Civil repüléssel kapcsolatos témák

Ez egy nem túl hosszú repülés volt, de a végén szép a mentés:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Első nézésre azt hittem a moci elgyengült és azért szálltak le, de
utána olvastam Link és aznap ez volt a 3. repülés és a moci beadta az unalmast .

A moci egy az egyben leállt, ez szépen látszódik műszeren ahogy lefekszik a mutató szinte rögtön.
A legfelső sorban a jobb szélső műszer (amiben két kifli van a domború feléve összeforgatva :D)
ott a bal kifli a motor fordulatszám és a jobb a rotor fordulatszám.

Autórotációval sikerült leraknia.
 
LAST EVER BUILT AIRBUS A380 LOW PASS AND Wing Wave during FIRST FLIGHT] TOULOUSE Blagnac

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and BJani
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez így tök jó, csak hiányzik belőle az a csodálatos érzés, mikor a TSAT miatt csinálhatod az egészet nem kicsit sietve, beleértve a departure briefinget is :D

Viszont talán ami jobb lett volna a végén, főleg a flszálláshoz, ha két ember csinálja, megosztva rendesen a feladatokat, hogy lássa a néző mi is az az MCC, a kooperáció a személyzet tagjai között. Így nem jön át az, hogy ez mennyire failsafe tud lenni, az állandó crosscheck és checklistek miatt - közel sem ennyire direktbe jön egyik a másik után, viszont a flow meg sokkal szebben végigmegy.
Pl. a felszállásnál, mikor (nálunk) 80-nál a PM (aki segíti a repülő pilótát) mondja sebességet, annak oka nem csak a PF (aki repül) tájékoztatása, hanem, hogy csekkolja, nem-e eszméletlen, ha nem válaszol vissza ("80 knots" - "checked").

Mindenesetre jó, hogy ebbe az irányba is elmentek, erre külön csatorna is mehetne (flight deck).
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
77820_auraaeroeracauraaero_414027.jpg


France’s Aura Aero unveils 19-seat electric aircraft development plan....

19-seat electric-powered regional aircraft maiden flight of the 19-seat transport in 2024 for service entry in 2026.
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szerintem az egyik legszebb polgári repülőgép. Főleg a wingletes 300-as!


Megosztott első helyen még az MD-11 és az A350. :)
 
Wall Street Journal: The Flawed Inspection Process Under Scrutiny in Boeing 777 Engine Failures | WSJ.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Szerintem az egyik legszebb polgári repülőgép. Főleg a wingletes 300-as!

Megosztott első helyen még az MD-11 és az A350. :)

Egyértelműen a 757-es a legszebb, bár nekem inkább a -200-as verzió áll a szívemhez közelebb. :D
Karcsú törzs, hosszú lábak, szép nózi, jó erős hajtóművek, tág performance határok, mi kell még? ;)

A 350-es teste szép, de a nózija szerintem nagyon csúnyácskára sikeredett.
 
Egyértelműen a 757-es a legszebb, bár nekem inkább a -200-as verzió áll a szívemhez közelebb. :D
Karcsú törzs, hosszú lábak, szép nózi, jó erős hajtóművek, tág performance határok, mi kell még? ;)

A 350-es teste szép, de a nózija szerintem nagyon csúnyácskára sikeredett.
Nekem a régiek közül a de Havilland Comet tetszik, az újabbak közül a B747 Jumbo... :)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.