• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 410
113
Persze és az ország forgalma meg megbénul.
??? Egy háborút megelőző 48 órában?
A gyorsforgalmi utakat akkor már különben is elsősorban csak a Honvédség használhatná. Ráadásul egy korlát bontás max. a belső sávok forgalmát érintené

Mert az a mai felderítési eszközök és PGM korában.
A svédek szerinted miért számolták fel?
Mit számoltak fel a svédek?
Előre fel nem deríthető, ahol 24-48 órás bontás kell?
Te értelmezed is amit írsz összefüggéseiben...?
Hogyan derítik fel? Hogy a közút munkásai 3 óra alatt elbontanak minden útban lévő dolgot? Az ország több pontján?
Mit érnek vele, ha tudják hol vannak az útszakaszok? Reptérré akkor válik, amikor a földi személyzet odamegy.
Idehaza nem állandó kitelepült reptereket kell létrehozni, hanem folyamatosan mozgó kiszolgálással ideiglenes turnaround pontokat.
 
  • Imádom
Reactions: kamm

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 162
10 905
113
Kivétel Tököl, ahol a pálya 1988-ban került felújításra és mind a PG, mind a Vitéz Háry, továbbá a Malév, néhány teherszállító repülőgép és a kisgépes forgalom használta, illetve használja most is.

Van egy kis gond ott is.

Szerintem egyébként el kellene már dönteni, hogy mit akar az állam tököli reptérrel. Vagy használni rendesen, vagy eltakarítani, mert amúgy meg csak útban van. Tudom, elvileg Demjánnak, vagy kinek a tulajdona, de akkor is.

A magyar autópályák és utak aszfalt burkoló rétege nagyon nem jetek le fölszállására lett kitalálva.
Meg közúti forgalomra is csak ideiglenesen alkalmasak. Már az új M4 is repedezik.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Halkan mondom, hogy az országban mintegy átlagosan 60km-ként található nagysebességű repülőgép üzemeltetésére egykoron alkalmas volt kifutópálya.
Ezek felújítása sokkal egyszerűbb, és olcsóbb mint az autópályákkal 14 Griff miatt bohóckodni.

Jelenleg is alkalmas Griff fogadására...
Katonai: Kecskemét, Szolnok, Pápa,
Polgári: Debrecen, Ferihegy, Tököl, Sármellék

Felújítható szándék (és pénz megléte esetén) esetén: Taszár, Szentkirály, Mezőkövesd, Kunmadaras, Lacháza, Csákvár
(itt elég lenne a kifutót rendbe tenni, meg a mobil hangárral odatelepülni)

És csak halkan sorolom ide a 800m-nél hosszabb, szilárd burkolatú kifutóval rendelkező: Szeged, Békéscsaba, Nyíregyháza, Pécs, Győr repterét is.

:D
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
Én azt hittem letudtátok ezt a témát annyival, hogy van bőven szoci reptér az országban ahol ezeket meg lehet oldani, most is vagy valamennyi ráfordítás után.
Azzal meg nem értek egyet, hogy a hadihelyzetben gyorsforgalmi út csak a HM-é lehet mert ha nem itt zajlik totális háború, az élet nem áll meg az országban még ha azért a forgalom kisebb is lenne. De aztán erről meg végképp nem akarok vitát indítani itt.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 413
3 688
113
Halkan mondom, hogy az országban mintegy átlagosan 60km-ként található nagysebességű repülőgép üzemeltetésére egykoron alkalmas volt kifutópálya.
Ezek felújítása sokkal egyszerűbb, és olcsóbb mint az autópályákkal 14 Griff miatt bohóckodni.

Jelenleg is alkalmas Griff fogadására...
Katonai: Kecskemét, Szolnok, Pápa,
Polgári: Debrecen, Ferihegy, Tököl, Sármellék

Felújítható szándék (és pénz megléte esetén) esetén: Taszár, Szentkirály, Mezőkövesd, Kunmadaras, Lacháza, Csákvár
(itt elég lenne a kifutót rendbe tenni, meg a mobil hangárral odatelepülni)

És csak halkan sorolom ide a 800m-nél hosszabb, szilárd burkolatú kifutóval rendelkező: Szeged, Békéscsaba, Nyíregyháza, Pécs, Győr repterét is.

:D

Ez Kalocsával együtt 18 repülőtér. Amúgy Pér simán mehet a felső soros polgári repterek közé, 2030x30m szerintem kb. korlátozás nélküli használatot jelent a Gripennek, nem?
Megkockáztatom, hogy Pogány is az 1500x30 méterével még elég jól kihasználható lenne.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 095
113
Ki mikor járt utoljára Csákváron? Én 2015-ben voltam a területen.
Már az egykori szerény kis betoncsíknak a nyomát is alig lehetett megtalálni. Ma meg már a régészek is kevesek lennének hozzá.
Továbbmegyek, Csákvár soha nem volt nagysebességű gépek számára alkalmas repülőtér, csak helikopterek használták alkalmilag.

