Egyreszt nem gond, mach 20 felett is mennek regen dolgok, masreszt a random manoverezes teszi lehetetlenne a talalkozasi pont folyamatosan elore kiszamitasat es a mar levegoben levo interceptor palyakorrekcioit.Akkor a sebesség nem gond az elfogásnál, hanem a manoverezés?
Nekem maga a M10 koruli sebesség tunt megoldhatatlan feladatnak, de közben kiderült, hogy az nem gond, ill nem is ilyen sebességgel ér célba.
Semmi ilyet nem irt senki. Tippelgetnek itt paran mindenfele teves alapfeltetelezesek alapjan, ami ugye pont annak kedvez, amit vegeredmenynek kihoznak... valosagban senki nem tud semmit, aki meg tud is valamennyit - Pentagon stb -, azok mind nyiltan beszelnek arrol, hogy nincs semmifele protokoll ilyesmire, mert nincs hozza eszkozpark sem.Értem, hogy a fizikai, matematikai számítások alapján jó esélyekkel le lehet szedni,
ahogy azt is, hogy nem tudunk pontos adatokat behelyezni az egyenletbe.
Kihoztam X-re.
Ez lehet, hogy így van, de én nem értem, hogyan lehet 10-20Mach-nál random manőverezni, ha a Mig-25 ésa Blackbird fordulósugara is több tíz km-es volt maximális magasságon/sebességnél. Lemaradtam valamiről, majd jól visszaolvasok, amint lesz lehetőségem...Egyreszt nem gond, mach 20 felett is mennek regen dolgok, masreszt a random manoverezes teszi lehetetlenne a talalkozasi pont folyamatosan elore kiszamitasat es a mar levegoben levo interceptor palyakorrekcioit.
Ameddig itt a HSM fanok az P = F*v és az F = m*a összefüggés jelentését nem értik meg, addig szerintem engedd el ezt a témát...Ez lehet, hogy így van, de én nem értem, hogyan lehet 10-20Mach-nál random manőverezni, ha a Mig-25 ésa Blackbird fordulósugara is több tíz km-es volt maximális magasságon/sebességnél. Lemaradtam valamiről, majd jól visszaolvasok, amint lesz lehetőségem...
Magyarázd megAmeddig itt a HSM fanok az P = F*v és az F = m*a összefüggés jelentését nem értik meg, addig szerintem engedd el ezt a témát...
A falhoz is beszélhetnél, annak több értelme lenne...
Ez lehet, hogy így van, de én nem értem, hogyan lehet 10-20Mach-nál random manőverezni, ha a Mig-25 ésa Blackbird fordulósugara is több tíz km-es volt maximális magasságon/sebességnél. Lemaradtam valamiről, majd jól visszaolvasok, amint lesz lehetőségem...

