• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
2021.07.08.
Gyula


Ez legyen meg itt is...



"A gyulai üzemben egyebek mellett az Airbus összes, katonai és polgári helikoptertípusának a szíve, a gázturbinák és a forgószárnyak közötti kapcsolatot, erőátvitelt jelentő főreduktor készül majd. "
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Szerintem nem érdemes olyanra alapozni, amitől az anyacég is szabadulna. Itt számomra Kamm felvetése a fontos, hogy ez jelenti-e majd a román gyár eladását (vagyis végső soron bezárását)?

Magyar vonalon olyan dolgokra kell majd ráfeküdni, amiben pénz van, legyen szó a hazai helikopter gyárról vagy a cseh repülőgép gyárról. Amiben ma pénz van, azzal holnap is elvegetál. Ami ma csak a működésre elég, azzal hamarosan csődbe is megy.

Másik fontos dolog, amire figyelhetünk, a sokat hangoztatott K+F. Nem baj, ha a külföldi mondja meg, hogy mire lesz szüksége és min gondolkodjunk... De abból nem fog megélni egy gyártelep sem hosszútávon, hogy csupán mások ide kiszervezik a termelésüket.

Mivel mi várjuk a harci helik új generációját, a mi gyárunkat pusztán ezért is meg akarják majd tartani.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
T

Törölt tag 467

Guest
Ez legyen meg itt is...




"A gyulai üzemben egyebek mellett az Airbus összes, katonai és polgári helikoptertípusának a szíve, a gázturbinák és a forgószárnyak közötti kapcsolatot, erőátvitelt jelentő főreduktor készül majd. "
Főreduktor.
Azt kell gondolnom, hogy el lehet engedni az oly népszerű "összeszerelő üzem", "alacsony hozzáadott érték", "dömping alkatrészek", "betanított munkások", "szalaggyártás", stb. mantrát.

Főreduktor bakker. Nahh. Haladunk.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
Főreduktor.
Azt kell gondolnom, hogy el lehet engedni az oly népszerű "összeszerelő üzem", "alacsony hozzáadott érték", "dömping alkatrészek", "betanított munkások", "szalaggyártás", stb. mantrát.

Főreduktor bakker. Nahh. Haladunk.
Szerintem várjuk meg még a további információkat is, hogy pontosan melyik részét vagy mi lesz ebből... kicsit nagy a kontraszt a korábban hivatalosan emlegetett "2000 féle alkatrész" és "utasszállító gép ajtókban található zárószerkezetéhez gyártunk valamit"-hez viszonyítva.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Egy főreduktorban azért van alkatrész dögivel.
illetve azt gondolom, hogy akár a tárgyalások kezdeténél még "utasszállító gép ajtókban található zárószerkezetéhez gyártunk valamit" volt , aztán az idő alakította a dolgokat. Eltelt majdnem 3 év, másra van szükség, mást sikerült kialkudni, bármi történhetett.

Szerintem várjuk meg még a további információkat is, hogy pontosan melyik részét vagy mi lesz ebből... kicsit nagy a kontraszt a korábban hivatalosan emlegetett "2000 féle alkatrész" és "utasszállító gép ajtókban található zárószerkezetéhez gyártunk valamit"-hez viszonyítva.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Szerintem várjuk meg még a további információkat is, hogy pontosan melyik részét vagy mi lesz ebből... kicsit nagy a kontraszt a korábban hivatalosan emlegetett "2000 féle alkatrész" és "utasszállító gép ajtókban található zárószerkezetéhez gyártunk valamit"-hez viszonyítva.
Az altalad linkelt cikk aljan, a szurke keretes reszben az all, hogy Damien Lamy, Airbus regionalos igazgato szerint foreduktort fogunk gyartani. Eddig is voltak rautalo jelek, de most vilagosan el lett mondva.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
Az altalad linkelt cikk aljan, a szurke keretes reszben az all, hogy Damien Lamy, Airbus regionalos igazgato szerint foreduktort fogunk gyartani. Eddig is voltak rautalo jelek, de most vilagosan el lett mondva.
Elég sok mindent olvashattunk az elmúlt időszakban ami vagy úgy lett vagy nem. De jól hangzik hogy ezt is fogunk gyártani. Ez nagy dolognak tűnik. És tényleg voltak ráutaló jelek ha utólag nézzük, mert Maróth Gáspár az egyik interjúban azt mondta hogy "a hírekből fogjuk megtudni ha a gyulai gyárban valamit rosszul csináltak" és tényleg a főreduktorral kapcsolatos probléma okozta 2016-bn a norvég gép lezuhanását.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Egy főreduktorban azért van alkatrész dögivel.
illetve azt gondolom, hogy akár a tárgyalások kezdeténél még "utasszállító gép ajtókban található zárószerkezetéhez gyártunk valamit" volt , aztán az idő alakította a dolgokat. Eltelt majdnem 3 év, másra van szükség, mást sikerült kialkudni, bármi történhetett.

