Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Sőt, a villanyautók megjelenéséig, csak vészhelyzetben avatkozott be az állam, mint amikor a Trianon által megcsonkított vasutakat beolvasztotta a MÁV-ba...
Azon kivül maximum olyan adminisztrációs segítséget kaptak, mint a 2008-9 környékén a budapesti szmogriadó alatt a hibridek mentesültek a páros/páratlan kitiltás alól.
Hat, a lovasutnal nem volt valos veszely, hogy loszarba fullad a vilag (ti. "manure" story), de most kenytelenek vagyunk minel elobb felszamolni a fosszilis belsoegesu motorokat, hogy valahogy megprobalnuk visszarangatni a klimat az osszeszakadas szelerol.
 
Anyamnesirass, Voltswagen... :D


Persze csak PR trukk volt, amit egybol sejteni lehetett - latszik, hogy az amerikai sajto kukkot nem ert a nemet ill az europai tradíciók ertekebol, itt minden eldobhato, igy kepesek voltak komolyan venni ezt a marhasagot (raadasul harom nappal aprilis elseje elott): https://www.wsj.com/articles/messag...agenheadquarters-says-not-so-fast-11617120111
 
Hat, a lovasutnal nem volt valos veszely, hogy loszarba fullad a vilag (ti. "manure" story), de most kenytelenek vagyunk minel elobb felszamolni a fosszilis belsoegesu motorokat, hogy valahogy megprobalnuk visszarangatni a klimat az osszeszakadas szelerol.
Ez dumának jó, de ameddig szénné van dotálva - pun intended - az összes "zöld" erőmű és a villamos részénél pótcselekvések vannak jelenleg az egyik lószart a másikra cseréljük csak. Ameddig a világ tekintélyes hányada atomenergia ellenes addig és csak röhögök / dühöngök ezen.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Hat, a lovasutnal nem volt valos veszely, hogy loszarba fullad a vilag (ti. "manure" story), de most kenytelenek vagyunk minel elobb felszamolni a fosszilis belsoegesu motorokat, hogy valahogy megprobalnuk visszarangatni a klimat az osszeszakadas szelerol.

Nemzetközi hajózás olyan mennyiségű kén-dioxidot (igen KÉN) tol a légkörbe amihez képest az összes szárazföldi jármű csak kerekítési hiba.
Nem véletlenül a szén-dioxidra szálltak rá amit intenzív erdősítéssel meg lehetne fogni, a hajóknak menniük kell különben nem lenne iphone, ződ energia, vegán kaja...
 
Nemzetközi hajózás olyan mennyiségű kén-dioxidot (igen KÉN) tol a légkörbe amihez képest az összes szárazföldi jármű csak kerekítési hiba.
Nem véletlenül a szén-dioxidra szálltak rá amit intenzív erdősítéssel meg lehetne fogni, a hajóknak menniük kell különben nem lenne iphone, ződ energia, vegán kaja...
Ez nem egeszen igy van. Valoban az is nagy szam, de egyreszt peldaul az airline industry siman ugyanannyit szennyez, masreszt a ketto egyutt is max 5-6% az egesznek, mig pl az emberek altal okozott kibocsatas 10-12% korul van.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Komolyan mondom annyi Darwin díja pályázó bringást, mint futárt keveset látni...
Ok, hogy nem szállt le a bringáról áttekerés közben, de bazdmeg te hülye ezért kéne MEGÁLLNI előtte. Az, hogy meg úgy ment át, hogy jobbra sem nézett az isten barma...

Nem véletlenül van az, hogy ha futár van a közelemben, akkor próbálom elkerülni őket, félelmetesen mit művelnek az úton és járdán is.
Elvileg egy területre beosztva dolgoznak, de basszák meg egyet nem láttam volna, aki ismerné az utca hálózatot amerre dolgozik. Jönnek szembe minden utcán, ahol nem lenne szabad. Láttam olyan idiótát, aki fogta a telefonját és úgy tekert a JÁRDÁN.

Ennyire szellemi hadirokkant, hogy nem tudja a legközelebbi utca alapján megjegyezni, hogy hova kell menni?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Hat, a lovasutnal nem volt valos veszely, hogy loszarba fullad a vilag (ti. "manure" story), de most kenytelenek vagyunk minel elobb felszamolni a fosszilis belsoegesu motorokat, hogy valahogy megprobalnuk visszarangatni a klimat az osszeszakadas szelerol.

Nem a belsőégésű motor a probléma, hanem az üzemelő nagyságrend.
Az üzemelő nagyságrend pedig a fogyasztó emberek lélekszáma miatt probléma.
Nem volt probléma - legfeljebb helyi szinten - az 1900-as évek első évtizedeiben, s nem lenne probléma hétmilliárd emberrel sem - lásd még emlős állatfajok össz egyedlétszáma - ha az emberiség az ipari forradalom előtti életmódon élne.
 
Nem a belsőégésű motor a probléma, hanem az üzemelő nagyságrend.

Azért vessünk már egy pillantást arra is, hogy milyen szabványoknak is kell ma megfelelni, meg minek kellett 1990 körül... három évtized töredékére csökkent a károsanyag kibocsátás, végtelenbe közelítő munkaóra és pénzt öltek bele, erre a barmok irreális limiteket szabva olyan hasraütésszerűen megállapított határértékeket szabnak, ami belsőégésű motorral egyszerűen nem teljesíthető... és ezzel nem csak az autóipart nyírják ki, de az egyéni közlekedési lehetőségéket is, mert rengetegen nem fogják tudni megfizetni az árát (vagy Mad Max szerű kendácsolás kezdődik a még forgalomban lévő, megfizethető járművek életben tartására).

euronormen.png
 
Nem a belsőégésű motor a probléma, hanem az üzemelő nagyságrend.
Az üzemelő nagyságrend pedig a fogyasztó emberek lélekszáma miatt probléma.
Nem volt probléma - legfeljebb helyi szinten - az 1900-as évek első évtizedeiben, s nem lenne probléma hétmilliárd emberrel sem - lásd még emlős állatfajok össz egyedlétszáma - ha az emberiség az ipari forradalom előtti életmódon élne.
A valaszom arra az ostobacska whatabout kommentre volt valasz, hogy bezzeg a lovasutrol nem kellett allami osztonzo a belsoegesu mmotorra - nem, mert nem fenyegetett, hogy loszarba fulladunk, viszont a motorok kibocsatasa konkretan azzal fenyeget, hogy megdoglunk (es ennek resze a mennyiseguk is, igen.)
 
A valaszom arra az ostobacska whatabout kommentre volt valasz, hogy bezzeg a lovasutrol nem kellett allami osztonzo a belsoegesu mmotorra - nem, mert nem fenyegetett, hogy loszarba fulladunk, viszont a motorok kibocsatasa konkretan azzal fenyeget, hogy megdoglunk (es ennek resze a mennyiseguk is, igen.)
Ez hiányos ismeretekre utal, a nagyvárosok fuldoklottak a lószarban:
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Ez hiányos ismeretekre utal, a nagyvárosok fuldoklottak a lószarban:

...nem, nem hianyosak, hanem nagyon is pontosak, olvasd ujra, direkt emlitettem a peldat - ugyanis nem fuldoklottak, maximum kepletesen, mert sok volt belole es pont erre utaltam ti. hogy a ICE autoktol viszont konkretan megfulladnank a vegere (gy.k.: nem direkt a kipufogogaztol, hanem a klimavaltozas kapcsan.)


Itt szinte mindenkinek egeszen fundamentalis ertelmezesi problemai vannak?
Komolyan, mintha valami altalanosban kellene elmagyaraznom a derivalast...
 
...nem, nem hianyosak, hanem nagyon is pontosak, olvasd ujra, direkt emlitettem a peldat - ugyanis nem fuldoklottak, maximum kepletesen, mert sok volt belole es pont erre utaltam ti. hogy a ICE autoktol viszont konkretan megfulladnank a vegere (gy.k.: nem direkt a kipufogogaztol, hanem a klimavaltozas kapcsan.)


