Nem rendszeresitunk mindent amit gyartani fogunk /kiveve ha nagyon jo ajanlatot kapunk./ vagy valami hasonlo volt a cikkbe ;) de abszolut nem biztos hogy ide vonatkozik. Egy haborus helyzetbe meg mindig konnyebb gazolajat szerezni mind hidrogent. De ez nem zarja ki hogy attol nem gyarthatnank.aztan par teherauto lehet beesik kiserleti jellegel. De hogy fejest nem ugranak bele az biztos
Pont az ellenkezője. Te nem olvasol el semmit, csak nyomod mint Negan a csengőt? :D
Azt hangsulyoztak, hogy bizony fejest ugranak egy "forradalmian uj hajtáson" alapuló kerekes harcjarmu kifejlesztesebe (azaz nem az UGV) es ezzel a vilag elvonalaba kerulunk.

Ez innentől nem rocket science:
  • RM kész fuel cell meghajtást arul már egy éve legalább
  • ipari szinten ready, lasd Mercedes teljesen atall ra (=nagyon megeri es megbízható)
  • RM Hungary "forradalmian új hibrid hajtásra" épít kerekes harcjarmuvet
  • a preziken emlitik is a fuel cellt
  • kulon elony, hogy minimalis zajt es hot kelt a fuel cell
  • elektromosrol tudnuk, hogy alkalmatlan ra

Azert ezt nem olyan bonyolult oszzerakni, szerintem ezt meg rezidens orosz ugynokeink is megfejtik...

Hanorus helyzetben meg MA konnyebb dieselt szerezni, de 2030-tol lehetetlen lesz.
 
Annyira nem tiszta ez a robban-e vagy sem, ugyebár a tiszta hidrogén és oxigén (elegendő a levegő oxigéntartalma is) durranógázt alkot.
A hidrogén-oxigén 2:1 arányú keveréke pedig mint tudjuk, hang jelenség kíséretében robbanást okoz. Tűz pedig lesz a kilőtt jármű közelében.
 
Annyira nem tiszta ez a robban-e vagy sem, ugyebár a tiszta hidrogén és oxigén (elegendő a levegő oxigéntartalma is) durranógázt alkot.
A hidrogén-oxigén 2:1 arányú keveréke pedig mint tudjuk, hang jelenség kíséretében robbanást okoz. Tűz pedig lesz a kilőtt jármű közelében.

De tiszta, csak szerintem nem erted, hogyan mukodik a fuel cell engine. :) Az uzemanyagtartalyban pressurized hydrogen van, magaban. Oxigen a levegobol jon es csak kesobb van bekeverve, a hagyomanyos internal combustion motorhoz hasonlo kvazi "egesterben" - kiveve hogy a hagyomanyostol elteroen itt nem eg ill robban semmi, mert szimplan eletromossagot termel, ugye. (Ez a lenyege, hogy igy sokkal tovabb mesz vele, mint barmelyik akkumulatoros eletromossal.)
 
De tiszta, csak szerintem nem erted, hogyan mukodik a fuel cell engine. :) Az uzemanyagtartalyban pressurized hydrogen van, magaban. Oxigen a levegobol jon es csak kesobb van bekeverve, a hagyomanyos internal combustion motorhoz hasonlo kvazi "egesterben" - kiveve hogy a hagyomanyostol elteroen itt nem eg ill robban semmi, mert szimplan eletromossagot termel, ugye. (Ez a lenyege, hogy igy sokkal tovabb mesz vele, mint barmelyik akkumulatoros eletromossal.)
Nem a motorról beszéltem, sőt szerintem krisss sem arra volt kíváncsi, hogy a motorban mi lesz....
Nem a működésével van a baj, a kész hidrogént tárolod valahol, előre egy tartályban (mint a benzin tank, csak benzin helyett H2) nem pedig egyenárammal bontod a kellő mennyiséget vízből, na a hidrogén tartályod kilukad egy páncéltörő gyújtó lőszertől akkor kézcsók, nem 1 lövedéket fognak kilőni a járgányra hanem időben eltérően többet. 2:1 aránynál meg pukkan a hidrogén, nagyot.
 
Nem a motorról beszéltem, sőt szerintem krisss sem arra volt kíváncsi, hogy a motorban mi lesz....
Nem is arrol, hanem a tartalyrol irtam. :)
Nem a működésével van a baj, a kész hidrogént tárolod valahol, előre egy tartályban (mint a benzin tank, csak benzin helyett H2) nem pedig egyenárammal bontod a kellő mennyiséget vízből,
Meg jo. :D :D (FYI a vizes megoldason ugy 25+ evvel ezelott dolgoztam valakikkel, ki is lett talalva a proto, de az istennek nem volt investor megepiteni, pedig mar jol kitalaltam, hogy utana csinalunk egy fuvarozo ceget es felaron visuznk mindent. :D)

na a hidrogén tartályod kilukad egy páncéltörő gyújtó lőszertől akkor kézcsók, nem 1 lövedéket fognak kilőni a járgányra hanem időben eltérően többet.

