[HUN] Airbus Helicopters Hungary Kft.

Ilyenkor szólhatna a szerkesztő és előre küldünk be kérdéseket.!!! ;)
Úgy is csak olyan kérdésekre válaszolnak, amire azt lehet válaszolni, amit a kommunikációs szakértők által megírt MTI közleményben már elolvashattál. És hogy biztosra menjenek, a kérdéseket is megírják előre a műsorvezetőnek/kérdezőnek. Kb. 8 percbe nem sok minden fog beleférni szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Ott van ez az előző hozzászólásomban ez a videó is... ;)

Van benne egy mondat hogy gyár+felületkezelő üzem épült...

"A gyár szomszédságában a magyar állam létrehozza az STU Repüléstechnológiai Felületkezelő Kft. üzemét, mely kulcsszerepet játszik az alkatrészek előállításának technológiai folyamatában."

(Erről az
STU kft-ről már 2020 januárja óta hallottunk, de nem tudtuk hogy jön majd be a képbe.)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha vmit elbaszunk Gyulán, azt a nemzetközi hírekből fogjuk hallani. :D

A Maróth által említett 3 nagy európai hadiipari projektből kettőben sztem bent leszünk. Helikopter pipa, tank sanszos, a vadászgép érdekes, mert ott a Saab mintha külön utakon mozogna, de gondolom cél, mind a háromra rácsatlakozni, ha már mondta.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha vmit elbaszunk Gyulán, azt a nemzetközi hírekből fogjuk hallani. :D

A Maróth által említett 3 nagy európai hadiipari projektből kettőben sztem bent leszünk. Helikopter pipa, tank sanszos, a vadászgép érdekes, mert ott a Saab mintha külön utakon mozogna, de gondolom cél, mind a háromra rácsatlakozni, ha már mondta.
Ott volt benne a videó a cikkben amit linkeltem...
 
szóval mégsem kukázták a dedikált harci-támadó helikopter koncepciót ! szuper.
A Spirit FM-es riport ellenére nincs szó "harci-támadó" helikopterről.
Itt az NGRC programról van szó (másik link), ami tulajdonképpen a NH90/H175/H215M/H225M/AW149/AW189 utódja lenne, mire elkészül. Egy össz-európai medium multirole helikopter. Ha fegyvert tudni is fog hordozni, nem dedikált harci helinek készül.
Ha tippelni kellene, akkor az X6-os program felmelegítése is lehet a dologból. Ott elvileg már nehéz helikopterről volt szó, de az inkább határeset - már amennyi kiderült róla.
 
Valószínűleg elírás lehet. Az MTI rontotta el. Mindenkinél ez szerepel, aki az MTI hírt vette át.





MNO: 2021.05.06.
Vezető szerepe lesz Magyarországnak a repülőgépipari szektorban...


A mai MNO cikkben sikerült végre helyesen leírni hogy 18 H145M gépet adtak át eddig...


MNO:2021.05.08.
Magyarország felkerül a repülőgépipar világtérképére

"Az Airbus Helicopters jelenleg a gyártási folyamat áramvonalasításán dolgozik, és a különböző feladatokat úgy igyekszik elosztani, hogy megszűnjenek a párhuzamosságok, de a bérköltségek is a versenyképes szinten maradjanak. Magyarország tökéletesen beleillik ebbe az üzleti stratégiába: amellett, hogy magas minőségű a munkaerő, megfizethetők a munkabérek, továbbá nincsenek nagy földrajzi vagy kulturális távolságok. "

"...mivel az Airbus Helicopters az Airbus kereskedelmi repülőgépei számára is gyárt például ajtókat, ezeket az alkatrészeket is gyártjuk majd Gyulán."



Következő generációs európai katonaihelikopter-család kifejlesztése:
"Az Airbus Helicopters vezető szerepet játszik ebben a nemzetközi erőfeszítésben. Mivel a Gyulán alapított vegyesvállalatunk jövőre munkába áll, a kormánynak értékes eszköz lesz a kezében, hogy hozzájáruljon ehhez a programhoz. Ezért magától értetődik, hogy a projektben részt veszünk."

H225M: "Az első gép rövidesen a végszerelés fázisába kerül. Remélem, a nyáron lehetőségünk lesz arra, hogy megmutassuk a nyilvánosságnak."


