Recent Content by kamov

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

  1. kamov

    Űrkutatás

    Ez 0.05m/s2 gyorsulás. Kb. 4 DPS fúvóka elég hozzá. A két főhajtóművel 0.3-0.4 m/s2 lenne a gyorsulás.
  2. kamov

    Űrkutatás

    A mostani pályemeléssel egyelőre jó eséllyel kint vannak a vízből. Ha végig a manőverhajtóműveket kell használniuk, az jelent egy kb. tíz százalékos üzemanyagfogyasztás növekedést, de ez valószínűleg még belefér.
  3. kamov

    Űrkutatás

    A Zarja hajtóművei két évtizede az üzemanyagtartályai legalább egy évtizede teljesen üzemen kívül vannak. Nincs bennük plusz üzemanyag.
  4. kamov

    Űrkutatás

    Nem magával a főhajtóművel van gond. Az üzemanyagtartályok (legalábbis egy részük) kaphattak túlnyomást. A kérdés hogy a harmonikaszerű zsákok, amiket a nyomógázzal felfújnak bennük az üzemanyag kiszorításához, a túlnyomástól átszakadtak, vagy sem. Nem tudni hogy a 30-35 bar-os nagynyomású...
  5. kamov

    Űrkutatás

    Igen. A legfrissebb adatok szerint a pálya 196x350km-es. A fő hajtóműrendszer a két főhajtóművel jelenleg nem használható. A következő indítást a manővehajtóművekkel fogják végrehajtani.
  6. kamov

    Űrkutatás

    Jelenleg 196x390km-es ellipszispályán van. A 196km-es földközelpont elég alacsony. Ha nem csinálnak vele valamit két napon belül, akkor a földközelponti légköri fékeződés miatt a földtávolpont egyre alacsonyabbra fog kerülni, így idővel az ISS elérhetetlen lesz. Estére beprogramoztak egy...
  7. kamov

    Űrkutatás

    Van valami roppant bájos abban, amikor egy Londonban élő magyar videóját egy magyar oldalon a VK-ról linkelik...
  8. kamov

    Űrkutatás

    Jelenleg a kezdeti négyezer műholdas konfíguráció harmada sincs fent. Ezeket az adatokat már júniusban túllépték. Nem mellesleg a hálózat összkapacitásáról volt szó, nem pedig az egyszeri terminál sebességéről.
  9. kamov

    Űrkutatás

    A linkelt cikkben szó sem volt sírásról. Arról volt szó, hogy a kiépítés és működtetés összköltsége ennyi. Máshol pedig azt latolgatják, hogy a teljesen kiépített rendszer akár egy év alatt is hozhat ennyi bevételt.
  10. kamov

    Űrkutatás

    A Starlink adatátviteli kapacitása már a kezdeti konfigurációban is felülmúlja a Oneweb-ét. A Starlink másik komoly tulajdonsága a lapos, fázisvezérelt antenna. Jól csempészhető, jól rejthető, a hatékony zavarása nem olcsó feladat. Nem véletlen hogy a diktatúrák rühellik.
  11. kamov

    Űrkutatás

    Az ULA azért hozza vissza csak a hajtóművet, mert a fokozatleválasztás nagyobb sebességen (>4km/s) történik, ahol a teljes fokozat már nem hozható vissza olcsón. Az Ariane által tervezett Adeline rendszer is ezért hasonló. A Falcon-9 fokozatleválasztása kisebb sebességnél (<3km/s)történik...
  12. kamov

    Űrkutatás

    Erről van szó. Relativity-space-verifies-3d-printing-works-to-build-its-rocket A tartály átment a nyomásteszten. Tehát bizonyított.
  13. kamov

    Űrkutatás

    Első sor. "Az Ingenuity ismeretlen okból nem tudott felszállni."
  14. kamov

    Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

    Aki arra idegződött be hogy a nyomatékot és a gyorsulást az erőforrás drámázása előzi meg, azt már nehéz áthuzalozni. Az elektromos hajtásláncon szocializálódó fiataloknak meg, pont annyira fog hiányozni mint a szénlapátolás... Műszaki szemmel nézve minél hangosabb egy autót hajtó erőforrás...
  15. kamov

    Űrkutatás

    A tegnap indult Endeavour azóta már dokkolt is. NASA összefoglaló: