal. Ezt vajh' hogy hozták össze?
 
 
Szabálytalankodás + szándékos veszélyeztetés.
De tényleg, mondjon már valaki csak egy jó okot, hogy az ilyenféle eseteknek miért ne kéne azonnali jogosítványvesztéssel járnia?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A szabálytalanság bárkivel előfordulhat. Az utána jövő bunkózás kétségbevonja azt, hogy az ember alkalmas közlekedésben résztvenni egész életére vonatkouztatva.
 
Összefoglaló a VW Power Dayrol, jo reszlekkel.

The Verge: Here are the biggest announcements from Volkswagen’s battery event.

A fobb ujdonsagok:
  • unified battery cells,
  • 6 (!) gigafactory melle, 2030-ban már termel, ebbol egy nemet, egy sved foldon, egy valahol portugal-spanyol-francia kornyeken es egy Kelet-Európában (bezony)
  • 50% kapacitasnoveles es arcsokkentes, beteritik a toltoikkel a kontinenseket, csak EUban 18,000 toltopont 2025-re €400M elkoltve rajuk
  • 8000 BP kuton lesz gyorstolto (UK, Németország foleg), cirka 4000 lesz nemet BP es Aral kutaknal (150kW)
  • 2022-tol lesz ketiranyu toltes azaz a solar altal egesz nap begyujtott energiat atlapatolhatod az otthoni rendszeredbe
  • hasonlokeppen lesz mobil EV toltes is, amihez nem kell moge a grid (gondolom, az elejen kb feldobod a telken es a napbol tankolsz, ha el akarsz ugrani egy het utan bevasarolni :D)
  • end game is switching to solid-state batteries

Engem mindebbol a negyedik gyar helye ;)meg a ketiranyu toltes izgat (illetve hogy vegre hajora normalis, onellato rendszert lehet majd szerelni az uj aksikkal. :D)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Kíváncsiságból megnéztem mit lehetne ruszkiktól szürkeimportálni:
(alap modellek árai)

Honda:
CR-V ~10,5 millió ft:
2 vagy 2.4 literes szívómotor (utóbbi legendásan elpusztíthatatlan, hajóktól gyerekvasutakig sok helyen használják).


Suzuki
Vitara / S-cross ~5,3 / ~5,8 millió ft.
1.6 szívó, 1.4 turbó opció, csak összkerékhajtással árulják.


Toyota
Corolla ~6,2 millió
1.6 szívó

Camry ~7,6 millió ft
2.0 szívó

RAV-4
2.0 vagy 2.5 szívó, utóbbi csak összkerékhajtással ~9,2 millió ft


Lada
Vesta
1.8 szívó ~3 millió ft

Stb. lehetne kutakodni, de ami döbbenetes, hogy még a Toyota SEM árul náluk hibridet...
Na meg az állami "roncsért pénzt" kampány keretében aki 10 évnél régebbi autót cserél le, az 450-650 ezer ft-nyi összeget spórolhat az árból.


A nagy VW zöld álmokra meg extra kiváncsi leszek hogyan ütnek vissza ahogy elszabadulnak a nyersanyag, energiaárak.
 
Kíváncsiságból megnéztem mit lehetne ruszkiktól szürkeimportálni:
(alap modellek árai)

Honda:
CR-V ~10,5 millió ft:
2 vagy 2.4 literes szívómotor (utóbbi legendásan elpusztíthatatlan, hajóktól gyerekvasutakig sok helyen használják).


Suzuki
Vitara / S-cross ~5,3 / ~5,8 millió ft.
1.6 szívó, 1.4 turbó opció, csak összkerékhajtással árulják.


Toyota
Corolla ~6,2 millió
1.6 szívó

Camry ~7,6 millió ft
2.0 szívó

RAV-4
2.0 vagy 2.5 szívó, utóbbi csak összkerékhajtással ~9,2 millió ft


Lada
Vesta
1.8 szívó ~3 millió ft

Stb. lehetne kutakodni, de ami döbbenetes, hogy még a Toyota SEM árul náluk hibridet...
Na meg az állami "roncsért pénzt" kampány keretében aki 10 évnél régebbi autót cserél le, az 450-650 ezer ft-nyi összeget spórolhat az árból.
Ezekben az árakban benne van az áfa és a regisztrációs adó?
 
Szerintem ezeket itthon is megkapod kb ennyiért, csak más motorral. Camryt mondjuk nem, mert az csak hybridben van 10+ ért, de a 7,6 így is gyanúsan olcsó.
 
Ezek az ottani ~alap árak.
Mivel "használt" autóként lennének behozva (fél év garázs és 15k km belepörgetve) ezért papíron simán le lehet nyomni az árakat.
Honda CR-V -ből a leggyengébben felszerelt, kézi váltós verzió 1,5 -ös turbó motorral listaáron 10,2 millió. Ha alkuszol egy kicsit, 10 alatt megkapod. És akkor magyar márkakereskedésben vetted, nem kell trükközni, nincs problémád garanciával, stb.
 
Szabálytalankodás + szándékos veszélyeztetés.
De tényleg, mondjon már valaki csak egy jó okot, hogy az ilyenféle eseteknek miért ne kéne azonnali jogosítványvesztéssel járnia?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha rajtam múlna ez nem jogosítvány, hanem szabadságvesztéssel járna. Ezt nem lehet véletlenül, figyelmetlenségből csinálni. Ehhez olyan szintű lelki torzulás és rosszindulat kell, hogy semmi keresnivalója egy civilizált táradalomban. Aki erre a hozzáállásra képes közúton, az képes rá máshol is.