Egy kifejezetten kis teherbírású és keskeny betoncsíkot tartttak fenn a helikoptereiknek a szovjetek, amihez kiépítettek pár kutyanyelvet és guruló utat.
Ez utóbbiak vannak meg helyenként felismerhető állapotban.


 

polyfag

Well-Known Member
2019. január 8.
92
353
53
Ez Kalocsával együtt 18 repülőtér. Amúgy Pér simán mehet a felső soros polgári repterek közé, 2030x30m szerintem kb. korlátozás nélküli használatot jelent a Gripennek, nem?
Megkockáztatom, hogy Pogány is az 1500x30 méterével még elég jól kihasználható lenne.
Benkő 2019 -ben Egerben az egyetemen tartott egy előadást, személyesen sajnos nem tudtam ott lenni de a cikket olvastam utána, és ott kijelentette, hogy a Mezőkövesdi reptérrel ( Klementina) kapcsolatban a honvédségnek még hosszútávú tervei sincsenek, egyszerűen elengedték. Az egykori reptérnek a története nem semmi, nem tudom ismeritek-e. Talán még jelenleg is a leghosszabb vagy egyik leghosszabb kifutópálya Magyarországon , 3,5 km. 1 évtizede is legendákat meséltek a burkolat minőségéről, hogy mennyire jól meg lett építve. (Atombombázó repülők fogadására tervezték az oroszok, csak nyugatra került a reptér tervrajza.) Jelenleg alkalmatlan a kifutó repülésre sok pénzbe kerülne a felújítása. Pár éve kimentem fotózni a hátsó úton, autós drift verseny ment éppen.

Ezen a tájékoztatón mondta Benkő, hogy az egri laktanyával viszont középtávon terveznek!!! Erről bővebbet azóta sem tudni. Kb 20 éve rohad le az egész létesítmény :(
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 095
113
Felújítható szándék (és pénz megléte esetén) esetén: Taszár, Szentkirály, Mezőkövesd, Kunmadaras, Lacháza, Csákvár

Itt azért elég erős a szórás:

  • Taszár: két kifutópályás, teljesen elhanyagolt repülőtér, ahol a pályák állapota között igen komoly a minőségbeli eltérés. A régi pálya maradt az, ami volt, az 1984-ben épült új pályát az amerikaiak a repülőtér bezárása előtt pár évvel felújították, ez romlott le arra a szintre, ahonnal még volna visszaút
  • Szentkirályszabadja 2003-ban zárt be, kifutópályája eredendően a szolnokiéval azonos paraméterű volt mindig is. A Gripenek tudnának róla üzemelni, de nem ez volt a fő profilja. Széttelepüléshez akár azonnal is alkalmas lehet
  • Mezőkövesd hatalmas kifutópályával rendelkezik (inkább a múltidő a helyes), de ennek állapota totálisan rossz, miközben a bázisnak érdemi felszíni infrastruktúrája sohasem létezett. A kiterjedt föld alatti tüzelőanyagtároló hálózata a kivonuláskor illetve utána teljesen tönkrement, megsemmisült. Az egykori toronyépület is romokban van. Ezen a repülőtéren található a ferihegyi 31R után az ország második leghosszabb és így egyúttal a második legnagyobb felületű, erdendően kifejezetten nagy teherbírásúra méretezett pályája. Ennek felújítása horribilis összegeket emésztene fel, miközben a területen semmiféle további kiépített infrastruktúra sincs és nem is volt (az egykori fabarakkokat, amelyeket az áttelepült hazai személyzetek is kénytelenek voltak igénybe venni, felejtsük el, azokat már megette az enyészet).
  • Kunmadaras: elsőosztályú kifutópálya, még mindig kiváló minőségben, a hozzávaló infrastruktúra állapota miatt ide mobilhnagárokkal kellene kitelepülni, de a terület alkalmas a Gripen üzemre.
  • Lacháza: működő repülőtér, ami business jeteket is szokott fogadni. Elsőosztályú, jó minőségű a pályája.
  • Csákvár nem létezik, eleve mindig is csak egy tartalék repülőtér funkciójú nyílt terület volt, némi betonos felülettel, elsősorban helikopteres alakulatok átementi fogadására
 
T

Törölt tag 1945

Guest
  • ... Csákvár nem létezik, eleve mindig is csak egy tartalék repülőtér funkciójú nyílt terület volt, némi betonos felülettel, elsősorban helikopteres alakulatok átementi fogadására

Idei műholdfotón az amúgy 2km-es Csákvári pálya:

2021-09-02-14-27-03-Google-Earth-Pro.jpg
 

anti70

Active Member
2019. október 3.
112
139
43
Itt azért elég erős a szórás:

  • Taszár: két kifutópályás, teljesen elhanyagolt repülőtér, ahol a pályák állapota között igen komoly a minőségbeli eltérés. A régi pálya maradt az, ami volt, az 1984-ben épült új pályát az amerikaiak a repülőtér bezárása előtt pár évvel felújították, ez romlott le arra a szintre, ahonnal még volna visszaút
  • Szentkirályszabadja 2003-ban zárt be, kifutópályája eredendően a szolnokiéval azonos paraméterű volt mindig is. A Gripenek tudnának róla üzemelni, de nem ez volt a fő profilja. Széttelepüléshez akár azonnal is alkalmas lehet
  • Mezőkövesd hatalmas kifutópályával rendelkezik (inkább a múltidő a helyes), de ennek állapota totálisan rossz, miközben a bázisnak érdemi felszíni infrastruktúrája sohasem létezett. A kiterjedt föld alatti tüzelőanyagtároló hálózata a kivonuláskor illetve utána teljesen tönkrement, megsemmisült. Az egykori toronyépület is romokban van. Ezen a repülőtéren található a ferihegyi 31R után az ország második leghosszabb és így egyúttal a második legnagyobb felületű, erdendően kifejezetten nagy teherbírásúra méretezett pályája. Ennek felújítása horribilis összegeket emésztene fel, miközben a területen semmiféle további kiépített infrastruktúra sincs és nem is volt (az egykori fabarakkokat, amelyeket az áttelepült hazai személyzetek is kénytelenek voltak igénybe venni, felejtsük el, azokat már megette az enyészet).
  • Kunmadaras: elsőosztályú kifutópálya, még mindig kiváló minőségben, a hozzávaló infrastruktúra állapota miatt ide mobilhnagárokkal kellene kitelepülni, de a terület alkalmas a Gripen üzemre.
  • Lacháza: működő repülőtér, ami business jeteket is szokott fogadni. Elsőosztályú, jó minőségű a pályája.
  • Csákvár nem létezik, eleve mindig is csak egy tartalék repülőtér funkciójú nyílt terület volt, némi betonos felülettel, elsősorban helikopteres alakulatok átementi fogadására
Taszárt sajnálom,a 18-ból 13 hónapot itt húztam le.Valaki tudja van a honvédségnek valami terve vele a későbbiekben?
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 149
113
Taszárt sajnálom,a 18-ból 13 hónapot itt húztam le.Valaki tudja van a honvédségnek valami terve vele a későbbiekben?
Én évekkel ezelőtt egyeztettem az iparvágányáról a Katonai Közlekedési Központtal.
Már nem az övéké, katonai szempontból nem számolnak vele - ez állt egy pecsétes nyilatkozatukban.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 162
10 905
113
A tököli reptér rendes használatban van, sok-sok tucat gép lakik ott.
Azért a DA-42-esek, meg időnként egy-két PC-12, mint legnagyobb madár ami ott megfordul, az nem egy súlycsoport a Gripennel. :)
És nem hiszem, hogy 2,5 km hosszú, jó 60 méter széles pályának ez lenne a normál üzem. Ez csak vegetálás.

Na de, szerintem ennyi reptérrel az országban totál fölösleges autópályákkal szarakodni. A Dunántúlon felkészíteném a győri, pápai és vagy a taszári, vagy a pécsi repteret, középütt Ferihegyet, vagy a tökölit, vagy a kiskunlacházait. A Tiszántúlon meg a debrecenit és a békéscsabait.
Ez így is egy valag reptér, ahol valami minimál infra már van hozzá.
 

gepard145

Member
2018. szeptember 23.
54
99
18
Kis érdekesség Fertőszentmiklós 1000X23 méteres pályával, ami érdekessé teszi, hogy ott van a Rare Bird Aviation hangára, illetve "műhelye". Restauráltak ott már Boeing Stearmantől, Messeren át PBY Catalinát (ez most is ott szépül náluk), stb. Komplett sárkányokat, hajtóműveket, avionikát újítanak, restaurálnak, illetve saját kompozitos részlegük és festőhangáruk is van. :)
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 413
3 688
113
Azért a DA-42-esek, meg időnként egy-két PC-12, mint legnagyobb madár ami ott megfordul

Néha megfordul egy-két Cessna Citation is. :)
Amúgy a környékbeliek nem is engednének már oda nagyobb forgalmat, így is megy a hápogás, hogy hangos a DV20...

A többiben egyetértünk. Nagyon amúgy felkészülés sem kell a vidéki reptereken, inkább a katonák részéről kell biztosítani minél mobilabb infrát, amit bárhova lehet vinni.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
T

Törölt tag 1586

Guest
A Dunántúlon felkészíteném a győri, pápai és vagy a taszári, vagy a pécsi repteret, középütt Ferihegyet, vagy a tökölit, vagy a kiskunlacházait. A Tiszántúlon meg a debrecenit és a békéscsabait.
Ez így is egy valag reptér, ahol valami minimál infra már van hozzá.
Könnyen előállhat olyan helyzet hogy minden elérhető pályára szükség mutatkozik.
Egy esetleg felmelegedő Ukrán helyzet esetén előfordulhat hogy ha a NATO szövetségesek ide akarnak majd telepíteni számos repülő századot és helikopteres alakulatot.
Ez esetben villámgyorsan szükség lehet számos használható betonra, lehetőleg elszórva az országban és képesnek arra hogy minimum C-130 súly kategóriájú gépek üzemeljenek róla teljes terheléssel.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Kim Philby