Magyarázd meg
Nyilvánvalóan el lehet fogni a hiperszónikus fegyvereket.ICBM elfogó rakéták már 50 éve léteznek.
Nem csak erről van szó.Centripetális erő
![]()
Ahol az ac a centripetális gyorsulás. Az erő iránya annak a körnek a középpontja felé irányul, amelyben az objektum mozog, vagy az oszcilláló kör felé (az a kör, amely a legjobban illeszkedik a tárgy helyi útjához, ha az út nem kör alakú). A képletben a sebesség a négyzeten jelenik meg ami azt jelenti, hogy sebesség kétszeresére az erő négyszeresére van szükség. A görbületi sugarakkal való fordított kapcsolat azt mutatja, hogy a sugárirányú távolság felének kétszeres erőre van szükség. Ezt az erőt néha a tárgy szögsebessége alapján a kör középpontjába irják a képletben lévő tangenciális sebességhez viszonyítva
Centripetális erő
![]()
Ahol az ac a centripetális gyorsulás. Az erő iránya annak a körnek a középpontja felé irányul, amelyben az objektum mozog, vagy az oszcilláló kör felé (az a kör, amely a legjobban illeszkedik a tárgy helyi útjához, ha az út nem kör alakú). A képletben a sebesség a négyzeten jelenik meg ami azt jelenti, hogy sebesség kétszeresére az erő négyszeresére van szükség. A görbületi sugarakkal való fordított kapcsolat azt mutatja, hogy a sugárirányú távolság felének kétszeres erőre van szükség. Ezt az erőt néha a tárgy szögsebessége alapján a kör középpontjába irják a képletben lévő tangenciális sebességhez viszonyítva
Nem csak erről van szó.
Hanem arról ráadásul, hogy ha te azt az erőt ki akarod fejteni, akkor 1000 m/s-nál a 3G és 2000 m/s-nál kétszer nagyobb teljesítményt igényel, ami a mozgási energiából jön le.
Mérnök urak,kiválóan levezettétek-mérnöktanoncoknak.A fenti képletet rendezve:
r = v²/a
1 Mach legyen 300m/s (ez ugyan változik a magasság függvényében 50km-en ~330m/s, 90km-en ~275m/s, de a 300m/s jó átlagnak)
1g túlterhelés 9.81m/s² gyorsulásnak felel meg
Szóval egy Mach20 sebességű légicél sebessége v = 20 x 300 = 6000m/s, centripetális gyorsulása 100g túlterhelés esetén a = 100 x 9.81 = 981m/s²
A fentiekből a hiperszonikus cél fordulójának sugara: r = v²/a = 6000² / 981 = 36 697m ≈ 37km
Persze lehet hiperszonikus cikk-cakkban, az UFO-kban, vagy akár a Harry Potterben is hinni, de az csak a hívő személyt minősíti.
Vagyis egy hiperszónikus támadórakétának olyan nagy erőre lenne szükség a gyors és éles pályamodostásokhoz,hogy A-nincs rajta olyan eszköz,mivel ezt az erőt ehez szökséges módon ki lehetne fejteni,B- ha meg lenne rajta hozzá valami bizgentyű,ami kitudna akkora erőt fejteni,az úgy megterhelné a rakéta szerkezetét,hogy már le se kéne lőni,mert magátol szétesne....Simán lehet Mach20-nál manőverezni, 100G túlterhelésnél akár már 37km-es fordulós
Most mi a kerdesed? Es hogy jon ide a MiG-25?Ez lehet, hogy így van, de én nem értem, hogyan lehet 10-20Mach-nál random manőverezni, ha a Mig-25 ésa Blackbird fordulósugara is több tíz km-es volt maximális magasságon/sebességnél. Lemaradtam valamiről, majd jól visszaolvasok, amint lesz lehetőségem...
Ameddig itt te keptelen vagy felfogni, hogy a altalanos iskola felso tagozatos ill kozepiskolas szintu egyenleteidhez szinte semmilyen input nincs meg, addig valoban felesleges itt erolkodnie barkinek.Ameddig itt a HSM fanok az P = F*v és az F = m*a összefüggés jelentését nem értik meg, addig szerintem engedd el ezt a témát...
A falhoz is beszélhetnél, annak több értelme lenne...
Centripetális erő
![]()
Ahol az ac a centripetális gyorsulás. Az erő iránya annak a körnek a középpontja felé irányul, amelyben az objektum mozog, vagy az oszcilláló kör felé (az a kör, amely a legjobban illeszkedik a tárgy helyi útjához, ha az út nem kör alakú). A képletben a sebesség a négyzeten jelenik meg ami azt jelenti, hogy sebesség kétszeresére az erő négyszeresére van szükség. A görbületi sugarakkal való fordított kapcsolat azt mutatja, hogy a sugárirányú távolság felének kétszeres erőre van szükség. Ezt az erőt néha a tárgy szögsebessége alapján a kör középpontjába irják a képletben lévő tangenciális sebességhez viszonyítva
Te hova jartal egyetemre, megkerdezhetem?Mérnök urak,kiválóan levezettétek-mérnöktanoncoknak.
Köznapian ez kb úgy hangzik,hogy minnél gyorsabban halad egy test (rakéta/repülő),annál nagyobb erő kell a pályájának megváltoztatásához.És ez a test tömegével együtt még növekszik.Mert minnél nagyob egy test-annál tehetetlenebbVagyis egy hiperszónikus támadórakétának olyan nagy erőre lenne szükség a gyors és éles pályamodostásokhoz,hogy A-nincs rajta olyan eszköz,mivel ezt az erőt ehez szökséges módon ki lehetne fejteni,B- ha meg lenne rajta hozzá valami bizgentyű,ami kitudna akkora erőt fejteni,az úgy megterhelné a rakéta szerkezetét,hogy már le se kéne lőni,mert magátol szétesne....
Szóval ha időben észlelnek egy hiperszónikus támadóeszközt,akkor azt le is lehet lőni.

Ha fordulna.
De amint az mar kozepiskolai tanulmanyaink alapjan is belathato, eleg ha csak fel-le mozog, random amplitudoval, akkor maris lehetetlen lesz eleloni anelkul, hogy ne lenne konstans kovetes (ami most sincs) illetve ne lenne az interceptor mindezek lekovetesere felkeszitve (ami nincs), raadasul a kiloves (pillanata, szoge stb) ne lenne mindennek alapjan optimizalva (fentiek hianya miatt fel sem merulhet.)
Hat, en bezony egyelore elhiszem, hogy randomizalt mozgasokra kepes, maskulonben ennyire nem lenne berittyentve toluk az amerikai vedelmi ipar, no meg a fizika nem zarja ki (mert persze nem kozepiskolas kepleteken mulik am ez, van ennek elerheto irodalma is, ideat is boszen kalkulalgattak mar 50-60 evvel ezelott is ezugyben.)A fenti képletet rendezve:
r = v²/a
1 Mach legyen 300m/s (ez ugyan változik a magasság függvényében 50km-en ~330m/s, 90km-en ~275m/s, de a 300m/s jó átlagnak)
1g túlterhelés 9.81m/s² gyorsulásnak felel meg
Szóval egy Mach20 sebességű légicél sebessége v = 20 x 300 = 6000m/s, centripetális gyorsulása 100g túlterhelés esetén a = 100 x 9.81 = 981m/s²
A fentiekből a hiperszonikus cél fordulójának sugara: r = v²/a = 6000² / 981 = 36 697m ≈ 37km
Persze lehet hiperszonikus cikk-cakkban, az UFO-kban, vagy akár a Harry Potterben is hinni, de az csak a hívő személyt minősíti.

What.Attól még hogy a mozgás irányváltozása helyszögben (fel-le) történik, nem pedig oldalszögben (jobbra-balra) a fenti egyenlet ugyanúgy vonatkozik rá.
Newtoni fizika.
Az megvan, hogy az egyiknel gyorsul is (majd emelkedesnel lassul), mig oldaliranyban csak lassul? Newtoni, altalanos iskolas fizika.What.Az megvan, hogy az egyiknel gyorsul is (majd emelkedesnel lassul), mig oldaliranyban csak lassul? Newtoni, altalanos iskolas fizika.

Pershing II -nek mennyi volt a beérkezési sebessége?Úgye az képes volt a pályamódositásra becsapódás elött.És a S300V konkrétan ellene kapta a nagyobbik rakétákat.....![]()
Ezek a képletek nem változnak, teljesen mindegy a sebesség vektor változásának iránya.
Emelkedés-süllyedés esetén is az adott sebességnél végzett manőver sugara, és a célon keletkező erőhatás képlete nem változik.
r = v²/a
Lehet fel-le cikkcakkban kanyarodni (mintegy véletlenszerűen is), Mach20 sebességnél 100g túlterhelés mellett a fordulósugár 37km-es lesz.
![]()
Ennek a mondatnak nincs értelme...What.Az megvan, hogy az egyiknel gyorsul is (majd emelkedesnel lassul), mig oldaliranyban csak lassul? Newtoni, altalanos iskolas fizika.
Pershing II -nek mennyi volt a beérkezési sebessége?Úgye az képes volt a pályamódositásra becsapódás elött.És a S300V konkrétan ellene kapta a nagyobbik rakétákat.....

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..