Azért az nem egy biztató üzleti tervezgetés, ha 3 év alatt az "ajtóba csinálunk egy bizbaszt" szintről hirtelen teljesen mást csinálunk. Ha a főreduktor nem volt tervben 3 évvel ezelőtt, akkor olyan szintű lenne a szervezés cégen belül, hogy 3 év múlva azt se tudjuk, hogy gyártunk-e bármit.
Elég valószínű, hogy át lett beszélve, hogy miből milyen megrendelés jön hozzánk ahhoz, hogy mondjuk 10 év alatt megtérüljön a befektetett tőke. Én arra tippelek, hogy már előre le lett beszélve, hogy ezt gyártjuk. Csak a többi fejlesztéshez hasonló a kormány kommunikációja.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
K

kamm

Guest
Elég sok mindent olvashattunk az elmúlt időszakban ami vagy úgy lett vagy nem. De jól hangzik hogy ezt is fogunk gyártani. Ez nagy dolognak tűnik. És tényleg voltak ráutaló jelek ha utólag nézzük, mert Maróth Gáspár az egyik interjúban azt mondta hogy "a hírekből fogjuk megtudni ha a gyulai gyárban valamit rosszul csináltak" és tényleg a főreduktorral kapcsolatos probléma okozta 2016-bn a norvég gép lezuhanását.
Igen, en is kiszurtam mar akkor is, egyertelmu volt, hogy arra utalt, de nem volt vilagos, melyik alrendszerre...

Nekem amugy ez is uj info volt:

"Mint kiderült, a 16 magyar gépből tíz lesz harcászati szállítóhelikopter (TTH) változatú, míg hat példányt a különleges műveleti erőknek (SOF) szánnak. A harci, kutató-mentő feladatok kapcsán felmerül a gépek légi utántöltési lehetősége is. – Most tárgyaltunk erről a kérdéséről, hiszen amikor megrendeltük ezeket a gépeket, akkor még nem láttuk világosan, hogy lesz ilyen jellegű képessége (hazánk két KC–390-es katonai, rámpás, tankerképességű gépet rendelt – szerk.) a Magyar Honvédségnek – árulta el a kormánybiztos, hozzátéve:

hosszú távon mindenképpen támogatják a helikopterek légi-üzemanyagfelvételét lehetővé tevő eszközök beszerelését, ezek műszaki hátteréről további egyeztetések lesznek. Azt is megjegyezte: nem titkolt cél, hogy regionálisan az egyik központi felújító, karbantartó üzeme Magyarországon legyen ezeknek a helikoptereknek."


Azért az nem egy biztató üzleti tervezgetés, ha 3 év alatt az "ajtóba csinálunk egy bizbaszt" szintről hirtelen teljesen mást csinálunk. Ha a főreduktor nem volt tervben 3 évvel ezelőtt, akkor olyan szintű lenne a szervezés cégen belül, hogy 3 év múlva azt se tudjuk, hogy gyártunk-e bármit.
Elég valószínű, hogy át lett beszélve, hogy miből milyen megrendelés jön hozzánk ahhoz, hogy mondjuk 10 év alatt megtérüljön a befektetett tőke. Én arra tippelek, hogy már előre le lett beszélve, hogy ezt gyártjuk. Csak a többi fejlesztéshez hasonló a kormány kommunikációja.

Ez nem a 80as evek, ma mar regen minden gyar atall par honap alatt, olyan az automatizacio szintje. A gyartosort ujra lehet programozni es tesztelni hetek alatt, trening megvan szinten hetek alatt, utana probagyartas es hadd szoljon.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
Nekem amugy ez is uj info volt:
A harci, kutató-mentő feladatok kapcsán felmerül a gépek légi utántöltési lehetősége is. – Most tárgyaltunk erről a kérdéséről, hiszen amikor megrendeltük ezeket a gépeket, akkor még nem láttuk világosan, hogy lesz ilyen jellegű képessége (hazánk két KC–390-es katonai, rámpás, tankerképességű gépet rendelt – szerk.) a Magyar Honvédségnek – árulta el a kormánybiztos, hozzátéve:
Igen, ez a meglepő hogy ezek szerint 2018 decemberében még nem tudták hogy lesz-e tankernek is használható szállító repülőgépe a Honvédségnek, amikor állítólag 2016 decemberében már kész volt a Z2026 program terve, a 2017 végén nyilvánosságra hozott Z2026-ot nagy vonalakban ismertető dokumentumban egyértelműen le volt írva hogy tankernek is alkalmas szállítógépet kell beszerezni, minden nyilatkozatban ez volt és helikopterek utántöltésére egy kivételével minden szóba jöhető típus alkalmas volt... ezek szerint ennyit érnek a nyilatkozatok, színes dokumentumok és a cikkek. Folyamatosan változnak a dolgok, a lehetőségek és az igények.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
2021.07.08.
Gyula


2021.07.29.
Gyula

225762228_199950268811708_3923380751497167723_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
2021.07.29.
Gyula

225762228_199950268811708_3923380751497167723_n.jpg

Újabb fontos állomáshoz érkezett az Airbus-gyár építése

Elkészült az Airbus-gyár felépítménye, kész a tető, és befedték a homlokzatot is – közölte Görgényi Ernő polgármester.

A városvezető leírta, a gyár létesítését és a kapcsolódó beruházásokat segítő „Projekt Koordinációs Bizottság” tegnap tanácskozott online. A megbeszélésen elhangzott: folyamatban vannak az elektromos telepítések, és a parkolók építése is folyamatos.

Hozzátette: a belső utak készültsége 40 százalékos, a közművek kiépítése 90 százalékos készültségi fokon van, a Békéscsabai Szakképző Centrumban alapított Repülőgépipari Akadémia építésének készültsége pedig 80 százalékon áll. Az ipari padló fektetését augusztusban kezdik. A felnőttképzésre folyamatos a jelentkezés.

Lapunk kérdésére elmondta: decemberben fogják betelepíteni a gyárba a technológiát, azokat a gépeket, berendezéseket, amelyekkel az alkatrészeket fogják gyártani. Jövő tavaszra, áprilisra irányozták elő a tesztgyártás elindítását, addig a dolgozók teljes állományát felveszik a gyárba.

A tesztgyártás jövő tavasszal indul el.