KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Csak a szokásos... az ellenzékben lévő keresztény-konzervatív párt szerint mindig minden sz@r. (ugyanez megy a cseheknél is) Ennek a litván ellenzéki vezetőnek az a baja hogy BRICS tag a gép gyártója ezért a Nemzetbiztonsági és Védelmi Bizottsággal le akarja állíttatni a beszerzést. Szerinte elég lenne 3-4 év múlva szállító repülőgépet venni, most inkább tankokat, ágyúkat, légvédelmet kellett volna. A 3 gép 700 és 800 millió euró közötti összegbe kerül.

 
Csak a szokásos... az ellenzékben lévő keresztény-konzervatív párt szerint mindig minden sz@r. (ugyanez megy a cseheknél is) Ennek a litván ellenzéki vezetőnek az a baja hogy BRICS tag a gép gyártója ezért a Nemzetbiztonsági és Védelmi Bizottsággal le akarja állíttatni a beszerzést. Szerinte elég lenne 3-4 év múlva szállító repülőgépet venni, most inkább tankokat, ágyúkat, légvédelmet kellett volna. A 3 gép 700 és 800 millió euró közötti összegbe kerül.

Meg megkérdőjelezik hogy kell-e ez egyáltalán. Ha elváhják őket délen (Suwalki-résen át), akkor baromira fog kelleni egy ilyen gép.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Loken
Meg megkérdőjelezik hogy kell-e ez egyáltalán. Ha elváhják őket délen (Suwalki-résen át), akkor baromira fog kelleni egy ilyen gép.
Ha ez megtörténik ott már nem repül át szállítógép...
Ebben szerintem részben még van ráció, de az hogy BRICS- gép kockázatként van kezelve vicces, tekintve hogy a fél NATO ezt veszi.
 
Ha ez megtörténik ott már nem repül át szállítógép...
Ebben szerintem részben még van ráció, de az hogy BRICS- gép kockázatként van kezelve vicces, tekintve hogy a fél NATO ezt veszi.
Az tényleg jó kérdés, hogy adna-e alkatrészt Brazília ha egy NATO-orosz konfliktus esetén ha épp az orosz-barát kormányuk van...
Akartak tőlük 35-ös lőszert venni a németek Ukrajnának a Gepardhoz és nem adtak...
 
Ha ez megtörténik ott már nem repül át szállítógép...
Ebben szerintem részben még van ráció, de az hogy BRICS- gép kockázatként van kezelve vicces, tekintve hogy a fél NATO ezt veszi.
És állítólag gyártóbázis is lenne ha a lengyelek ezt vennék
 
 
Today Embraer hosted a delegation of 21 ambassadors at our facility of Gavião Peixoto.

Led by representatives of the Brazilian Ministry of Defense and Brazilian Ministry of Foreign Affairs, and with the presence of representatives of BNDES, the ambassadors toured our state-of-the-art facility where the KC-390 and the A-29 Super Tucano are assembled. Embraer Defense continues to foster cooperations with nations that need to modernize their Air Forces with our 21st century aircraft.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Voltak már ezek linkelve, de most újra előjött a téma hogy ki mit gyárt, honnan veszik...


1490093506_2.jpg
4777530



Aero Vodochody has recently completed the shipment of a full set of components for the C-390 Millennium military transport aircraft, manufactured by Embraer. The set includes the wing leading edge, the rear fuselage, a complete set of doors, and the cargo ramp. Over the course of this year, Aero plans to produce a total of eight such component sets. "
IMG-20250318-WA0014.jpg

"
 
Embraer presents KC-390 Millennium demonstrator aircraft with new visual identity...


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

81c17e06-7bd7-5fee-86a0-b08cf20929c7
 
Az Embraer átadta a nyolcadik KC-390 Millennium repülőgépet a brazil légierőnek (FAB)...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ugyanez más tálalásban...

Fizetési késedelmek után az Embraer leszállította az egyetlen KC-390-est, amelyet a FAB 2025-ben kap...

A KC-390 program jelentős késedelmekkel néz szembe a brazil kormány fizetésképtelensége miatt.
A szerződést 19 repülőgépre csökkentették és 2022 óta a FAB évente csak egy KC-390-est kap. Ez a szállítási ütemterv 2027 és 2033 között is fennmarad, kivéve 2026-ot és 2034-et, amikor a légierő két repülőgépet kap egy évben.


kc390.jpg

 
Az Embraer átadta a nyolcadik KC-390 Millennium repülőgépet a brazil légierőnek (FAB)...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ugyanez más tálalásban...

