[HUN] Airbus Helicopters Hungary Kft.

2021.07.08.
Gyula

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez legyen meg itt is...



"A gyulai üzemben egyebek mellett az Airbus összes, katonai és polgári helikoptertípusának a szíve, a gázturbinák és a forgószárnyak közötti kapcsolatot, erőátvitelt jelentő főreduktor készül majd. "
 
Szerintem nem érdemes olyanra alapozni, amitől az anyacég is szabadulna. Itt számomra Kamm felvetése a fontos, hogy ez jelenti-e majd a román gyár eladását (vagyis végső soron bezárását)?

Magyar vonalon olyan dolgokra kell majd ráfeküdni, amiben pénz van, legyen szó a hazai helikopter gyárról vagy a cseh repülőgép gyárról. Amiben ma pénz van, azzal holnap is elvegetál. Ami ma csak a működésre elég, azzal hamarosan csődbe is megy.

Másik fontos dolog, amire figyelhetünk, a sokat hangoztatott K+F. Nem baj, ha a külföldi mondja meg, hogy mire lesz szüksége és min gondolkodjunk... De abból nem fog megélni egy gyártelep sem hosszútávon, hogy csupán mások ide kiszervezik a termelésüket.

Mivel mi várjuk a harci helik új generációját, a mi gyárunkat pusztán ezért is meg akarják majd tartani.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Ez legyen meg itt is...




"A gyulai üzemben egyebek mellett az Airbus összes, katonai és polgári helikoptertípusának a szíve, a gázturbinák és a forgószárnyak közötti kapcsolatot, erőátvitelt jelentő főreduktor készül majd. "
Főreduktor.
Azt kell gondolnom, hogy el lehet engedni az oly népszerű "összeszerelő üzem", "alacsony hozzáadott érték", "dömping alkatrészek", "betanított munkások", "szalaggyártás", stb. mantrát.

Főreduktor bakker. Nahh. Haladunk.
 
Főreduktor.
Azt kell gondolnom, hogy el lehet engedni az oly népszerű "összeszerelő üzem", "alacsony hozzáadott érték", "dömping alkatrészek", "betanított munkások", "szalaggyártás", stb. mantrát.

Főreduktor bakker. Nahh. Haladunk.
Szerintem várjuk meg még a további információkat is, hogy pontosan melyik részét vagy mi lesz ebből... kicsit nagy a kontraszt a korábban hivatalosan emlegetett "2000 féle alkatrész" és "utasszállító gép ajtókban található zárószerkezetéhez gyártunk valamit"-hez viszonyítva.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
Egy főreduktorban azért van alkatrész dögivel.
illetve azt gondolom, hogy akár a tárgyalások kezdeténél még "utasszállító gép ajtókban található zárószerkezetéhez gyártunk valamit" volt , aztán az idő alakította a dolgokat. Eltelt majdnem 3 év, másra van szükség, mást sikerült kialkudni, bármi történhetett.

Szerintem várjuk meg még a további információkat is, hogy pontosan melyik részét vagy mi lesz ebből... kicsit nagy a kontraszt a korábban hivatalosan emlegetett "2000 féle alkatrész" és "utasszállító gép ajtókban található zárószerkezetéhez gyártunk valamit"-hez viszonyítva.
 
Szerintem várjuk meg még a további információkat is, hogy pontosan melyik részét vagy mi lesz ebből... kicsit nagy a kontraszt a korábban hivatalosan emlegetett "2000 féle alkatrész" és "utasszállító gép ajtókban található zárószerkezetéhez gyártunk valamit"-hez viszonyítva.
Az altalad linkelt cikk aljan, a szurke keretes reszben az all, hogy Damien Lamy, Airbus regionalos igazgato szerint foreduktort fogunk gyartani. Eddig is voltak rautalo jelek, de most vilagosan el lett mondva.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Terminator
Az altalad linkelt cikk aljan, a szurke keretes reszben az all, hogy Damien Lamy, Airbus regionalos igazgato szerint foreduktort fogunk gyartani. Eddig is voltak rautalo jelek, de most vilagosan el lett mondva.
Elég sok mindent olvashattunk az elmúlt időszakban ami vagy úgy lett vagy nem. De jól hangzik hogy ezt is fogunk gyártani. Ez nagy dolognak tűnik. És tényleg voltak ráutaló jelek ha utólag nézzük, mert Maróth Gáspár az egyik interjúban azt mondta hogy "a hírekből fogjuk megtudni ha a gyulai gyárban valamit rosszul csináltak" és tényleg a főreduktorral kapcsolatos probléma okozta 2016-bn a norvég gép lezuhanását.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467
Egy főreduktorban azért van alkatrész dögivel.
illetve azt gondolom, hogy akár a tárgyalások kezdeténél még "utasszállító gép ajtókban található zárószerkezetéhez gyártunk valamit" volt , aztán az idő alakította a dolgokat. Eltelt majdnem 3 év, másra van szükség, mást sikerült kialkudni, bármi történhetett.