A magyarországi szerviz és javítóbázis: semmi konkrét infó, inkább csak mellébeszélés. De utalnak a cikk végén további együttműködésre.
 
MNO: 2021.05.06.
Vezető szerepe lesz Magyarországnak a repülőgépipari szektorban...


A mai MNO cikkben sikerült végre helyesen leírni hogy 18 H145M gépet adtak át eddig...


MNO:2021.05.08.
Magyarország felkerül a repülőgépipar világtérképére

"Az Airbus Helicopters jelenleg a gyártási folyamat áramvonalasításán dolgozik, és a különböző feladatokat úgy igyekszik elosztani, hogy megszűnjenek a párhuzamosságok, de a bérköltségek is a versenyképes szinten maradjanak. Magyarország tökéletesen beleillik ebbe az üzleti stratégiába: amellett, hogy magas minőségű a munkaerő, megfizethetők a munkabérek, továbbá nincsenek nagy földrajzi vagy kulturális távolságok. "

"...mivel az Airbus Helicopters az Airbus kereskedelmi repülőgépei számára is gyárt például ajtókat, ezeket az alkatrészeket is gyártjuk majd Gyulán."



Következő generációs európai katonaihelikopter-család kifejlesztése:
"Az Airbus Helicopters vezető szerepet játszik ebben a nemzetközi erőfeszítésben. Mivel a Gyulán alapított vegyesvállalatunk jövőre munkába áll, a kormánynak értékes eszköz lesz a kezében, hogy hozzájáruljon ehhez a programhoz. Ezért magától értetődik, hogy a projektben részt veszünk."

H225M: "Az első gép rövidesen a végszerelés fázisába kerül. Remélem, a nyáron lehetőségünk lesz arra, hogy megmutassuk a nyilvánosságnak."


A magyarországi szerviz és javítóbázis: semmi konkrét infó, inkább csak mellébeszélés. De utalnak a cikk végén további együttműködésre.

Érdekes egybeesés, hogy Maróth Gáspár a Spirit FM-es interjúban épp arról beszélt, hogy ha lezuhan egy-két helikopter az mennyire rontja a gyártó megítélését és utána milyen nehéz már abból a típusból utána gépeket eladni. Ebben a cikkben meg előkerül a Super Puma fő reduktorának hibája (2016), mint téma...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány
MNO: 2021.05.06.
Vezető szerepe lesz Magyarországnak a repülőgépipari szektorban...


A mai MNO cikkben sikerült végre helyesen leírni hogy 18 H145M gépet adtak át eddig...


MNO:2021.05.08.
Magyarország felkerül a repülőgépipar világtérképére

"Az Airbus Helicopters jelenleg a gyártási folyamat áramvonalasításán dolgozik, és a különböző feladatokat úgy igyekszik elosztani, hogy megszűnjenek a párhuzamosságok, de a bérköltségek is a versenyképes szinten maradjanak. Magyarország tökéletesen beleillik ebbe az üzleti stratégiába: amellett, hogy magas minőségű a munkaerő, megfizethetők a munkabérek, továbbá nincsenek nagy földrajzi vagy kulturális távolságok. "

"...mivel az Airbus Helicopters az Airbus kereskedelmi repülőgépei számára is gyárt például ajtókat, ezeket az alkatrészeket is gyártjuk majd Gyulán."



Következő generációs európai katonaihelikopter-család kifejlesztése:
"Az Airbus Helicopters vezető szerepet játszik ebben a nemzetközi erőfeszítésben. Mivel a Gyulán alapított vegyesvállalatunk jövőre munkába áll, a kormánynak értékes eszköz lesz a kezében, hogy hozzájáruljon ehhez a programhoz. Ezért magától értetődik, hogy a projektben részt veszünk."

H225M: "Az első gép rövidesen a végszerelés fázisába kerül. Remélem, a nyáron lehetőségünk lesz arra, hogy megmutassuk a nyilvánosságnak."


A magyarországi szerviz és javítóbázis: semmi konkrét infó, inkább csak mellébeszélés. De utalnak a cikk végén további együttműködésre.
Sztem a szervizbázis egyeztetés alatt van., ezért hümmögtek.
Viszont milyen további Airbus beszerzés várható, amire az mno rákérdezett és Maróth folyamatban lévő ügyként nem kommentálta?? Csak nem lesz mégis harci heli???

Ezentúl nekem volt több érdekesség a cikkben.