Fizetési késedelmek után az Embraer leszállította az egyetlen KC-390-est, amelyet a FAB 2025-ben kap...

A KC-390 program jelentős késedelmekkel néz szembe a brazil kormány fizetésképtelensége miatt.
A szerződést 19 repülőgépre csökkentették és 2022 óta a FAB évente csak egy KC-390-est kap. Ez a szállítási ütemterv 2027 és 2033 között is fennmarad, kivéve 2026-ot és 2034-et, amikor a légierő két repülőgépet kap egy évben.


kc390.jpg


Svédország hivatalosan is szerződést írt alá négy Embraer C-390-es repülőgép szállítására



A szerződést, amely további hét vásárlási opciót tartalmaz, amelyeket más európai nemzetek is igénybe vehetnek, az Uppsala légibázison tartott ünnepségen írták alá, amelyet Jonas Wikman vezérőrnagy, a svéd légierő parancsnoka szervezett. Jelen volt Pål Jonson svéd védelmi miniszter is, valamint más C-390-es üzemeltetők, például Hollandia, Brazília, Ausztria, Portugália, Magyarország és Csehország védelmi képviselői.

A svéd C-390-esekre vonatkozó szerződés része egy szélesebb körű háromoldalú partnerségnek Ausztria, Svédország és Hollandia között, amelynek célja a közös beszerzés, az interoperabilitás és a hosszú távú együttműködés előmozdítása a C-390 Millennium platform körül. Hollandia és Ausztria közösen öt, illetve négy repülőgépet rendelt 2024 júliusában, míg a Jonson 2024. november 9-én szándéknyilatkozatot írt alá, amelyben jelezte, hogy Svédország négy C-390-est vásárol.

Más európai országok is megrendelték a C-390-est, köztük Portugália, amely kezdetben öt KC-390-est rendelt 2019 augusztusában, mielőtt egy hatodikat is megrendelt volna 2025 közepén; Magyarország, amely kettőt rendelt 2020-ban; és Csehország, amely kettőt 2024 októberében. Eközben Litvánia bejelentette, hogy 2025 közepén három C-390-est kíván vásárolni, Szlovákia pedig 2024 végén kijelentette, hogy hivatalos tárgyalásokat kezd három repülőgép megvásárlásáról. A hatodik repülőgépre vonatkozó portugál megrendelés 10 olyan opciót is tartalmazott, amelyeket a szövetségesek élhetnek.

„Ez a beszerzés jelentős mérföldkövet jelent a svéd légierő modernizációjában és megerősítésében” – idézte Jonsont az Embraer sajtóközleménye. „Meggyőződésem, hogy a C-390 Millenniummal növelni fogjuk működési hatékonyságunkat, miközben javítjuk az interoperabilitást európai partnereinkkel.”

Bosco da Costa Junior, az Embraer Defense & Security elnök-vezérigazgatója hozzátette: „Megtiszteltetés számunkra, hogy üdvözölhetjük Svédországot a C-390 Millennium családban. Ez a partnerség megerősíti a repülőgép növekvő hírnevét, mint az új taktikai légi szállítási szabvány Európában és a NATO-tagállamok között.”

Az Embraer szerint a brazil, portugál és magyar légierőknél jelenleg szolgálatban álló C-390-es repülőgépek világszerte 93%-os küldetésképességet és 99% feletti küldetésteljesítési arányt mutattak.

A C-390 nagyobb hasznos teher szállítására képes (26 tonna koncentrált teher) más közepes méretű katonai szállító repülőgépekhez képest, és gyorsabban repül (870 km/h). Összehasonlításképpen, egy Lockheed Martin C-130J-30 Super Hercules maximális hasznos teherbírása 21,7 tonna, maximális utazósebessége pedig 657 km/h.

Míg a C-390 26 tonnás hasznos teherrel 2000 km-es hatótávolságot képes elérni, a C-130J-30 20 tonnás hasznos teherrel 4425 km-t is megtehet.

Ha azonban levegő-levegő utántöltő berendezéssel van konfigurálva, és KC-390-ként jelölik, a Millennium képes üzemanyagot adagolni és fogadni egy másik KC-390-től.

