Turkish Stars
240451944_4970504946312501_7724483194669785134_n.jpg
 
Nem csak hogy nem full frame, de még egy telekonverter is be van erőszakolva az objektív elé :)
Komolyra fordítva a szót, idén nagyon sokat gondolkodtam azon, hogy mi legyen a fotós felszerelésemmel. Én a Canon vonalon mozgok, egészen idén tavaszig egy 70D volt az elsődleges vázam, hozzá pedig a piszkosul éles 100-400mm II-es verziója. Anyagilag belefért volna az 5d mkIV, de indokolatlannak éreztem, mert a repülésen kívül mást már csak nagyon elvétve szoktam fotózni, és itt minden milliméter fókusztáv jól jön. Emiatt végül egy 7d mk2 mellett döntöttem, ami támogatja az 1.4x-es telekonvertert, és amúgy nem rontja érezhetően a képminőséget. Így végül tudok variálni, hogy elég-e a 100-400mm, vagy mint ez esetben is, jól jöhet a 140-560mm :)
Azért az egy nagyon eltalált gép! Köszi a képeket meg az infót is. Asztofotó, tejút milyen vele?
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Köszönöm, este tervezek még egy utolsó adagot megosztani !
Végezetül pedig néhány kép vegyesen bentről-kintről.
A tervezettel ellentétben végül csak a show szombati napján vettem részt. A szerencsés szállás választásnak köszönhetően az indulástól számított 10. percben már a parkolóban voltam, és mivel a belépőnket már a pénteki napon megkaptuk, így a beléptetés is meglehetősen gyorsan haladt, még az SRA-szintű átvizsgálás mellett is. Az előzetes híresztelésekkel ellentétben végül sok tribün nem csak kizárólag a sajtónak/szpottereknek volt fenntartva, ami okozott némi kavarodást, de a korai érkezésnek köszönhetően sikerült egy jó helyet elfoglalnunk a torony előtt található (azaz nagyjából a pálya felénél lévő) emelvény utolsó előtti sorában, ami által nem csak a bemutatók zajlottak nagyon közel hozzánk, hanem az elguruló gépekre is meglehetősen jó perspektíva nyílt.

51413227303_d90716fae4_h.jpg


51412217267_25d68af100_h.jpg


51412961941_947177aaa1_h.jpg


51412217592_3b85a0fe8d_h.jpg


51412961871_8e1a8f364a_h.jpg


51413718814_537968ce5e_h.jpg


51412217832_48e8288561_h.jpg


51413947285_c95394b5a7_h.jpg


51413226938_6aab003b6c_h.jpg


51412962751_d058681c14_h.jpg


Mivel az idő kora délután a kezdeti napsütésből teljes borultságba ment át, és a legtöbb gépet már csütörtökön-pénteken láttuk repülni, így én végül ott hagytam a tribünt, és inkább elmentem ebédelni, nézelődni. Emiatt végül úgy tértem haza, hogy nem készítettem képet a GBU-val, vagy éppen Maverickkel megrakott magyar Gripenekről, de erre valószínűleg nyílik majd még lehetőség a későbbiekben is.
 
Mindent leírtatok, mindent végtelenül profi módon lefotóztatok (nem lehetünk ezekért a közkinccsé tett fotókért elég hálásak!), s szinte mindenről sztoriztatok.
Nekem már csak kis színes, random gondolatsorok maradtak:

MiG-21, Viggen, Draken. Ezek miatt autóztam el; lehet, hogy az életben utoljára láttam őket (szerelmeimet) repülni.

Az én kihívásom az volt, hogy három hölgy volt az útitársam; feleségem, huszonéves lányom, s egy barátném.
Aranyosak voltak, kedvesek voltak, alkalmazkodók voltak, de azért erőst befolyásolta a bázison mozgást, a megtekintéseket a csoportdinamikai hatásuk.:confused::eek::D
Na persze bosszúm kifinomult volt:

1,
Indulás hajnali fél négykor Miskolcról, így természetesen forgalommentesen, utazva! értünk le vasárnap Kecskemétre, s elsők között voltunk a parkolóban, a beléptetésnél.
(Engem utoljára az első általam látogatott Kecskeméti repnap, 1997-ben szívatott meg a naiv, 7 órási indulással...)
Tekintve, hogy péntek este - két év után! végre megint - volt gyógytornász buli, ami hajnalig tartott (tudjátok; tiszta Csajok topik:rolleyes:), azért még így is eléggé fájt a korai felkelés (plusz még erősen dolgozott a 3. oltás).
Szóval ahogy Schobert Norbi mondta a sztrókja után:
"...Ötvenévesen hiába érzem magam huszonötnek, nem vagyok az..."


2,
  • Miért van ragasztószalag a brazil gépen? (KC-390 szárnybekötése)
  • Ez egy prototípus, úgy megtépték a berepüléskor, hogy ragasztószalaggal kellett visszaragasztani a szárnyat.
  • :eek:...s így repültek ide Brazíliából!?
  • Így.

Azok a másodpercek, amíg tartani tudtam a faarcot, mindent megértek:D


3,
- Nekem Gripen pilóta lesz a férjem!:rolleyes:
-:mad: (Ekkor előadást tartottam a rájuk ható G-erőkról, azok hosszútávú következményeiről)
  • Először a tökük nyúlik meg, mi több; egy életen át minden reggel meg este a feleségüknek át kell gyúrni a testüket egy órás masszázzsal, ha van kedvük, ha nem.
  • :(


Ami viszont exluzív élmény volt, hogy az egyik bemutató konténernél találkoztam azzal a mélységi felderítővel, aki - de hülyén hangzik, de tény - beosztottam volt még nemrég a kórházban, amikor részt vettek a küzdelmünkben.

Tényleg meglepően könnyű és kézreálló a Brent gépkarabély!

S persze jó érzés volt ezután látni a közelharc bemutatón, ahol nem Mucsi szinten törte a cserépléceket.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Szaudi Sólymokat már a "Piros" buszra - vagy 3/4 órát várva - láttuk a fák takarásában. Kár hogy nem korábban repültek, így is nagyon meggyőzőek voltak, s érzetre nagyon hosszú programot repültek le.



Ui: Én férfiasan tévedek el :hadonaszos::
90-es évekbeli országtérképet (Pesten újabbat), meg a józan eszemet (na meg a 30 éves hivatásos rutinomat) használom GPS-ként.

Hazafele (pontosabban Budapestre vinni először a lányomat, s csak utána Miskolc)
- Apa, bekapcsolom az IPhone-omon a Waze alkalmazást, te csak lazíts, vezess!

Szememet vakítsátok meg, nyelvemet tépjétek ki, fülembe forró ólmot öntsetek, ha még egyszer navigációs alkalmazásra bízom az útvonaltervezést, irányítást!:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 
Mindent leírtatok, mindent végtelenül profi módon lefotóztatok (nem lehetünk ezekért a közkinccsé tett fotókért elég hálásak!), s szinte mindenről sztoriztatok.
Nekem már csak kis színes, random gondolatsorok maradtak:

MiG-21, Viggen, Draken. Ezek miatt autóztam el; lehet, hogy az életben utoljára láttam őket (szerelmeimet) repülni.

Az én kihívásom az volt, hogy három hölgy volt az útitársam; feleségem, huszonéves lányom, s egy barátném.
Aranyosak voltak, kedvesek voltak, alkalmazkodók voltak, de azért erőst befolyásolta a bázison mozgást, a megtekintéseket a csoportdinamikai hatásuk.:confused::eek::D
Na persze bosszúm kifinomult volt:

1,
Indulás hajnali fél négykor Miskolcról, így természetesen forgalommentesen, utazva! értünk le vasárnap Kecskemétre, s elsők között voltunk a parkolóban, a beléptetésnél.
(Engem utoljára az első általam látogatott Kecskeméti repnap, 1997-ben szívatott meg a naiv, 7 órási indulással...)
Tekintve, hogy péntek este - két év után! végre megint - volt gyógytornász buli, ami hajnalig tartott (tudjátok; tiszta Csajok topik:rolleyes:), azért még így is eléggé fájt a korai felkelés (plusz még erősen dolgozott a 3. oltás).
Szóval ahogy Schobert Norbi mondta a sztrókja után:
"...Ötvenévesen hiába érzem magam huszonötnek, nem vagyok az..."


2,
  • Miért van ragasztószalag a brazil gépen? (KC-390 szárnybekötése)
  • Ez egy prototípus, úgy megtépték a berepüléskor, hogy ragasztószalaggal kellett visszaragasztani a szárnyat.
  • :eek:...s így repültek ide Brazíliából!?
  • Így.

Azok a másodpercek, amíg tartani tudtam a faarcot, mindent megértek:D


3,
- Nekem Gripen pilóta lesz a férjem!:rolleyes:
-:mad: (Ekkor előadást tartottam a rájuk ható G-erőkról, azok hosszútávú következményeiről)
  • Először a tökük nyúlik meg, mi több; egy életen át minden reggel meg este a feleségüknek át kell gyúrni a testüket egy órás masszázzsal, ha van kedvük, ha nem.
  • :(


Ami viszont exluzív élmény volt, hogy az egyik bemutató konténernél találkoztam azzal a mélységi felderítővel, aki - de hülyén hangzik, de tény - beosztottam volt még nemrég a kórházban, amikor részt vettek a küzdelmünkben.

Tényleg meglepően könnyű és kézreálló a Brent gépkarabély!

S persze jó érzés volt ezután látni a közelharc bemutatón, ahol nem Mucsi szinten törte a cserépléceket.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Szaudi Sólymokat már a "Piros" buszra - vagy 3/4 órát várva - láttuk a fák takarásában. Kár hogy nem korábban repültek, így is nagyon meggyőzőek voltak, s érzetre nagyon hosszú programot repültek le.



Ui: Én férfiasan tévedek el :hadonaszos::
90-es évekbeli országtérképet (Pesten újabbat), meg a józan eszemet (na meg a 30 éves hivatásos rutinomat) használom GPS-ként.

