Az a baj, hogy elképesztő elbeszélésé van egymás mellett.
Vagyük például a szintén kongresszusi anyagból származó
@Wilson által berakott ábrát. A probléma szemléltetésére tök jó, ugyanakkor abban igaza van
@molnibalage -nak, hogy elképesztően torz, és feltehetően ez nem véletlen. Az a gond, hogy az egyfolytában beidézgetett mindenféle nyilatkozat stb. szintén hasonlóan pongyola, nehezen értelmezhető megfogalmazásokat tartalmaz.
az a szöveg, hogy "nincsen kellően hatékony védelem" a valóságban elképesztően sok mindent jelenthet (mert hát ugye mit is ért mondjuk a Navy kellően hatékony védelem alatt). De nézzük egy konkrétumot....mit is jelent a valóságban az, hogy manőverezik a HGV?
nézzük szép sorjában, a HGV 3 repülési fázisát:
1) ballisztikus indítási szakasz: szerintem mindenki egyet ért, hogy itt nem nagyon manőverezik
2) végfázis: volt berakva itt korábban egy tanulmány a flight envelop-ról. Abból is látszódott, hogy a végfázisban csak minimális manőverezésre képes a HGV. Ez a manőverezés leginkább valami olyasmire hasonlít amit a légvédédelmi rakéták is csinálnak a végfázisban a pif-paf kormányzással, hogy képes legyen eltálálni mozgó célt (pl.: carrier). Ennél többet viszont a
@molnibalage által többször leírtak miatt feltehetően nem tud.
3) glide-ing fázis: na ez egy érdekesebb kérdés...induljunk ki abból amit
@molnibalage írt, hogy az SR71 3 Mach-nál tudott 1,5G-t. Tegyük fel, hogy egy Mach8-9-el repülő HGV is tud ennyit (szárnyak nélkül ugye...de legyen). ebben az esetben a fordulósugár 100km-es nagyságrendben mérhető. Ezzel természetesen semmilyen légvédelmi rakétát nem manőverezne ki. Ugyanakkor itt nem is az a cél, hanem pont az amit a Patriot officer ábrája is mutat...vagyis hogy egy ilyen manőverrel a potenciális célpontokat egy több ezer km2-es területre tudja szétszórni. És mivel a HGV ellen csak pontvédelem van, ezért az összes célpontot külön kell védened
szóval az én fejemben kb. ez állt össze a marketingben elhangzó képességek és a fizikai határok összehozásával....