Itt szinte mindenkinek egeszen fundamentalis ertelmezesi problemai vannak?
Komolyan, mintha valami altalanosban kellene elmagyaraznom a derivalast...
Urine, of course ... soaked the streets. There was an experiment in Piccadilly with wood paving in the midcentury and it was abandoned after a few weeks because the sheer smell of ammonia that was coming from the pavement was just impossible. Also the shopkeepers nearby said that this ammonia was actually discoloring their shop fronts as well.
 
Urine, of course ... soaked the streets. There was an experiment in Piccadilly with wood paving in the midcentury and it was abandoned after a few weeks because the sheer smell of ammonia that was coming from the pavement was just impossible. Also the shopkeepers nearby said that this ammonia was actually discoloring their shop fronts as well.

Which is still not suffocating or dying (and especially not at a global scale, due to tsunamis or the lack of food or even oxygen after the vegetation died out due to a sharp rise in temperature, thanks to CO2, CH4 etc emissions and the resulting greenhouse effect.)
 
hogy a ICE autoktol viszont konkretan megfulladnank a vegere (gy.k.: nem direkt a kipufogo
A villanyautó előállításának semmivel sem kisebb a karbonlábnyoma, mint a belsőégésűnek. Üzemeltetés detto. Volt már itt a topikban is több számolás, hogy egy villanyautó hány 100 ezer km után kezd jobb lenni ebben, mint egy belsőégésű.

Borzasztóan naiv elgondolás, hogy majd azzal mentjük meg a seggünk, hogy egyfajta termék fogyasztásáról átállunk egy másikéra.

A klímaváltozás nem egy leküzdendő, külső hatás, hanem a fogyasztás következménye. Ezt nem lehet fogyasztással mérsékelni, csak a céges marketing szerint.
 
A villanyautó előállításának semmivel sem kisebb a karbonlábnyoma, mint a belsőégésűnek. Üzemeltetés detto. Volt már itt a topikban is több számolás, hogy egy villanyautó hány 100 ezer km után kezd jobb lenni ebben, mint egy belsőégésű.
Egen, ezeket a nagy kavarasokat mindig csak atugrom, mert nincs energiam minden zoldseget kijavitani... mit szeretnel levezetni, hogy mennyi CO2 vagy mennyi CH4 jon ki mondjuk evi 50 millio uj ICE kocsibol illetve mennyi ugyanannyi uj elektromosbol, plane utana a kovetkezo 10 ev alatt ebbol-abbol?
Nosza.

Borzasztóan naiv elgondolás, hogy majd azzal mentjük meg a seggünk, hogy egyfajta termék fogyasztásáról átállunk egy másikéra.

Az meg egyenesen hulyeseg, hogy akkor inkabb meg se probaljuk.

A klímaváltozás nem egy leküzdendő, külső hatás, hanem a fogyasztás következménye. Ezt nem lehet fogyasztással mérsékelni, csak a céges marketing szerint.

Ez az "egyetlen silver bullet a megoldas" a tipikus laikus elkepzeles. Szo nincs ilyenrol, mint minden komplex problemanak, ennek is multi-prone megoldasa van, annak egyik eleme az ICE autok eltuntetese.
 
Which is still not suffocating or dying (and especially not at a global scale, due to tsunamis or the lack of food or even oxygen after the vegetation died out due to a sharp rise in temperature, thanks to CO2, CH4 etc emissions and the resulting greenhouse effect.)
A kocsiktól sem fulladunk meg. Nem jó, de nem fulladunk meg.

Az elmúlt 30 évhez képest a városi levegőben a fő szennyező gyak. a szálló por maradt.
Ehhez képest a régi házak tudod, hogy mitől lettek feketék? Na? Segítsek?

A villanyautó jelen formájában gyakorlatilag semmire sem megoldás.