Spike
A típus kapcsán várható további együttműködés a gyártóval, például a fegyverzetintegráció terén?

M. G.: – A H145M HForce fegyverzet rendszerének nemzetközi tesztelését jelentős részben magyarországi lőtereken végezték el 2017-ben és 2018-ban. Mivel ez a rendszer nyitott architektúrájú, az alkalmazó és a gyártó együttműködése folyamatos. Ez természetesen vonatkozik új képességek integrálására is, ahogy egy ilyen platform több évtizedes szolgálata alatt új követelmények jelennek meg. Azt is meg kell említeni, hogy rövidesen megkezdődik a szolnoki helikopteres katonák kiképzése a fegyverrendszer alkalmazására.


H225M jön nyáron bemutatóra is.
Augusztusban, a kecskeméti repülőnapon is szeretnénk egy hasonló gépet bemutatni
 
Sztem a szervizbázis egyeztetés alatt van., ezért hümmögtek.
Viszont milyen további Airbus beszerzés várható, amire az mno rákérdezett és Maróth folyamatban lévő ügyként nem kommentálta?? Csak nem lesz mégis harci heli???

Ezentúl nekem volt több érdekesség a cikkben.

Spike
A típus kapcsán várható további együttműködés a gyártóval, például a fegyverzetintegráció terén?

M. G.: – A H145M HForce fegyverzet rendszerének nemzetközi tesztelését jelentős részben magyarországi lőtereken végezték el 2017-ben és 2018-ban. Mivel ez a rendszer nyitott architektúrájú, az alkalmazó és a gyártó együttműködése folyamatos. Ez természetesen vonatkozik új képességek integrálására is, ahogy egy ilyen platform több évtizedes szolgálata alatt új követelmények jelennek meg. Azt is meg kell említeni, hogy rövidesen megkezdődik a szolnoki helikopteres katonák kiképzése a fegyverrendszer alkalmazására.


H225M jön nyáron bemutatóra is.
Augusztusban, a kecskeméti repülőnapon is szeretnénk egy hasonló gépet bemutatni
Nem emlékszel rá, hogy 2017-2018-ban a Bakonyban is tesztelték a prototípust? De voltak vele Svédországban is.
A román prezentációban azt mondta a gyártó embere, hogy kb. 2 év múlva lehet bevethető a Spike a típusról.
 
Vajon ez a 2040-es, közös, európai helikopter-fejlesztés már az a nagy "helikopter-ipari" projekt, amit tavaly belengettek? Mert arról nem volt szó egyik eheti interjúban sem (, amennyiben jól emlékszek).
 
Már pontosan nem tudom visszaidézni, hogy melyik cikkben vagy intejúban (asszem a Spirit-esben) volt egy másik utalás is. Megjegyezte, hogy a gyulai gyár x (asszem 200) főnek fog megélhetést biztosítani, de korabban egy y számot mondott. Erre a riporter rákérdezett, hogy nem y számról volt szó? Erre Maróth mondta, hogy a különbség egy olyan üzemhez kapcsolódik, ami még nem nyilvános.
(Bocs, a nem pontos számokért, de telefonról nyomom most...)
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Pogány
Már pontosan nem tudom visszaidézni, hogy melyik cikkben vagy intejúban (asszem a Spirit-esben) volt egy másik utalás is. Megjegyezte, hogy a gyulai gyár x (asszem 200) főnek fog megélhetést biztosítani, de korabban egy y számot mondott. Erre a riporter rákérdezett, hogy nem y számról volt szó? Erre Maróth mondta, hogy a különbség egy olyan üzemhez kapcsolódik, ami még nem nyilvános.
(Bocs, a nem pontos számokért, de telefonról nyomom most...)

200 fő az Airbus gyárban + 50 fő a felületkezelő gyárban (állami tulajdonú STU kft.)
 
Ehhez fogunk csatlakozni vagy más projektről volt szó?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Koleszkaja
Ehhez fogunk csatlakozni vagy más projektről volt szó?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha azok ott alul véletlenül elfordított magyar zászlók és nem olaszok akkor igen , amúgy meg én úgy láttom hogy ez egy leosztott projekt

Szerk:
Bár most így jobban megnézve pont a forgó szárnyak gyártására nincs senki megjelölve , szóval így nézve már elég esélyes hogy ez az a projekt