Igazad van, a szentkirályi és Börgöndi ersókon nem volt egyszer se 16-os, csak a szolnoki Cooperative Chance-en.
Igaz, a szentkirályszabadjai repülőnapok inkább voltak belföldi repülőnapok (Redbull és a német BO-105-ösön kívül volt egy Apache és kész), én pedig a nemzetközi légibemutatókra gondoltam.
Én is gondoltam, csak hát nem ezt írtad. :)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Igazán hozhattak volna egy F-15SA-t. Ezek a színesre mázolt bohócrepülők csak arra jók, hogy elvegyenek fél órát az életünkből és összefüstöljék a levegőt, hogy az utánukjövőt se lehessen rendesen fotózni.
Persze, a sok bámészkodónak ez kell. Lehet tátott szájjal bámulni a "hűdesokrepülőt".
Én, ha egyszer beszabadulok a repülőnapszervezők közé és megkaparintom a hatalmat, akkor egyetlen köteléket se fogok meghívni, csak a Ruszkije Vityazi-t.
:)
A Thunderbirds-öt sem, mert sosem fogom nekik megbocsátani, hogy 2007-ben, Poznan-ban egy kerek órán át ment a buzi alakizás, meg balett a földön, direkt megvárva, hogy leszakadjon az ég, aztán a legbrutálisabb esőfüggönyben nekilódultak, elmentek a sűrű felhők fölé kifogyasztani, hogy aztán a napsütésben szálljanak le. Én meg 15 órát utaztam, hogy bőrig ázzak és megint 15 órát, hogy hazaérjek.
A Vityazi az egyetlen, amelyik ha eljön egy ersóra, akkor felszáll, bemutatózik és leszáll, nulla sallanggal. És van mennydörgés meg jelenlét.
A Frecce azon túl, hogy már baromira unom őket, halkak és idegesítőek.
Akkor nem unnám őket, ha átnyergelnének F-35-ösökre. Na, az érdekes lenne. ;)

Továbbá: Igazán eljöhettek volna az izraeliek akármivel. Pl egy F-15I-vel.

Nade, leszámítva, hogy a szpíker majd egész biztos, hogy legalább olyan dilettáns majom lesz, mint most Budaörsön "Dzseszharmincklenc Gripen! A Túúúrboventillllátoros szuperrepülő!!!" és emiatt majd megpróbálok mindennemű hangszórótól távol helyezkedni, igyekszem jólérezni magamat.
Ha már fizettem érte.
Legyen az a pohár félig teli.
 
Igazán hozhattak volna egy F-15SA-t. Ezek a színesre mázolt bohócrepülők csak arra jók, hogy elvegyenek fél órát az életünkből és összefüstöljék a levegőt, hogy az utánukjövőt se lehessen rendesen fotózni.
Persze, a sok bámészkodónak ez kell. Lehet tátott szájjal bámulni a "hűdesokrepülőt".
Alapvetően egyet értek, de a népnek ez kell. Szívesebben megnéznék egy függesztménnyel megpakolt vadászbombázót manőverezve, mint az akrobatikát.

Pont ezért vagyok kíváncsi a légierő képességbemutatóra, de ott nagyon jól kell helyezkedni, hogy lásson belőle az ember fia valamit.
 
Engem az egeszbol leginkabb a Millenium erdekel, hatha belulrol is meg lehet majd nezni es akkor tobben is csinaltok legalabb 15-20 perces videokat benne. :D
 
  • Tetszik
Reactions: polyfag
Engem az egeszbol leginkabb a Millenium erdekel, hatha belulrol is meg lehet majd nezni es akkor tobben is csinaltok legalabb 15-20 perces videokat benne. :D

Ha tényleg elhozzák, és be is engednek a gépbe, akkora tömeg lesz benne, hogy értelmes videót képet nehéz lesz csinálni :/ jah, és mivel ilyen gépünk lesz, és itthon szupertitkos minden gép belső, lehet hogy a rámpánál megkérnek, hogy szépen rakd el azt a telefont... :D
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz
OFF

Aki ért a fotózáshoz Nikon dslr géppel, milyen módban, beállitásokkal fotóz ilyenkor repülőket? Főleg ha ilyen felhős, trágya idő lesz. Van egy D3300-asom, 300as obival, csak nem igazán értek hozzá :D
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
OFF

Aki ért a fotózáshoz Nikon dslr géppel, milyen módban, beállitásokkal fotóz ilyenkor repülőket? Főleg ha ilyen felhős, trágya idő lesz. Van egy D3300-asom, 300as obival, csak nem igazán értek hozzá :D

Először is a fókuszmódot érdemes átrakni követőre, AF-C -re, így a repülő nem mozdul ki a fókuszból.

A kulcs a záridőn van, nem fotóztam sokat repülőket, de szerintem egy vadászgéphez kell legalább 1/500-ad, de 1/1000-edig is felmehetsz bőven. Borús időben ehhez lehet fel kell venni kicsit az iso-t, rekeszt nagyítani hogy rendes legyen a kép fényereje ilyen gyors záridővel is.
Van olyan mód, amit "s" betű jelöl a tárcsán. Na ott te állítod a záridőt, minden mást meg hozzáigazít a gép.

Gondolom f/4-es az obid, ha jók a fényviszonyok én nem használnám teljesen nyitott (f/4) rekesszel hanem kicsit szűkebben (f/6-f-8), a legtöbb obi úgy élesebb képet ad.

Helikoptereknél stb ha azt akarod hogy szépen elmosott legyen a légcsavar, forgószárny akkor viszont le kell menni a záridőben 1/200 alá, asszem teljesen kör alakú elmosodás 1/60-1/30 alatt van. Ehhez viszont igen fixen kell tarrani a gépet, meg olyan obival megy aminek van stabilizátora, szóval a 30 éves méf analóghoz gyártott 80-200 f2.8-asommal erre nem fogok vállalkozni. (de így is kétséges mire elég a csigalassú fókusza amit a váz hajt meg, mert akkoriban még az obikban nem volt fókuszmotor max a gépekben)
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Helikoptereknél stb ha azt akarod hogy szépen elmosott legyen a légcsavar, forgószárny akkor viszont le kell menni a záridőben 1/200 alá, asszem teljesen kör alakú elmosodás 1/60-1/30 alatt van.
Illetve, a másik módszerhez, hogy a lapátok ne legyenek zavaróan elkenve, miközben a géptörzs élesen látszik, a záridőt a legjobb, ha 1/640-edre állítani.
Ha van ilyen lépésköz a vázon.
 
"KEDD
ℹ
Ma délelőtti érkezők a hétvégi repülőnapra: az amerikai légierő KC 135 repülőgépe és a "Szaudi Sólymok" C130-as teher-és szállítórepülőgépe."

Jaj nekem, mi marad így csütörtökre és péntekre? :eek: Bár ehhez képest láttam fotót a szaudi C-130-ról. Lehet, nem landolt, csak áthúzott? Na majd kiderül.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
"KEDD
ℹ
Ma délelőtti érkezők a hétvégi repülőnapra: az amerikai légierő KC 135 repülőgépe és a "Szaudi Sólymok" C130-as teher-és szállítórepülőgépe."

Jaj nekem, mi marad így csütörtökre és péntekre? :eek: Bár ehhez képest láttam fotót a szaudi C-130-ról. Lehet, nem landolt, csak áthúzott? Na majd kiderül.

Fel se merül benned, hogy kettő szaudi Herky jön? :) A bázis csak tudja már, mi jön ma.
 
Először is a fókuszmódot érdemes átrakni követőre, AF-C -re, így a repülő nem mozdul ki a fókuszból.

A kulcs a záridőn van, nem fotóztam sokat repülőket, de szerintem egy vadászgéphez kell legalább 1/500-ad, de 1/1000-edig is felmehetsz bőven. Borús időben ehhez lehet fel kell venni kicsit az iso-t, rekeszt nagyítani hogy rendes legyen a kép fényereje ilyen gyors záridővel is.
Van olyan mód, amit "s" betű jelöl a tárcsán. Na ott te állítod a záridőt, minden mást meg hozzáigazít a gép.

Gondolom f/4-es az obid, ha jók a fényviszonyok én nem használnám teljesen nyitott (f/4) rekesszel hanem kicsit szűkebben (f/6-f-8), a legtöbb obi úgy élesebb képet ad.

Helikoptereknél stb ha azt akarod hogy szépen elmosott legyen a légcsavar, forgószárny akkor viszont le kell menni a záridőben 1/200 alá, asszem teljesen kör alakú elmosodás 1/60-1/30 alatt van. Ehhez viszont igen fixen kell tarrani a gépet, meg olyan obival megy aminek van stabilizátora, szóval a 30 éves méf analóghoz gyártott 80-200 f2.8-asommal erre nem fogok vállalkozni. (de így is kétséges mire elég a csigalassú fókusza amit a váz hajt meg, mert akkoriban még az obikban nem volt fókuszmotor max a gépekben)
Illetve, a másik módszerhez, hogy a lapátok ne legyenek zavaróan elkenve, miközben a géptörzs élesen látszik, a záridőt a legjobb, ha 1/640-edre állítani.
Ha van ilyen lépésköz a vázon.

Köszi szépen mindkettőtöknek!
 
  • Tetszik
Reactions: Pista a hegyről
OFF

Aki ért a fotózáshoz Nikon dslr géppel, milyen módban, beállitásokkal fotóz ilyenkor repülőket? Főleg ha ilyen felhős, trágya idő lesz. Van egy D3300-asom, 300as obival, csak nem igazán értek hozzá :D
Még egy: félig lenyomott kioldógombbal kövesd a gépet, hogy jó legyen a fókusz, aztán nyomd le teljesen. Autókon gyakorolhatsz, de repnapon is látható, hogy a gyakorlottabbak milyen testmozgással kísérik a repülőket. Ha követés nélkül rányomsz, szinte esélytelen a jó kép.
 
  • Tetszik
Reactions: ms07