Azért az nem egy biztató üzleti tervezgetés, ha 3 év alatt az "ajtóba csinálunk egy bizbaszt" szintről hirtelen teljesen mást csinálunk. Ha a főreduktor nem volt tervben 3 évvel ezelőtt, akkor olyan szintű lenne a szervezés cégen belül, hogy 3 év múlva azt se tudjuk, hogy gyártunk-e bármit.
Elég valószínű, hogy át lett beszélve, hogy miből milyen megrendelés jön hozzánk ahhoz, hogy mondjuk 10 év alatt megtérüljön a befektetett tőke. Én arra tippelek, hogy már előre le lett beszélve, hogy ezt gyártjuk. Csak a többi fejlesztéshez hasonló a kormány kommunikációja.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Elég sok mindent olvashattunk az elmúlt időszakban ami vagy úgy lett vagy nem. De jól hangzik hogy ezt is fogunk gyártani. Ez nagy dolognak tűnik. És tényleg voltak ráutaló jelek ha utólag nézzük, mert Maróth Gáspár az egyik interjúban azt mondta hogy "a hírekből fogjuk megtudni ha a gyulai gyárban valamit rosszul csináltak" és tényleg a főreduktorral kapcsolatos probléma okozta 2016-bn a norvég gép lezuhanását.
Igen, en is kiszurtam mar akkor is, egyertelmu volt, hogy arra utalt, de nem volt vilagos, melyik alrendszerre...

Nekem amugy ez is uj info volt:

"Mint kiderült, a 16 magyar gépből tíz lesz harcászati szállítóhelikopter (TTH) változatú, míg hat példányt a különleges műveleti erőknek (SOF) szánnak. A harci, kutató-mentő feladatok kapcsán felmerül a gépek légi utántöltési lehetősége is. – Most tárgyaltunk erről a kérdéséről, hiszen amikor megrendeltük ezeket a gépeket, akkor még nem láttuk világosan, hogy lesz ilyen jellegű képessége (hazánk két KC–390-es katonai, rámpás, tankerképességű gépet rendelt – szerk.) a Magyar Honvédségnek – árulta el a kormánybiztos, hozzátéve:

hosszú távon mindenképpen támogatják a helikopterek légi-üzemanyagfelvételét lehetővé tevő eszközök beszerelését, ezek műszaki hátteréről további egyeztetések lesznek. Azt is megjegyezte: nem titkolt cél, hogy regionálisan az egyik központi felújító, karbantartó üzeme Magyarországon legyen ezeknek a helikoptereknek."


Azért az nem egy biztató üzleti tervezgetés, ha 3 év alatt az "ajtóba csinálunk egy bizbaszt" szintről hirtelen teljesen mást csinálunk. Ha a főreduktor nem volt tervben 3 évvel ezelőtt, akkor olyan szintű lenne a szervezés cégen belül, hogy 3 év múlva azt se tudjuk, hogy gyártunk-e bármit.
Elég valószínű, hogy át lett beszélve, hogy miből milyen megrendelés jön hozzánk ahhoz, hogy mondjuk 10 év alatt megtérüljön a befektetett tőke. Én arra tippelek, hogy már előre le lett beszélve, hogy ezt gyártjuk. Csak a többi fejlesztéshez hasonló a kormány kommunikációja.

Ez nem a 80as evek, ma mar regen minden gyar atall par honap alatt, olyan az automatizacio szintje. A gyartosort ujra lehet programozni es tesztelni hetek alatt, trening megvan szinten hetek alatt, utana probagyartas es hadd szoljon.
 
Nekem amugy ez is uj info volt:
A harci, kutató-mentő feladatok kapcsán felmerül a gépek légi utántöltési lehetősége is. – Most tárgyaltunk erről a kérdéséről, hiszen amikor megrendeltük ezeket a gépeket, akkor még nem láttuk világosan, hogy lesz ilyen jellegű képessége (hazánk két KC–390-es katonai, rámpás, tankerképességű gépet rendelt – szerk.) a Magyar Honvédségnek – árulta el a kormánybiztos, hozzátéve:
Igen, ez a meglepő hogy ezek szerint 2018 decemberében még nem tudták hogy lesz-e tankernek is használható szállító repülőgépe a Honvédségnek, amikor állítólag 2016 decemberében már kész volt a Z2026 program terve, a 2017 végén nyilvánosságra hozott Z2026-ot nagy vonalakban ismertető dokumentumban egyértelműen le volt írva hogy tankernek is alkalmas szállítógépet kell beszerezni, minden nyilatkozatban ez volt és helikopterek utántöltésére egy kivételével minden szóba jöhető típus alkalmas volt... ezek szerint ennyit érnek a nyilatkozatok, színes dokumentumok és a cikkek. Folyamatosan változnak a dolgok, a lehetőségek és az igények.
 
2021.07.08.
Gyula

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

2021.07.29.
Gyula

225762228_199950268811708_3923380751497167723_n.jpg
 
2021.07.29.
Gyula

225762228_199950268811708_3923380751497167723_n.jpg

Újabb fontos állomáshoz érkezett az Airbus-gyár építése

Elkészült az Airbus-gyár felépítménye, kész a tető, és befedték a homlokzatot is – közölte Görgényi Ernő polgármester.

A városvezető leírta, a gyár létesítését és a kapcsolódó beruházásokat segítő „Projekt Koordinációs Bizottság” tegnap tanácskozott online. A megbeszélésen elhangzott: folyamatban vannak az elektromos telepítések, és a parkolók építése is folyamatos.

Hozzátette: a belső utak készültsége 40 százalékos, a közművek kiépítése 90 százalékos készültségi fokon van, a Békéscsabai Szakképző Centrumban alapított Repülőgépipari Akadémia építésének készültsége pedig 80 százalékon áll. Az ipari padló fektetését augusztusban kezdik. A felnőttképzésre folyamatos a jelentkezés.

Lapunk kérdésére elmondta: decemberben fogják betelepíteni a gyárba a technológiát, azokat a gépeket, berendezéseket, amelyekkel az alkatrészeket fogják gyártani. Jövő tavaszra, áprilisra irányozták elő a tesztgyártás elindítását, addig a dolgozók teljes állományát felveszik a gyárba.

A tesztgyártás jövő tavasszal indul el.