[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce


Néhány érdekesebb rész az írásból:


" A németek részéről a helyszíni műszaki támogatás december 15-én megszűnt, azóta önállóan dolgozunk.

Az Airbus részéről az év közepéig egy nagy tapasztalatú (francia) pilóta segíti a munkát Szolnokon. Bár civilként dolgozik, katonai múltja segíti abban, hogy megértse, mire van szüksége a honvédségi helikoptervezetőknek.

A B1-es (sárkány-hajtómű) és B2-es (avionika) tanfolyamok 5-5 csoport, összesen 80 fő németországi képzésével befejeződtek.


A repülőműszakiak HForce képzése még hátra van, a koronavírus-járvány miatt tolódott, de még a tavasszal sor kerül rá.

A következő jelentős előrelépés a HForce fegyverrendszerrel való ismerkedés lesz a nyáron. Júniustól folyamatosan érkeznek a német oktatók és velük kezdik
a szolnokiak az elméleti, majd a lövészetekkel járó gyakorlati felkészülést.


Dajka Attila őrnagy - a típuson eddig legtöbbet, 400 órát repült helikoptervezető.

Ahogy az tavaly is elhangzott, a honvédség kétfős személyzettel tervezi használni a típust.

A H145M kiképzési repüléseket alapvetően hétfőtől csütörtökig szervezik, naponta két váltással reggeltől estig repülnek a gépek.

További feladat a kiépített határszakasznak a felderítőkkel közösen végrehajtott ellenőrzése. Ez alapvetően vizuálisan történik, de mivel már vannak kiképzett emberek a szenzorrendszer használatára, így annak kameráit is bevonhatják a felderítésbe. A kutató-mentő szolgálat ellátására való felkészülés várhatóan párhuzamosan történik majd a jelenlegi rendszerrel és a továbbiakról a tapasztalatok alapján döntenek.


"...a fedélzeti rendszerek bonyolultsága. A szolnokiakat oktató francia pilótának nagy tapasztalata van, mégis a mai napig előfordul, hogy olyan újabb dologgal találkozik, hogy inkább elolvassa az üzemeltetési utasítást. Ráadásul ott vannak a kiegészítő berendezések, amelyek üzemeltetése szerteágazó. Csak a szenzortoronynak három kamerája van, hat üzemmóddal. Külön szakma úgy működtetni, hogy az azzal készült videofelvétel értékelhető legyen. Ráadásul a németek sem tudnak mindent elmondani a rendelkezésre álló idő alatt. Olyan titkok vannak még ebben a helikopterben, amelyeket az üzemeltetési utasítások állandó tanulmányozása és a rendszerek használata közben ismernek meg a hajózók."

Ez a (02) gép repült egyébként a legtöbbet, már 500 óra felett jár.

Nem számítottunk rá, hogy az időjárás változásaira ennyire érzékeny lesz a régi típushoz képest. A párás időt nehezen viseli, és a sok elektronika miatt megérzi a gép, ha nem szellőzik a tároló hely.

Az első megmérettetés az volt, amikor az igazi téli időjárás bejött, ugyanis a típuson nincsen jégtelenítő rendszer. "
 
Elolvastam, de nem találom benne sehol azt ahol azt írják, hogy mindez --->
Nem számítottunk rá, hogy az időjárás változásaira ennyire érzékeny lesz a régi típushoz képest. A párás időt nehezen viseli, és a sok elektronika miatt megérzi a gép, ha nem szellőzik a tároló hely.

Az első megmérettetés az volt, amikor az igazi téli időjárás bejött, ugyanis a típuson nincsen jégtelenítő rendszer. "


csak vicc, nem igaz.
 
Elolvastam, de nem találom benne sehol azt ahol azt írják, hogy mindez --->
Nem számítottunk rá, hogy az időjárás változásaira ennyire érzékeny lesz a régi típushoz képest. A párás időt nehezen viseli, és a sok elektronika miatt megérzi a gép, ha nem szellőzik a tároló hely.

Az első megmérettetés az volt, amikor az igazi téli időjárás bejött, ugyanis a típuson nincsen jégtelenítő rendszer. "


csak vicc, nem igaz.
Leírja hogy mi volt a probléma és hogy hogyan oldják meg az új hangárkomplexum felépüléséig.
 
Leírja hogy mi volt a probléma és hogy hogyan oldották meg az új hangárkomplexum felépüléséig.
ez nem nagy gond szerintem, most érted, mit kell meglepődni hogy egy modern nyugati gép picivel igényesebb mint a szovjet vas? grifnél mikor jöttek a h135-ök ugyan ez volt kezdetben a gond szóval nem meglepetés. Nincs semmi baj, csaka ttól félek hogy ezért most pár vészmadár majd itt már figyeld meg hogy fogja temetni a heliket... (remélem nem)
 
Köszi, jó interjú.
Várom a H225M, PZH2000, Leopard2A7+HU, CG4, BREN2, Lynx, Gidrán, RGW, FN és Spike interjúkat is! :)
Felkészül: MRLS, L39NG.
 
Köszi, jó interjú.
Várom a H225M, PZH2000, Leopard2A7+HU, CG4, BREN2, Lynx, Gidrán, RGW, FN és Spike interjúkat is! :)
Felkészül: MRLS, L39NG.

Szórád Tamás (=Aeromagazin) csak repülő eszközökről ír. A szárazföldi technikánál szerintem nincs olyan újságíró, aki az eddigi munkája alapján akkora bizalmat kapna a katonák részéről, hogy ilyen cikket tudjon írni. Így csak a Honvedelem.hu/Magyar honvédból juthatunk majd információhoz.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Szórád Tamás (=Aeromagazin) csak repülő eszközökről ír. A szárazföldi technikánál szerintem nincs olyan újságíró, aki az eddigi munkája alapján akkora bizalmat kapna a katonák részéről, hogy ilyen cikket tudjon írni. Így csak a Honvedelem.hu/Magyar honvédból juthatunk majd információhoz.
Az Airbusnak van PR ügynökségi partnere Magyarországon, akik ápolják a H145""M"" hírnevét, ennyi.
 
Szórád Tamás (=Aeromagazin) csak repülő eszközökről ír. A szárazföldi technikánál szerintem nincs olyan újságíró, aki az eddigi munkája alapján akkora bizalmat kapna a katonák részéről, hogy ilyen cikket tudjon írni. Így csak a Honvedelem.hu/Magyar honvédból juthatunk majd információhoz.
Okés, persze, általánosságban írtam ezt.
 
ez nem nagy gond szerintem, most érted, mit kell meglepődni hogy egy modern nyugati gép picivel igényesebb mint a szovjet vas? grifnél mikor jöttek a h135-ök ugyan ez volt kezdetben a gond szóval nem meglepetés. Nincs semmi baj, csaka ttól félek hogy ezért most pár vészmadár majd itt már figyeld meg hogy fogja temetni a heliket... (remélem nem)
Jaaaaaaajj mi lesz ezekkel a helikkel a reggeli felszálló párában!!!! :D :D
 
  • Vicces
Reactions: fedett_mókus
Kínos...zuhant már le magyarországon helikopter jegesedés miatt...
Repüléstudományi közlemények - 12. évf. 29. sz. (2000/1.) (epa.uz.ua)

Az év hat hónapjában bármikor előfordulhat ilyen időjárási helyzet...
A havat meg a hideget azt birja... :cool: :
78383d7d663ef64d1082a4223ece2f9e.jpg

b6b6d0e80016922c9308fc67f5953c27.jpg

d62fa17cd014ef3418958c4aa031102e.jpg