Hazafele (pontosabban Budapestre vinni először a lányomat, s csak utána Miskolc)
- Apa, bekapcsolom az IPhone-omon a Waze alkalmazást, te csak lazíts, vezess!

Szememet vakítsátok meg, nyelvemet tépjétek ki, fülembe forró ólmot öntsetek, ha még egyszer navigációs alkalmazásra bízom az útvonaltervezést, irányítást!:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
Én is szívesen mennék kirándulni nejemmel és a batátnőmmel, de félek, hogy nem élném túl. :)
 
Azokat a kommenteket sem nagyon értem, hogy "nem találtam a szárazföldi bemutató helyszínét". Ott van a térképen egyértelműen! Vagy ennyire tájékozatlanok/tájékozódni képtelenek a népek, hogy egy szimpla térkép értelmezése nem megy?
Lehet, hogy nem jó térképet használtunk, mi ez alapján próbáltunk tájékozódni:

1NRHB_terkep_A0_09.png


Ez egyetlen helyen jelzi az MH dinamikus bemutatóját - a D szektorban (sötétkék alapon harckocsi piktogram), máshol csak statikus bemutatókat mutat. Szóval 14:00 előtt bő fél órával helyet is foglaltunk a D szektor kordonja mellett, hogy megnézhessük a meghirdetett programot: "MH Összhaderőnemi képességbemutató - Az MH 2. vitéz Bertalan Árpád Különleges Rendeltetésű Dandár és a légierő közös dinamikus bemutatója" - címmel.

Időben el is kezdődött a móka, éppen csak nem ott, hanem érzésre valahol az A szektor környékén(?), szóval a repülőtechnikán meg a fejek fölött, épületek mögött felemelkedő füstfelhőkön kívül nem is láttunk belőle semmit.

Apróbb hiba, hogy a forgószárnyasok statikus bemutatóját az A szektorban jelzi, de a horvát helikopterek speciel a C-ben álltak, a Mi-8, Mi-24 párosba pedig valahol a D1-től jobbra lehetett beszállni.
 
Ez egyetlen helyen jelzi az MH dinamikus bemutatóját - a D szektorban (sötétkék alapon harckocsi piktogram), máshol csak statikus bemutatókat mutat. Szóval 14:00 előtt bő fél órával helyet is foglaltunk a D szektor kordonja mellett, hogy megnézhessük a meghirdetett programot: "MH Összhaderőnemi képességbemutató - Az MH 2. vitéz Bertalan Árpád Különleges Rendeltetésű Dandár és a légierő közös dinamikus bemutatója" - címmel.

Időben el is kezdődött a móka, éppen csak nem ott, hanem érzésre valahol az A szektor környékén(?), szóval a repülőtechnikán meg a fejek fölött, épületek mögött felemelkedő füstfelhőkön kívül nem is láttunk belőle semmit.

A közös képességbemutató az valóban nem a D szektorban volt, mert oda a helikkel/Gripenekkel problémás is lett volna menni.
Viszont a Leopárdok dinamikusa a D szektorban volt.

Apróbb hiba, hogy a forgószárnyasok statikus bemutatóját az A szektorban jelzi, de a horvát helikopterek speciel a C-ben álltak, a Mi-8, Mi-24 párosba pedig valahol a D1-től jobbra lehetett beszállni.

Az A szektorban jelzett helyen volt Mi-24, meg H145M (illetve nem megközelíthetően mentőszolgálatos EC-135 is).
Valóban voltak másutt is helik, ez igaz, de a jelölt helyen is ottvoltak.
 
Lehet, hogy nem jó térképet használtunk, mi ez alapján próbáltunk tájékozódni:

1NRHB_terkep_A0_09.png


Ez egyetlen helyen jelzi az MH dinamikus bemutatóját - a D szektorban (sötétkék alapon harckocsi piktogram), máshol csak statikus bemutatókat mutat. Szóval 14:00 előtt bő fél órával helyet is foglaltunk a D szektor kordonja mellett, hogy megnézhessük a meghirdetett programot: "MH Összhaderőnemi képességbemutató - Az MH 2. vitéz Bertalan Árpád Különleges Rendeltetésű Dandár és a légierő közös dinamikus bemutatója" - címmel.

Időben el is kezdődött a móka, éppen csak nem ott, hanem érzésre valahol az A szektor környékén(?), szóval a repülőtechnikán meg a fejek fölött, épületek mögött felemelkedő füstfelhőkön kívül nem is láttunk belőle semmit.

Apróbb hiba, hogy a forgószárnyasok statikus bemutatóját az A szektorban jelzi, de a horvát helikopterek speciel a C-ben álltak, a Mi-8, Mi-24 párosba pedig valahol a D1-től jobbra lehetett beszállni.

Ez alapján találd meg pl. az "elveszett gyerekek és tárgyak" sátrat...
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz and ZeiG
Azok amik a kijelzőn voltak , élőben ment . Azok a felvételek esetleg el lettek-e mentve vagy valahol vissza nézhető. A mobilos felvételeim hagynak kívánni valót maguk után. Köszönöm előre is :)