A tartálykocsiként és szállító repülőgépként való működés mellett a C-390 számos más feladat végrehajtására is képes – például teheráru és csapatok légi desszertezésére, orvosi evakuálásra, kutatás-mentésre, tűzoltásra és humanitárius küldetésekre –, és ideiglenes vagy burkolatlan kifutópályákról is üzemeltethető.
 

Svédország hivatalosan is szerződést írt alá négy Embraer C-390-es repülőgép szállítására



A szerződést, amely további hét vásárlási opciót tartalmaz, amelyeket más európai nemzetek is igénybe vehetnek, az Uppsala légibázison tartott ünnepségen írták alá, amelyet Jonas Wikman vezérőrnagy, a svéd légierő parancsnoka szervezett. Jelen volt Pål Jonson svéd védelmi miniszter is, valamint más C-390-es üzemeltetők, például Hollandia, Brazília, Ausztria, Portugália, Magyarország és Csehország védelmi képviselői.

A svéd C-390-esekre vonatkozó szerződés része egy szélesebb körű háromoldalú partnerségnek Ausztria, Svédország és Hollandia között, amelynek célja a közös beszerzés, az interoperabilitás és a hosszú távú együttműködés előmozdítása a C-390 Millennium platform körül. Hollandia és Ausztria közösen öt, illetve négy repülőgépet rendelt 2024 júliusában, míg a Jonson 2024. november 9-én szándéknyilatkozatot írt alá, amelyben jelezte, hogy Svédország négy C-390-est vásárol.

Más európai országok is megrendelték a C-390-est, köztük Portugália, amely kezdetben öt KC-390-est rendelt 2019 augusztusában, mielőtt egy hatodikat is megrendelt volna 2025 közepén; Magyarország, amely kettőt rendelt 2020-ban; és Csehország, amely kettőt 2024 októberében. Eközben Litvánia bejelentette, hogy 2025 közepén három C-390-est kíván vásárolni, Szlovákia pedig 2024 végén kijelentette, hogy hivatalos tárgyalásokat kezd három repülőgép megvásárlásáról. A hatodik repülőgépre vonatkozó portugál megrendelés 10 olyan opciót is tartalmazott, amelyeket a szövetségesek élhetnek.

„Ez a beszerzés jelentős mérföldkövet jelent a svéd légierő modernizációjában és megerősítésében” – idézte Jonsont az Embraer sajtóközleménye. „Meggyőződésem, hogy a C-390 Millenniummal növelni fogjuk működési hatékonyságunkat, miközben javítjuk az interoperabilitást európai partnereinkkel.”

Bosco da Costa Junior, az Embraer Defense & Security elnök-vezérigazgatója hozzátette: „Megtiszteltetés számunkra, hogy üdvözölhetjük Svédországot a C-390 Millennium családban. Ez a partnerség megerősíti a repülőgép növekvő hírnevét, mint az új taktikai légi szállítási szabvány Európában és a NATO-tagállamok között.”

Az Embraer szerint a brazil, portugál és magyar légierőknél jelenleg szolgálatban álló C-390-es repülőgépek világszerte 93%-os küldetésképességet és 99% feletti küldetésteljesítési arányt mutattak.

A C-390 nagyobb hasznos teher szállítására képes (26 tonna koncentrált teher) más közepes méretű katonai szállító repülőgépekhez képest, és gyorsabban repül (870 km/h). Összehasonlításképpen, egy Lockheed Martin C-130J-30 Super Hercules maximális hasznos teherbírása 21,7 tonna, maximális utazósebessége pedig 657 km/h.

Míg a C-390 26 tonnás hasznos teherrel 2000 km-es hatótávolságot képes elérni, a C-130J-30 20 tonnás hasznos teherrel 4425 km-t is megtehet.

Ha azonban levegő-levegő utántöltő berendezéssel van konfigurálva, és KC-390-ként jelölik, a Millennium képes üzemanyagot adagolni és fogadni egy másik KC-390-től.

A tartálykocsiként és szállító repülőgépként való működés mellett a C-390 számos más feladat végrehajtására is képes – például teheráru és csapatok légi desszertezésére, orvosi evakuálásra, kutatás-mentésre, tűzoltásra és humanitárius küldetésekre –, és ideiglenes vagy burkolatlan kifutópályákról is üzemeltethető.
Nem igazán értem ezt a +7-es svéd és a korábbi +10-es portugál opciót, amit más európai nemzeteknek is felkínálnálhatnak.
Mi itt a trükk?