Egyreszt ugye ahhoz nem kis talalat kell, hogy atusse nem csak a panzelzatot, de a kulon pencelozott uzemanyagtartalyt is, pl egy hk lovedeke, de akkor valoszinuleg eleve ment az egesz jarmu a levesbe, masreszt ha szimplan kilyukad, akkor szimplan elszokik altalaban:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

De ha be is gyullad, akkor siman eleg, ezt mar jo regen tesztelgetik:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Utkozesnel ill akarmilyen fizikai hatasnal logikusan eleve lezarnak a vedelmi rendszerek, ezt ma mar kocsikban is igy csinaljak, es azok azert az 1/100-aba sem kerulnek:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

2:1 aránynál meg pukkan a hidrogén, nagyot.
Egyreszt szerintem egy random mix altalaban nem pukkan, hanem belobban ill "flame out" tortenik, maszreszt sokkal gyorsabban eg, mint a diesel es sokkal kisebb kart is okoz. Ezt 60+ eve leteszteltek mar es dokumentaltak a NASA-nal, nem veletlenul ma is a fo propulsion: https://history.nasa.gov/SP-4404/ch8-6.htm
Ha direkt alliltasz elo "gyuelegyet" (vagy mi magyarul), akkor talan fenyeget ilyesmi, de ez mindenkeppen alacsonyabb valoszinusegu, mint a mostani uzemanyagokkal...
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó
RM és a cseh Ray Service megállapodása
Mondjuk már ideje volt, mivel a konkurenciájuk már két és fél, illetve három és fél évvel ezelot kotot egyességet ezzel a céggel:
https://www.baesystems.com/en/artic...ice-to-support-swedish-mjolner-mortar-program
https://www.rayservice.com/cooperation-between-ray-service-and-general-dynamics-land-systems/
 
Strategiai átalakítás a cegstrukturaban, megszunik a kozbulso AG, mindent kozvetlenul a Group exec teamje fog iranyitai es az ot diviziobol meg hangsulyosabba valik a defense az autos divíziókhoz kepest:

Külön említi a magyar sikert és ugye hogy ez csak a kezdet, A tavalyi €5.8B-rol €8.5B varnak 2025re w/ free operating cash flow of 3-5% of sales mellette.
A biztonsági-vedelmi revenue 2025-re felmegy 70%-ra.

6a00d8341c4fbe53ef0263e98df8b9200b-800wi


Nekem eleg egyértelmű, hogy egyrészt az autógyartasnal sokkal stabilabb a vedelmi piac, pláne most, másrészt a magyar együttműködés valóban megnyithatja a Lynx beszallitasok sorat, harmadrészt ugye Papperger személyesen intézte Marothekkal az egészet és látszik, hogy így szaszor gyorsabban lehet haladni a nagy döntéseknel a vedelmi szektorban.

Az hagyján, de gyakorlatilag leepitik a piston uzletagat, mar most non-core, legacy lett és el fogják adni, de mar 2025-re a belsoegesu temat 20%-ra akarjak szoritani - a cél a teljes CO2-neutralitas 2035-re:


Mondom, jonnek a hybrid fuel cell hajtásos harcjarmuvek es a mi uj 8x8 kerekesunk lesz az elso ilyen design a vilagon. :cool:


Akartok fogadni, hogy a Fidesz bennmarad a Neppartban? :D
 
Strategiai átalakítás a cegstrukturaban, megszunik a kozbulso AG, mindent kozvetlenul a Group exec teamje fog iranyitai es az ot diviziobol meg hangsulyosabba valik a defense az autos divíziókhoz kepest:

Külön említi a magyar sikert és ugye hogy ez csak a kezdet, A tavalyi €5.8B-rol €8.5B varnak 2025re w/ free operating cash flow of 3-5% of sales mellette.
A biztonsági-vedelmi revenue 2025-re felmegy 70%-ra.

6a00d8341c4fbe53ef0263e98df8b9200b-800wi


Nekem eleg egyértelmű, hogy egyrészt az autógyartasnal sokkal stabilabb a vedelmi piac, pláne most, másrészt a magyar együttműködés valóban megnyithatja a Lynx beszallitasok sorat, harmadrészt ugye Papperger személyesen intézte Marothekkal az egészet és látszik, hogy így szaszor gyorsabban lehet haladni a nagy döntéseknel a vedelmi szektorban.

Az hagyján, de gyakorlatilag leepitik a piston uzletagat, mar most non-core, legacy lett és el fogják adni, de mar 2025-re a belsoegesu temat 20%-ra akarjak szoritani - a cél a teljes CO2-neutralitas 2035-re:


Mondom, jonnek a hybrid fuel cell hajtásos harcjarmuvek es a mi uj 8x8 kerekesunk lesz az elso ilyen design a vilagon. :cool:


Akartok fogadni, hogy a Fidesz bennmarad a Neppartban? :D

De jó, majd Karigeri biztos örül.
 
Nézz már be a nemzetközi Lynx topikba, hogy melyik amerikai céggel és miért kötött megállapodást az RM... ;)
Lattam, az is egyertelmuen ugyanebbe az iranyba mutat, de annak mas az oka szerintem: az amerikai tenderre gyakorlatilag mindent Amerikaban kell gyartanod, olyan sok valasztasuk nincs, nem? (Gondolom, nem a Teslaval fognak kozoskodni es toltoket telepiteni a Lynxhez. :D)

Zalában is ott vannak már a szomszédban... :rolleyes:

Ja persze, az vilagos, de a fuel cell resze az a sajatjuk szerintem (amit a Merci is nemreg atvett toluk.)
 
"Az ütemtervnek megfelelően épül Zalaegerszegen, az északi ipari parkban, a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya melletti 40 hektáros területen, 60 milliárd forintos beruházással a Rheinmetall óriásvállalat új gyára, amely 500 új munkahelyet teremt majd... "

160466030_4165164393493876_6558843763208181248_o.jpg

160326742_4165164400160542_7813540520328077939_o.jpg

159979116_4165164216827227_2130811063287257605_o.jpg